Noskaidrots, kas bijis globālā tirgus visvairāk pirktais transportlīdzeklis 2023. gadā.
Saskaitot visus (vai gandrīz visus) datus no pasaules galvenajiem autobūves tirgiem noskaidrots, ka Tesla Model Y ir apsteidzis visus citus autobūves ražojumus un kļuvis par pasaulē visvairāk pirkto transportlīdzekli 2023. gadā.
JATO Dynamics un Car Industry Analysis apkopotie provizoriskie dati liecina, ka Tesla Model Y pārdots 1,23 miljonus eksemplāru skaitā, kas ir pieaugums par 64 procentiem salīdzinājumā ar 2022. gadu. Lai gan tas ir mazāk nekā 2022. gadā, kad salīdzinājumā ar 2021. gadu tika reģistrēts pluss 91% apmērā, apjomu ziņā pērnā gada rezultāts ir lielisks.
Modelis Y ir ļoti labi darbojies gan Eiropā, gan Ķīnā – divos lielākajos elektrisko automobiļu tirgos pasaulē. Ķīnā piegādāti vairāk nekā 456 000 Model Y, kas nozīmē pieaugumu par 45 procentiem, bet Eiropā Tesla krosovers apsteidzis tādus bestsellerus kā Dacia Sandero, Peugeot 208 un Volkswagen T-Roc. Skaitļi par 30 tirgiem liecina, ka Model Y reģistrēts vairāk nekā 255 000 eksemplāru skaitā, kas ir par vairāk nekā 19 000 vienību vairāk nekā otrajam populārākajam automobilim – Dacia Sandero.
Arī pasaulē Model Y izdevies gāzt no troņa ilggadējos līderus Toyota RAV4 un Toyota Corolla, ko eksperti skaidro ar amerikāņu veiksmīgāko izvēli par labu elektriskajai piedziņai, kamēr Toyota ar saviem hibrīdmodeļiem nespēj līdzvērtīgi konkurēt tādos tirgos kā Ķīna un Eiropa.
JATO Dynamics and Car Industry Analysis dati liecina, ka Toyota RAV4 (citur arī kā Toyota Wildlander) ieņem otro vietu ar 1,07 miljoniem vienību, trešo vietu atstājot Toyota Corolla (citur arī Toyota Levin) ar 1,01 miljonu pārdoto transportlīdzekļu.
Bet kas šiem ar servisu?
Cik saprotu tad LV tā ir problēma.
Ja ir redzēts ka uz ielas notiek kaut kadi labojumi īres mašīnas nodrošinātājiem!?
Kas kas - tuvākie servisa centri ir Stokholmā, Helsinkos vai Varšavā, un jāved par savu naudu.
Kamēr auto brauc, var jau aizlaist līdz Helsinkiem vai Varšavai. Dažreiz brauciens no kādiem laukiem uz Rīgas "oficiālajiem" servisiem izvēršās līdzigs - aizbrauc ar cerību ka sataisīs, dienas beigās saka: nesanāca, atnāc rīt.
Draņķīgāk ir ja šis vairs nekustās.
Tesla Baltic kaut kā viltīgi pieiet: Servisa un apkopes priekšrocības: Servisa apkope nav nepieciešama!
TESLA a/m neparedz specialas apkopes; Pirmā “nopietna” vizīte servisa ir vidēji pie 150 000 km, kad pienāk laiks mainīt automašīnas bremžu klučus; Diagnostika tiešsaistes režīmā ar ražotāju: Primāri servisa situācija tiek efektīvi risināta attālināti - automašīnas tiešsaistes režīmā ar ražotāju!
Dīleris uzmanīgi apiet situāciju, kad auto var tikt, piemēram, nedaudz apdauzīts, un to attālināti izriktēt nekādi nevarēs.
Paņēmu reizes 5 teslu uz nomu, no tā 4 reizes nevērās ciet aizmugurejas durvis un vislaiku piksteja borta dators sakot, ka ir kaut kāda kļūda. Ārā bija diezgan vēss, un teslām nolaižas stikls kad durvis vaļā, attīcīgi arī salonā bija diezgan pavēsi, un vel durvis kadam ar roku jātur lai pagrieizienā neatlec pavisam vaļā.
Beidzot braucienu arī nekas nevērās ciet, nācās atstāt ar vaļā durvīm.
Nav jau serviss kur aizdzīt tādā gadījumā, meistari brauca aukstumā uz ielas kaut ko tur čakarējās.