Straujš pārdošanas apjoma pieaugums, ko nodrošina spēcīga un savstarpēji papildinoša zīmola stratēģija
· Renault Group stipri pieaudzis pārdošanas apjoms visā pasaulē – par 9 % lielāks, nekā 2022. gadā, kopumā gada laikā pārdodot 2 235 345 automobiļus. Grupai ir vērojama veiksmīga dinamika, ievērojami palielinoties tās trim galvenajiem zīmoliem.
o Renault zīmolam – pieaugums par 9,4 %, 2023. gadā visā pasaulē pārdodot 1 548 748 automobiļus. Renault ir visvairāk pārdotais franču zīmols pasaulē. Eiropā Renault piedzīvojis izcilu izaugsmi un pārspējis tirgu – par 19,3 % vairāk nekā 2022. gadā.
o Dacia zīmolam – pieaugums par 14,7 %, 2023. gadā pārdodot 65 8321 automašīnu. Šādus rādītājus nodrošinājusi Dacia spēcīgā jaunā zīmola identitāte, kas būvēta ap četriem pamata modeļiem – tie visi piedzīvojuši izaugsmi, salīdzinot ar 2022. gadu.
o Alpine zīmolam – pieaugums par 22,1 %, pārdodot 4328 automobiļus.
· Eiropā[1] Grupai labvēlīga bijusi produktu ofensīva, iekarojot lielāku tirgus daļu – apjoms pieaudzis par 18,6 % tirgū, kura apjoms pieaudzis vien par 13.9 %
o Renault Group paceļas uz trešo vietu starp automobiļu ražotājiem Eiropā – to nodrošinājuši trīs spēcīgi, savstarpēji papildinoši un vērtību veidojoši zīmoli.
· Grupas pārdošanas apjoms mazumtirdzniecībā veido 65 % no tās kopējā pārdošanas apjoma piecās tai nozīmīgākajās valstīs Eiropā[2] – atbilstoši tirdzniecības politikai, kas koncentrējas uz vērtību.
· Renault Group enerģiski virzās uz savu elektrifikācijas mērķi. Atbilstoši klientu vajadzībām Grupa ir veikusi tehnoloģiskas izvēles, kas atmaksājas un paātrina centienus nodrošināt pāreju uz citiem enerģijas avotiem.
o Renault zīmola ietvaros pieaug pieprasījums pēc elektrifikācijas – hibrīdajiem un pilnībā elektriskajiem automobiļiem. Eiropā zīmols kāpina savu ofensīvu, ieņemot trešo vietu elektroautomobiļu kategorijā – to nodrošinājis Megane E-Tech electric, kurš aptver 2,2 % lielu visu elektroautomobiļu tirgus daļu, kā arī hibrīdo piedziņu panākumi – pieprasījums pēc tām strauji palielinās (Austral, Clio un Captur ir starp 10 pieprasītākajiem hibrīdajiem automobiļiem Eiropā).
o Dacia Jogger HYBRID 140, kurš ir pārdošanā kopš 2023. gada janvāra, ir vairāk nekā 25 % Jogger klientu pasūtījumu. Dacia Spring, 100 % elektriskais automobilis saglabā savu vietu starp trim mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotajiem elektroautomobiļiem Eiropā[3].
· Grupas pasūtījumu žurnāls Eiropā 2023. gada decembra beigās atbilst 2,5 mēnešiem no prognozētā pārdošanas apjoma.
· 2024. gads būs jaunumiem bagāts – tirdzniecībā nonāks 10[4] jauni modeļi, Grupas panākumu atslēga.
Buloņā-Bijankūrā (Boulogne-Billancourt) 2024. gada 17. janvārī
RENAULT ZĪMOLS
Pasaulē
Renault zīmolam reģistrēti stabili panākumi visā pasaulē, pārdošanas apjomam pieaugot par 9,4 % (1 548 748 automobiļi) salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Renault lepojas ar starptautisko atzinību – Renault ir visvairāk pārdotais franču zīmols visā pasaulē.
Renault joprojām pārspēj vieglā komerctransporta pasaules tirgus rādītājus ar 19,9 % pieaugumu tirgū, kura pieaugums ir vien 10,4 %.
Viens no Renault spožākajiem mirkļiem 2023. gadā bija zīmola starptautiskās stratēģijas 2027. gadam atklāšana, kas ar astoņiem jauniem modeļiem laika posmā no 2023. līdz 2027. gadam nodrošinās zīmola turpmāko izaugsmi tirgos arī ārpus Eiropas. 2023. gadā attīstība ārpus Eiropas lielākoties notika Brazīlijā, Turcijā un Marokā.
Eiropā
Īpaši spēcīga aktivitāte bija Eiropā – ievērojams pieaugums par 19,3 % – reģistrēti 977 635 automobiļi Renault pārspēja Eiropas tirgus rādītājus, kuri pieauga par 13,9 % – zīmols palielina tirgus daļu un pakāpjas no piektās uz otro vietu Eiropas pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta tirgū, turpinot īstenot savu uz vērtību balstīto tirdzniecības politiku un pusi no automobiļiem pārdodot mazumtirdzniecībā.
Pārdošanas apjoma pieaugumu lielākoties nodrošināja Spānija (+30 %), Itālija (+37 %) un Apvienotā Karaliste (+51 %).
Francijā, vietējā tirgū, Renault apliecināja savu līderpozīciju pasažieru automobiļu (277 914 pārdotu automobiļu, +18 %) un vieglā komerctransporta (112 569 pārdotu automobiļu, +13 %) kategorijās. Clio, vispopulārākais automobilis Francijā kļuva par visvairāk pārdoto automobili – 2023. gadā reģistrēts 111 741 automobilis, visus pārdošanas kanālus rēķinot kopā. Clio tagad ir trešais Eiropā – pārdots vairāk par 219 365 automobiļiem.
Renault ir arī īsts Eiropas līderis vieglā komerctransporta kategorijā[5] ar 25,7 % pieaugumu tirgū, kurš audzis par 15,3 %. Kangoo/Express (+32,4 %) un Master (+14,5 %) ir līderi savos segmentos.
Tirdzniecības politikas fokusā ir vērtība kombinācijā ar tirgus daļas palielināšanu
Atbilstoši savai uz vērtību orientētajai stratēģijai Renault strauji kāpina ofensīvu C segmentā un augstākos segmentos (+26 %) Eiropā.
- C segmentā un augstākos segmentos Eiropā Renault zīmols piedzīvoja pārdošanas apjoma pieaugumu par 26 %, salīdzinot ar 2022. gadu – to nodrošināja Arkana, Austral, Espace E-Tech Hybrid un Megane E-Tech electric panākumi.
- Nevainojama atsevišķo produktu proporcija un pārdošanas kanāli – piecās zīmolam nozīmīgākajās valstīs Eiropā vairāk nekā puse Renault pārdošanas apjoma pārdots vērtību veidojošajā mazumtirdzniecības tirgū. Turklāt klienti augstu vērtē klāsta augstākās aprīkojuma versijas, piemēram, Esprit Alpine. 51 % no Austral un 44 % no Espace E-Tech Hybrid pārdošanas apjoma ir ar Esprit Alpine versiju.
Elektrifikācija – uzvarētāju stratēģija Eiropā
Renault turpina savu aktīvo elektrifikācijas kampaņu (hibrīdie un pilnībā elektriskie automobiļi). Zīmola jaudīgās tehnoloģiskās izvēles izrādījušās nozīmīgas un atbilstošas klientu gaidām – no vienas puses ar pilnībā elektrisku automobiļu portfeli un no otras ar hibrīdo automobiļu portfeli tās veicina straujāku pāreju uz citu enerģijas avotu. Tādējādi Renault ir paātrinājis pieaugumu, vienā gadā palielinot pārdošanas apjomu par 19,7 % (pārdoti 270 362 automobiļi), un ierindojies trešajā vietā Eiropā starp elektrificētajiem pasažieru automobiļiem. Elektroautomobiļu pārdošanas apjoms tagad veido 39,7 % no zīmola pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma.
Šo tendenci veicināja hibrīdo automobiļu pārdošanas apjoma pieaugums par 62 % – kopumā pārdoti 185 666 automobiļi. Austral, Clio un Captur ir starp 10 visvairāk pārdotajiem hibrīdajiem automobiļiem Eiropā.
Megane E-Tech electric, kurš tika izlaists 2022. gada vidū, ir automobilis, kurš atjaunojis zīmola vietu pilnībā elektrisko automobiļu tirgū un palīdzējis piesaistīt jaunus klientus (Eiropā pāriešanas no konkurentiem biežums pārsniedz 50 %). 2023. gadā pārdoti 47 504 Megane E-Tech electric automobiļi, ierindojoties starp trim visvairāk pārdotajiem savā kategorijā Eiropā.
Renault zīmola pilnībā elektrisko automobiļu portfelis 2024. gadā paplašināsies ar Scenic E-Tech electric un Renault 5 E-Tech electric.
2024. – vēsturisks gads Renault zīmolam, izlaižot tirdzniecībā jaunus automobiļus
2024. būs vēsturisks gads – tiks izlaisti septiņi[6] jauni automobiļi:
· Divi jauni pilnībā elektriski automobiļi – Scenic E-Tech electric, kurš piedāvā vairāk nekā 600 km sniedzamību WLTP režīmā, un Renault 5 E-tech electric – pilnībā elektriskā popkultūras ikona.
· Divi jauni hibrīdie automobiļi Eiropā, tostarp Rafale E-Tech.
· Jaunais Renault Master (iekšdedzes un pilnībā elektriskā versijā)
· Divi jauni automobiļi tirgos ārpus Eiropas: Kardian un Renault Korea Motors automobilis. 2024. gadā Renault zīmols turpinās īstenot starptautisko stratēģiju 2027. gadam. Pēc Brazīlijas un Turcijas 2023. gadā nākamais gads būs īpašs, jo šī plāna īstenošana tiks uzsākta Marokā un Dienvidkorejā.
DACIA ZĪMOLS
Arvien vairāk panākumu Eiropā
Eiropā Dacia pārdeva 562 890 automobiļus. Zīmols priecājas, gūstot arvien vairāk panākumu un reģistrējot pieaugumu par 17,4 % tirgū, kurš audzis par 13,9 %. Dacia pakāpies par četrām vietām un nu ir vienpadsmitais Eiropas pasažieru automobiļu un komerctransporta tirgū. Pasažieru automobiļu tirgū Dacia ir starp pirmajiem desmit zīmoliem Eiropā.
Šādu rezultātu nodrošinājusi zīmola jaunā, spēcīgā identitāte – “tikai svarīgākais, stils, izturība, cenas pieejamība un draudzīgums videi” – veidota ap četriem pamata modeļiem, kuru pārdošanas apjoms pieaug, salīdzinot ar 2022. gadu.
Rekordliela zīmola tirgus daļa Eiropā
Šie rādītāji ļāvuši Dacia aptvert rekordlielu tirgus daļu.
· 3,8 % (+0,1 punkts, salīdzinot ar 2022. gadu) pasažieru automobiļiem un vieglajam komerctransportam
· 4,3 % (+0,1 punkts, salīdzinot ar 2022. gadu) pasažieru automobiļiem
· 8,3 % (+0,7 punkti) mazumtirdzniecībā pārdotajiem pasažieru automobiļiem. Zīmols apstiprina, ka ieņem otro vietu automobiļu mazumtirdzniecības tirgū Eiropā[7] – savā galvenajā tirgū.
Spēcīgā jaunā zīmola identitāte dod rezultātu
Dacia panākumus nodrošina spēcīgā jaunā zīmola identitāte, kas veidota ap četriem pamata modeļiem. Zīmols ir populārs starp visa veida klientiem – pāriešanas un lojalitātes rādītāji ir labākie tirgū.
· Dacia Sandero pārdošanas apjoms pasaulē kopumā ir 269 899 automobiļi – par 17,6 % lielāks, nekā 2022. gadā. Sandero kopš 2017. gada saglabā savu Eiropas[8] tirgus līdera pozīciju pēc pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma mazumtirdzniecībā.
· Dacia Duster pārdošanas apjoms, salīdzinot ar 2022. gadu, pieaudzis par 1,7 % – pārdoti 200 633 automobiļi. Tas saglabā savu vietu Eiropas trijniekā pēc SUV pārdošanas apjoma mazumtirdzniecībā.
· Dacia Jogger pārdots rekordliels skaits automobiļu – visā pasaulē 94 095 – par 65,6 % vairāk nekā 2022. gadā. Eiropā tas ir mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotais automobilis C segmentā, neierēķinot SUV.
· Pārdodot 61 803 automobiļus visā pasaulē, Dacia Spring apjoms kopš 2022. gada pieaudzis par 26,4 % un nodrošina trešā visvairāk pārdotā elektroautomobiļa pozīciju mazumtirdzniecībā Eiropā.
2024. gadā tirgū nonāks divi jauni automobiļi
Dacia izlaidīs divus jaunus automobiļus:
· jaunais Dacia Duster nonāks pārdošanā, sākot no 2024. gada marta;
· jaunais 100 % elektriskais Dacia Spring ar pilnīgi jaunu eksterjera un interjera dizainu nonāks pārdošanā 2024. gada vasarā.
2024. gada beigās zīmols iepazīstinās arī ar Bigster – C segmenta automobili.
ALPINE ZĪMOLS
2023. gadā Alpine trešo gadu pēc kārtas augstākās klases segmentā bija pieaugums, kas mērāms ar divciparu skaitli – pārdoti 4328 automobiļi (par 22,1 % vairāk nekā pērn).
· Eiropā šis zīmols piedzīvoja spēcīgu izaugsmi, it sevišķi Vācijā (+34 %), Beļģijā
(+32 %) un Francijā (+26 %).
· Alpine A110 saglabā savu pozīciju kā visvairāk pārdotā divvietīgā sporta kupeja Eiropā 2023. gadā – to nodrošināja A110 R un ierobežotā izlaiduma modeļu A110 San Remo 73, A110 R Le Mans un A110 S Enstone Edition panākumi.
· 3/4 no zīmola pārdošanas apjoma veido augstākās klases versijas.
Alpine starptautiskā attīstības stratēģija
2023. gadā Alpine turpina īstenot savu starptautisko attīstības stratēģiju, paplašinoties jaunās valstīs – Izraēlā un Marokā, un tagad šim zīmolam visā pasaulē ir 146 izplatītāji. Tā turpināsies arī 2024. gadā, gada pirmajā pusē Alpine ienākot Turcijā.
2024. gads Alpine zīmolam
Alpine 2024. gadu sāk ar pasūtījumu žurnālu, kas aizpildīts septiņiem mēnešiem – to nodrošinājis 2023. gada decembrī izlaistā A110 R Turini veiksmīgais starts.
2024. gads būs īpašs, jo Alpine kļūs elektrisks – kā jau izziņots Renaulution plānā 2021. gadā. Zīmols iepazīstinās ar savu elektrisko ātro hečbeku Alpine A290 – pirmo Alpine pilnībā elektrisko automobili.
TIRGUS PROGNOZES 2024. GADAM
2024. gadā Eiropas un Latīņamerikas autobūves tirgiem prognozē stabilitāti, savukārt Eirāzijas tirgū paredzams kritums par 11 %.
[1] ACEA (Eiropas automobiļu ražotāju asociācija), Eiropas tvērums
[2] Francijā, Itālijā, Vācijā, Spānijā, Apvienotajā Karalistē
[3] Austrijā, Beļģijā, Horvātijā, Čehijas Republikā, Dānijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Ungārijā, Itālijā, Luksemburgā, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Rumānijā, Slovākijā, Slovēnijā, Spānijā, Zviedrijā, Šveicē, Apvienotajā Karalistē
[4] 2024. gadā plānots izlaist 10 jaunus modeļus, neierēķinot Renault Duster (ārpus Eiropas) un Captur pārveidošanu.
[5] Neskaitot pikapus
[6] Renault zīmols 2024. gadā izlaidīs septiņus jaunus automobiļus, neieskaitot Renault Duster (ārpus Eiropas) un Captur pārveidošanu.
[7] Austrijā, Beļģijā, Horvātijā, Čehijas Republikā, Dānijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Ungārijā, Itālijā, Luksemburgā, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Rumānijā, Slovākijā, Slovēnijā, Spānijā, Zviedrijā, Šveicē, Apvienotajā Karalistē
[8] Austrijā, Beļģijā, Horvātijā, Čehijas Republikā, Dānijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Ungārijā, Itālijā, Luksemburgā, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Rumānijā, Slovākijā, Slovēnijā, Spānijā, Zviedrijā, Šveicē, Apvienotajā Karalistē
Kurā gadā diez skaitās rūpnīcu zaudējumi agresorvalstī?