Visi komentāri - Vācijā izstrādāts hibrīdauto, kas kalpos 50 gadus (+ FOTO)

Vācijā izstrādāts hibrīdauto, kas kalpos 50 gadus (+ FOTO) 10

 

Foto: evolution mobility

iAuto | 9.maijs 2023 4:48

Pateicoties regulārai galveno agregātu nomaiņai reizi piecgadē, krosovers e.Volution Space kalpos 50 gadus.

Krosoveru Space izstrādājis jaunuzņēmums e.Volution no Āhenes pilsētas, Āhenes Reinas-Vestfālenes Tehniskās universitātes ražošanas vadības profesora Gintera Šuha vadībā. Projekta pamatā ir ideja par ilgtspējīgu attīstību un pēc iespējas mazāku kaitējumu videi, tādēļ automobilim arī noteikts tiks ilgs darba mūžs.

Space ir kaut kas pa vidu starp krosoveru un minivenu. Transportlīdzeklim ir iebūvēta salīdzinoši neliela (40 kWh) baterija, kas var nodrošināt sniedzamību līdz 150 km attālumam. To var uzlādēt gan mājās (Wallbox), gan ātrās uzlādes stacijās, savukārt pēc piecu gadu uzturēšanās automašīnas konstrukcijā, baterija, pēc e.Volution ieceres, turpinās kalpot saules sistēmās vēl vismaz 20 gadus.

Saprotams, ka 150 kilometri nav daudz, tādēļ projekta autori lielākas autonomijas sasniegšanai piedāvās papildu saules paneļus uz jumta, kā arī Range Extender (gaitas pagarinātājs) tehnoloģiju ar ūdeņraža degvielas elementiem vai kompakta virzuļdzinēja veidā, kas darbotos ar sašķidrināto dabasgāzi. Range Extender ļautu ceļot līdz 600 km, bet iebūvējot nelielu degvielas tvertni, attālums pieaugtu līdz 1000 km.

Space tiks ražots uz elastīgas platformas, paredzot 5-8 sēdvietu versijas ar 4,1-4,92 m korpusa garumu, pilnpiedziņu, ko nodrošinātu divi motori (190 Zs katrs) un lielisku manevrētspēju, pateicoties šasijai ar pagriežamiem aizmugures riteņiem.

Ražotājs atklāj, ka transportlīdzekļa kravnesība ir 650 kg un tas var vilkt līdz pat 3500 kg smagu piekabi, savukārt noņemot daļu korpusa paneļu aizmugures daļā, Space pārvēršas par nelielu pikapu.

Salonā ir displejs visā priekšējā paneļa platumā, apvienojot mērinstrumentus un multivides ekrānu. Tas veidots tā, ka to var viegli aizstāt ar jaunu, modernāku, paveicot šo procesu plānotās atjaunināšanas gaitā. Sēdekļu un salona apdarei  tiek izmantots audums, kura pamatā ir dabīgās šķiedras un citi ekoloģiski droši materiāli, tostarp otrreizēji pārstrādāti materiāli un, jā, arī polsterējums ir viegli nomaināms, atstājot paša sēdekļa konstrukciju savā vietā.

Modernizācijai ir jānotiek pašu iekārtotā rūpnīcā "Re-Assembly".

Lai samazinātu izmaksas, Šuhs plāno iztikt bez preses un krāsošanas līnijām, izmantot atvērtā pirmkoda sistēmu un daudzo vadības ierīču vietā izmantot centrālo datoru. Pēc viņa uzskatiem automašīnā jādarbojas vienotai sakaru sistēmai.

Saskaņā ar vācu medijos atrodamo informāciju, Space ražošana varētu sāksies ap 2025. gadu. Automašīnas tiks pārdotas abonēšanas kārtībā organizācijām un privātpersonām ar ikmēneša maksājumu ap 1000 eiro apmērā.

 

Foto: evolution mobility

 
Visi komentāri
 
0pis 9.maijs 2023 11:16
3 0 Atbildēt

iebūvējot nelielu degvielas tvertni, attālums pieaugtu līdz 1000 km, bet iebūvējot vel vienu degvielas tvertni, nobraucamais attālums pieaugtu vēl vairāk. Ar Big Tank tvertni uz jumta auto spētu nobraukt vēl par 3000km vairāk.

Sipo 9.maijs 2023 11:38
0 0 Atbildēt

redzi, te šāda opcija tiek paredzēta, tā teikt no rūpnīcas, kamēr citādi tu to big tank tiešām vadāsi uz jumta

LOHS22 9.maijs 2023 14:25
2 0 Atbildēt

Pārveidojot visu salonu/par vienu Lielu General Tvertni,šitas te nobraukums palielinātos vismaz 10kārt..piekabinot piekabi ar vēl vienu Papildu Tvertni un regulāri to mainot, varētu maukt visus tos 5g pilnīgā non stopā.

650-kam 9.maijs 2023 14:38
0 0 Atbildēt

bet atvelkot vadu no Imko termināļa, šis auto varētu apbraukt apkārt pasaulei - nav vēl apnikuši 3.klases bērnu jociņi jeb vēl kādu zini?

LOHS22 9.maijs 2023 17:24
1 0 Atbildēt

Nu kāda tēma, attiecīgi arī tādi jociņi.Bet tu nemokies, jo vairāk par pir/dienu diez vai no sevis ko izspiedīsi.

R(8) 9.maijs 2023 12:45
2 0 Atbildēt

Kartejauis sapnu projekts izgazisies , kuru pec paris gadiem pazinos par bankrotejusu , neviens tak nevelesies 50 gadu garuma maksat 1000 euro menesi par auto , kurs jau morali bus novecojis , vienigais , ja skatas no inflacijas viedokla , tad auto ipasnieks ir vinetajs , bet jasaprot no otras puses , kurs tad velas braukt ar vienu auto 50 gadus , ja cilveki ir pieradusi mainit auto ik pa 5/6 gadi

Edmunds 9.maijs 2023 14:01
0 0 Atbildēt

Kaut kāds idiotisms par 1000€ mēnesī

Komentētājs 9.maijs 2023 16:26
0 1 Atbildēt

Nez vai šāda savdabīga dizaina auto spēs priecēt 20 un vairāk gadus.

Cena kosmoss 9.maijs 2023 19:06
0 1 Atbildēt

Šis dikti ož pēc izgāšanās. Skats nekāds. Un pa tādu ciparu vesals cilvēks virsū pat neskatīsies.

srt 9.maijs 2023 20:59
2 0 Atbildēt

Ne velti Hibrīds un Homoseksuālis sākas ar vienu burtu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 18

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Zemkopības ministrija steidz izmaiņas koku ciršanas noteikumos, ignorējot Satversmes tiesas lemto (+ VIDEO) 9

Birokrātijas likvidēšanas un budžeta gatavošanas aizsegā Zemkopības ministrija lielā ātrumā dzen cauri iespēju cirst jaunākus kokus un arī veidot lielākas kailcirtes. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 17

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti