Visi komentāri - Parīzē notiek referendums par stāvvietu maksas paaugstināšanu apvidus automobiļiem

Parīzē notiek referendums par stāvvietu maksas paaugstināšanu apvidus automobiļiem 26

 

Ilustratīvs attēls Foto: BMW

Nozare.lv | 4.februāris 2024 13:18

Parīzē šodien notiek referendums par stāvvietu maksas paaugstināšanu apvidus automobiļiem.

Referendumā var piedalīties aptuveni 1,3 miljoni balsstiesīgo parīziešu, kam jāizšķiras, vai automobiļiem, kuru svars pārsniedz 1,6 tonnas, turpmāk par vietu stāvvietā galvaspilsētas centrā būs jāmaksā 18 eiro stundā, bet pārējā tās teritorijā - 12 eiro.

Taču uz elektromobiļiem šī prasība attieksies tikai tad, ja to svars pārsniegs divas tonnas.

Šo normu nav paredzēts attiecināt uz cilvēkiem, kas Parīzē dzīvo vai strādā, uz taksometriem, tirgotājiem un invalīdiem.

Kā norādījusi Parīzes mērs Anna Idalgo, kas pārstāv sociālistus, jo lielāks automobilis, jo lielāks tā radītais piesārņojums.

Idalgo pilnvaru laikā daudzas Parīzes ielas, tostarp abas Sēnas krastmalas, slēgtas satiksmei un kļuvušas par gājēju ielām. Cenšoties mazināt auto radīto izmešu apjomu, izbūvēti arī daudzi veloceliņi.

Mērija arī norāda, ka lielie apvidus automobiļi aizņem lielāku vietu sabiedriskajā telpā un ir daudz bīstamāki gājējiem.

Taču pret šo ieceri iestājas autovadītāju klubs "Mobilite", kas norāda, ka apvidus automobiļu klases piedēvēšana spēkratiem ir vienīgi tirgzinības triks, kam nav nekāda reāla satura.

Jaunie noteikumi neattieksies uz mazgabarīta apvidus automobiļiem, bet tajā pašā laikā tiks attiecināti uz ģimenes auto un uz saimnieciskos nolūkos izmantotajiem pikapiem.

Pret Idalgo ieceri iebilst arī opozīcijā esošie konservatīvie, kuri norāda uz mērijas centieniem manipulēt ar sabiedrību.

 
Visi komentāri
 
Teslists 4.februāris 2024 13:51
6 12 Atbildēt

Arī Rīgā vajadzētu paaugstināt maksu par stāvvietu.

Krotow 4.februāris 2024 21:52
7 4 Atbildēt

Vajadzētu miesassodus par muldēšanu.

0pis 4.februāris 2024 15:03
2 1 Atbildēt

Dīvaini - kāpēc normu nav paredzēts attiecināt uz cilvēkiem, kas Parīzē dzīvo vai strādā, uz taksometriem, tirgotājiem un invalīdiem. Tad jau aizliegts būs tikai ceļotājiem ar apvidus auto, kādien 2% no visiem.

Pļurkt 4.februāris 2024 15:53
6 3 Atbildēt

NU a ja uz to Paradīzi atbrauc dziļo lauku vecis, kam apvidnieks ir vienīgā iespēja kā izkļūt ārā no tās čuhņas bezceļiem???

Vijebona cienītājiem var likt kaut 10-kārtīgu uzcenojumu, taču kāpēc jācieš jau tā ģeogrāfiski apdalītajiem!!!

Krotow 4.februāris 2024 23:44
4 0 Atbildēt

Būs vēl viens dzelteno vestu dumpis. Un šoreiz pat pelnīti.

iciks 5.februāris 2024 13:04
0 0 Atbildēt

Nav ko ar savu plebejisko klātbūtni bojāt izsmalcinātajiem parīziešiem dienu. Tā teikt, lai zina savu vietu.

Krotow 5.februāris 2024 13:21
1 0 Atbildēt

Diez ko šodien būtu jāuzskata par "izsmalcinātajiem parīziešiem". Iedzimtos francūžus vai Āzijas un Āfrikas migrantus?

anonimikis 4.februāris 2024 16:27
2 1 Atbildēt

Nobalsos par. Pendžas jau tur pārsvarā iet uz tiem referendumiem aiz neko darīt. Skrejriteņus tā aizliedza.

0pis 4.februāris 2024 18:17
2 1 Atbildēt

Cik raksta, tad balsoja pendžu bērni, kuru vecāki ir cietuši no skūteristiem un tagad bērniem tie ir jākopj vai jāliek panzionātā.

650 4.februāris 2024 16:35
2 0 Atbildēt

Nukātad.Nujā.Jā. Plaši izvērstajiem "Sabiedrības" protestiem pret džīpu īpašniekiem taču ir jāvainagojas ar vismaz kaut/kādiem panākumiem.

Jo kā gan citādi (mēs,Lohi) garantēsim protestējošās (pisloniski aktīvās) "Sabiedrības" iesaisti atkal kādā jau nākamajā kampaņā pret kādiem jau citiem tās pašas sabiedrības locekļiem vai pat jau attiecīgiem šo locekļu slāņiem.

Interesanti, ka (pagaidām) nav novēroti protesti pret šo te dzelzsgabalu ražotājiem un/vai šis mehanizētās sērgas izplatītājiem (diileriem).

Tims 4.februāris 2024 20:30
2 1 Atbildēt

Man interesē apvidus uto definīcija. Nissan Qashkai? Audi Q8? Land Rover Defender? Pirmie divi skaitās SUV, bet par apvidus auto tos nenosauksi.. Ar ko Audi A8 labāks vai sliktāks pilsētā par Q8? Šķidri tas viss izklausās..

topinamburs 5.februāris 2024 3:13
2 0 Atbildēt

izlasi, par ko rakstā rakstīts. Šķirot plāno pēc svara, ne kādām citām pazīmēm.

Jobo 5.februāris 2024 2:11
2 3 Atbildēt

Pilnīgs stulbums. Kāpēc kautkādas priekšrocības tiem, kas dzīvo centrā? Lai visi maksā vienādi. Centrā dzīvojošajiem vispār mašīnu nevajag.

felix65 5.februāris 2024 9:34
1 0 Atbildēt

Šo normu nav paredzēts attiecināt uz cilvēkiem, kas Parīzē dzīvo vai strādā, uz taksometriem, tirgotājiem un invalīdiem. A kāda locekļa pēc!? Tu ar to traktoru braukā pa Parīzes kalniem?

Viencexpercs 5.februāris 2024 9:35
1 0 Atbildēt

apvidus auto, vai strādnieku mīlotajiem krosoveriem?

Viencexpercs 5.februāris 2024 9:41
2 0 Atbildēt

Vislielākie piesārņotāji ir paši parīzieši.

Freijers 5.februāris 2024 9:45
1 1 Atbildēt

Skaldi un valdi, vispirms "džipiem" un tad arī visiem pārējiem, komuņizmā nekas nekam nedrīkst piederēt, visu vajag "šērot" un vispār nav ko apkārt braukāt, 15 min getto viss pieejams. Jeb ievēliet vēl zociālistus...

WALA 5.februāris 2024 10:09
0 0 Atbildēt

Smieklīgi - aizliedz šo un par BEV var principā aizmirst - nosprāgs "nozare" vēl īsti nedzimusi ...

Krotow 5.februāris 2024 11:42
2 0 Atbildēt

Taču mērķis "atbrīvot" iedzīvotājus no auto būs panākts :P

0pis 5.februāris 2024 10:11
1 0 Atbildēt

norāda, ka apvidus automobiļu klases piedēvēšana spēkratiem ir vienīgi tirgzinības triks, kam nav nekāda reāla satura.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aha. Kad auto pērk, tas skaitās apvidnieks/SUV/xovers bet kad maksājot jāapstiprina statuss, tad sāk bimbāt. Parīzieši!

ZZZZ 5.februāris 2024 12:31
0 0 Atbildēt

Neraizējaties biedri par Parīzi. Proti, ja 2030. gadā noteiktu daļu Latvijas autoparka neveidos elektromobiļi, mums nāksies Eiropai maksāt desmitiem miljoniem lielu soda naudu. Cik lielu - to pagaidām grūti pateikt. Un no 2030 LV jābūt būs tā sauktās bezemisiju zonas, septiņās Latvijas valstspilsētās. Pagaidām vienīgā, kas šo problēmu ir atrisinājusi, ir Jūrmala, kur ar iekšdedzes dzinēju aprīkotām automašīnām jāmaksā par iebraukšanu. Ja pārējās pilsētas vēl var domāt, tad Rīgai šāda bezemisiju zona ir obligāts nosacījums un domājams, ka par tādu var kļūt dzelzceļa loks.

WALA 5.februāris 2024 13:31
0 0 Atbildēt

Mani šis viss jau sen uzjautrina - pēc 2030.gada gribas nopirsties, būs jaiet to darīt ārpus dzlezceļa loka ... un nez Daugava būs "demilitarizētā zona", vai nē, jo nez vai kuģus tik tuvā nākotnē pārveidos par bezemisiju verķiem ... jeb varbūt turpmāk ievilks ostā ar milzu tauvām, kas sniedzas līdz bezemsiju zonas robežai ...

ZZZZ 5.februāris 2024 14:07
1 1 Atbildēt

WALA uc...

650 5.februāris 2024 18:44
1 0 Atbildēt

Tātad, zemNieki un/vai pārējie regulārie Lohi pēc tā 30tā nemaz netiks rīgā. Nāksies vien Pirszt katram/savā rajonā (guberņ'jā).

Ostu taču līdz tam laikam būs okupējuši globālisti un assiņaino graudu vietā tur pārkraus eko raķetes un pārbērs bezdemisiju šaujampulveri.

ierobežot ierobežojumus 5.februāris 2024 14:29
1 0 Atbildēt

Mēriene madame Idalgo jau ir izcēlusies.Aizrautībā dzenoties pēc sieviešu skaita, savilka amatos tik daudz femīnu,ka ministrei nācās glābt atlikušos kavalierus.

laucinieks 5.februāris 2024 14:32
0 0 Atbildēt

"Mazā Parīze" neatpaliks un pat apsteigs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 

Latvija par pērn importēto elektroenerģiju citām valstīm samaksājusi vairāk nekā 90 miljonus eiro 15

Latvija pērn importēja 1 074 319 megavatstundas (MWh) jeb 1074 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, tātad atbilstoši pērnā gada vidējai tirgus cenai kopumā citām valstīm par elektroenerģiju samaksājusi 93,92 miljonus eiro, AS "Latvenergo" Elektroenerģijas tirgus apskatā norāda uzņēmuma ietekmes uz vidi daļas projektu vadītāja Kristīne Eglīte. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti