ASV luksuss elektroautomobiļu ražotājs Lucid turpina darboties ar rekordlieliem mīnusiem, uz katru saražoto automobili zaudējot vairāk nekā 400 tūkstošus dolāru.
Lucid atskaite par 2023.gada trešo ceturksni liecina, ka uzņēmums spējis pārdot 1556 automobiļus, apgrozot 137,8 miljonus dolāru, taču piedzīvojot iespaidīgus zaudējumus aptuveni 630,9 miljonu dolāru apmērā, kas uz katru izlaisto eksemplāru sasniedz aptuveni 433 000 dolāru.
Salīdzinājumā ar līdzīgu laika posmu pērn, zaudējumi pieauguši par 100 000 dolāru un vienīgais mierinājums ir tas, ka otrajā ceturksnī uz katru saražoto automobili Lucid zaudēja vēl vairāk – aptuveni 544 000 dolāru. No otras puses - šī gada pirmajos deviņos mēnešos strādāts ar 2,17 miljardu dolāru lieliem zaudējumiem, kamēr pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos zaudējumi bija 1,83 miljardu dolāru apmērā.
Viens no Lucid neveiksmju cēloņiem ir lielā automašīnas pārdošanas cena, piemēram, par modeli Air visgreznākajā aprīkojuma versijā Sapphire tiek prasīti pat 250 000 dolāru, līdz ar to nav daudz tādu pircēju, kas izšķiras par tik lieliem ieguldījumiem e-mobilitātē.
Lucid ir samazinājis savas prognozes 2023. gadam līdz 8000 - 8500 saražotajiem transportlīdzekļiem iepriekš paredzēto 10 000 - 14 000 transportlīdzekļu vietā.
Uzņēmums tomēr turpina darbu, balstoties galvenokārt uz dāsnajiem finanšu ieguldījumiem, kas pienāk no Saūda Arābijas.
Lietotājs “uupis” (cilvēks kurš vēlas, lai gājēji un velosipēdisti ietu bojā) ir tāda domāšana.
Kad viss iAuto bļāva, ka gājējam pirms došanās pāri gājēju pārejai ir jāpārliecinās par to, vai auto uzsācis bremzēšnu un pamanījis gājēju lietotājs “uupis” braši apgalvoja, ka to nevajag darīt, ir jāduj pāri un pofig, kas notiks, tas notiks.
Viss iAuto protestēja, ka pie auto stūres var būt arī tāds veselības problēmu nomākts cilvēks (kā lietotājs “uupis”), kuram paliek slikti un viņš netīšām nenoreaģē un uzbrauc gājējam. Viss iAuto apgalvoja, ka autovadītājiemiem ir jāskatās laicīgi, kas notiek uz gājēju pārejas. Neviens speciāli neaicina notriekt gājēju uz gājēju pārejas, vai gājēju un velosipēdisti tumsā uz ielas bez atstarojošajiem elementiem un/vai apgaismes ierīcēm. Lietotājs “uupis” savukārt saka, ka velosipēdistiem un gājējiem nav nekādu pienākumu nekur, viss esot autobraucēju atbildība un mudināja ātrāk skriet uz gājēju pārejām nemaz neskatoties, kas notiek apkārt (jo gājēju pāreja ir gājēju pāreja) un vēlams neizmantot nekādus atstarojošos elementus un/vai apgaismes ierīces dienas tumšajā laikā ne gājējiem, ne velosipēdistiem, jo CSN taču nav nekas minēts par to.
Respektīvi mēs šeit nonākam pie slēdziena, ka lietotājs “uupis” vēlas nodarīt kaitējumu gājējiem un velosipēdistiem!
Kad viss iAuto portāls saka, ka vadītājiem riteņbraucējiem un gājējiem jābūt uzmanīgiem, lietotājs “uupis” apgalvo, ka nē, jābūt uzmanīgiem tikai auto vadītājiem, un ja kāds nomirs pie auto stūres, tad vismaz uz gājēja, kapa varēs uzrakstīt “es nebiju vainīgs”…