Visi komentāri - Rotordzinējs atgriežas – Mazda prezentē MX-30 e-Skyactiv R-EV (+ FOTO)

Rotordzinējs atgriežas – Mazda prezentē MX-30 e-Skyactiv R-EV (+ FOTO) 23

 

Foto: Mazda

iAuto | 16.janvāris 2023 10:50

Japānas autobūves uzņēmums Mazda atgriezis apritē rotordzinēju, ko nebija izmantojis 11 gadus. Tagad tas iemontēts uzlādējamā hibrīda modelī, kur pildīs ģeneratora lomu.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV konstrukcijā rotordzinējs iebūvēts līdzās ģeneratoram un augstas veiktspējas elektromotoram. Komplektā arī 17,8 kWh litija jonu akumulators un 50 litru degvielas tvertne, kas apvienojumā nodrošinās kopējo sniedzamību līdz 600 km. 

Ar elektrību automobilis spēj veikt līdz 85 km, kas pilnībā pietiek ikdienas pārbraucieniem, taču tālākiem attālumiem MX-30 e-Skyactiv R-EV nepieciešams ģenerators, kas ražo elektrību, izmantojot jau pieminēto rotordzinēju, kas attīsta 75 Zs jaudu. Tādejādi hibrīda riteņus visās situācijās piedzen tikai 170 Zs elektromotors.

Akumulatoru var arī uzlādēt pie 11 kW Wallbox iekārtas 90 min. laikā vai arī izmantojot ātro DC uzlādi.

No tā, ko atklājis ražotājs zināms, ka 100 km/h Mazda krosovers sasniedz 9,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ierobežots līdz 140 km/h. Pēc Plug-in modeļiem apstiprinātās WLTP metodes, patēriņš uz 100 kilometriem ir 1 litrs degvielas vai 17,5 kWh.  

Vācijā Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV maksās nepilnus 36 000 eiro.

 
Visi komentāri
 
Opis 16.janvāris 2023 10:59
11 4 Atbildēt

Kādas glupības sarakstītas tik īsā tekstā "litija jonu akumulators un 50 litru degvielas tvertne, kas apvienojumā nodrošinās kopējo sniedzamību līdz 600 km"", "patēriņš uz 100 kilometriem ir 1 litrs degvielas vai 17,5 kWh."

Uzmanību, 5.klases uzdevums, ja patērīņš ir 1 litrs uz 100km, ar 50 litriem būtu jāspēj nobraukt 5000 km, bet kā tas nāka, ka rakstā apgalvots, ka ar 50 litriem degvielas un akumulatoru var nobraukt 600km. Kur ir kļūda?

MMX 16.janvāris 2023 11:47
7 1 Atbildēt

Laipni lūgti ražotāja reklāmas materiālos. Ja būtu publicēta preses relīze, tad zemāk būtu atsauce uz kaut kādu metodiku un tur jau izrādītos, ka tas 1l/100km ir pie pilna akumulatora noteikta ceļa posmā. Tad kad aķis beidzas, tad ir tie paši tradicionālie 6-8l/100km. Fiziku jau neviens nav atcēlis, vienkārši topošajam loha.. atvainojos, pircējam, tādos sīkumos nav jāiedziļinās.

Rotors 16.janvāris 2023 12:34
3 0 Atbildēt

Nav nekādi 6-8l/100km, rotoram ir krietni vairāk. Tādēļ arī ir 600km ar 50l bāku.

JanJan 16.janvāris 2023 12:42
0 0 Atbildēt

Bet kāpēc tad rotora ģeneratoru? Kāpēc ne "parasto"?

Jo 16.janvāris 2023 12:44
1 1 Atbildēt

Kompaktāks, arī vieglāks?

JanJan 16.janvāris 2023 12:57
2 0 Atbildēt

Nu bet cik tad liels un smags var būt ģenerators priekš auto un cik tad tur tā starpība var būt? Tur tā starpība nebūs no sērijas - ja gribi taupīt degvielu, izkrāmē liekās mantas ārā un neved resnus cilvēkus? Un vai svara samazinājums atsver palielināto degvielas patēriņu?

Vairāk liekas, ka mazdai vienkārši ir vēlme spēlēties ar šo tehnoloģiju. Tā teikt - a ja nu tomēr sanāk ar laiku kaut kas lielisks un mēs būsim pirmie? Ir taču iemesls kāpēc atsevišķi mazdas modeļi ir principā vienīgie, kas ir lietojuši rotora dzinējus un kādēļ visi citi ražotāji tos nelieto.

Rotors 16.janvāris 2023 13:11
2 1 Atbildēt

Japāņi ir tādi mzliet frīki, kas attiecas uz tehniskām fiškām un tradīcijām. Nezinu, vai ģenerēšanas vajadzībām vajag rotordzinēja raksturlīknes....droši vien ka ne. Un citi neizmantoja rotornieku droši vien t.sk. arī patentu un pieredzes dēļ, lai gan pirms elektrības rotors bija veids kā no maza apjoma nosmelt smuku jaudu un uztaisīt vieglu spridzekli (tiesa, ne bez jāšanās ar apkopi un remontu specifiku).

Iespējams, ģeneratora režīmā tas netiek griezts tik nikni kā griežot riteņus un nenodils 100-150Tkm laikā līdz kapitālajam, arī eļļu varbūt nerij.

WALA 16.janvāris 2023 11:04
1 1 Atbildēt

Neskatoties uz dīvaino/kļūdaino sniedzamības apgalvojumu mani gan vairak interesē, kā Mazda tehnoloģiski panākusi to ka rotordzinējs tiek cauri emisijas normām, jeb tas kaut kā kvalificējies zem "ģeneratora izmešiem" ????

BMW 16.janvāris 2023 11:18
2 1 Atbildēt

Ja emisiju testu veic 100km garā distancē, visticamāk benzīna motors nemaz nepieslēdzas un testa rezultāti ir izcili! ;)

Ja ieslēdzas uz īsu brīdi, tad nepaspēj piegānīt atmosfēru līdz "vissirslikti" atzīmei.

JanJan 16.janvāris 2023 12:34
0 0 Atbildēt

Bet vai tad visa jēga no ģeneratora, kas lādē baterijas nav tajā, ka tas darbojas vienmērīgi un ir ekonomiskāks, kā pa tiešo darbināt auto ar degvielu?

Nu rakstīts arī, ka baterijas var uzlādēt, līdz ar to, tad jau atkarīgs no metodoloģijas. Ja uzlādē pilnas baterijas pirms testa sākšanas, tad degvielas patēriņš mazāks.

WALA 16.janvāris 2023 13:07
0 1 Atbildēt

Klasiska rotordzinēja "jebkas" nevar būt ekonomiskāks, tā motora būtība ir pilnīgi cita, max jauda no maza tilpuma, mīl lielus apgriezieni utml. viss tas kas ģeneratoram "nav vajadzīgs", ja vien ģenerators nav kaut kāds īpašs lai izmantotu tieši Vankeļa priekšrocības.

JanJan 16.janvāris 2023 13:11
0 1 Atbildēt

Nu tad jau vispār jautājums priekš kam rotora ģeneratoru, jo ģeneratora jēga automašīnā jau ir mazāks patēriņš, citādāk bezjēdzīgs pasākums un var vnk likt parastu ICE.

Mazdai vnk laikam gribas spēlēties ar to tehnoloģiju, cerot, ka kaut kas labs sanāks. Vai bez mazdas kkādiem rx modeļiem, vispār kāds cits auto industrijā tos lieto?

msh 16.janvāris 2023 13:42
1 1 Atbildēt

Noteikti ka dēļ jaudas/svara attiecības. BMW iekš i3 arī lika ne jau parastu motoru bet gan sava motocikla motoru - motocikla motors arī noteikti nav no ekonomiskājajiem...

darklight 16.janvāris 2023 12:46
2 1 Atbildēt

Maksimālais ātrums 140 km/h? Ikdienā jau nevajag, bet apdzenot mēdzu braukt arī ātrāk. Esmu vīlies Mazdā.

msh 16.janvāris 2023 13:45
1 1 Atbildēt

Nu un ko tu gaidīji? Nekur neredz motora/u jaudu, bet jau no akumulatora izmēra skaidrs ka diez vai būs virs 200 zs - tādiem standarts ir 160 km/h, te gan jau kastes lieluma dēļ vai nu īsāka kārba, vai arī vienkārši lai taupītu elektrību.

Jo 17.janvāris 2023 3:09
1 0 Atbildēt

Kāpēc max 140?

Tāpēc, ka ar tiem 75 zs tā vidēji pietiek tiem pašiem 140 km/h!

imzz 16.janvāris 2023 12:50
0 1 Atbildēt

"izmantojot jau pieminēto rotordzinēju, kas attīsta 75 Zs jaudu. Tādejādi hibrīda riteņus visās situācijās piedzen tikai 170 Zs elektromotors."

Ar to piebildi, ka pie izlādēta akumulatora tas 170 Zs elektrodzinējs attīstīs mazāk, kā 75 Zs , jo zudumi tak arī ir un baterija jāsāk lādēt.

Citādi sanāk 2. tipa mūžīgais dzinējs, atdod enerģiju vairāk, nekā patērē.

JanJan 16.janvāris 2023 13:08
1 1 Atbildēt

Ja Tev ir ģenerators, kāpēc Tev normālā situācijā vispār vajadzētu būt tukšai baterijai?

imzz 16.janvāris 2023 21:16
0 0 Atbildēt

Ja pietiekami ilgu laiku vajag jaudu virs tiem 75 kW, teiksim, uz bāņa.

Jumu 16.janvāris 2023 14:26
1 1 Atbildēt

Kad 90-desmitajos sākās ārzemju auto bums, daži nezinxami ko pērk bija tos rotorniekus sapirkuši un ... pa taisno uz lūšņiem. 😥😥😥

WALA 16.janvāris 2023 14:27
1 1 Atbildēt

Žēl, jo motors patiesībā ļoti labs, tik nu ar izmešiem ir kā ir ... un jā protams ir viegli sačakarēt, ja nesaprot WTF lieto ...

Tehnoloģiju ģēnijs 16.janvāris 2023 15:35
4 0 Atbildēt

1. Nopērkam elektroauto.

2. Nopērkam piekabi.

3. Nopērkam ģeneratoru.

4. Ieliekam ģeneratoru piekabē, piekabi pie elektroauto.

5. Braucam un lādējam auto gaitā.

Zaļums 16.janvāris 2023 16:19
6 0 Atbildēt

Pēc būtības pircējam saka ka dīzeļauto un benzīnauto ir netīri/neekoloģiski utt. Ka nākotne ir elektroauto un plug in hibrīdi.

Bet realitātē pircējs saņem 2reiz dārgāku plugin auto, kas tērē 9litrus uz 100km, kur tad ir zaļums.

Drīzāk vēlme pārdod to pašu par 2reiz lielaku cenu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 14

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Jaunais MG4 saņem 26 000 pasūtījumu divu nedēļu laikā; ražotājs palielina jaudu

Kompaktais elektromobilis, ko MG ir izstrādājis kā globālā tirgus modeli, pirmos soļus sper droši un pārliecinoši – tikai 15 dienu laikā pēc oficiālās prezentācijas Čendu autoizstādē, piesaistīti vairāk nekā 26 000 klientu. Lasīt vairāk

 

Rīt sākas ikgadējā akcija “ROADPOL Drošības dienas” 8

No rītdienas, 16. septembra, līdz 22. septembrim Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisināsies nedēļu ilga Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā ikgadējā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 

Mercedes noliedz iespēju, ka varētu izmantot BMW motorus 7

Par to IAA Mobility autoizstādē paziņojis Mercedes-Benz tehnoloģiju nodaļas vadītājs Markuss Šēfers. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti