Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz iepazīstinājis ar E-klases jaunāko paaudzi, kas pasūtījumiem kļūs pieejama šī gada vasarā.
Jaunākais izlaidums ir pēdējais, ko Mercedes veidojis uz iekšdedzes motoru platformas. Automašīna kļuvusi par 1 cm garāka (4,95 m), bet riteņu bāze pastiepusies par 2,2 cm (2,93 m). platumam pielikti 6 cm (1,91 m), bet augstums sarucis par centimetru (1,47 m). Bagāžas nodalījums jau tradicionāli ietilpīgs – 540 litri.
Vizuāli jaunais modelis atšķiras ar jaunajiem diožu lukturiem, izgaismoto radiatora resti elektrisko EQ stilā un sportiska piegriezuma 21 collu riteņu diskiem. Aizmugurē zīmīgākie elementi ir “zvaigžņu” dizaina lukturi ar dinamiskajiem virzienrādītājiem un četrstūrveida izplūdes sistēmas izvadi hromētā ietvarā.
Salonā jaunākās paaudzes MBUX Superscreen, kas nozīmē, ka vadītāja priekšā atsevišķs ekrāns, bet centrālais un pasažiera monitors apvienots zem viena stikla. Multimediju iekārtai ir plašas iespējas automatizācijai, piemēram, var iestatīt attiecīgas funkcijas (sēdekļu regulācija, apsilde, gaisa kondicionēšana, apkārtējais apgaismojums) pēc savas izvēles vai tad, kad temperatūra nokrītas zem noteiktā vadītāja iestatītā sliekšņa. Jaunākais MBUX pieļauj arī iespēju instalēt trešo pušu lietotnes (piemēram, Zoom lietotni videokonferenču sākšanai). Vēl viena jauna iespēja – speciāla kamera, kas ļauj uzņemt pašbildes un video, ko nekavējoši ievietot TikTok, savukārt fona apgaismojums tagad prot pulsēt mūzikas ritmā, sadarbojoties ar augstvērtīgo Burmester 4D 21 skaļruņu audio iekārtu.
Salona apdares materiālu izvēle joprojām plaša, ietverot koka, pulēta metāla un klavierlakas detaļas, kā arī neizpaliekot izvēlei no otrreiz pārstrādātiem materiāliem.
E-klase aprīkota ar AirMatic balstiekārtu un adaptīvajiem amortizatoriem, kas nepieļaus vibrāciju un nelīdzenumu atbalsošanos salonā. Sasniedzot 120 km/h, transportlīdzeklis pazeminās par 2 centimetriem, lai uzlabotu aerodinamiku, samazinātu degvielas patēriņu un palielinātu stabilitāti. Ieguvums būs arī pagriežamie aizmugures riteņi (līdz pat 4,5 grādiem), kas samazina apgriešanās rādiusu un veicina stabilitāti līkumos.
Mercedes komplektējis E-klasi ar vēl modernāku Attention Assist, kas ar instrumentu panelī iebūvēto 3D kameru spēj analizēt vadītāja seju un noteikt jebkādas insulta pazīmes. Tajā pašā laikā sistēma atpazīst, vai vadītājs ir apjucis, un iejaucas ar skaņas signālu vai ārkārtas situācijās ar automātisko bremzēšanu. Palīgsistēmu klāstā arī aktīvais joslu uzturētājs 360° kameras un aklās zonas asistents.
Motoru piedāvājumā tagad tikai elektrificēti agregāti ar 48V Mild Hybrid vai Plug-in tehnoloģiju.
Jau līdz ar pārdošanas sākumu jaunā E klase tiks piedāvāta ar sešās versijās, ar aizmugurējo riteņu vai visu riteņu piedziņu. Trīs no šiem variantiem ir plug-in hibrīdi, kas elektriskā režīmā veic līdz 115 kilometriem, baterijas uzlādei līdz 100 procentiem patērējot tikai 30 minūtes.
Benzīna dzinējs nodrošina 204 ZS jaudu, no elektrotīkla uzlādējamie hibrīdi 230 un 280 ZS, dīzeļversijas jauda – 197 Zs.
Sākumā E-klase būs pieejama sedana modifikācijā, universāls sekos vēlāk. Ražotājs vēl nav nosaucis cenu, taču eksperti prognozē, ka tā varētu sākties no atzīmes, kas nedaudz zemāka par 55 000 eiro.
galvenais ka liels krāsu teļevizors iekšā, pārējie dati ir mazsvarīgi!
Tas nav pats lielākais TV - vajag haiper-skrīnu.