Visi komentāri - Igaunijas valdība atbalsta automašīnu nodokļa ieviešanu no 2025.gada

Igaunijas valdība atbalsta automašīnu nodokļa ieviešanu no 2025.gada 6

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 18.janvāris 2024 20:48

Igaunijas valdība ceturtdien atbalstīja likumprojektu par motorizēto transportlīdzekļu nodokļa ieviešanu no 2025.gada.

Motorizēto transportlīdzekļu nodokli veidos divas daļas: ikgadējs nodoklis, kas maksājams par katru reģistrēto spēkratu, un automobiļa reģistrācijas nodeva.

Ikgadējais nodoklis tiks aprēķināts, ņemot vērā nodokļa bāzi, ogļskābās gāzes izmešus un automobiļa masu.

Arī reģistrācijas nodevas aprēķinā tiks ņemts vērā ogļskābās gāzes izmešu rādītājs, mudinot izvēlēties automašīnas ar zemāku izmešu līmeni. Reģistrācijas nodevu ietekmēs arī spēkrata izlaiduma gads. Mašīnas vecuma komponenta atlaide pakāpeniski samazinās ar katru gadu kopš tās pirmreizējās reģistrācijas, līdz tiek sasniegts 15 gadu līmenis, pēc kura automobiļa vecuma komponenta koeficients nodevas aprēķinā ir 0,20.

Aprēķini liecina, ka ar tādu nodokli automobiļu iegāde un uzturēšana sadārdzināsies par 5-15%.

Nodokļa mērķis ir mudināt cilvēkus izmantot videi draudzīgākus transportlīdzekļus, informēja valdības preses dienestā. Plānots, ka pirmajā pilnajā gadā pēc nodokļa ieviešanas tas Igaunijas valsts budžetu papildinās ar 236 miljoniem eiro.

Igaunijā ir viens no vecākajiem ikdienā izmantojamo automobiļu parkiem Eiropas Savienībā (ES), bet automobiļu skaits uz vienu iedzīvotāju ir lielāks. Ar jauno nodokli Igaunijas valdība cer ierobežot arvien plašāku automobiļu izmantošanu un pakāpeniski nodrošināt Igaunijai ilgtspējīgāku automobiļu parku. Igaunijas valdība uzsvērusi, ka nodokļa mērķis nav panākt vecu automobiļu nelietošanu, bet gan atbalstīt pilnīgu to izmantošanu līdz lietošanas cikla beigām.

Komentējot valdības lēmumu, Igaunijas finanšu ministrs Marts Verklaevs sacīja, ka valsts budžeta situācija ir sarežģīta un katrs eiro noder. Viņš uzsvēra, ka nodokļa likumprojekts ir rūpīgi izstrādāts, pusgada laikā izvērtējot risinājumus, lai tie atbilstu vides aizsardzības mērķiem, palielinātu budžeta ieņēmumus un neradītu pārmērīgu slogu iedzīvotājiem un uzņēmējiem.

Kā vienu no argumentiem nodokļa nepieciešamībai Verklaevs minēja faktu, ka Igaunijas automobiļu parka vidējais vecums ir 17 gadu, kas ir par pieciem vairāk nekā vidēji ES.

Motorizēto transportlīdzekļu nodokļa mērķis ir nodrošināt videi nekaitīgu utilizāciju un mudināt videi draudzīgākus lēmumus, izvēloties jaunu automašīnu.

Automobiļu nodokli iekasēs Nodokļu un muitas departaments. Reģistrācijas nodevu iekasēs Transporta administrācija, un tā ir jāsamaksā pirms ieraksta izdarīšanas transportlīdzekļa reģistrā. Nodokļu un muitas departaments nodokļu maksātāju reģistrā izstrādās jaunu mehānisko transportlīdzekļu nodokļa reģistru. Transporta administrācija veiks nepieciešamās izmaiņas satiksmes reģistra datubāzē. Neatliekamo dienestu transportlīdzekļi, transportlīdzekļi, kas paredzēti lietošanai personām ar īpašām vajadzībām, un ārvalstu pārstāvniecību transportlīdzekļi tiks atbrīvoti no transportlīdzekļa nodokļa un reģistrācijas nodevas.

Likumorojekts tiks iesniegts parlamentam.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 19.janvāris 2024 13:21
2 0 Atbildēt

Principā tāpat kā visās valdībās arī Igaunijā strādā dalbajobi. 

Tā vietā lai līdzētu ekonomikai un cilvēkiem būtu vieglāk pirkt jaunus un jaunākus auto, tagad visus čakarēs ar muļķībām ... Cita starpā ja tā labi parēķinātu to cik dabai nedraudzīga ir pāragra vecu auto utilizācija teiksim kontekstā ar laukos dzīvojoša un reti braucoša cilvēka "kaitējumu videi" no tā ka lieto vecu lūznīti ...

P.S. tiesa tāpat jau skaidrs, ja izmešu nodoklis tiek piemērots auto, nevis reāli patērētajai degvielai, tad par dabas  un ekoloģijas rūpēm te nevar būt ne runas ... tikai "pisness" un ne grama vairāk ...

msh 20.janvāris 2024 9:07
1 0 Atbildēt

Tie nav nekādi dalbajobi bet švāba jaunie līderi. Tev kaut kā dīvainā kārtā gribas ticēt ka valstis ir domātas lai palīdzētu cilvēkiem, nevis lai tos ekspluatētu un kontrolētu, par spīti tam, kas redzams apkārt...

imzz 20.janvāris 2024 12:05
0 0 Atbildēt

Uz to tev tā valdība atbildētu, ka viņi tieši palīdz ekonomikai, sodot mazbraucējus. Loģiski, saprotams, gan ceļš nolietojas, gan gāzes izdalās tieši proporcionāli patērētās degvielas daudzumam.

Tomēr, ja visus nodokļus pievienotu degvielas cenai, tad daudz vairāk maksātu tie, kuri brauc daudz, un daudz parasti brauc tie, kuri auto izmanto darba vajadzībām un komerctransports ( ekonomika !) . Bez tam, ja paaugstinātos cena degvielai atsevišķā valstī, liels risks, ka to iepirks kaimiņvalstī.

Krotow 19.janvāris 2024 13:57
0 0 Atbildēt

Zaļais pissness visā krāšņumā. Mērķis, protams, ir "atbrīvot" iedzīvotājus no privātajiem auto vispār. Ja mums te vēl nav Ziemeļkoreja, tā jārada no jauna.

Rexx 20.janvāris 2024 7:35
0 0 Atbildēt

Nē jau par ekoloģiju ir stāsts, bet par to, ka valsts budžetā "katrs eiro noder". Skatīt tekstā. Lai to pasniegtu sabiedrībai, šis maksājums tiek ietīts murgos par ekoloģiju.

msh 20.janvāris 2024 9:09
0 0 Atbildēt

236 miljoni eiru - ja mums ir kaut kādi 700k mašīnu ar apskatēm, tad viņiem varētu būt pusmiljons - sanāk virs 400 eirām par mašīnu, skaisti...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 12

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Kādus draudus Latvijai rada militārās mācības "Zapad 2025"? (+ VIDEO) 2

12. septembra agresorvalstīs Krievijā un Baltkrievijā sāksies militārās mācības “Zapad 2025”. Šo mācību laikā abas agresorvalstis ik reizi trenējušas karaspēku iebrukumam Baltijas valstīs ar sekojošu okupāciju. Šo mācību neatņemama sastāvdaļa ir kodolšantāža un kodolieroču izmantošanas procedūru simulācija. Lasīt vairāk

 

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 29

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu. Lasīt vairāk

 

Viļņā aizdegušies vagoni ar sašķidrināto gāzi (+ VIDEO) 9

Viļņas nomalē trešdien aizdegušies dzelzceļa vagoni ar sašķidrināto gāzi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti