Visi komentāri - Vācija atvieno atbalsta vadu – finansējums elektroautomobiļu iegādes atbalstam pārtraukts

Vācija atvieno atbalsta vadu – finansējums elektroautomobiļu iegādes atbalstam pārtraukts 15

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 19.decembris 2023 4:43

Vācijā no šodienas tiek pārtraukts valsts atbalsts elektroautomobiļu iegādei. Kopumā atbalsta programma ietvēra 10 miljardus eiro, kas daļēji finansēja aptuveni 2,1 miljonu elektrisko transportlīdzekļu iegādi.

Vācu mediji raksta, ka saskaņā ar Federālās Ekonomikas ministrijas sniegto informāciju tā dēvētā vides prēmija savu darbību beidz svētdien, 2023. gada 17. decembrī, kas nozīmē, ka iesniegt jaunus pieteikumus valsts subsīdijām vairs nevar.

Līdz šim jau apsolītais finansējums tiem, kas automašīnas pasūtījuši līdz šim datumam, tiks izmaksāts noteiktajā kārtībā pēc iesniegto pieteikumu apstrādes.

Tiek ziņots, ka vides bonusu programmu Federālā Ekonomikas ministrija raksturojusi kā “ļoti veiksmīgu”, jo tā ir ievērojami uzlabojusi elektromobilitāti Vācijā. Saskaņā ar Ekonomikas un klimata aizsardzības ministrijas paziņojumu, programmas ietvaros kopumā ir izmaksāti aptuveni desmit miljardi eiro, atbalstot aptuveni 2,1 miljonu elektrisko transportlīdzekļu iegādi.

Šogad pieteikumu skaits ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ko ar finansēšanas nosacījumu pārkārtošanu no 2023. gada 1. janvāra, saskaņā ar kuru tiek atbalstīti tikai ar akumulatoru un degvielas šūnu darbināmi transportlīdzekļi, savukārt hibrīdauto iegāde vairs netiek atalstīta. Turklāt no 2023. gada 1. septembra vides piemaksai varēja pieteikties tikai privātpersonas, bet atbalsta summa bija 4500 eiro automobiļiem ar bāzes cenu 40 000 eiro un 3000 eiro ar neto cenu virs 40 000 eiro, bet nepārsniedzot 65 000 eiro.

Eksperti uzskata, ka šis lēmums atstās lielu un pat graujošu ietekmi uz pircēju vēlmi iegādāties elektrisko transportlīdzekli, ko redzēsim jau 2024. gadā.

Auto eksperts Ferdinands Dudenhofers lēš, ka pārdošanas apjomi varētu samazināties par 90 000 līdz 200 000 transportlīdzekļu.

 
Visi komentāri
 
Onsis 19.decembris 2023 8:08
4 3 Atbildēt

Ja jau nepērk, tad ko atbalstīt, un otrkārt, ja pilsētas infrastruktūra ir pārslogota ar tiem elektro auto, stāvvietas, lādētāji utt.

ZZZZ 19.decembris 2023 8:54
3 1 Atbildēt

Varbūt šāds lēmums pieņemts saistībā ar kādas citas tādas lielas valsts auto ekspansiju tajā Vācijas tirgū iekšā?

Jony 19.decembris 2023 12:32
1 0 Atbildēt

Varēja darīt kā francūži, 7000 eur subsīdija EU ražotiem auto.

imzz 19.decembris 2023 20:24
1 1 Atbildēt

Nē. Iemesls banāls. Vācijas budžetam galus savilka, pārtraucot dažas nodokļu atlaides fermeriem. Tie sacēla brēku un sabrauca ar traktoriem:

"1700 traktoru karavāna Berlīnes centrā bloķēja galveno ceļu, kas ved uz Brandenburgas vārtiem, kur tūkstošiem lauksaimnieku demonstrēja pret valdības priekšlikumu pārtraukt nodokļu atvieglojumus degvielai un lauksaimniecības transportlīdzekļiem."

www.politico.eu/article/germa...budget-crisis/

Tagad nu vācieši griež izdevumus kur var, arī loloto "zaļo risinājumu finansēšanai.

Motorolers 19.decembris 2023 9:23
4 0 Atbildēt

Tagad parādīsies patiesā aina, cik vāciešiem patiesībā apmierina elektroauto un cik viņus pirks, ka tik pēc laika atkal nav daži miljardi jāvelta šim mērķim.

iciks 19.decembris 2023 21:20
3 0 Atbildēt

Kamēr stutē, tikmēr vari pirkt arī fekāliju uz kociņa. Kad jāveic izvēle normālos apstākļos, tad redzēsim, cik Volfgangi un Grēteles gan būs "zaļi".

Krotow 20.decembris 2023 11:40
0 0 Atbildēt

Redz, ja burgeriem elektrība maksātu tik cik pirms kovida ēras un elektroauto cena būtu tāda pati kā līdzvērtīgam auto ar iekšdedzes dzinēju (īpaši nobraucamajam attālumam no 1 uzlādes), tad burgeri pirktu elektroauto ka grab. Vēl jo vairāk ja valdība apmaksātu pārkvalifikācijas kursus iekšdedzes auto daļu razotāju darbiniekiem. Tacu citādi ir vieni vienīgi zaudējumi, kur pliko pakaļu nekādi ekozaļumi vairs nepiesedz. Kas ir pavisam slikti - ka Vācijas valdība atteicās no kodolenerģijas. Kas viņiem ar uzlekušajām elektrības cenām parāva gaisā izmaksas ne tikai elektroauto ekspluatācijai.

es 19.decembris 2023 9:51
4 1 Atbildēt

Tā kā Vācija ir atcēlusi iekšdedzes dzinēju ražošanas aizlieguma termiņu, tikai loģisks solis.

Hmm 19.decembris 2023 10:52
0 0 Atbildēt

Paliek autoražotāju bonusi - jādomā, ka tie tiks palielināti, lai saglabātu pircēju interesi. Neatceros, cik liela tā summa bija, bet Vācijā, man domāt, gana jūtama.

es 19.decembris 2023 12:38
0 0 Atbildēt

Bonusā tu vari dabūt kautkādu, pārsvarā nevajadzīgu, papildaprīkojumu. Bāzes modeļa cenu neviens negrib samazināt, jo tur ir lielākā peļņa. Bet aktivizēt, piemēram, navigāciju par pārsimt eiro (kas reāli maksā 10 EUR), to var lohiem "bonusā"' piemest. Cita lieta, var atteikties no garantijas un dabūt reāli labu atlaidi, bet elektriskajiem tas ir bīstami. Tur jāņem papildus garantija.

khe 19.decembris 2023 13:12
2 0 Atbildēt

šis solis tika izziņots jau sen...

Arī Latvijā atbalsts ir tik ilgi, kamēr ir nauda. Kad to iztērēs, tad atbalsta vairs nebūs, ja vien nepieņems kaut ko jaunu.

Freijers 19.decembris 2023 15:58
2 0 Atbildēt

Un kad pietiekami liels skaits būs ar tiem elektro, nebūs arī A joslas un pa frei stāvvēšana Rīgas maksas slauktuvēs.

reku 20.decembris 2023 0:42
0 0 Atbildēt

jā,tas notiks drīz.

Viencexpercs 19.decembris 2023 13:14
0 1 Atbildēt

Drīz socialistiskajā vācijā pieņems jaunu - elektro-nodokli.

Krotow 20.decembris 2023 11:19
0 0 Atbildēt

Vnk uzliks tos pašus nodokļus ko tagad maksā par degvielas auto. Tikai CO2 izmešu daudzuma vietā būs kaut kādas manipulācijas ar masu un jaudu. Un tas būs arī pie mums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 2

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 4

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 

Latvijas dzelzceļa atbilde par elektrolīniju stabu maiņu - 72 miljoni eiro (+ VIDEO) 18

Portāla iAuto redakcija nosūtīja vairākus jautājumus Latvijas dzelzceļam, lai skaidrotu radušos situāciju, jo elektrolīniju nomaiņa ir dārgs process, un viena staba nomaiņa jau piedzīvota. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti