Volkswagen Golf, kas savas dzīves kopējā cikla laikā pārdots 37 miljonu eksemplāru skaitā, saņēmis pēdējos uzlabojumus pirms pāriešanas uz pilnībā elektrisku piedziņu kaut kad tuvākajā nākotnē.
Modernizācijas gaitā Golf 8 ticis pie nelieliem vizuāliem uzlabojumiem, kuru skaitā izgaismots Volkswagen logotips, lukturus vienojoša diožu līnija, nedaudz pamainīts pašu lukturu izskats, aizmugures optika ar 3D grafiku trīs dažādos variantos pēc izvēles. Pēc izvēles arī jaunie IQ Light priekšējie lukturi, kas izgaismo ceļu 500 m attālumā, jauna dizaina riteņu diski 16-19 collu izmērā, multivides iekārta ar Chat GPT un 10,4 vai 12,9 collu atkarībā no izvēlētā varianta.
Daudz kritizēto skārienvirsmu vietā uz stūres tagad pogas, bet klimatkontroles slīdņi zem multimediju iekārtas izgaismoti. Multivides ekrāns „neuzkaras”, strādā ātrāk, funkcijas izkārtotas loģiskāk, iespējas paplašina integrētā balss vadība ar jau pieminēto Chat GPT. Projekcijas displejs tāpat kā iepriekš – par piemaksu.
Motoru izvēle sākas ar 115 Zs 1,5 litru četrcilindru agregātu (iepriekš vienlitra 3-cilindru) , kas savienots ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Virs šī ir variants ar 150 Zs arī ar 6MK. Divlitru 204 Zs benzīnnieks apvienots ar 7DSG un 4Motion pilnpiedziņu, 265 Zs GTI modelis apvieno priekšpieziņu un 7DSG.
Ir divi divlitru dīzeļi ar priekšpiedziņu, vienā gadījumā 115 Zs ar 6MK, otrā – 150 Zs ar 7DSG. Pilnpiedziņas apvienojumā ar dīzeļdzinējiem vairs nebūs.
Vieglais hibrīds ar 48 voltu tehnoloģiju apvieno versiju 1,5 eTSI ar 7 pakāpju DSG un automātisko cilindru vadību (ACTplus), 115 ZS vai 150 Zs jaudas versijās. Elektrifikācija tiek darbināta ar litija jonu akumulatoru un ar siksnu darbināmu startera ģeneratoru, tā nodrošinot papildu 20 ZS jaudu un 25 Nm griezes momentu, kā arī samazinot patēriņu par 0,5 litriem/100 km saskaņā ar WLTP.
Piedāvājumā arī divi plug-in hibrīdi. Tā dēvētā eHybrid piedziņa apvieno 150 ZS un 250 Nm 1,5 TSI evo2 benzīna dzinēju ar mainīgu turbīnu ģeometriju (VTG), ko atbalsta 115 ZS elektromotors, kas integrēts 6 pakāpju DSG. Sistēmas kopējā jauda ir 204 ZS, griezes moments ir 350 Nm.
Golf GTE apvieno 1,5 TSI benzīna dzinēju ar 115 ZS elektromotoru, kā rezultātā kopējā jauda ir 272 ZS un kopējais griezes moments 400 Nm. Pateicoties jaunajai 19,7 kWh baterijai (iepriekš 10,6 kWh) ar elektrību iespējams nobraukt līdz 100 km.
Jaudīgākais no Golf – ekskluzīvais GTI Clubsport ar 300 Zs un priekšējo riteņu piedziņu un pilnpiedziņas Golf R ar jaudu virs 300 Zs
Kas tur var būt - 300Zs un priekšpiedziņa? Spolējamais aparāts?
300zs iespējamie. Tas kā štoks var saceļoties pagarināties, bet 99% laika tas pavada sarāvies par 2/3 īsāks.
Nē, mašīna ar mazliet piezemētu uzrāvienu pirmajos pāris robos. Ja esi palaidis garām, tad šāda konfigurācija fofāgenam nav nekas jauns - savulaik pēdējajam širokam bija tikpat jaudīgs motors kā mk6 R, tie paši 300 zirgi, bet divritenis, un Seat pilnīgi normālā kārtā tirgoja mašīnas ar 276 vai cik tur zirgiem un divriteni. Nekas jau tur TĀDS nav, nav jau tā mašīna arī sevišķi viegla.
MSH tu ar šiem autiņiem esi braucis?
Piemēram priekšpiedziņas audi A5 190zs DSG versija spolē knapi pieskaroties gāzes pedālim, nu cik tur spolē "pretspole" vnk rausta auto. Tas pats stāsts ar Q2 150zs DSG versiju. Uz sausa ir ok, ja līst lietus, neceri, ka varēsi kaut normāli pabraukt/paātrināties. Šis protams gadījumos kur tas nepieciešams, protams tā lielākoties ir RĪga un tās apkaime, visur citur Latvijā būs maz vietas kur nepieciešams iekļauties satiksmē, jo auto plūsmas praktiski nav.
GTI ir bloķis un gudrāka vadība.
Esmu braucis vasarā. GTI ar 300zs uz sausa asfalta nemaz tā nespolē - atšķirībā no tā paša a5 177zs (Multitronika), kas to dara krietni vairāk. Tā kā inžinieri ir par to domājuši.
Slapjš un slidens laiks - tur laikam tikai 4x4 var palīdzēt...
Protams, lielākais ieguvums tādai jaudai ir ātrumos virs 100kmh...
Nav jau pirmais auto kam šāda jauda komplektā ar priekšpiedziņu no rūpnīcas. Pieliks gudri vadāmu diferenciāli, saregulēs piekari un būs labi.