Visi komentāri - Eiropā trūkst kravas mašīnu šoferu jaunās produkcijas piegādei

Eiropā trūkst kravas mašīnu šoferu jaunās produkcijas piegādei 26

 
iAuto | 5.marts 2023 5:19

Eiropā iezīmējies jauna problēma, kas saistīta ar autobūvi – nozarei trūkst kravas automašīnu šoferu uz autovedējiem, līdz ar to kavējas produkcijas piegādes dīleru centriem.

Izdevums Automotive News Europe raksta, ka ar šo problēmu saskaras gan Renault, gan Volkswagen un Stellantis koncerni. Tas licis ražotājiem ķerties pie neparastiem risinājumiem, piemēram, meklējot vadītājus savu darbinieku aprindās.

Tā rīkojies Stellantis, kurš saviem darbiniekiem piedāvājis pastrādāt par autovedēju šoferiem uz laiku, vai pavisam, ja viņiem šis darbs iepatiksies. Tas nostrādājis un koncernam jau izdevies piesaistīt 140 šoferus, kas palīdzēs izvadāt dīleriem Fiat un Peugeot automobiļus.

Tikmēr Renault uzsācis sadarbību ar Adecco Group, lai rūpnīcu darbinieki, kas ir ar mieru pārkvalificēties, varētu iegūt kravas automašīnu vadītāja apliecības un apgūt iemaņas darbam jaunajā sfērā.

Loģistikas problēmas mēģina risināt arī uz dīleru rēķina. Autoražotāji piedāvā pārdevējiem pašiem ierasties rūpnīcā pēc gatavās automašīnas, lai to operatīvi nodotu klientam, nevis gaidīt sūtījumu, kas var prasīt mēnešus.

Šoferu trūkums loģistikas nozarē radās koronavīrusa pandēmijas laikā – daudzas rūpnīcas darbojās dīkstāvē, jaunas mašīnas netika izlaistas un autovedēju vadītāji nebija pieprasīti.  Problēma padziļinājās, kad daudzi šajā jomā iesaistītie ukraiņi sākoties karam, atgriezās savā dzimtenē.

 
Visi komentāri
 
0pis 5.marts 2023 9:15
8 5 Atbildēt

Vai tad nevar tos pašgudros auto iestellēt tā lai tie paši ripo no fabrīķa vai ostas pie pircējiem? Nah tāds dīlercentrs vajadzīgs, tikai apslienā jaunā auto salonu.

Vernons 5.marts 2023 9:28
3 1 Atbildēt

Mums jāatgriežas apritē!

MMX 5.marts 2023 16:02
11 0 Atbildēt

Nē, šai problēmai ir beidzot jāiebrauc grīdā transporta nozare, lai iesaistītie beidzot sāk izturēties pret šoferiem kā pret cilvēkiem. Kaut kur jāceļ pārvadājumu cenas, kaut kur jāceļ algas, kaut kur vadībām jāatsakās no peļņas. Visa šī situācija ir izveidojusies tieši pateicoties tam, ka Eiropā ir pilns tirgus ar šoferiem, kas gatavi pieciest sliktus darba apstākļus, muhļīt tahogrāfus, utt., lai tikai iepistu šefam kapeiku, pamatojot to ar "bet mūsu laikā visi tā darīja". Domā, ka appišot tahogrāfu, pārkraujot mašīnu, utt., tu appis valsti? Nē, tu vispirms appis sevi, jo tavs šefs zin ka uz tava rēķina var nopelnīt vairāk un ka tu būsu gatavs riskēt lai nopelnītu savu 10% algas pielikumu.

Ome 6.marts 2023 9:36
1 0 Atbildēt

Ak tu vecai dumais, neviens nepirks jaunu auto, kas jau ir braukts, jo braukts jau ir lietots! Un arī pašbraucoš autovedējs nedērēs, jo jaunos autiņus kādam jāuzdzen uz treļa un jāpieštropē.

Ja tu būtu nolicis tiesības uz CE, tad varētu kā kaimiņu Toļiks 5-6 štukas mēnesī pelnīt, nevis pļurkstēt internātā!

Khh 5.marts 2023 10:12
0 0 Atbildēt

Neticu

imzz 5.marts 2023 10:13
1 0 Atbildēt

Nez kāpēc daudzie imigranti no Āfrikas un Tuvajiem Austrumiem Eiropā neaizpilda šo nodarbinātības nišu.

Vēl ir risinājums, ka ražotājam jāpārdod auto gala patērētājiem tieši no noliktavām, apejot dīlerus kā tādus.

vietējais 5.marts 2023 10:19
1 0 Atbildēt

Viņiem galvas grūtas.

Vācijā transporta nozari ir pārņēmuši turki.

0pis 5.marts 2023 12:04
2 0 Atbildēt

Bez turkiem, kas pēc kara atbrauca, Vācijas ekonomika tik strauji neatjaunotos.

Kur problēma? 5.marts 2023 11:42
0 0 Atbildēt

Lai iedod atlaidi un piedāvā auto saņemt uzreiz rūpnīcā.

0pis 5.marts 2023 12:04
1 1 Atbildēt

Vai izsniedz detaļu komplektu ar montāžas instrukcijām - vēl lētāk!

UK 5.marts 2023 13:08
0 0 Atbildēt

sen jau ir tāds piedāvājums. Štatos arī šķiet bija.

Šoferis 5.marts 2023 12:48
0 0 Atbildēt

Maksā man es iešu strādāt.... Čiks vien !

Zemesgramata 5.marts 2023 13:14
0 0 Atbildēt

Eiropieši ir aizmirsuši,ka eksistē vilcieni? Tie var pārvietot desmitiem auto vienā reizē.

WALA 6.marts 2023 7:45
2 0 Atbildēt

Nav ne vagonu, ne tādas loģistikas ķēdes lai ar vilcienu piegadatu, un liela varbūtība, ka tapat līdz vilcienam un no piegāde ar kravas auto ...

MMX 5.marts 2023 13:39
3 1 Atbildēt

Kāpēc lai mūsdienās kāds jaunietis izvēlētos darbus, kas saistīti ar transportu vai infrastruktūras uzturēšanu? Algas sūdīgas, darba apstākļi salīdzinot ar ofisu sūdīgi, vadības un sabiedrības attieksme arī sūdīga. 40+ paaudze vēl kādu laiku pastrādās, ar veselības problēmām aizies pensijā un tas arī viss.

TwinTurba 5.marts 2023 17:47
2 1 Atbildēt

Bet tā arī ir, plus attieksme no “pārējās pasaules” sūdīga, lai gan visi klerki kuri sēž ofisos to nekad nevarētu darīt, patiesībā klerkiem nebūtu pat māju kur dzīvot, un tomē es arī nevienam neteiktu - “klasies gribi nākotnē strādāt stroikā”?

Tā tas vnk dzīvē iekārtots.

Nebūs 5.marts 2023 15:22
2 0 Atbildēt

Eiropas valdība izdomāja, ka visu uzturēs ar imigrantu paverdzināšanu, tāpēc aplika regulejumus smago automašīnu vadītājiem tik daudz, ka tā profesija vairs nav izdevīga un slauca to govi 7 gadus un tagad pēc pandēmijas un ar ekonomisko krīzi aiz horizonta brīnās par to ka pietrūkst tie stulbeņi, kas to kādreiz darija.

MMX 5.marts 2023 15:52
3 1 Atbildēt

Profesija jau nav neizdevīga, pat ar visiem regulējumiem varētu strādāt, bet tad jāceļ cenas. Cenas nevar celt jo starp firmām sīva konkurence, vadītājiem jāpelna, attiecīgi atliek vien spiest uz šoferiem lai tie muhļī ja grib strādāt. Tagad vienkārši nonākuši līdz momentam, kad šoferiem ir piegriezies uz sava kakla visus sūdus nest un tie čekojas ārā no nozares. Kaut kad tieši par šo runāja britu šoferi, kuriem valsts izvirzījusi jaunas prasības, itkā jau viss ok, bet firmu vadības nevēloties apmaksāt sertifikāciju un visas citas izmaksas pārstumj uz šoferiem, tie savukārt pamet nozari jo negri palikt malējie.

Daniels. 5.marts 2023 16:00
1 4 Atbildēt

Problèma tà ir un paliks aktuàla,kamèr arì Latvijà nesakàrtosies darba samaksas jautàjums,kà arí nodokļu apmaksas jautàjums,jo pèc darba aizejot pensijà stràdniekam baltmaizei pietiek,bet šķèlìtei desas uz tàs né!Un tà ir VALDÌBAS klaja ņirgàšanàs par stràdnieku un arì pensionàriem,ja pensija ir~300€ mènesì!!

MMX 5.marts 2023 16:31
5 0 Atbildēt

Un no kurienes tad rodas tās pensijas? Tie 300Eur mūsdienu pensionāriem rodas no viņu bērnu un mazbērnu šī brīža nodokļu iemaksām un kaut kādiem apšaubāmiem uzkrājumiem. Ja tauta nemaksā nodokļus, nav arī pensiju mūsdienu pensionāriem, ja tautai ir problēmas ar demogrāfiju, tad nebūs pensiju arī nākotnes pensionāriem. Problēma ar valsts pensijām ir tieši faktā, ka cilvēki mistiski paļaujās uz to, ka tās pensijas būs, tā vietā lai organizētu savu dzīvi tā lai veidojas uzkrājumi, veidojas ģimene, dzimst bērni, kas tad tajās vecumdienās varbūt palīdzēs.

Bet tas tā, atkāpjoties no tēmas par ārvalstu šoferiem.

vietējais 5.marts 2023 16:51
0 0 Atbildēt

Strādā par oficiālo minimālo, pārējo aploksnē, ieliec naudu kaut 3 trešā līmeņa pensiju fondos un būs tev pašam sava pensija, jau no 55 gadu vecuma.

MMX 5.marts 2023 17:30
5 0 Atbildēt

Ja negribās maksāt nodokļus, tad kaut vai šādi var krāt pensijai, nevis kā pie mums - puse algas aploksnē, kuru izmanto nevis iekrājumu veidošanai bet lai mogo.lv ieķertu kredītu mašīnai, un tad pienākot tiem 60+ gadiem sākas kaukšana, ka redz valsts vainīga. Šis daļēji attiecas arī uz tiem, kas strādā ārzemēs no Latvijas firmām - lielās algas ir jāizmanto savas nākotnes nodrošināšanai, nevis blingiem.

MMX 5.marts 2023 21:58
1 0 Atbildēt

Nu tam es piekrītu - lielākā daļa ieguldījumu veidu iet caur elektroniskajiem norēķiniem (akcijas, fondi, 3. pensijas līmenis), līdz ar to pareizais variants laikam būtu, ka pa aploksni dzīvo, un to minimālo ieguldi. Pretējā gadījumā jau jāveic visādas darbības ar naudas legalizēšanu, kas atkal ir tava nevis algas maksātāja atbildība.

Attiecīgi visos variantos aploksnē saņēmējs sanāk lohs, jo pensijai viņš nevar sakrāt ne legāli ne nelegāli.

Opis 6.marts 2023 9:43
3 0 Atbildēt

A tu paskaties to 3 pensiju fondu peļņu/zaudējumus! Es skatos, ka pagaidām komisijas un apkalpošanas maksas norijas iemaksas, peļņas nekādas nav!

arīOpis 5.marts 2023 18:16
0 2 Atbildēt

visus kas atbildigi par transporta nozari,ieskaitot satiksmes ministru/arī bijušos/ar roku dzelžiem pieķēdēt smagajam pie stūres,kā vecā filmā Visocki,un uz karjeru

Vernons 5.marts 2023 21:06
1 1 Atbildēt

Breksits rada darbinieku trūkumu: šoferis tagad saņem vairāk nekā jurists.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 6

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstis kopīgi paraksta 1,8 miljardu eiro līgumu par “Rail Baltica” elektrifikāciju (+ VIDEO) 2

Viļņā parakstīts Baltijas valstu kopīgs gandrīz 1,8 miljardu eiro vērts līgums par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” elektrifikāciju. Atšķirībā no, piemēram, dzelzceļa būvniecības, kur trīs Baltijas valstis rīkojas katra atsevišķi, elektrifikācijas līgums ir kopīgs Latvijai, Lietuvai un Igaunijai. Lasīt vairāk

 

ASV atsauc gandrīz 95 000 Toyota, Subaru un Lexus elektromobiļu 5

Visiem elektromobiļiem pamatā Toyota eTNGA platforma, visus var piemeklēt likstas, kas saistītas ar apsildes sistēmu. Lasīt vairāk

 

Tas nav Bugatti - putekļu sūcēju ražotājs piesaka savu pirmo hiperauto 9

Putekļu sūcēju, zāles pļaušanas robotu un citu elektronisko ierīču ražotājs, Ķīnas uzņēmums Dreame Technology, paziņojis par nodomu startēt arī autobūves nozarē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti