Visi komentāri - Elektroauto ir mainījušies – laiks atzīt savas kļūdas

Elektroauto ir mainījušies – laiks atzīt savas kļūdas 20

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 18.augusts 2023 10:23

Elektroauto gadījumā svarīgas ir daudzas lietas, taču visvairāk apspriestās ir akumulatora kalpošanas laiks, kapacitāte un nobraukuma rezerve. Vairāki vadošie autoražotāji pēdējos gados ir definējuši attīstības virzienu šajā jomā un pat noteikuši uzlabojumu ieviešanas tempu. Tāpēc tie arī daudz strādā pie inovācijām, un – ir arī rezultāti!


Kliedējot maldus par elektroauto akumulatoriem

Lai radītu nākotnes elektroauto akumulatorus, nākas izmantot visu pieejamo pieredzi un zinātnes sasniegumus, tāpēc uzņēmumi, piemēram, tādi kā Opel, cenšas atrast optimālu kombināciju starp tradīcijām un inovācijām. Rezultātā to panākumi, īpaši litija jonu tehnoloģijās, maina visu nozari. “Nepārtraukti ieguldījumi sarežģītajā akumulatoru ķīmijā un konstrukcijā virza nozari uz priekšu un grauj aplamos gadu gaitā ap tiem izveidojušos priekšstatus,” saka Mats Buzelis, carVertical Komunikācijas nodaļas vadītājs.

Tehnoloģiskais progress nepārtraukti maina gan elektroauto akumulatorus, gan arī mūsu domas par tiem. Lai izplatīto litija jonu akumulatorus padarītu vēl ietilpīgākus un ilgmūžīgākus, tie nepārtraukti tiek pilnveidoti gan pēc sastāva, gan konstrukcijas. Un tas ir arī ceļš uz to, lai mainītu cilvēku izpratni.

Kļūda Nr. 1: elektroauto akumulatoriem ir īss mūžs

Visai izplatīts ir uzskats, ka elektroauto akumulatori ātri nolietojas un dažos gados kļūst praktiski par enkuru. Tomēr uz lielāko daļu mūsdienu elektromašīnu tas neattiecas. Piemēram, Opel ir stingri pārliecināts par savu akumulatoru ilgmūžību un piedāvā astoņu gadu vai 160 000 kilometru garantiju, solot, ka pēc šāda perioda vai nobraukuma akumulatora kapacitāte būs vismaz 70%.

Šādi rezultāti ir iespējami, pateicoties modernu pārvaldības sistēmu spējai uzturēt akumulatoros optimālus apstākļu. Optimāla temperatūra, kā arī uzlādes līmenis un intensitāte ne tikai paildzina akumulatoru kalpošanas laiku, bet arī nodrošina lielisku veiktspēju ilgu gadu garumā. Patiesībā lielākā daļā litija jonu akumulatoru tagad līdz maiņai kalpo vismaz desmit gadus. Un pagarinātā garantija ir lielisks apliecinājums neapstrīdamajam progresam.

Kļūda Nr. 2: akumulatoriem ir ierobežota kapacitāte

Potenciālajiem elektroauto pircējiem varētu rasties bažas par attālumu, ko iespējams veikt ar pilnu uzlādi. Jā, pirmā šo braucamo paaudze šajā ziņā tik tiešām bija tālu no ideāla, taču inovācijas maina arī šo jomu. “Piemēram, jaunās paaudzes Opel Mokka-e spējas visas jūsu raizes atstāt pagātnē,” ir pārliecināts Mats.

Pašlaik liels uzsvars tiek likts uz sniedzamību – gan pēc WLTP testiem, gan reālajā dzīvē. Uzlabotās sistēmas tādos automobiļos kā Opel Mokka-e pierāda, ka kompakts elektroauto, pateicoties efektīvai enerģijas pārvaldībai, ar pilnu uzlādi var veikt patiešām iespaidīgu attālumu. Ražotāju pūliņi nodrošināt, ka elektriskās mašīnas ne tikai tur līdzi tradicionālajiem iekšdedzes spēkratiem nobraucamā attāluma ziņā, bet arī pārspēj tos izmaksu un energoefektivitātes ziņā, ir vainagojušies panākumiem.

Piemēram, Opel Mokka-e sniedzamību saskaņā ar WLTP ir 406 kilometri. Kompaktam elektroauto tas ir iespaidīgs rādītājs un liecina par pārliecinošu progresu gan tehnoloģijās, gan enerģijas pārvaldībā. Salīdzinājumam: Nissan Leaf pēc WLTP testiem spēj nobraukt 398 kilometrus, bet Toyota bZ4X – 516 kilometrus (tiesa, saskaņā ar EV-Database datiem reālā bZ4X autonomija ir 340 km, jo piedziņa nav īpaši efektīva).

Te svarīgi atcerēties – lai gan tehniskie rādītāji ir no svara, reālā sniedzamība var atšķirties atkarībā no tādiem faktoriem kā vadības stils, laikapstākļi un maršruta īpatnības.

Kļūda Nr. 3: akumulatoru ražošana kaitē videi

Oponenti nereti uzsver, ka elektroauto akumulatoru ražošana rada ievērojamus oglekļa izmešus. Tomēr, runājot par ietekmi uz vidi, ir svarīgi ņemt vērā visu automašīnas dzīves ciklu. “Jā, ražošanai ir nepieciešama enerģija, taču, kad elektroauto nonāk ekspluatācijā, visā ciklā to sākotnējā ietekme tiek kompensēta un beigās ir pat ievērojami mazāka nekā iekšdedzes analogiem,” uzsver Mats Buzelis.

Tā saskaņā ar BloombergNEF ziņojumu (kas ietver informāciju par piecām valstīm) vidējā segmenta elektroauto, kas no konveijera noripojuši 2020. gadā un nobraukuši 250 000 km, dzīves cikla CO2 emisija ir par 18–87% mazākas nekā līdzvērtīgām iekšdedzes mašīnām. Francijā elektroauto izrādās ekoloģiski tīrāki jau pēc 25 000 km nobraukuma, savukārt Ķīnā – pēc 153 000 km. Taču līdz 2030. gadam visās valstīs šis lūzuma punkts tiks sasniegts daudz agrāk.

Citā pētījumā, ko veikusi Starptautiskā Tīra transporta padome, konstatēts: ASV tirgū vidēja izmēra elektroauto akumulatora ekspluatācijas laikā oglekļa emisija jau šobrīd ir par 60–68% zemāka nekā salīdzināmiem modeļiem ar iekšdedzes dzinēju. Un šī atšķirība tikai palielināsies, jo mēs arvien vairāk izmantosim atjaunīgo resursu elektrību.

Raugoties nākotnē: holistiska izpratne un progresīvas inovācijas

Inovāciju loma elektroauto segmentā sniedzas tālāk par ražošanu. Tā ietver galveno aspektu uzlabošanu, aizspriedumu kliedēšanu un dziļākas izpratnes veidošanu par šo transporta veidu. Un te izšķiroša nozīme ir akumulatoru tehnoloģiju attīstības pionieru sasniegumiem.

“Inovācijas nes tehnoloģijas pāri mums zināmajām robežām un arī atspēko mītus, kas kādreiz virmoja ap elektroauto akumulatoriem. Progress šai jomā ir nepārtraukts, un tas mums sola, ka elektroauto nākotne ir spoži gaiša un ilgtspējīgi zaļa,” uzsver Mats Buzelis.

Tātad elektriskā transporta nākotne ir atkarīga no uzņēmumiem, kas iegulda inovācijās un tādējādi maina svarīgas lietas.

 

 
Visi komentāri
 
WALA 18.augusts 2023 10:32
13 1 Atbildēt

Nu nevajag te stāstīt pasakas, vienīgais kas tajos EV akumlatoros beidzot uzlabojas ir to kvalitāte un izmērs, attiecīgi katras individuālas šūnas "ilgtspēja", dzesēšana un vēl pāris lietas.

Protams zinātne kā tāda uz vietas nestāv, taču reālās baterijās nekādas "revolūcijas" nav vismaz gadus 10!

akumulatoriem īss mūžs 18.augusts 2023 12:07
22 0 Atbildēt

Tad, kad būs kalpošans laiks 20 gadi, nobraukums 320000 km, atlikums pēc tā 70 %, tad varēs teikt, ka nav īss mūžs. Parasti pērk 10 gadus vecus lietotas un tad jau uzreiz jāmaina jauns akumulators tā sanāk.

Edy 18.augusts 2023 12:11
15 2 Atbildēt

Kamēr ignorēsim tehnoloģijas, kas nodrošina enerģijas ņemšanu no apkārtējās vides, mokas ar akumulatoriem un vides piesārņošana turpināsies. Kamēr sistēma alkatīgi gribēs nopelnīt kā starpnieks no katra mūsu soļa un vajadzības, tas viss vedīs tupikā. Pa šiem 30 gadiem tehnoloģiju attīstība virzījusies tikai starpniekbiznesa virzienā (kāpēc vajag dārgās ūdeņraža uzpildes stacijas, ja katrā auto var iebūvēt ūdens destilācijas un ūdeņraža ieguves ierīces, kas pa nakti saražo vajadzīgo enerģijas daudzumu nākamajai dienai un dēļ mazā ūdeņraža apjoma nav bīstamas). Jau 30 gadus varējām braukt uz ūdeņraža, visas energostacijas un "tecus" varēja apkurināt ar ūdeņradi. Cik cilvēku nav nogalināts, cik kompāniju pazudināts, kas piedāvā alternatīvas tehnoloģijas - magnētiskie dzinēji, aukstā kodolsintēze utt. Kamēr būs fosilo energoneseju lobijs, mēs turpināsim agonēt un mocīties. Nemaz nerunāšu par vēja ģeneratoru un saules bateriju afēru kam izgājusi cauri Eiropa un Ziemeļvalstis. Tāpēc tauta vairs netic. Var melot bet ne ilgi..... Ceru uz pārmaiņām un parazītiskās patērējošas sistēmas pilnīgu agoniju un izzušanu!!!!

darklight 18.augusts 2023 13:45
1 1 Atbildēt

Cilvēk, ūdeņradis ir laba lieta, bet tā iegūšanai tak atkal vajag to pašu elektrību! Ideja apkurināt TEC ar ūdeņradi ir absurda, ļoti maigi sakot.

imzz 18.augusts 2023 19:32
3 2 Atbildēt

"ja katrā auto var iebūvēt ūdens destilācijas un ūdeņraža ieguves ierīces, kas pa nakti saražo vajadzīgo enerģijas daudzumu nākamajai dienai un dēļ mazā ūdeņraža apjoma nav bīstamas" !!

Lai iegūtu tavu ūdeņradi, vajag elektrību lielākā daudzumā, nekā baterijas lādēšanai. Bez tam vajag 700 atm kompresoru, kas to ūdeņradi iespiedīs balonā. Un kas to kompresoru darbinās ? Pareizi, elektrība.

Utt. tas ko tu uzrakstīji, apmēram atbilst centīga 5. klases skolēna sacerējumam, kam tēzes nodiktējusi vecmamma ezotēriķe.

imzz 21.augusts 2023 9:25
0 0 Atbildēt

Tad pastāsti uz kāda brīnuma es nobraucu šos gadus? JUms ir ieprogrammējuši ka tas ir neiespējami..... Man uzdevums nav pārliecināt kādu, es tikai padalījos ar pieredzi. Varat sēdēt sava skepse un nekāds milzīgais ūdeņraža spiediens nav vajadzīgs ja ražots tiek nepārtraukti vajadzīgajam patēriņam, Jūs pat neiedziļināties bet esat gatavi nodirst....

Edy 18.augusts 2023 13:47
5 1 Atbildēt

Runajot par raksta slavas dziesmu, jaunajiem elektriskajiem OPEL ir krietni vien sliktāka kvalitāte kā Opeļiem, kas ražots piem 1984. gadā. Jauno Opel ipašnieki sūdzas par auto kvalitāti, aizmugurājo lampu plastmasa plaisā jau gadu vecam auto, durvju gumijas virinot auto aizmugurējās durvis, spēj noberz krāsu līdz metālam rīvēšanās vietā, kas tā vispār par kvalitāti un cilvēki sūdzas ka OPEL pārstāvji to neatzīst par garantijas jautājumu. Cik dziļi vēl grimsiet? Kamēr Jūs pārpirks ķīnieši (kā VOLOVO?? Jūs visi tādā stilā strādājot ar savu kvalitāti esat nolemti aizmirstībai un bankrotam...

Edy 21.augusts 2023 9:47
0 0 Atbildēt

Atbilde IMZZ! Tu man mēģini ieskaidrot to ka tas ko redzēju savam acim nav patiesība, un Porshe strādāja uz Dieva brīnuma, tāpēc ka pēc tavas fizikas tas ir neiespējami. Tad padoma kādas jaudas bija elektrolizes generators lai sarazotu 5l turbo dzinejam udenraza gazi. Ja Tev nav zinasanu par to tad tas nenozime ka tas neeksiste. Vienkarsi tupuma kalngals....Cilveki ka jus taisaties dzīvot, ja es redzu vienu tupumu pēc  otra, jūs saucat sevi par civilizāciju? Tak lopu un aitu saiets. Goda vārds šī planēta aizies boja tāpēc ka cilvēks tā ari nav palicis civilizēts.? Jus ir pa dzīvi saprogrammējuši, sakot ar pamatskolu!  Izkāpiet ara no šis programmas. Mēs nekad netiksim vāļā no saviem paverdzinātājiem tāpēc ka nevar būt šādu saprogrammētu aitu starpa vienprātības!

Edy 18.augusts 2023 14:04
5 0 Atbildēt

Atbilde darklight: Uz ūdeņraža norbraucu 2 gadus ar kaut ko, griezes moments varens, pirku tikai benzintankos destilēto ūdeni un Aliexpresi kalcija pulveri. Uzaicinaja piedalities izstade atradit savu auto un tur redzeju kā gāzinieki pārbūvējuši savu 5l Porshe uz udenradi un auto stradaja stabili un vareja atrasties kaut iekštelpās. Jums ir iedziti stereotipi ka nevar tapec ka. Dzīvē tā nav. Francijā jau ir uzbūvēta 1MW udenraža ražošanas stacija priekš Renault automobiliem to uzpildei. Ja būtu neiespejami, to nedaritu. Un  ja kas, udenradis izdalas bez stravas palidzibas ja mak noturēt to rezonanse.  Izkapiet no savas kastites....!

ZZZZ 18.augusts 2023 14:54
2 0 Atbildēt

No manis Tev cepums 👍

imzz 18.augusts 2023 19:36
0 0 Atbildēt

Es arī iekritu ;) Nodomāju, ka viņš to nopietni. t.i. ne par šo, bet par iepriekšējo "ūdeņraža" komentāru.

felix65 19.augusts 2023 7:38
4 0 Atbildēt

Dziedot slavas dziesmas, tiek noklusēti negatīvie momenti. Cena. Lai nopirktu eauto, mums ir no dabas jāpaņem daudz vairāk, jo nauda kokos neaug. Liels svars. Pastiprināti dilst riepas un ceļu segums, kā arī apkārtne tiek piesārņota ar šiem diluma produktiem. Zudumi. Piegādes zudumi naftas produktiem ir DAUDZ zemāki kā elektrības piegādei. Un protams ugunsbīstamība. Cik prāmji jau ir iznīcināti ar eauto?

ZZZZ 19.augusts 2023 11:26
2 0 Atbildēt

Jā tā ir felix65

ZZZZ 19.augusts 2023 11:32
0 0 Atbildēt

Nē nu ko tur citur, mums tak sava nafta 

ZZZZ 19.augusts 2023 11:34
0 0 Atbildēt

ZZZZ 19.augusts 2023 11:40
0 0 Atbildēt

Vates 19.augusts 2023 18:17
2 0 Atbildēt

Kur tad palika elektrības pēkšņā dārdzība? Es ar vecu hlamu braucu, nav jābaidās saskādēt, jo idiotu daudz, ko akumulatori saka par triecieniem?

Elekt 19.augusts 2023 20:27
1 0 Atbildēt

Skaisti uzrakstīts. Ražošana, ekspluatācija. Izmeši dzēšā. Tika nav pilns cikls. Kāpēc netiek teikstu par ļoti kaitīgo utilizāciju. Tad visi ieguvumi izgaist, un tīrāks iznāk iekšdedzes auto.Ja jau salīdzina, tad dara to lidz galam.

ZZZZ 20.augusts 2023 13:03
0 0 Atbildēt

Elekt pabrauc aiz Vates un elpo dziļāk visi ieguvumi neizgaist.

Nu nez, nez... 20.augusts 2023 22:40
0 0 Atbildēt

Un tik dzied slavas dziesmas! 

Tikai kas tas tāds ir? Kārtējais žuļiks kurām pamācīja kas jāsaka!

Kāpēc tad neturpināt šo elektro tēmu tālāk?

Auto svars? Uguns bīstamība? (Pamēģiniet nodzēst to brīnumu) kur paliek nolietoti akumulatori? Kur un kā cilvēce iegūst litiju?

Un tā tālāk un tā joprojām! Afēra, afēras galā...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rietumu sankcijas un rietumu auto – krievi pērk kā pirkuši 12

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 13

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti