Autobūves koncerns Stellantis uzsācis ūdeņraža degvielas šūnu komerctransportlīdzekļu ražošanu, iekļaujot šādus modeļus savu marku Citroën, Fiat, Opel/Vauxhall un Peugeot piedāvājumā.
Ar ūdeņraža degvielas šūnu furgonu ražošanu nodarbojas uzņēmums Stellantis Pro One, kas uzsācis vidējā izmēra furgoniņu un lielo venu Citroën ë-Jumpy un ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo un E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro un Movano, kā arī Peugeot E-Expert un E-Boxer ražošanu vairākās rūpnīcās Eiropā.
Ražotājs ziņo, ka vidējā izmēra saimes modeļi Citroën ë-Jumpy, Fiat E-Scudo un E-Ducato, Opel vai Vauxhall Vivaro Electric un Peugeot E-Expert spēs nobraukt līdz 400 kilometriem, degvielas uzpildei patērējot četras minūtes, savukārt lielākie Citroen Jumper, E-Ducato, Opel Movano Electric un Peugeot E-Boxer varēs veikt 500 kilometrus, ūdeņraža uzpildi paveicot piecu minūšu laikā.
Tādejādi Stellantis ūdeņraža degvielas šūnu furgonu skaits sasniedz astoņus modeļus. Jāpiebilst, ka starptautiskais autobūves koncerns ir pirmais ražotājs pasaulē, kas laiž tirgū šāda veida transportlīdzekļus.
Gan jau būs arī līdzīga paskata Toyotam, no kuras nāks degvielas šūnu tehnoloģija!
Stellantis nopirka trešdaļu franču uzņēmuma Symbio, kas ražo degvielas šūnas, līdz ar to tur pat Toyota nestāv klāt.
Redz vietne -
www.h2-view.com/story/stellan...05253.article/
Un ražošanas apjoms šiem degvielu šūnas furgoniem būs 5000 vienību gadā, nevis tāda masveida ražošana, bet tāds ekeperiments ien sanāk.
www.h2-view.com/story/peugeot...mass-produced/
Un šis busiņš ar degvielas sūnu izmaksā 100 000€, ražotājs pieprasa no valatīm ap 30-40t € atbalstu
www.autocar.co.uk/car-news/tech...bustion-engine
Stellantis's fuel-cell vans currently cost more than €100,000 without subsidies, commercial vehicles boss Xavier Peugeot told Autocar recently.
Tavares said governments need to subsidise the purchase of fuel-cell vans at a rate of €30,000-40,000 per van for the next “three to five years” to bring the cost down to the level of battery-electric alternatives and stimulate the market.
Subsīdijas jebkurā valstī ir nestabila lieta. Nākošai valdībai var naudu ievajadzēties kaut kam citam, un tā programmu neturpinās. Tad ražotājs būs ar seju peļķē, jo par reālo cenu produktu neviens nepirks.
Bet tajā rakstā ir cita interesanta lieta, proti, par ūdeņraža ICE dzinējiem. Kas to būtu domājis, sarežģītais iekšdedzes dzinējs iznāk lētāk par degvielas šūnu.
"Konsorcijs ar nosaukumu Hydrogen Engine Alliance, kurā ietilpst tādi uzņēmumi kā Daimler Truck, Claas, Isuzu, JCB, MAN un tādi piegādātāji kā Bosch, BorgWarner un Dana, ir izveidots, lai labāk atbalstītu ICE virzienu ūdeņraža izmantošanā.
Ūdeņraža iekšdedzes dzinēji netiek uzskatīti par pilnīgi nulles emisijām, jo sadegšanas rezultātā rodas NOx, taču to var samazināt, izmantojot to pašu AdBlue apstrādi, ko izmanto dīzeļdzinējos.
Tie patērē vairāk degvielas nekā kurināmā elementu ekvivalenti, taču to ražošana ir daudz lētāka."
Ja RS arī prātīgāk domātu, tad viņi arī ņemtu tehniku ar ICE dzinējiem lētāk un zināma tehnoloģija, bet tai pat laikā attīrītu pilsētas autobusus no melnajiem dūmiem.
AdBlue ir sinonims vārdam "čakars"