Eiropā iezīmējies jauna problēma, kas saistīta ar autobūvi – nozarei trūkst kravas automašīnu šoferu uz autovedējiem, līdz ar to kavējas produkcijas piegādes dīleru centriem.
Izdevums Automotive News Europe raksta, ka ar šo problēmu saskaras gan Renault, gan Volkswagen un Stellantis koncerni. Tas licis ražotājiem ķerties pie neparastiem risinājumiem, piemēram, meklējot vadītājus savu darbinieku aprindās.
Tā rīkojies Stellantis, kurš saviem darbiniekiem piedāvājis pastrādāt par autovedēju šoferiem uz laiku, vai pavisam, ja viņiem šis darbs iepatiksies. Tas nostrādājis un koncernam jau izdevies piesaistīt 140 šoferus, kas palīdzēs izvadāt dīleriem Fiat un Peugeot automobiļus.
Tikmēr Renault uzsācis sadarbību ar Adecco Group, lai rūpnīcu darbinieki, kas ir ar mieru pārkvalificēties, varētu iegūt kravas automašīnu vadītāja apliecības un apgūt iemaņas darbam jaunajā sfērā.
Loģistikas problēmas mēģina risināt arī uz dīleru rēķina. Autoražotāji piedāvā pārdevējiem pašiem ierasties rūpnīcā pēc gatavās automašīnas, lai to operatīvi nodotu klientam, nevis gaidīt sūtījumu, kas var prasīt mēnešus.
Šoferu trūkums loģistikas nozarē radās koronavīrusa pandēmijas laikā – daudzas rūpnīcas darbojās dīkstāvē, jaunas mašīnas netika izlaistas un autovedēju vadītāji nebija pieprasīti. Problēma padziļinājās, kad daudzi šajā jomā iesaistītie ukraiņi sākoties karam, atgriezās savā dzimtenē.
Vai tad nevar tos pašgudros auto iestellēt tā lai tie paši ripo no fabrīķa vai ostas pie pircējiem? Nah tāds dīlercentrs vajadzīgs, tikai apslienā jaunā auto salonu.
Mums jāatgriežas apritē!
Nē, šai problēmai ir beidzot jāiebrauc grīdā transporta nozare, lai iesaistītie beidzot sāk izturēties pret šoferiem kā pret cilvēkiem. Kaut kur jāceļ pārvadājumu cenas, kaut kur jāceļ algas, kaut kur vadībām jāatsakās no peļņas. Visa šī situācija ir izveidojusies tieši pateicoties tam, ka Eiropā ir pilns tirgus ar šoferiem, kas gatavi pieciest sliktus darba apstākļus, muhļīt tahogrāfus, utt., lai tikai iepistu šefam kapeiku, pamatojot to ar "bet mūsu laikā visi tā darīja". Domā, ka appišot tahogrāfu, pārkraujot mašīnu, utt., tu appis valsti? Nē, tu vispirms appis sevi, jo tavs šefs zin ka uz tava rēķina var nopelnīt vairāk un ka tu būsu gatavs riskēt lai nopelnītu savu 10% algas pielikumu.
Ak tu vecai dumais, neviens nepirks jaunu auto, kas jau ir braukts, jo braukts jau ir lietots! Un arī pašbraucoš autovedējs nedērēs, jo jaunos autiņus kādam jāuzdzen uz treļa un jāpieštropē.
Ja tu būtu nolicis tiesības uz CE, tad varētu kā kaimiņu Toļiks 5-6 štukas mēnesī pelnīt, nevis pļurkstēt internātā!