Gandrīz 80% no pērn Norvēģijā reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem bijušas elektriskās automašīnas, liecina publicētā valsts automašīnu tirgu uzraugošās grupas OFV informācija.
No 2022.gadā Norvēģijā pārdotajiem jaunajiem automobiļiem 138 265 jeb 79,3% bija elektriskie spēkrati, salīdzinot ar 64,5% 2021.gadā.
Salīdzinājumam, elektriskie automobiļi Eiropas Savienībā pērnā gada pirmajos deviņos mēnešos veidojuši vien 8,6% no kopējā jaunu pārdoto automašīnu skaita.
Decembrī vien 82,8% no Norvēģijā reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem bija elektriskie spēkrtati, jo iedzīvotāji steidza tos iegādāties pirms nodokļu izmaiņu stāšanās spēkā 2023.gadā.
No šī gada 1.janvāra atbrīvojums no 25% pievienotās vērtības nodokļa jaunu elektrisko automobiļu iegādēm attieksies vien uz pirmajiem 500 000 kronu (47 550 eiro) no spēkrata cenas.
Norvēģija vēlas panākt, lai līdz 2025.gadam visas jaunās automašīnas valstī būtu bez kaitīgajiem izmešiem, proti, elektriski vai ar ūdeņradi darbināmi automobiļi.
Elektro ir daudz priekšrocību, gan braukšanas gan tīri tehnisku problēmu ziņā. Vienīgi ir jāsaprot kādu uzbūves konstrukciju ņemt, lai pēcāk nav jāčīkst ka nekur nevar aizbraukt. Arī ceļot 1000km ar savu auto nav izdevīgi, labāk avio+noma.
Starp "nav izdevīgi" un "nav iespējams" ir pamatīga atšķirība.
"ceļot 1000km ar savu auto nav izdevīgi, labāk avio+noma"
Ja? Arī, piemēram, 5 cilvēku kompānijai ar, piemēram, velo vai slēpēm bagāžā, uz, piemēram, tatirm, kur tiešā reisa nemaz nav?
Nevar visu tik ļoti vispārināt.