Japānas autobūves uzņēmums Mazda atgriezis apritē rotordzinēju, ko nebija izmantojis 11 gadus. Tagad tas iemontēts uzlādējamā hibrīda modelī, kur pildīs ģeneratora lomu.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV konstrukcijā rotordzinējs iebūvēts līdzās ģeneratoram un augstas veiktspējas elektromotoram. Komplektā arī 17,8 kWh litija jonu akumulators un 50 litru degvielas tvertne, kas apvienojumā nodrošinās kopējo sniedzamību līdz 600 km.
Ar elektrību automobilis spēj veikt līdz 85 km, kas pilnībā pietiek ikdienas pārbraucieniem, taču tālākiem attālumiem MX-30 e-Skyactiv R-EV nepieciešams ģenerators, kas ražo elektrību, izmantojot jau pieminēto rotordzinēju, kas attīsta 75 Zs jaudu. Tādejādi hibrīda riteņus visās situācijās piedzen tikai 170 Zs elektromotors.
Akumulatoru var arī uzlādēt pie 11 kW Wallbox iekārtas 90 min. laikā vai arī izmantojot ātro DC uzlādi.
No tā, ko atklājis ražotājs zināms, ka 100 km/h Mazda krosovers sasniedz 9,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ierobežots līdz 140 km/h. Pēc Plug-in modeļiem apstiprinātās WLTP metodes, patēriņš uz 100 kilometriem ir 1 litrs degvielas vai 17,5 kWh.
Vācijā Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV maksās nepilnus 36 000 eiro.
Kādas glupības sarakstītas tik īsā tekstā "litija jonu akumulators un 50 litru degvielas tvertne, kas apvienojumā nodrošinās kopējo sniedzamību līdz 600 km"", "patēriņš uz 100 kilometriem ir 1 litrs degvielas vai 17,5 kWh."
Uzmanību, 5.klases uzdevums, ja patērīņš ir 1 litrs uz 100km, ar 50 litriem būtu jāspēj nobraukt 5000 km, bet kā tas nāka, ka rakstā apgalvots, ka ar 50 litriem degvielas un akumulatoru var nobraukt 600km. Kur ir kļūda?