Ford F-150 varēs nopirkt arī Eiropā, taču cena, ko prasīs par Amerikā populārāko pikapu mūspusē, būs teju divtik liela kā ASV.
Vācu mediji vēsta, ka Ford F-150 jau 2023.gadā kļūs pieejams arī Eiropā, pateicoties oficiālajam importierim, zviedru uzņēmumam Hedin US Motor. Cenas nebūs no mazajām – par bāzes versiju XLT prasīs 79 000 eiro, nākamā izvēle Lariat maksās vismaz 97 000 eiro, Limited – 116 000 eiro, bet vislabāk aprīkotais F-150 variants – pat 121 000 eiro.
Salīdzinājumam: ASV elektriskais F-150 Lightning, kas jau pēc savas būtības ir dārgāks nekā iekšdedzes motoru brāļi, ir nopērkams jau par 45 600 eiro (pārrēķinot no dolāriem). Starp citu, Norvēģijā elektriskais F-150 jau ir nopērkams – ierobežotā skaita versijā Limited un par 105 000 eiro vismaz.
Atgriežoties pie iekšdedzes motoru F-150, tiek ziņots, ka pircēja izvēlei būs pieejams variants ar 400 Zs 5,0 litru Flex-Fuel motoru, 430 Zs jaudīgs hibrīds uz 3,5 litru V6 motora bāzes, kā arī topmodelis F-150 Raptor, kas komplektēts ar 3,5 litru V6, kas attīsta 450 Zs.
Ja kādam interesē vēl lielāka jauda, jāgaida elektriskais F-150, kura rīcībā būs 426 kW (580 Zs un 1051 Nm). Tiesa, Eiropai vispirms tiek solīts variants ar 337 kW (458 Zs) un bateriju, kas nodrošina sniedzamību līdz 380 km.
Interesanti, kāpēc tāda cenu atšķirība ASV pret ES?
Izmešu normas. Amerikā dzinējus joprojām var kurināt ar svina benzīnu un jēlnaftu.
NU ja nav zināšanu, tad acīmredzot nav - katrā štatā ļoti atšķiras izmešu normas, Kalifornijā stabili būs stingrākas normas kā jebkur Eiropā (vai ASV, ja reiz par to) !
Bet cenu strapību veidu tas, kur auto ražo vai saliek kopā un kādi "iekšējā tirgus" aizsardzības nodokļi vietā uz kurieni transportē, un vai ir nav kaut kādi savstarpēju tirdzniecību atvieglojoši noteikumi.
Tā kā ASV viena no pirmajām sāka izmantot dažādus nodokļus sava tirgus un darba vietu aizsardzībai, tad visi pārējie "veikli sekoja piemēram" un ES dažādi noteikumi ir vienkārši "ideāls slieksnis" tam lai te tā īsti lēts nebūtu nekas, bet teiksim ASV vai Japānā tieši tas pats jebkam kas nāk no Eiropas utt.
Esmu bijis pretējos galos - Arizonā un Aļaskā. Abos gāž iekšā to, ko var dabūt. Jā,dīzeļos arī naftu, atrabotku no tehnikas, atjauktu ar benzīnu.
Tā var būt arī ASV vidienē ir gana štatu ar ļoti "relaksētām" izmešu prasībām, tiesa kopumā vietējā EPA ļoti "slikti" skatās uz DPFu utml. izgriezšanu, tipa standarta auto komplektācijas "izmaiņām", pat tad ja emisiju standarti ir "vaļīgi". Un tāpēc bieži tiek meklēti veci kravinieki un smagā tehnika, lai prasti liktu mīksto, un darītu kā ienāk prātā ...
Piem. Cat (Caterpillar) un Cummins tur industriālā mērogā atjauno piem. miljonus noskrējušus dzinējus, ja vien blokā nav plaisu ...
Aļaskā ir kaudze ar pamestu traktortehniku. Neviens viņus neremontē. Tur izvest dzinēju uz kapitālo remontu ir dārgāk kā ievest jaunu traktoru. To tikai Discovery rāda, ka rūpnīcas mehāniķis atlido ar divām lidmašīnām un pieciem instrumentu koferiem. Realitātē, ko var uz vietas sataisīt, to sataisa (ja vajag piesūta minimālu detaļu komplektu). Ja lielāks remonts, tad turpat arī pamet kā donoru. Pat lūžņos netamaksājas izvest.
Kaut kāda zinām taisnība jau tev ir, taču ja problēma ir tikai motorā un nav tieša donora - tad motoru gan atmaksājas kapitāli remontēt ( ar nosacījumiem kas viss vesels) , BET parasti tad kad motoram ir pienācis kapitālais, tai tehnikai arī neviena cita lieta sen vairs nav tik labā stāvoklī lai kaut ko darītu ...