Vācijas Tehniskās inspekcijas asociācijas (TÜV) statistika liecina, ka elektroautomobiļu uzticamības reitings nebūt nav augstāks par mašīnām, kas aprīkotas ar benzīna vai dīzeļa motoriem.
Valda uzskats, ka elektroautomobiļu konstrukcijās ir mazāk detaļu, kam nodilt un salūst: e-mašīnas iztiek bez virzuļiem un klaņiem, bez izplūdes un sarežģītām degvielas iesmidzināšanas sistēmām. Tam vajadzētu sniegt priekšrocības attiecībā pret konvencionālās darbības automobiļiem, taču statika nav tik rožaina – arī elektroautomobiļiem sastopami defekti, tikai tie jāmeklē citā vietā, proti, elektroautomobiļu vājās vietas ir piekare un bremzes. Pirmajā gadījumā tas saistīts ar konstrukcijas svaru, otrā – ar to, ka enerģijas rekuperācijas sistēmas dēļ bremzes elektroautomobiļiem tiek darbinātas salīdzinoši reti. Kā nepārprotama priekšrocība tiek uzsvērta izturība pret rūsu, kas arī vecākiem elektroautomobiļiem ir „Kein Thema” (nav aktuāli).
Pagaidām elektroautomobiļu segments vēl nav tik vecs, lai varētu veikt plašu pētījumu, tādēļ TÜV balstījies uz četru Vācijā populārāko elektroautomobiļu tehniskās apskates rezultātiem, iekļaujot savā pētījumā ziņojumus par Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 und Tesla Model 3.
Nissan Leaf izrādījies labākais no šī četrinieka, ar 4,3% būtisko defektu skaitu nostājoties nedaudz virs vidējā rādītāja no 130 auto modeļiem, kas iekļauti kopējā pārbaudīto automobiļu statistikā, Renault Zoe ar 5,3 procentiem atkārto vidējo rezultātu visu pārbaudīto transportlīdzekļu statistikā, BMW i3 ar 5,9 procentiem ir nedaudz zemāk, bet Tesla Model 3 ar 8,9 procentiem ierindojies saraksta apakšā, dalot pēdējās vietas ar iekšdedzes dzinēju Volkswagen Sharan, Dacia Logan un Dokker.
TÜV norādījis, ka elektroautomobiļu vājākā vieta ir piekare, kur lielai slodzei pakļauti sviras, stieņi un to savienojumi, savukārt bremzes tiek noslogotas maz, jo automobiļa palēnināšanu nodrošina enerģijas rekuperācijas sistēma. Visos pārbaudītajos e-automobiļos bremžu defekti konstatēti biežāk nekā vidēji, tādēļ TÜV speciālisti ieteic laiku pa laikam padarbināt arī bremzes, lai atjaunotu bremžu kluču darbību.
Es te piesekoju vienam Ukraiņu eltroauto remonta kanālam un secināju, ka darba ar EV motoriem, invertoriem un bateriju pakām netrūkst, nav pat runa par standarta apkopēm! Turklāt izmaksas uz vienu remontu vidēji tādas pašas, kā pārlasīt ICE motoru.
Ukraiņiem ir youtube kanals par Teslu remontiem, gana interesanti, bet kas attiecas uz švābu kvalitāti tad viens angļu specs testējot idiņa3 baterejas bija nācis pie secinājuma , ka pēc 5. gadu ekspluatācijas tās būs jamaina.
Es skatos kur labo VW, Renault, toyota, Nissan, Tesla un ķīniešu brīnumus. Bija arī pārsteigums, ka toyota RAV4 aizmugurē liek pirmās paaudzes tesla motorus.
Man šķiet es ar redzēju vienu sēriju, kur dēļ caura saļņika eļļa no reduktora satecēja elektromotorā! Un tur pat bija arī video, mkas notiek, kad dzesēšanas šķidrums tiek motorā un reduktorā! Tāds pats debessmanā kā tad, kad caura galvas bļive ICE motoram.
Tev nešķiet ka saļņiks/blīvslēgs ir neatkarīga detaļa vai ICE vai BEV ja tur attiecīgajā konstrukcijas īpatnībā tāds ir. Daudziem tāda dzese nav un tecēt arī nav kam. Bet tiem kam ir, izurbj nelielu drenāžas caurumiņu un šo problēmu var aizmirst. Tas nieks kas tur tiek vairs nepaliek slēgtā telpā un nerada problēmas.
Tā teikt konstrukcijas nepilnība...
Nu ja šauj ārā drošinātāju, var arī naglu ielikt, bet šaubos, ka ražotājs to tā ir paredzējis! Caurumu urbējs hrenovijs!
Man pretrūsas apstrādes kantoris arī caurumus saurba, lai iepūstu eļļiņu! Kā tu domā kur rižiks pižiks iemetās? Urbuma vietā, jo urbums nav aizkrāsots, paliek pliks bleķis, ko aiztaisa ar korķīti!
Nebrauc uz tādiem kantoriem kas TEV urbj caurumus
Bet īstenībā tā ir pateisība.
Bet pasaules razotaji tik baro skaistās reklāmas, ka TEV VAJAG! Viss ir super zaļi un pilnīgas nekādas apkopes izņemot papildināt logšķidrumu nevajadzēs darīt....
Jo labs jājamzirdziņš uz ko labi nopelnīt.
Kaut kur lasīju statistiski, ka autoražotājam ir izvēle pārdot ~2.3 ICE modeļus vai 1 elektro lai gūtu identisku peļņu līdzvērtīgiem modeļiem.
tad jau skaidrs, kas šobrīd notiek- totalākā smadzeņu skalošana un lobēšana lai kompānijas gūtu peļņu.
Skatīties remonta kanālu un brīnīties ka viņiem ir ko darīt un secināt na ev nemitīgi jālabo... nē nu neko sev logika))) vēl ņemot vērā ka tādu vietu ir kritiski maz un viss ev parks tur koncentrējas... un arī tas, ka pārsvarā viņiem visi ev ir ievesti stipri lietoti ar nezināmu vēsturi
Nav izbrīna par remontiem, vienkārši interesē, kas visbiežāk plīst!
Tu vari saktīties reklāmas, kur nekas neplīst!