Visi komentāri - Krosoveru popularitāte turpina pieaugt: kāpēc tie cilvēkiem tā patīk?

Krosoveru popularitāte turpina pieaugt: kāpēc tie cilvēkiem tā patīk? 70

 

Foto: Publicitātes foto

Velocita | 25.oktobris 2023 5:26

Jauno auto tirgū jau daudzus gadus notiek būtiskas pārmaiņas – cilvēku vēlmes diktē ne tikai elektrificētā transporta piedāvājumu, bet arī pakāpenisku vairāku virsbūves tipu izzušanu.

Krosoveru popularitāte nav pārejoša mode – par to liecina gan pēdējo gadu pārdošanas statistika, gan fakts, ka uzņēmumi samazina hečbeku, sedanu un universāļu ražošanu, priekšroku dodot krosoveriem.

Daži rūpnieki SUV vilcienā ielēkuši tikai nesen: apzinoties sabiedrības pieprasījumu, tie ir radījuši automašīnas ar lielāku klīrensu. Turpretī tādi zīmoli kā Nissan, Honda un Opel var tikt uzskatīti par tendenču aizsācējiem. Piemēram, vācu Opel jau 2006. gadā palaida Antara – modeli, kura modernais vizuālais tēls izskatās aktuāls vēl tagad.

Par vienu no mūsdienu krosoveru pionieriem var uzskatīt arī Frontera, ko laida klajā vairāk nekā pirms trīs desmitgadēm, – vidējās klases SUV varēja lepoties ar lielisku apvidus pārgājības un pilsētas komforta apvienojumu.

Pilsētā noder augstāks klīrenss

Daudzi mazie un vidējie krosoveri nevar lepoties ar izcilām apvidus braukšanas spējām. Tomēr Latvijā vadošā auto vēstures pārbaudes servisa autoDNA vadītājs Agris Dulevičs norāda, ka vairumam braucēju šādas spējas nemaz nav nepieciešamas, jo daudzi auto dziļus dubļus un augstus šķēršļus nekad tā arī neierauga.

“Zinot, kādi ir tipiskākie ikdienas maršruti, ir skaidrs, ka vienīgais, kas atgādina bezceļu, ir dažus centimetrus dziļas bedres. Domāju, ka cilvēkus piesaista augstā sēdpozīcija, iespēja redzēt pāri priekšā braucošajiem auto, vieglāka iekāpšana un izkāpšana, kā arī ērtāka bērnu iecelšana autokrēsliņā. Tāpat šāda mašīna atvieglo uzbraukšanu uz ietves. Iespējams, dažiem tas ir arī psiholoģisks stimuls. Rodas sajūta, ka brauc ar apvidnieku, un tas rada prestiža vai pašpārliecības sajūtu. Tomēr šis priekšstats ir tikai paša cilvēka prātā,” pārdomās dalās Agris.

Cilvēki, izvēloties krosoveru, bieži vien par prioritāti izvirza praktiskumu, taču universāļiem parasti ir lielāks bagāžnieks un lielāka kopējā bagāžas ietilpība. Piemēram, ielās bieži redzamajam astotās paaudzes Volkswagen Passat Variant bagāžnieka tilpums ar 650 litri, bet Opel Grandland – 514 litri. Tāpēc, veicot šādus salīdzinājumus, ir svarīgi informāciju izvērtēt kritiski. Pieminētais Opel ir īsāks, bet augstāks, līdz ar to pieder pie citas klases, un tas būtu jāsalīdzina ar sev līdzīgiem spēkratiem. No otras puses, lai arī universāļiem ir lielāks bagāžnieks, krosoverā ir ērtāk mantas ielikt, jo grīda atrodas augstāk.

Ir svarīgi izprast savas vajadzības

Pats svarīgākais, meklējot sev jaunu mašīnu, ir skaidri apzināties savas vajadzības un noteikt savas finansiālo iespēju robežas.

“Tā ir pati grūtākā lieta. Kad esat sapratis savas vajadzības, jums jānosaka cenas griesti. Izprotot savas prasības un izvēles robežas, ir vieglāk saprast piemēroto segmentu. Pēc tam ir vērts izpētīt garantiju, līzinga nosacījumus un apdrošināšanas izmaksas. Kad tas paveikts, atliek vien salīdzināt kopējos izdevumus un izvēlēties atbilstoši savām vēlmēm – izmēģinot vismaz piecus dažādus modeļus,” ar padomiem dalās Agris.

Skaidrība par savu budžetu ievērojami atvieglo jauna auto atrašanu. Piemēram, Volkswagen T-Roc un Opel Crossland vai Mokka bāzes cena atšķiras gandrīz par četriem tūkstošiem, taču, aplūkojot standarta aprīkojuma sarakstu, kļūst skaidrs, ka lētākajos Opel modeļos jau bāzes komplektācijā ir viss nepieciešamais. Līdzīga situācija ir arī lielāko krosoveru klasē. Jeep Compass sākumcena ir vairāk nekā 34 tūkstoši eiro, savukārt tā tiešajam konkurentam Opel Grandland ir nedaudz zem 32 tūkstošiem.

Starp citu, ir vērts paturēt prātā, ka svarīgas nav tikai uz papīra izklāstītā specifikācija un skaitļi – tikpat būtiski ir tas, vai pirkums sagādā prieku. Recenzijā par Opel Mokka izdevums The Straits Times raksta: “Godīgi sakot, īpašais dizains vien ir pietiekams iemesls, lai to iegādātos. Progresīvais, pārdomātais un nenoliedzami unikālais vizuālais tēls ir kā svaiga gaisa malks arvien līdzīgāku krosoveru vidū.”

Labāk saglabā vērtību

Pētot tendences, var secināt, ka cilvēkus interesē ne tikai virsbūves tips, bet arī piedziņa un degvielas veids. Tāpēc ir svarīgi, ka ražotājs var piedāvāt modeli ar dažādiem spēka agregātiem. “Pircēji ir ļoti atšķirīgi. Vieni vēlas braukt elektriski, jo viņus interesē viss jaunais vai gribas pārvietoties videi saudzīgi. Bet ir arī tādi cilvēki, kuriem galvenais ir iespējami zemas kopējās izmaksas,” skaidro Agris Dulevičs.

Šīs vēlmes atspoguļojas progresīvāko un tālredzīgāko ražotāju klāstā. Tā, piemēram, Peugeot, Hyundai un Opel piedāvā vairākus modeļus, kurus var darbināt viens pats iekšdedzes dzinējs, hibrīdiekārta vai tīra elektriskā piedziņa.

Runājot par krosoveru popularitāti, autoDNA vadītājs min arī finansiālo aspektu. Pēc eksperta domām, auto ar šādu virsbūvi labāk saglabā vērtību un ir vieglāk tālākpārdodami otrreizējā tirgū. “To nosaka vispārīgās tendences. Tas, kas ir populārs, ilgi nestāv. Tāpēc ne tikai tiek zaudēts mazāk naudas, bet arī ātrāk mainās īpašnieki,” viņš piebilst.

To apstiprina arī jauno auto reģistrācijas statistika 2023. gada pirmajā pusē. Piemēram, piecu pirktāko elektromobiļu vidū četri bija krosoveri. Attiecīgi pašreizējās jauno auto tirgus tendences pēc dažiem gadiem atspoguļosies arī lietoto spēkratu tirdzniecībā. Tas ir cikls, kas nepārtraukti palielina SUV un krosoveru popularitāti. Rūpīgi izvērtējot priekšrocības, tam ir arī praktisks pamatojums.

 

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 25.oktobris 2023 7:14
4 1 Atbildēt

Tāpēc, ka LVCeļi tomēr brīdina gan ka lielākā daļa grants ceļu ir ļoti sliktā stāvoklī. Arī galvenajā pilsētā nekas īpaši salds nav.

Sergejs 25.oktobris 2023 12:48
1 0 Atbildēt

Galvenajai pilsētai pat būtu Hilux labāk noderīgs, krosoveri pret daudzām apmalēm atsitās kā arī ne katrai bedrei viņiem klīrenss pietiek 😉

0pis 25.oktobris 2023 16:18
0 0 Atbildēt

Ei ta nu. Kur tad ir tās šausmīgās ielas, pa kuru var tikai ar hiļaku braukt? Izdangātais iekšpagalms, kuru asfaltēt negrib jūsu čeloveiņika iedzīvotāji kas gaida kad to izdarīs pilsēta?

Sergejs 26.oktobris 2023 11:24
0 0 Atbildēt

Kaut vai praktiski jebkura kas ir A šosejas turpinājums. Un teiks ir par "vairāk piemērots" nevis "vienīgi eispējams". Nezinu kā tagad, bet laiku atpakaļ turpat Spices stāvlaukumā mana Octavia (nenojāta un tukša) ar standarta klirensu vaļņus nedaudz skrāpējā.

msh 25.oktobris 2023 17:12
1 6 Atbildēt

Un tāpēc vajag lielu kulbu? Klīrenss lielai daļai "krosoveru" ir ne lielāks kā manam golfam.

Huseins 25.oktobris 2023 17:23
7 1 Atbildēt

Tevis vel tikai te pietrūka, jā žel, ka otros golfus vairāk neražo mēs pārējie varam tikai iegādāties 8toto zemo golfu.

Bla tu maz apjēdz, ka pļūtī te pļūtīšanas pēc?

msh 25.oktobris 2023 21:11
2 4 Atbildēt

Pēdējo teikumu sev rakstīji, ja?

Bet jā, ir traģikomiski ka man piederošs 34 gadus vecs kompaktklases hečbeks mūsdienās klasificējas "krosovera" definīcijai visos punktos, izņemot plastmasas arku uzliku esamībā...

Huseins 25.oktobris 2023 21:38
3 1 Atbildēt

Nē jampampiņ tev, jo jau gaidīju šādu komentāru.

Cik stulbam jābūt, lai nesaprastu, ka vairs nav to golfu, ko tad mums nabadziņiem darīt? Vērot kā msh oligarhs brauc at savu golfu?

Smuks tu neesi, bet stulbs gan.

msh 25.oktobris 2023 23:10
1 1 Atbildēt

Uzcelt esošos golfus un uzlikt normāla izmēra ripuļus.

Huseins 25.oktobris 2023 23:52
3 1 Atbildēt

Priekš kam?

Man arī parasta esošā 8 golfa augstums pietiktu.

Savukārt citi lai pērk T-rockus nu viņš tur nedaudz dārgāks kas par to? Pateiksi vel, lai sieviete kura nopērk to golfu pati meklē un nomaina amīšus? Cenu atšķirība mūsdienu pasaulē ir pārāk maza, lai visi niekotos ar amīšu maiņu. Turklāt tie kuri grib to darīt, lai dara kur problēma? Kādēļ tu iedomājies ka visiem tagad jābūt tādiem, kā tev?

msh 26.oktobris 2023 1:06
2 2 Atbildēt

Kā priekš kam? Lai brauktu ar golfu kam ir normāls augstums, nevis to kropli T-Roc, kur apakšā ir tā pati mašīna, tikai tu nopērc dažus centimetrus klīrensa par divām pakām. Un par to pietikšanu - mhm. Dīvainā kārtā tos pseidodžipus tomēr pērk - un kas nepērk, jājas kaut vai lai pārbrauktu tām pašām bordām.

Sieviete lai dara to pašu, ko mēdz darīt sievietes ja 10 gadus vecai mašīnai nokauj motoru - meklēt mehāniķi kas sataisīs.

Huseins 26.oktobris 2023 8:17
4 1 Atbildēt

Tā tiešām ir TIKAI 2k atšķirība? Tad jau protams, nafig vispar kaut kādu čakaru ar amartizātoru maiņu. Par tādu summu pat servisa mehs nepirktu 8golfu un necelto to augšā, ja ieguvums ir tik niecīgs.

Kurš tad jājas ar tām apmalēm, tie kuri nejūt auto gabarītus? Bla kā var augsto apmali aizķert priekšējo bamperi parkojoties? Kā? Tirliņi gan jau var tiem viss visur ir slikti.

msh 26.oktobris 2023 17:37
1 1 Atbildēt

Divas pakas par bik augstāku klīrensu, kam komplektā nāk kroplīgs paskats - tas tev ir "tikai"? Par bordām sasmīdināji - nu jā, labāk čakarēties. Un ko tad, ja fiziski tai bordai ir jāpārbrauc pāri? Pietiek jau ar to ka pēdējo 15 gadu miskastēm bieži vien ir problēmas uzbraukt uz tām pašām estakādēm, kurām normālas mašīnas brauc virsū bez problēmām.

Huseins 26.oktobris 2023 21:02
1 0 Atbildēt

Bet pag, kroplīgs izskats ir arī tavam golfam, nu principā jau visi golfi ir tādi mazi kroplīši, bet tas tā.

Kā tieši tu čakarējies ar bordām? Ok es saprotu, ka ar auto braukšanu esi uz Jūs, tad tiešām tev ir čakarīgi, bet citādāk kāds tur čakars? Vel kādu laiku atpakaļ vismaz 70% bija parasti vieglie auto kas pie augstās vecā tipa bordas atlauzstu bamperi, vai kā minimums lūpu un kuram tad bija ar to problēmas? Jā tieši tā jaunajiem braucējiem un pamuļķīsiem.

Laikam jau tā pat ar cilvēku kuram smadzeņu apjoms, kā vistai nav jēgas diskutēt…

Glorija 25.oktobris 2023 22:22
1 0 Atbildēt

Nu, tu jau arī neesi nekāds skaistulis un reizēm norēķinies ar riekšavu bleķa eiriku, kurus esi saubagojis tunelī. Bet es tevi par nenosodu - maksājošs klients ir cienījams klients! Neskati vīru no cepures, un arī es tā nedaru.

Original Nja 25.oktobris 2023 7:30
16 5 Atbildēt

Tāpēc, ka ražotāju piedāvājumā nekā cita principā nav. Vismaz ja runājam par "tautas klasi".

ZZZZ 25.oktobris 2023 9:22
1 2 Atbildēt

Tautas wāgens reklāmē lielfestivālakciju ar iespēju ietaupīt 13,600 eur 😡 Varat parādīt kuram auto tas piedāvājums konkrēti attiecas?

GTD2 25.oktobris 2023 9:24
18 0 Atbildēt

corsai drusku paugstinot klirenssu un var tirgot par astras cenu, protams lepni to nosaucot par krossoveru. Rakstā sasmurgots par hēčbeku un unversāļu izušanu, intresanti ,kas tad tas ,kas attēlā ja nehečbeks. par fronteru tur nav nekas kopīgs ar moku, tas ir bezceļu braucamais, jā var piekrist par caurgājamību, tad konfortasbls viņš  nav un arī nevajag, jo viņš domāts vairāk neceļiem

Freijers 25.oktobris 2023 10:38
12 0 Atbildēt

Jā, vispirms sazmazina unīšiem un hečbekiem klīensu, tad ievieš "krossoveru" segmentu ar tiem pašiem vai pat nedaudz augstākiem klīrensiem, un voilā vecie modeļi izmirst.....par to, ka aprīkojuma fīčas, sevišķi VAGiem pazūd kosmiskā ātrumā un pārceļās uz augstākiem segmentiem, nemaz nerunāšu

msh 25.oktobris 2023 17:13
1 1 Atbildēt

Par to aprīkojumu varētu smalkāk?

Freijers 25.oktobris 2023 22:29
0 1 Atbildēt

Piemēram pirmajām kvatrām bija bloķi, pirmajiem touaregiem pazeminātie robi...turpināt ?

Es nerunāju par kondcionieriem un ESP....

msh 25.oktobris 2023 23:12
0 0 Atbildēt

Nu paga, nu jau tu runā par seniem laikiem...

0pis 25.oktobris 2023 10:34
23 4 Atbildēt

Ja visi sēž krokoveros, tad nekāda redzēšana pāri priekšējam auto vis nesanāk hi hi hi

Vienīgais 25.oktobris 2023 10:43
9 0 Atbildēt

labums. nespiež acīs citu krosoveru led gaismas.

Par 25.oktobris 2023 10:46
5 0 Atbildēt

to vērtību pilnīgi garām.  Jā dārgāk pārdosi,  bet arī vairāk būsi bijis samaksājis pērkot.  Tāda iesaldēta nauda sanāk.

GTD2 25.oktobris 2023 11:20
0 0 Atbildēt

ja salidzina pec ss tadliela atskiriba lietotam nav , par piemeru, 2018gada corsa 7tukst, 2018 gada corsas cross versija moka 7.5tukst

Nu 25.oktobris 2023 12:38
8 0 Atbildēt

lūk.  Bet cik maksāja tie jauni? .  Šķiet aptuveni 5-10 t €

Domāts 25.oktobris 2023 12:39
7 0 Atbildēt

5-10 t € starpība bija

WALA 25.oktobris 2023 11:09
18 0 Atbildēt

Tad kad 3.1415926-rasi pārtrauks vieglajiem auto taisīt piekares un bamperus, kuri nevar "pārspļaut" parastu ielas bortakmeni, tad aŗi varēs neskatīties uz krosoveriem, citādi tos auto nevienam citam izņemot pats braukt uzticēt nevar, bampers būs nost.

ZZZZ 25.oktobris 2023 11:13
18 1 Atbildēt

Un distroniks izregulēts tā, ka būs liela ķēpa to atpakaļ sakalibrēt. Sen te jau teicu, ka 1 uz ko skatos ir uzbraucamais leņķis un jo īsāka/augstāka pārkare jo lielāka auto vērtība manā skatā jā.

msh 25.oktobris 2023 17:16
0 6 Atbildēt

Nē, tad kad lohi iemācīsies samainīt atsperes un amartus uz garākām detaļām. Pidarasi zemu klīrensu turpinās piedāvāt, jo tā pieeja strādā labi.

WALA 25.oktobris 2023 17:29
1 0 Atbildēt

Ja es teiksim gribētu savai Hondai FR-V uzlikt citus amortiņus - tad būtu jātaisa spec pasūtījums ar speciāli izgatavotām caurulēm ... jo tikko mainīju savai - tikai orģināls pieejams ... un nebūt ne lēti ... nu tā ka aftermarket da jebkādi labi jau sportam piemēroti amortiņi sanāktu par to cenu . ...

msh 25.oktobris 2023 21:02
0 4 Atbildēt

Neko nezinu par tavu FR-V - bet ja man būtu septītais vai astotais golfs, es noteikti ņemtos pētīt vai nejauši nav tā ka Tu-Roc piekares detaļas to neuzceltu augšā. Un, protams, vēl, kā jau tu minēji, aftermarkets. Šaubos ka aftermarketa amarti izmaksās dārgāk nekā cenas starpība starp mašīnu un pseidodžipu - piemēram, golfa gadījumā tā starpība ir divas pakas.

Jumu 25.oktobris 2023 22:56
0 0 Atbildēt

Es sen, sen pagājušā gadsimtā 2 litru BMW priekšā saliku atsperes no 2,8 litru aparāta, bet aizmugurē zem amortizātoru šķīvjiem pabāzu cietas gumijas blīves izgatavotas no transportiera lentas un garākas stiprināšanas bultskrūves (no ārpuses tas nav redzams). TA izgāju bez problēmām, braukāju 8 gadus, nebija bail tuvoties trotuāra apmalei.

ZZZZ 25.oktobris 2023 11:09
0 4 Atbildēt

No savas pieredzes. Paņem jaunu auto pavizinies kādas dienas un viņš ir jā labs, bet nu tas oh pazudis un nu vienkārši jauns auto...

 Par šo Mokka pat pēc nedēļās biju vēl tādā starā ka žēl šķirties bija. Un malači zibens zeļļi šis ir izdevies visu ceļu dampis. Daudzas pārdomātas lietas tik ar laiku atklājās. Un kalnu ceļus kur pārvietojās ar kāpurķēžu traktoriem, šis pārvarēja ar vasaras Dunlop R17 ripuļiem. Ja uzliktu riteņu ķēdes, iespējams tās iespējas vēl pa kārtai pastiprinātos.

s 25.oktobris 2023 11:17
8 1 Atbildēt

Bla nu ko var dirst? Un kādēļ, lai neviens cits šāda mokas tipa sūds nespētu pabraukt pa taviem kalnu ceļiem kuri paredzēti kāpurķēžu traktoriem? Gan jau ir kāds foto un video no ta brauciena, davai met iekšā gribu redzēt kur tad tu tur tā ar to sūda mokakīnu brauci!?

GTD2 25.oktobris 2023 13:24
5 0 Atbildēt

Nezinu kā par tādu var būt starrā, kaut ka pāris gadus atpakaļ bijam ar tādu aizlaiduši uz copi, konforts un skaņas izolācija gaužām švaka, 1.6 dīzeļdzinējs dzinējs pašvaks, cik esmu dzirdējis tad tāds pats bendzīnieks vēl švakāks tapēc nākās turēt apgriezienus un viņš diezgan skaļš, pa bedrainiem ceļiem arī nav tā patīkamākā braukšana, ar'\i nevarētu teikt ,ka viņš ļoti stabils. par salonu arii nekas  izcils nav ko teikt,līdzīgs corsai prasts salons, vienīgais ,kas patik ,ka bija dazādas sīklietu lādītes, aizmugurē sēdošiem vietas maz tāpat kā bagāžniekā. Par caurgājamību var teikt ,ka nebija nemaz tik slikti salīdzinot ,ka tas parasts krossovers, varbūtās pilnpiedziņa varēja strādāt biki labāk,bet rezūltātā pāris vietās pastumjoties uz atpakaļ visur izbraucām bez traktora palīdzības,vietām ar buferi pat nācās pastumt dubļus. Varbūt ar ko aizlaist uz copi labs bet ikdienā pārāk prasts un nekonfortabls ,kā ģimenes auto

ZZZZ 25.oktobris 2023 12:28
0 3 Atbildēt

Neredzēju 25.oktobris 2023 12:41
17 0 Atbildēt

video nevienu kāpurķēžu traktoru 😁

S 25.oktobris 2023 12:42
9 0 Atbildēt

Kas tas tāds? Kur tur sniegs? Kur tur kāpurķēžu traktoriem paredzēta vieta? Taja video nebija vietas pa kuru priekšpiedziņas astra neizbrauktu. Ok moka augstāka no zemes, astra protams varētu kaut ko aizķert, bet kādēļ jārunā glupības un jāpiemin kāpurķēžu traktori, ziema un vasaras riepas, neesi gadījumā opel darbinieks, mazums kāds lētticīgais uzķersies un nopirks šito moku, lai ar vasaras riepām varētu slēpotājus vilkt laukā no lavīnu laukiem.

0pis 25.oktobris 2023 12:29
42 2 Atbildēt

Rodas sajūta, ka brauc ar apvidnieku, un tas rada prestiža vai pašpārliecības sajūtu.

To sauc par loxa sindromu. Sēžu augstāk, jūtos krutāx.

Es 25.oktobris 2023 12:52
4 2 Atbildēt

Lohs tu pats esi. Bet augstakajā autiņā elementāri vieglāk iekāpt/izkāpt, nav jārapo no autiņa, jo sēdi gandrīz uz ceļa un, jo vecāks paliec, jo vairāk tas patīk.

0pis 25.oktobris 2023 15:46
0 0 Atbildēt

Kad man būs 90, tad varbūt pārsēdīšos uz krokovozu.

O-Pis 25.oktobris 2023 15:57
1 0 Atbildēt

Bruc vien tālāk ar savu bērnu riteni. Kad paaugsies, varbūt varēs noņemt tos papildus ritenīšus. Kaut gan ņemot vērā tavas degradētās smadzenes, šaubos...

0pis 25.oktobris 2023 16:01
0 2 Atbildēt

Ēnotāj, šodien ej vien mājās. Officiāli. Es tevi laižu.

ZZZZ 25.oktobris 2023 12:59
0 0 Atbildēt

Aldis 25.oktobris 2023 14:51
2 0 Atbildēt

Daži tā saucamie krosoveri nav diez ko labi, kā piemērs tam Toyota Yaris Cross,1.5L Hybrid/ benzīns. Nopērkot jaunu mašīnu pēc laika parādījās visādi brīnumi, nevarēja iedarbināt, sāka slēgties signalizācija. Tā arī pēc 2 gadiem garantijas servisā netika galā. Ņemot vērā šos faktus auto tika pārdots.

Vai 25.oktobris 2023 18:04
0 0 Atbildēt

tad pirms diviem gadiem bija jau pieejams tāds modelīši  ?

es 25.oktobris 2023 15:08
9 1 Atbildēt

Nepraktiskāku auto klasi grūti iedomāties. Sēdi kā mikriņā, stabilitātes uz ceļa nav, vadāmības nav, bagāžnieka nav. Jumts mazs, tolkam neko vest arī nevar.

0pis 25.oktobris 2023 15:47
4 1 Atbildēt

Ikurāt. Ņi tudī, ņi sjudī.

Krotow 25.oktobris 2023 16:04
4 0 Atbildēt

Tas tiesa. Salīdzinot līdzīga izmēra hežbeku un krosoveru, hečbeka bagāžniekā pats varu iegulties. Līdzīga izmēra krosovera bagāžniekā labi ja ieiet 2 RIMI maisi.

ZZZZ 25.oktobris 2023 16:39
0 0 Atbildēt

Nu liec pretī sava passsata to te testu 

Krotow 25.oktobris 2023 16:02
20 0 Atbildēt

Krosoveru "popularitāte" ir daļēji "loha sindroms". Taču  gelvenokārt kā auto pircēju izmisums. Jo neko citu vairs nevar nopirkt. Universāļu vairs nav. Normālu hečbeku arī nav. No jauna izlaistie sajāti ar milzīgiem riteņiem, nekādu klīrensu, kur auto skrāpējas gar kanalizācijas vākiem un pārbāzti ar nekam nevajadzīgu elektroniku. Auto "tautai" ar to, var teikt, vairs neeksistē. Vismaz cenā, ko normāls cilvēks varētu atļauties.

es 25.oktobris 2023 16:24
2 0 Atbildēt

Starp citu, daudzi nemaz nezin, ka, piemēram, viena un tā paša ražotāja riepa Mokkai maksā apmēram par 100 EUR dārgāk kā Passat.

msh 25.oktobris 2023 17:20
1 5 Atbildēt

Nē, pamatā loha sindroms. Ja lohi, tā vietā lai pirktu pseidodžipus, nopirkuši hečbekus, tiem uzliktu normālus ripuļus, atsperes un amartus, un bombardētu savas jaunās tačkas ražotāju ar sūdzībām par standarta konfigurāciju, tad, iespējams, pat kaut kas izmainītos. Kamēr tagad ražotāji savu ir panākuši, lohi pērk dārgākos pseidodžipus.

Krotow 25.oktobris 2023 17:39
15 0 Atbildēt

Lielākā daļa braucēju auto pērk braukšanai nevis skrūvēšanai. Tā tikai PSRS bija, ka no rūpnīcas saņemto žiguli nācās izjaukt un saskrūvēt no jauna, ja gribēja lai tas ilgāk ripotu.

msh 25.oktobris 2023 21:08
0 5 Atbildēt

Ā, ja? Skatoties autospecu viģikus, pēc tavas loģikas sanāk ka mums apkārt ir cilvēki, kas mašīnu pērk nevis braukšanai, bet pretrūsas apstrādei... Nu kāda tev vēl nah skrūvēšana? Nu negribi skrūvēt, sameklē mehu kurš saskrūvēs tavā lietā. Šitā patērētāju sabiedrības loģika, kur mašīnu pēc nopirkšanas drīkst tikai pist un slavēt, bet ne uzlabot vai pielāgot, ir vienkārši graujoša - nu tad likt kaut kādus dubļu aizsargus, riteņu dekoratīvās uzlikas vai autosmakas arī nedrīkst - mašīnu tak pirki braukšanai nevis konkrēto lietu likšanai.

Bet agriežoties pie autospeciem, kā jau redzams, mūsdienu autobūve padomju līmenī ir nolaidusies ne tikai vienā vien jomā - viss kas atšķiras ir tas, ka pirmajiem braucējiem pamatā ir pie dirsas, pēc 5 gadiem izmetīs to mašīnu nah miskastē un pirks jaunu, nevis kā padomju laikos, kad vajadzēja rūpēties, jo ja nerūpēsies, mašīna izjuks ātrāk nekā dabūs jaunu...

Freijers 25.oktobris 2023 22:34
1 0 Atbildēt

Nav lielai daļai garāžas lai ar tiem dzelžiem jātos, otrkārt nav arī sen vairs tā, ka jaukšanai pietiek ar diviem skrūvgriežiem un 3 atslēgām. 

Labi, ar riepām liftēt var, pats tā daru, bet tas ir 2-3 cm klīrensa robežās. Kur tad visiem modeļiem tos liftētos amortizatorus un atsperes ņemt ?

msh 25.oktobris 2023 23:30
0 3 Atbildēt

Jā, mūsdienās skrūvēšanai vajag veselu instrumentu čemodānu vai arī tirkšķi, piecas muciņas un desmit žoklenes. Bet jebkurā gadījumā, kurš liedz izmantot skrūvētāju pakalpojumus?

Par amartiem, princips tas pats, kas ar pretrūsas apstrādi - ja būtu pieprasījums, būtu arī čaļi kas to izkostu un atrastu ko kam likt un piedāvātu pakalpjumu. Kā jau teicu, fofāgena grupas mašīnas gadījumā skatītos vai pseidodžipiem nenāk garāki amarti, negribas ticēt ka visādiem tiguāniem un Tu-Roc nāktu tikpat gari amarti kā golfiem, bet nu visādi var būt.

Po 27.oktobris 2023 11:10
0 0 Atbildēt

Paaugstināta klīrensa gadījumā pusasīm gan būs tāds īsāks darba mūžs. Tās pastāvīgi atradīsies salocītā stāvoklī, vai ne?

nomiks 25.oktobris 2023 20:39
2 1 Atbildēt

Man ir kā reiz šāda Mokka. Zaļa un elektriska.

Noteikti ne krosovers. Nelieks hečbeks drīzāk. Klīrenss ir augstāks kā Jazz, bet tas arī viss, kas no krosovera varētu būt.

Ziemas riepas (GoodYear, 17") pirms gada maksāja 564 EUR. Cik maksātu Passat šīs pašas riepas, nezinu. Nav man passāta

ZZZZ 25.oktobris 2023 22:50
0 4 Atbildēt

Mokka vispār iet zem SUV. nomiks jau savu personīgo auto neies pārbaudīt upes izskalotā ceļā...😀🙈

nomiks 26.oktobris 2023 7:21
1 0 Atbildēt

Tu laikam joko. Kāds vēl SUV? Tai pat nav pilnpiedziņas. Un pat, ja būtu, tas nenozīmētu, ka ir SUV. 

Piedāvāju palikt pie hečbeka ar paaugstinātu klīrensu.

Nomiks pa upes izskalotiem ceļiem nebrauc ne ar personīgo, ne svešu auto. Un nav arī ne makšķernieks, ne mednieks.

GTD2 26.oktobris 2023 13:55
0 0 Atbildēt

Tavai nav bet normālai mokai ir . Neredzu jēgu krossoveram ja nav pilnpiedziņa, Tas vairāk ,ka grib krossoveru ,bet pilnpiedziņai nesanāk naudas,  drusku atpakaļ aprakstīju mazu testu ar moku, Un rezumējums, ka nemaz nav tik slikti pa dubļiem, un pa meža ceļiem , par pārējiem ceļiem neko labu teikt nevar, nekonfortabla skaļa ,nestabila. Tiesa neesmu brauxcis ar elektrisko versiju. mokas ielas versija corsa šķita konfortablāka un labāk vadāma braukšanā.

ZZZZ 26.oktobris 2023 9:29
0 0 Atbildēt
ZZZZ 26.oktobris 2023 9:43
1 2 Atbildēt

Nu ok sauc tur viņu kā gribi suv, krossover, parketnieks, cross contry, alltrack, utt  bet riteņi lieli ar labu gumijas augstumu, īsas pārkares kas vienādas ar auto klīrensu, līdzena piesegta apakša. Priekš standarta neapgreidota auto tas jau labi. Svars neliels/runa par ICE/ modeli un cena nosacīti neliela. Un nav jāpērk Astra vai Golfs lai tad mainītu atsperes, amortiņus uc utt.

imzz 26.oktobris 2023 22:01
0 0 Atbildēt

.. un tas rada prestiža vai pašpārliecības sajūtu. Tomēr šis priekšstats ir tikai paša cilvēka prātā,” pārdomās dalās Agris.

Apmales, piemēram,  nav tikai prātā, tās pastāv dabā:

maps.app.goo.gl/xV5mo7d1waUZRos48

maps.app.goo.gl/jDmtb1NSyTK9ha6dA

0pis 27.oktobris 2023 10:34
0 0 Atbildēt

Abos gadījumos bija jāpērk auto ar augstāku klīrensu, lai stāvētu uz ietves? Pirmajā gadījumā pat nav redzamas zīmes, kas to atļautu.

Po 27.oktobris 2023 11:07
0 0 Atbildēt

Msh, h klīrensa gadījumā pusasīm gan būs tāds īsāks darba mūžs. Tās pastāvīgi atradīsies salocītā stāvoklī, vai ne?

nomiks 27.oktobris 2023 11:30
0 0 Atbildēt

Piekrītu Opim, imzz norādītajās lokācijās pilnīgi pietiek ar parastu klīrensu, jo ietevs apmale ir diezgan zema. Pirmajā lokācijā vispār apstāšanās uz ietves nav atļauta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 14

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

NATO paziņo par misijas “Eastern Sentry” izveidi

Šovakar, 12. septembrī, NATO ģenerālsekretārs Marks Rute (Mark Rutte) un Sabiedroto spēku virspavēlnieks Eiropā ģenerālis Aleksus G. Grinkevičs (Alexus G. Grynkewich) paziņoja par misijas “Eastern Sentry” jeb “Austrumu sardze” izveidi, kas stiprinās NATO austrumu flanga aizsardzību un atturēšanu. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti