Visi komentāri - Ford Mustang Mach-E tagad ar litija dzelzs fosfāta akumulatoriem

Ford Mustang Mach-E tagad ar litija dzelzs fosfāta akumulatoriem 22

 

Foto: Ford

iAuto | 17.februāris 2023 5:16

Ford paziņojis, ka uzsāks piedāvāt Eiropas tirgū Mustang Mach-E ar izturīgākajām un potenciāli lētākajām LFP baterijām.

ASV autobūves uzņēmums Ford jau šogad uzsāks jauna elektriskās kupejas Mustang Mach-E varianta piegādes Eiropas tirgum. Šāds Mustang būs komplektēts ar LFP (lithium ferro-phosphate) baterijām, kas tiek uzskatītas par ļoti izturīgām un to augstās cikla stabilitātes dēļ panes vairāk uzlādes un izlādes procesu, kā arī uzlādējas ātrāk nekā, piemēram, NCM niķeļa-kobalta-mangāna akumulatori. Izmantoto materiālu dēļ tos var arī lētāk saražot.

LFP akumulatoru izmaksu priekšrocības varētu palīdzēt Ford saglabāt vai pat pazemināt elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas cenas. Tiktu samazināta arī atkarība no izejvielām, piemēram, niķeļa un kobalta. Bet ir arī trūkumi – LFP akumulatoram enerģijas blīvums ir zemāks nekā līdzīga izmēra NCM akumulatoram, un līdz ar to arī sasniedzamais diapazons. Niķeļa-kobalta-mangāna baterijas ir arī labāk aizsargātas pret zemu temperatūru. Tomēr LFP akumulatoru aukstuma ievainojamību var ievērojami uzlabot, izmantojot tehniskus pasākumus.

Turpmāk Ford klienti varēs izvēlēties sev piemērotāko akumulatora veidu. No nākamā gada F-150 Lightning pikaps pēc pieprasījuma būs pieejams arī ar alternatīvo akumulatora tehnoloģiju. Ford ir paziņojis, ka ieguldīs 3,5 miljardus dolāru, lai izveidotu pirmo LFP akumulatoru rūpnīcu ASV, Mičiganas štatā, plānojot to atvērt 2026. gadā.

 
Visi komentāri
 
WALA 17.februāris 2023 7:30
0 1 Atbildēt

Es gribētu tik sprast no kurienes radies apzīmējums LFT, jo klasiski manuprāt tos sauca par LiFePo tātad teoretiski LFP vel butu ok ???

WALA 17.februāris 2023 7:31
0 0 Atbildēt

Tas no ši teikuma :

Šāds Mustang būs komplektēts ar LFT (lithium ferro-phosphate) baterijām,

iAutolv 17.februāris 2023 8:01
0 0 Atbildēt

Jā, vienā teikumā no sešiem tāda kļūda bija ieviesusies.

ZZZZ 17.februāris 2023 9:17
0 0 Atbildēt

WALA 17.februāris 2023 9:27
0 2 Atbildēt

Šitam vispār var ticēt ??? Pārāk daudz jau nu Masks ir piemuldējis par visu ko !

Krotow 17.februāris 2023 18:10
0 0 Atbildēt

Tā jau ir pāris gadus veca ziņa. Pēc būtības tas pašas LiPo NCM vai LiFePo4 baterijas, tikai saspraustas paralēli plakanās sloksnē, kur iekšā baterija kopā ar BMS. Ir zināma ērtība, taisot dažāda izmera baterijas. Arī mazliet labāk dzesējoties.

WALA 18.februāris 2023 9:33
0 0 Atbildēt

Es īsti neprotestēju pret faktu ka ideja ir diezgan laba, bet tas ka Musks relativi nesen sāka likt lielāka izmēra "pirkstiņus' bateriju pakās, neticu ka tagad pēkšņi sāktu likt citas bačas, īpaši ja tās nav lokāli Tesla izgatavotas. Ja nu vienīgi jāds deal ar Ķīnas valdību spec ķīniešiem ...

Asaris 18.februāris 2023 15:07
1 0 Atbildēt

Kāds Maskam sakars ar Ford?

Krotow 19.februāris 2023 22:49
0 0 Atbildēt

Masks un Ford ir pilnīgi dažādas virtuves. Mīlestība ar Ķīnu viņiem arī dažādās plaknēs notiek.

ZZZZ 17.februāris 2023 9:29
0 0 Atbildēt

Kam vispār var ticēt?

WALA 17.februāris 2023 15:14
1 0 Atbildēt

Labs jautājums, jo vismaz teorētiski konkrētie testi tiek veickti balstoties uz avāriju statistiku, taču ja speciāli nodarboties ar sliktākā scenārija testiem, tad BEV nav ne par gramu labāki par ICE, jautājums attiecīgi, vai testu statistika tāda, jo BEV izplatība maza un arī iekļūšana avarijā mazāk iespējama ... Tāpēc man drusku besī šitā "izrādīšanās" tip BEV ir drošāks par ICE (izņemot atsevišķus ga'dijums) ... NU nav tā, iebrauc BEV sānos kāds liftēts redneck pickup(s) ar treileri , un visa drošība kaķim zem astes ...

Konkurence 17.februāris 2023 9:53
2 0 Atbildēt

Iespējams šādu H2 auto drīz būs ļoti daudz, jo ASV sācies H2 bums.

WALA 17.februāris 2023 15:50
2 0 Atbildēt

Taču tas ir cilvēku pilnīgs izpratnes trūkums, H2 šobrīd ražot ir ļoooooti tālu no kaut kā ekoloģiska ... hype un tikai, vismaz līdz brīdim kad ar saules enerģiju tev nesāk skriet pakaļ un pat piemakstā par to lai tu to ņem izmanto ...

Haiper 17.februāris 2023 21:59
1 0 Atbildēt

www.hydrogeninsight.com/policy/analys...en/2-1-1332449

netīrais bizness maksās zaļajam biznesam ar subsīdiju un zaļais ūdeņradis maksas, to pardos par 1$ = 1 kg. Faktiski, ja no 1kg varam izdabūt 33kw, tad 1 kw maksās ~3 centus.

Lai nobraukt 100 km, toyota mirai vajag 0,7-1kg ūdeņraža.

Skaitiet paši cik izmksas 100km ar tādu auto.

Oik22 18.februāris 2023 10:40
0 1 Atbildēt

Fossilie arī dzīvo no subsīdijām

msh 18.februāris 2023 13:40
0 0 Atbildēt

Šeit ir manipulācija ar terminiem. "Subsīdija" ir valsts maksājums firmai - naftas ieguvē, cik minos, subsīdiju ir apmēram necik - pseidozaļie vienkārši krāsu sabiezināšanai nodokļu atlaides dažādiem procesiem nosaukuši par "subsīdijām", jo amerikāņiem mēdz būt dažādas nodokļu atlaides lai veicinātu urbšanu.

imzz 17.februāris 2023 16:01
2 0 Atbildēt

Un kāds tieši informācijas avots ir pamatā šim pārsteidzošajam apgalvojumam ;)

KuKurukukū 17.februāris 2023 21:41
1 0 Atbildēt
Krotow 17.februāris 2023 18:14
1 0 Atbildēt

Tas bums jau beidzās, jo energoietilpība pret cenu bija švakākā ka plānots, īpasi nebija kur uzpildīties un pāris uzpildes stacijas skaisti uzgāja gaisā. Ogļūdeņražu ieguvēji šo ideju pedalē, jo ūdeņradi industriālos apjomos pašlaik ražo no dabasgāzes. Nesaku ka ūdeņradi var norakstīt. Taču līdz ekoloģiskumam un normālai infrastruktūrai tur vēl vai cik tālu. Braukt ar baloniem ar 700 atm spiedienu iekšā arī ir patīkami.

Evolūcija 18.februāris 2023 10:36
1 0 Atbildēt

Šajā jomā arī nekas nestāv uz vietas, jau ir komerciālas tehnoloģijas kas samazina spiedienu uz vismaz 4 reizēm.

Adsorbed Natural Gas System

www.transecoenergy.com/Pages/About-ANG.html

imzz 18.februāris 2023 12:29
1 0 Atbildēt

Tikai tas ir par CNG.

Naturālists 18.februāris 2023 16:32
0 0 Atbildēt

CNG ir produkcijā, bet H2 prototips uzrāda to pašu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aizdegšanās risks: Opel, Citroen u.c. Stellantis zīmoli kopumā atsauks vairāk nekā 750 000 automašīnu

Autoražotājam Stellantis nācies saskarties ar nopietnu problēmu – visā pasaulē potenciālo aizdegšanās risku dēļ tiks atsauks teju 757 tūkstoši transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Braucam ar visu laiku jaudīgāko VW ID Buzz.(+ VIDEO) 4

Elektromobilis Volkswagen ID Buzz mūsu ielās joprojām ir reta eksotika, ko visur pavada skatieni. Šoreiz braucam ar garāko ID. Buzz. Lai lietas būtu pavisam trakas, tas ir GTX ar diviem elektomotoriem un 340 ZS. Lasīt vairāk

 

Zemkopības ministrija steidz izmaiņas koku ciršanas noteikumos, ignorējot Satversmes tiesas lemto (+ VIDEO) 10

Birokrātijas likvidēšanas un budžeta gatavošanas aizsegā Zemkopības ministrija lielā ātrumā dzen cauri iespēju cirst jaunākus kokus un arī veidot lielākas kailcirtes. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti