Jaunais īpašnieks par 30 gadus veco, taču tikai trīs desmitus kilometru nobraukušo automobili samaksāja 24 000 eiro.
Maz ticams, ka pasaulē kaut kur ir vēl tik labā stāvoklī saglabājusies Škoda Favorit. Šādu modeli čehi pārtrauca ražot jau tālajā 1994.gadā, turklāt masveida produkcijai paredzētais automobilis nav nekāds Ferrari vai Bugatti, ko kāds par katru cenu censtos saglabāt.
„Laika kapsula” tomēr uzieta arī Škoda Favorit – nesen izsoles piedāvājumā bija iekļauts automobilis no Grieķijas, kas esot lieliskā stāvoklī, jādomā, ka pateicoties klimatam un tam, ka īpašniece, kas to iegādājusies pirms 30 gadiem, jau pēc dažiem desmitiem kilometru sapratusi, ka „auto vadīšana nav viņas lieta”.
Automašīna novietota garāžā un tur nostāvējusi gandrīz 30 gadus, līdz atklāta 2022.gadā un pēc nesen sarīkotās izsoles, par 24 000 eiro nonākusi čehu autosportista Jiri Mičaneka īpašumā.
Mediji vēsta, ka Favorit no Grieķijas ir īsta laika kapsula – tās sēdekļus joprojām sedz polietilēna iepakojums no piegādes brīža, bet odometrs noskaitījis vien 34 kilometrus. Motortelpā atrodas 1,3 litru 54 Zs agregāts, bet dizaina autori ir meistari no pazīstamā itāļu zīmola Bertone.
Škoda Favorit ir pirmais čehu modelis ar priekšējo riteņu piedziņu un priekšā iebūvētu motoru. Modelis debitēja 1987.gadā un tika ražots līdz 1994.gadam, kad to nomainīja Felicia – mums labāk zināmās Fabia priekštecis.
Man baigi liekas, ka es zinu, kurš padomju automobilis ir no šitā kopēts....
Interesanti, nez, Padomijā un tagad Krievijā, vispār ir kaut viens kaut kas savs, jeb viss ir tikai zagts kaut kur citur?
Padomijā viss bija savs un oriģināls, tā teikt "analogov ņet", tāpat kā PSRS hokejisti, vienkārši pacani, kas pa dienu strādāja rūpnīcā pie virpas, bet vakaros bišk uzspēlēdami, kļuva par pasaules čempioniem, deklasējot amerikāņu un kanādiešu profesionāļus, poņal?
Ģevjatka joprojām ir kulta auto! Tai nav nekāda sakara ar Škodu.
Tu domā Samara, kuru sāka ražot par 4 gadiem agrāk? Spilgts piemērs kā rodas mīti.