Visi komentāri - Igaunijā vairāk nekā 30 300 parakstījušies pret iecerēto automobiļu nodokli

Igaunijā vairāk nekā 30 300 parakstījušies pret iecerēto automobiļu nodokli 7

 
Nozare.lv | 1.augusts 2023 14:18

Igaunijas Automašīnu īpašnieku asociācija savākusi vairāk nekā 11 300 parakstu pret valdības plānoto automašīnu nodokli, bet tautas iniciatīvu vietnē "Rahvaalgatus.ee" pret ieceri ieviest nodokli automobiļiem parakstījušies vairāk nekā 19 000 cilvēku.

Automašīnu īpašnieku asociācijas izveidoto petīciju vietnē "Petitsioon.ee" var parakstīt vēl otrdien līdz plkst.23.59, kamēr vietnē "Rahvaalgatus.ee" parakstu vākšana turpināsies līdz augusta beigām.

Petīcija "Petitsioon.ee" reģistrēta 5.februārī, un otrdien petīcijas parakstītāju skaits pārsniedza 11 300.

Savukārt "Rahvaalgatus.ee" Igaunijas Automašīnu īpašnieku asociācijas petīcija reģistrēta 13.jūlijā, un otrdien parakstītāju skaits tuvojas 19 100.

Igaunijas Automašīnu īpašnieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Prīts Tammeraids pauda pārliecību, ka auto nodokļa ieviešana ir apšaubāma gan no lietderības, gan ētikas viedokļa.

Viņaprāt, tāds nodoklis neveicinātu videi draudzīgāku un dažādāku transportlīdzekļu izvēlēšanos, bet plānotais nodoklis liks automobiļu īpašniekiem tos pārdot vai nodot metāllūžņos.

Asociācijas valdes loceklis Andress Rands pieļāva, ka petīcijas digitālo parakstu skaits varētu pārspēt līdz šim Igaunijā tāda veida iniciatīvas rekordu 35 805 digitāli paraksti, kas tika savākti petīcijai par laulību vienlīdzību.

Pēc parakstu vākšanas noslēguma petīcijas tiks iesniegtas Igaunijas parlamenta valdē un valdībā.

Jau vēstīts, ka Igaunijas Finanšu ministrija ierosina no nākamā gada 1.jūlija ieviest automašīnu nodokli.

Ministrijas plānā piedāvāti divi nodokļa aprēķina modeļi. Šaurā aprēķina modelis paredz nodokli, kurā tiek ņemta vērā nodokļa bāzes daļa, ogļskābās gāzes izmeši un automobiļa vecums, savukārt paplašinātajā aprēķina modelī vēl tiek ņemta vērā arī dzinēja jauda un transportlīdzekļa masa.

Galīgo nodokļa aprēķina modeli ministrija sagatavos pēc situācijas izpētes un viedokļu noskaidrošanas. Izraudzīto nodokļa aprēķina modeli plānots publiskot rudenī un likumu par jauno nodokli pieņemt līdz gada beigām, lai tas stātos spēkā 2024.gada 1.jūlijā un augustā pirmo reizi nodoklis būtu jāmaksā par pusgadu.

Nodoklis būs saistīts ar automašīnu, tādējādi tas būs jāmaksā par katru īpašumā vai līzingā esošu automobili. Kopējo nodokli veido automašīnas reģistrācijas maksa un ikgadējs nodoklis.

Finanšu ministrijas aplēses liecina, ka pirmajā gadā, kad nodoklis būs stājies spēkā, tā ieņēmumi būs ap 120 miljoniem eiro.

 
Visi komentāri
 
CSDD 1.augusts 2023 15:09
2 0 Atbildēt

Nodoklim ir jābūt un tas ir fakts!

Krotow 1.augusts 2023 17:55
5 0 Atbildēt

Igaunijas transporta kontroles kantoris paskatījās uz Latviju un padomāja  "a kas mēs kādi lohi?"

650 3.augusts 2023 14:29
0 0 Atbildēt

Jā. LatviJā visiLohi vienmēr balso/Par!

asd 2.augusts 2023 0:47
0 3 Atbildēt

Tas, ka LV ir tāda nodeva, tas ir vienkārši stulbums. Nodevai ir jābūt piesietam pie degvielas litra. Tam, kas vairāk brauc, tam arī ir jāmaksā vairāk. Protams, ja tā nodeva, reāli, aiziet ceļu uzturēšanā un jaunu būvēšanā, tad vēl ok, man nav pretenziju. Bet kā rāda LV pieredze - ne sūda nebūvē tos jaunos un labos ceļus. Tie pāris projekti 30+ gadu laikā ir nekas.

Kur palika tas varenais projekts ar 6 gab. ātrgaitas šoseju izbūvi līdz 2040? Kaut kā nedzird baigo aktivitāti.

Visādi citādi, ja valsts pie_un_prasa uzdāvināt vairāk naudiņas vienkārši tāpat vien, bez redzamas jēgas, tad tas ir prasts rekets.

es 2.augusts 2023 15:26
2 0 Atbildēt

Šaubos vai tu gribēsi redzēt to piesieto nodevu pārtikai un pakalpojumiem.

Rexx 2.augusts 2023 13:08
0 0 Atbildēt

Latvijā viens no aspektiem TL ekspluatācijas nodokļa ( agrāk to sauca par Ceļu nodokli, bet nomainīja nosaukumu, kopš šī nauda tika novirzīta nevis ceļiem, bet gan budžeta pildīšanai) ieviešanai bija likt auto īpašniekiem izvēlēties " pareizākus" ( jaunus, mazākus, it kā ekonomiskākus) transporta līdzekļus. Nu ja reiz tas zaļais kurss. Pēdējā nenormālā nodevas modifikācija pacēla dažiem auto lokmi 4 un vairāk reizes. Ja vēl likmi.piemērotu pirmo reizi reģistrējot tikko ievestu auto, to vēl varētu saprast. Bet tā- " mums vajag, jūs dosiet." Pamatojumi šim murgaini.

0pis 2.augusts 2023 17:44
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka 1) privātie auto pumpē valsts naudu ceļu uzturēšanai 2) privātie auto rada kaudzi problēmu ar stāvvietām, sastrēgumiem un ilgtermiņā ar veselības aprūpi

nevajag brīnīties ka ir un būs nodoklis auto īpašniekiem un no tā nekur neliksimies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti