Visi komentāri - Trīsreiz dārgāk - parīzieši referendumā atbalsta stāvvietu maksas celšanu pilsētas apvidus auto

Trīsreiz dārgāk - parīzieši referendumā atbalsta stāvvietu maksas celšanu pilsētas apvidus auto 9

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 5.februāris 2024 16:26

Parīzes iedzīvotāji referendumā svētdien nobalsoja par stāvvietu maksas trīskāršošanu pilsētas apvidus automobiļiem.

Referendumā "Vairāk vai mazāk pilsētas apvidus auto Parīzē?" atbilstoši provizoriskajiem rezultātiem piedalījās nepilni 6% balsstiesīgo vēlētāju.

54% atbalstīja priekšlikumu, bet 45,5% bija pret.

Referenduma dalībniekiem bija jāatbild uz jautājumu, vai maksa par pilsētas apvidus auto novietošanu stāvvietās Parīzes centrā būtu jāpalielina no sešiem līdz 18 eiro stundā un priekšpilsētās no četriem līdz 12 eiro stundā.

Augstāka maksa attieksies uz iekšdedzes dzinēju auto un hibrīdauto, kas sver vairāk par 1,6 tonnām, kā arī elektroauto, kas sver vairāk par divām tonnām.

Šo normu nav paredzēts attiecināt uz cilvēkiem, kas Parīzē dzīvo vai strādā, uz taksometriem, tirgotājiem un invalīdiem.

Kā norādījusi Parīzes mēre Anna Idalgo, kas pārstāv sociālistus, jo lielāks automobilis, jo lielāks tā radītais piesārņojums.

Idalgo pilnvaru laikā daudzas Parīzes ielas, tostarp abas Sēnas krastmalas, slēgtas satiksmei un kļuvušas par gājēju ielām. Cenšoties mazināt auto radīto izmešu apjomu, izbūvēti arī daudzi veloceliņi.

Mērija arī norāda, ka lielie pilsētas apvidus automobiļi aizņem lielāku vietu sabiedriskajā telpā un ir daudz bīstamāki gājējiem.

Taču pret šo ieceri iestājas autovadītāju klubs "Mobilite", kas norāda, ka pilsētas apvidus automobiļu klases piedēvēšana spēkratiem ir vienīgi tirgzinības triks, kam nav nekāda reāla satura.

Jaunie noteikumi neattieksies uz mazgabarīta pilsētas apvidus automobiļiem, bet tiks attiecināti uz ģimenes auto un uz saimnieciskos nolūkos izmantotajiem pikapiem.

Pret Idalgo ieceri iebilst arī opozīcijā esošie konservatīvie, kuri norāda uz mērijas centieniem manipulēt ar sabiedrību.

 
Visi komentāri
 
650 5.februāris 2024 19:10
0 1 Atbildēt

Vai LV ātrās reaģēšanas pulks jau ir izbraucis Ārtelpā un personīgi aizturējis kādu lielgabarīta personīgā īpašuma bojātāju?

Ja 6% tiesīgo iedzīvotāju spēj nobalsot/Par! visas valsts likteni, vai te nevaig izsaukt kādus ātros psihiskās palīdzības spēkus? Vai mērei Annai ir uz rokas tā dēvētā "med.izziņa", kurā būtu norādīts, ka viņa var (spēj) veikt Mēres pienākumus?

anonimikis 5.februāris 2024 19:56
2 1 Atbildēt

Biedrības “Lauki lohiem” pārstāvji varētu iesniegt oficiālu protestu, par viņu biedru interešu ignorēšanu.

0pis 5.februāris 2024 21:48
0 0 Atbildēt

Cenas ir gana lielas pat francūžiem. Tiesa, nav saprotams kāpēc Parīzes Ādažu iemītnieks, kas strādā Parīzē, var maksāt mazāk nekā cits tāds pats kekss, kas nestrādā. Un kā pierādīt? Tagad visi bomžsuvu īpašnieki konvertēsies par deputātu palīgu izpalīgiem u.c. diedelnieka pases īpašniekiem.

650 5.februāris 2024 22:04
2 0 Atbildēt

Tiem suvju īpašniekiem vajadzēja braukt kopā ar zemniekiem.Bet nekas, nu gan jau modīgais riepu pšššiks ar laiku tiks papildināts ar kādu kartupeli vai (LVijai rakstūrīgo) kāpOstgalvu/izpūtējā. 

Privātīpašuma bojāšanai vai pat iznīcināšanai noteikti būtu jāvēršas plašumā, tam šobrīd ir visis vis labvēlīgākie nosacījumi.Loham ir jāizlemj jau pirms auto iegādes- ko viņš ikdienā uz ielas labāk gribētu sagaidīt.Dabūt nolaistu riepu, pudeli stiklā vai vienkārši par/purnu.

Pļurkt 6.februāris 2024 8:04
2 0 Atbildēt

Pacelt cenas 3 reizes visās privātās atpūtas vietās pie ezeriem, upēm, mežiem, dabas ainavām visiem parīziešiem!!!

Lai sēž savā Lielpicānijā un nebāžas ārā!

iJuris 6.februāris 2024 9:45
2 1 Atbildēt

kāpēc tieši 1.6 tonna>? Kāpēc ne 1650kg, vai 1700? 

Un vai tā ir pilna masa vai pašmasa?

Man vienmēr likās, ka piesārņojumu mēra no sadedzinātās degvielas apjoma uz km, nevis auto svara.

Bet nu labi, lai jau ņemas savā nodabā, tā it kā citas problēmas Parīzē nebūtu, zagļi, bezpajumtnieki, netīrība...

imzz 6.februāris 2024 11:03
1 0 Atbildēt

"Un vai tā ir pilna masa vai pašmasa?"

Sasodītie politiķi nespēj noformulēt tehniskas lietas precīzi, Škoda Yeti, piem. pašmasa ir tikai 1,375 tonnas, kamēr pilnā skaitās veselas 1,92

0pis 6.februāris 2024 11:41
1 0 Atbildēt

Ja neievēroji, tad runa ne vien par iekšdedzes, bet arī elektriskajiem auto. Masa korelē ar izmēru. Jo lielāks auto, jo vairāk vietas tas aizņem, jo garāki sastrēgumi. Jo smagāks auto, jo brangāk dilst riepas un cilvēki elpo tos sūdus. Un lielāki bojājumi avārijas gadījumā. Nu, kaut kā tā.

Granulu mīlis 7.februāris 2024 7:35
1 0 Atbildēt

Tagad lauķiem priekš parīziešie. vajadzētu ieviest iebraukšanas maksu pāķos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 

Latvija par pērn importēto elektroenerģiju citām valstīm samaksājusi vairāk nekā 90 miljonus eiro 15

Latvija pērn importēja 1 074 319 megavatstundas (MWh) jeb 1074 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, tātad atbilstoši pērnā gada vidējai tirgus cenai kopumā citām valstīm par elektroenerģiju samaksājusi 93,92 miljonus eiro, AS "Latvenergo" Elektroenerģijas tirgus apskatā norāda uzņēmuma ietekmes uz vidi daļas projektu vadītāja Kristīne Eglīte. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti