Ķīnas lielākais elektrisko automobiļu ražošanas uzņēmums BYD būvēs automašīnu ražotni Ungārijā, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.
"BYD būvēs pirmo vieglo automašīnu ražotni Segedā, Ungārijā, sperot milzīgu soli pretī videi draudzīgai mobilitātei Eiropā," mikroblogošanas vietnē "X" norādīja "BYD Europe".
BYD jau darbojas Ungārijā, tostarp valstī pārvalda elektrisko autobusu ražotni.
Sākotnēji BYD specializējās akumulatoru ražošanā, taču 2003.gadā sāka arī automobiļu ražošanu, un kopš tā laika kļuvis par nozīmīgu elektrisko automašīnu ražotāju.
Šogad BYD kļuva par pirmo autoražotāju pasaulē, kas kopumā saražojis piecus miljonus elektroauto.
Turklāt vairāki lielie autobūves uzņēmumi, tostarp "Tesla", BMW, "Mercedes-Benz" un "Audi", izmanto BYD ražotos akumulatorus.
Šis jau izskatās nopietns solis lai mēs sāktu lietot ķīniešu auto. Made in EU, ja vien Orbānu neizmetīs no EU.
Interesanti, vai akumulatorus vedīs no ķīnas, vai arī ražos Ungārijā?
Laiks rādīs. "Kīnieši" pēc parametriem var likties labi, taču praksē ir visādi kāši. Un uz tausti jūtams lētums. Beigās ungāri ar tiem brīnumiem varēs braukt paši. Uz āru leposies, bet savā starpā par tiem auto spļaudīsies.
Kvalitāte jau labu laiku nav ķīniešu problēma. Vai tad DJI ir nekvalitatīvi droni ar lētuma piegaršu? Un kāši ir arī neķīnas auto ražotājiem, varu te sarakstīt daudzās rindiņās.
DJI ir tas retais gadījums, kas ķīniešiem ir izdevies. Vēl jautājums cik no tur izmantotajiem risinajumiem ir nosperts rietumos. Kas izteikti riebjas pie DJI - izteikts "planned obsolescence" produkcijas dzīves ciklā (pamēģini atrast daļas (īpaši baterijas) 2 gadus un vecākiem vecākiem modeļiem) un tas ka neko nevar nevar izdarīt bez sazināšanās ar "mammu". Pirmoreiz ieslēgt, atjaunot firmwari utt.
Domāju, ražos uz vietas. Ķīnai metālu resursi nav bezgalīgi, izdevīgāk ir izslaukt Eiropu un tad nākt ar savu piedāvājumu.
Eiropa pati sevi nevar izslaukt. Ir uzstādījums ES parlamentā, ka līdz 2030.gadam pašiem jāiegūst vismaz 10% blokā lietojamā litija, salīdzinot ar ar praktiski 0 patlaban. Pie kam zaļie protestēs pret katrām jaunām raktuvēm.
Tā slaukšana realitātē ir tāda, ka Ķīna ievērojami priekšā līgumu slēgšanā par minerālu ieguvi trešās pasaules valstīs, salīdzinot ar ES.