Tehniski līdzīgie Toyota un Subaru ražojumi aizies no Eiropas tirgus, nespējot izpildīt prasības, ko uzliek jaunie drošības standarti.
Jaunās transportlīdzekļu drošības prasības stājas spēkā 2024. gada 6. jūlijā. General Safety Regulation (GSR2) drošības noteikumi ietver vismaz 20 tehnoloģiju standartus visām jaunajām automašīnām, kas tiek pārdotas ES un Apvienotajā Karalistē, kas padarīs jaunās automašīnas drošākas, taču arī dārgākas.
Jau iepriekš bija zināms, ka būs auto modeļi, kas šīm prasībām neatbildīs un būs tādi, kuru pielāgošanu jaunajiem standartiem ražotāji uzskatīs par nelietderīgu ieguldījumu.
Pie otrajiem pieder arī Toyota GR86 un Subaru BRZ, tādēļ abi sportiskie modeļi tiks izņemti no piedāvājuma Eiropas tirgum līdz 2024.gada jūlijam. Tas nozīmē, ka pēc jauno standartu stāšanās spēkā abi japāņu ražotāji nedrīkstēs Eiropā izpārdot arī tos GR86 un BRZ, kas ir sakrājušies noliktavās.
Tiek ziņots, ka transportlīdzekļu drošības prasības Eiropā kļūs pakāpeniski stingrākas līdz 2029. gadam, kā obligātu normu ieviešot tādas sistēmas, kā joslu uzturēšana, riepu spiediena kontrole, vadītāja noguruma uzraudzības sistēma u.c.
Jaunu sistēmu ieviešana radīs papildu izdevumus autoražotājam, kas ietekmēs arī automašīnu gala cenu.
Reāli runājot, pie sistēmām, kas nodrošina drošību, nevis pieradina vadītāju, ka pašam nekas nav jādara, ir tikai pārītis - parkingsensori, riepu spiediena kontrole, noguruma "detektors" un aklās zonas sensors, un, iespējams, avārijas bremzēšana. Pārējās "drošības sistēmas" ir tikai vadītāju notrulināšanas instruments, kas padara satiksmi tikai un vienīgi bīstamāku, ļaujot vadītājam konstanti būt atslābušam, tādējādi radot iespaidu, ka vadītājs var droši blenzt telefonā, nevis skatīties uz ceļu un adekvāti uztvert uz tā notiekošo, jo "ir taču drošības sistēmas". Ne jau velti satiksmes drošības ziņā pēdejās desmitgades laikā uzlabojumi ir niecīgi, pretēji tam, ka tehnoloģijas visu laiku iet uz priekšu un automašīnas paliekot "aizvien drošākas".