Visi komentāri - Vācijā uzkrājies 100 000 “lieku” elektroautomobiļu

Vācijā uzkrājies 100 000 “lieku” elektroautomobiļu 42

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 5.jūnijs 2024 4:58

Vācijā sakrājies desmitiem tūkstošu nepārdotu elektromobiļu, kas skaidrojams ar vājo pieprasījumu pārtrauktā valsts finansējuma dēļ.

Izdevums Focus raksta, ka saskaņā ar Kemnicas automašīnu ekspertu analīzi Vācijā glabājas desmitiem tūkstošu elektromobiļu. Autobūves pētnieks Verners Olle skaidro, ka aptuveni 100 tūkstoši elektroautomobiļu nav atraduši savu pircēju, tādēļ tiek novietoti stāvvietās pie rūpnīcas, pie dīleriem vai ostās. Tas skar gan Vācijas ražotāju, gan importētos transportlīdzekļus un skaidrojams ar valsts finansējuma pārtraukšanu un tā rezultātā izveidojošos vājo iekšzemes pieprasījumu.

Federālais statistikas birojs maijā ziņoja, ka elektromobiļu eksports pērn ievērojami pieaudzis. Attiecīgi tika eksportēti 786 000 šādu transportlīdzekļu 36 miljardu eiro vērtībā, kas bijis pieaugums par 58 procentiem. Tas nozīmē, ka katrai ceturtajai jaunajai automašīnai, kas pārdota ārzemēs no Vācijas, bija pilnībā elektriskā piedziņa.

Olle tomēr brīdina, ka eksports nevar izārstēt visas kaites, bet ražošana uzkrāšanai ir liels izaicinājums un dārgs pasākums ražotājam, ko var samazināt tikai ar atlaidēm. Šī situācija atklāj nesakritību starp saražoto elektromobiļu skaitu un iekšzemes pieprasījumu, kas liecina par ražošanas un tirgus pieprasījuma atsaisti.

 
Visi komentāri
 
Sviestins 5.jūnijs 2024 6:00
42 16 Atbildēt

Nevienam nepatīk tās miskastes uz 4 riteņiem,tāpēc ar nav pirktspēja un pareizi vien ir,tie nav auto,bet gan kārtējo reizi valdības un politikas nopelns domājot ka šie musari uz 4 riteņiem padarīs pasauli zaļāku,bet tā itin nemaz nav.

Nekas 5.jūnijs 2024 13:27
1 0 Atbildēt

Mēs par visu to samaksāsim,  ar augstākām to auto cenām,  kurus vēl pērk.

Qq 5.jūnijs 2024 16:28
3 1 Atbildēt

Latvijā pērk 10 garīgās vācu dīzeļu mistkastes

Qq 5.jūnijs 2024 16:27
1 2 Atbildēt

Tu tāpat kā 90% Latvijas iedzīvotāju neesat spējīgi pat atļauties lētāko jauno Dacia. Par eletroauto tu vari tikai sapņot

Aldis70 5.jūnijs 2024 21:22
2 2 Atbildēt

Suņi rej, karavāna iet. Kaut kur dzirdēts, ne?

Es ar biju skeptiķis, bet esmu latvietis parastais. Dzīvoju privātmājā, un kā otrs auto tika pārmaiņas pēc EV iegādāts.

nu neko . Ir Ļoti ok. 1 Eur uz 100 km ir ļoti pārliecinošs arguments. un tā sakot"iepūtiet man.."

Pie gada nobraukuma 30 k, rēķiniet paši

msh 7.jūnijs 2024 12:45
0 0 Atbildēt

Tu neesi latvietis parastais. Latvietis parastais gadā nobrauc 12 štukas un brauc ar 2-3 pakas vērtu mašīnu. Bet par to tav izrunāšanos - skaties ka beigās nedabū pūst pats sev. Atkarībā kādu elektrisko rotaļļietu esi nopircis, gala rezultāta izmaksas var būt ļoti interesantas - un nodokļi arī nav aiz kalniem.

progress 5.jūnijs 2024 7:02
36 4 Atbildēt

Kardinaali nepareizs biznesa modelis, razjot to, kas nav vajadziigs! Spaidu elektrifikaacija vienmeer cietiis FIASKO.

Jans 5.jūnijs 2024 7:05
6 4 Atbildēt

..ne tikai Vācijā,bet arī citās Eiropas valstīs cilvēki kratās no tām elektro a/m vaļā,tamdēļ arī nav pirktspēja...sakarā ar klimata izmaiņam pasaulē šie elektro auto ir pierādījuši,ka tie nekur nav derīgi,it īpaši pat pie mazākiem plūdiem,tie vairāk nedarbojas un šo auto vari likt kur vēlies...

Kanibaals 5.jūnijs 2024 13:45
2 2 Atbildēt

Šausmīgi nederīgi, brauc pa puscenu kā ar gāzi.

msh 7.jūnijs 2024 12:46
0 0 Atbildēt

Tas kamēr braukšana notiek iepirkumu ratiņu režīmā un piemirst pašas mašīnītes vērtību.

topinamburs 5.jūnijs 2024 7:33
5 3 Atbildēt

Pārlieku liels ražotāju optimisms, ar to, kāda automašīnai piedziņa, nekāda sakara! Arī iepriekš ir bijis, ka ir pārprodukcija!

msh 7.jūnijs 2024 12:47
0 0 Atbildēt

Tas nav optimisms bet ekofašisms. Tu piemirsi izmešu regulas.

Kārlis 5.jūnijs 2024 8:16
2 14 Atbildēt

Principā jau elektroauto ir labs un ,,zaļš" pasākums, tikai cena, cena un vēlreiz cena!

Xo 5.jūnijs 2024 8:45
29 14 Atbildēt

Nejauc dažādas lietas - nepatīk vai nevar atļauties ;) ... Cik piemēram Latvijā ir vidējā auto cena ... reizes piecas mazāka nekā jauna elektroauto cena un tas nav aiz nepatikas, tas ir aiz nabadzības

R(8) 5.jūnijs 2024 11:08
13 2 Atbildēt

Latvija nav problemas ar nabadzibu , bet gan ar ( varam to saukt ka gribam ) EGO , kranina staipisanu vai mazvertibas kompleksu , tak neies seit neviens sev pirkt jaunu Dacia Sandero , Fiat Panda , Suzuki Swift , Hyundai Bayon vai Fiat Tipo

Xo 5.jūnijs 2024 11:33
8 15 Atbildēt

Loģiski ka nepirks tādas, jo totālas miskastes ... viens pret vienu ar Jasper instrumentu sēriju no Depo

R(8) 5.jūnijs 2024 11:45
12 2 Atbildēt

Ka jau visam Postkomunisma un Afrikas valstim , kur braucamais nosaka tavu dzives statusu , sapno par greznam lietam , bet neko nedara , lai progresetu sava atistiba un savas dzives pielautas kludas novel uz valsti , ka vina neko tev nedod

Pļurkt 5.jūnijs 2024 13:42
3 7 Atbildēt

Man piemēram auto nosaka mans kāju garums un bērnu un mazbērnu kāju garums, lai tie vispār varētu iekāpt 2. rindā!!

R(8) 5.jūnijs 2024 14:39
8 1 Atbildēt

Nu ja tu esi pari par 2m auguma un tev ir 54 zabaka izmers , tad tev ir vajadzigas autobuss , bet tads BMW X3 ir tikpat liels ka Golfs , tikai tam BMW vaditajam tas kranins ir garaks

Qq 5.jūnijs 2024 16:29
2 0 Atbildēt

Bagātajā Itālijā pārdotākā mašīna ir Fiat Panda.

R(8) 5.jūnijs 2024 16:55
3 0 Atbildēt

Austria:

1. VW Golfs 

2. Skoda Octavia 

3. Dacia Sandero 

Spanija:

1. Dacia Sandero 

2. MG Zs 

3. Seat Ibiza

Francia:

1. Peugeot 208

2. Renault Clio

3. Dacia Sandero

Vacija:

1. VW Golf

2. Skoda Octavia 

3. Toyota Corolla

Italija:

1. Fiat Panda 

2. Dacia Sandero

3. Lancia Ypsilon

Tēvs 5.jūnijs 2024 22:55
5 1 Atbildēt

Šajās valstīs servisa darba spēka izmaksas ir 3x lielākas nekā Latvijā. Tur par darbu jāmaksā vairāk nekā par detaļu. Latvijas apstākļiem lietots vācu premium pagaidām ir labāka izvēle nekā jauna Dacia

smaidiigais 6.jūnijs 2024 5:37
2 2 Atbildēt

nesmīdini manu suni; lietotam dajebkādam prēmijumam arī detaļu cinas ir prēmijumā, dacijai detaļas maksā "5 lati spainis"

Freijers 6.jūnijs 2024 8:15
2 1 Atbildēt

Davai ne...irs 5lati spainis varbut žiguļiem detālas maksāja 90to gadu pirmajā pusē. Tādai daciai varbūt arī detaļas ir ~20% lētākās nekā prēmijumiem, bet ne jau reizēm un plīst arī tur daudz kas. Bez tam daciai praktiski nav paredzētas 2/3 rokas, mašīna izirs jau pirmajam saimniekam lietojot (ja vien neņem oplīzē...).

Bradypus 6.jūnijs 2024 7:49
2 0 Atbildēt

Nevajag jau nu muldēt - visiem tiem premiumiem ir pieejamas dacijas cenas (un kvalitātes) aftermarket detaļas. Diemžēl daudzi tas arī pērk un palēnām pārvērš savus premiumus dacijās. Un premium cena ir tikai pie dīlera, tās pašas OEM detaļas pie rezerves daļu vairumtirgotājiem maksā tikai nedaudz vairāk, kā lētie pakaļdarinajumi.

Onsis 5.jūnijs 2024 9:42
3 1 Atbildēt

Nu jā, no nodokļu maksātāju naudas nu atbalstīs ķīnas auto izstrādājuma ražotājus?

ZZZZ 5.jūnijs 2024 9:47
2 1 Atbildēt

Lai tik varenie štancē un cīnās. Rezultātā sakausies un nometīs cenu. Mums parastajiem lietotājiem dempings palīdzēs.

BMW 5.jūnijs 2024 10:51
8 1 Atbildēt

EV ir pārāk  lieli sākotnējās iegādes izdevumi un pārāk maza tālākpārdošanas vērtība. Tas būtu tas pats, kas pirkt jaunu dzīvokli 1 reizi 5 gados un pēc līzinga izmaksāšanas to vienkārši nosvilināt un pirkt jaunu dzīvokli.

ZZZZ 5.jūnijs 2024 11:32
3 1 Atbildēt

Kur tad ir tie BMW ar to mazo talākpārdošanas nevērtību? Es kaut kā redzu, ka pārāk liela viņiem tur tā 2. cena😍 Tik aizmirsi ka EV labāk noamartizējās. Bet nu piekrītu, jā sūds tas EV, neparko nekādā gadījumā nepērkat!!! Lai viņu mazāk irA.

BMW 5.jūnijs 2024 12:58
4 1 Atbildēt

Ar ICE BMW es nobraucu 7 gadus un pārdevu tālāk tikai 4k euro lētāk, kā nopirku. Sanāk, ka vērtības kritums ir nepilni 600 euro gadā. Parādi man EV, kura vērtība 7 gadu laikā samazināsies tikai par 4k euro !? 

Geļiks un Kruzaks arī iz izcili piemēri, kā ilgtermiņā saglabāt auto tālākpārdošanas vērtību. Neviena elektro miskaste nav tā vērta, lai tajā investētu naudu, jo ar laiku tā kļūs par elektronikas atkritumu, pretstatā klasiskajiem auto ar ICE dzinēju.

Toyota 5.jūnijs 2024 12:59
2 0 Atbildēt

Jū, Suprām un Skyline cenas tikai augs!

Jānoliek šķūnītī, kamēr vēl var!

ZZZZ 5.jūnijs 2024 14:26
1 0 Atbildēt

Pa kluso varu pačukstēt, ja nekas manā excelī nemainīsies, tad pēc 10-11 gadiem viss kas paliks pāri no EV būs peļņa un nevis zaudējumi. Liels punkC.

650 5.jūnijs 2024 12:22
3 1 Atbildēt

Situācija euro ekakakonomikā pa lielam ir dramatiska.Pie teikšanas ir visdažādākie afēristi (kā diez viņi tur nokļuva;))),- šarlatāni,demagogi,apguvēji,ieviesēji,izsaimniekotāji.Viņi vēlas savas lietas bīdīt ar "valsts" atbalstu- tas nozīmē, ka finĀlā visu šo apmaksās Lohi.Gluži kā nevienam nevajadzīgās vakscīnas,kuras tagad ziedosim Āfrikai.

Pārtraukt tos hlamus ražot nekādīgi nevar- tas būs Dārgi.Ostās stāv EV - skaidrs, ka pamatā tur "stāv" tieši "importētie" ķīniešu hlami.Bet kā pēc vispār būtu kko jāimportē, ja savējie suudi jau smeļas mutē?? 

Euroierēdņi nupat ir uzmetušies stingri kontrolēt eurouzņēmēju iegādāto importējamo izstrādājumu "oglekļa pēdas nospiedumu Passaules mērogā"- šī lieta ir tiešām  nopietna.Un drīzumā kļūs vēl nopietnāka,atklātā textā kārtējais cilvēkjāšanas pasākums.Nākotnē jāskatās,vai kāds vispār varēs te ieimportēt dajebko.Jo gandrīz katram suudam šodien ir(vai tūliņ rītdien būs) visādi apgrūtinājumi un ierobežojumi.Nebeidzama arvien pieaugoša bieurokrātija,totāli nodokļi,visuaptverošas nodevas,atskaites,uzskaites- administratīvais slogs un papildu izdevumi vienkārši brauc debesīs.Izrakteņi visi izrakti,gaiss smird,nafta izpumpēta,nekur nekā vairs nav.Taču (izrādās!) paralēli aizkadrā tiek pa tukšo tērēti milzu resursi un massveidā tiek ražoti nevienam nevajadzīgi suudi...Un KĀDS taču par visu to maksā!

Tūliņ jau klāt ilgi gaidītā tekstilizstrādājumu aplikšana ar DRN - jo arī tos ražojam nonstopā un kraujam tik kaudzēs.Āfrikā karsts, tur cilvēki staigā pliki starp lietoto lupatu kalniem.Varbūt nākotnē būtu jāved izgāzt uz Antarktīdu,tur reku pingvīni salst nost ;p

ZZZZ 5.jūnijs 2024 12:36
2 0 Atbildēt

imzz 5.jūnijs 2024 12:42
4 2 Atbildēt

Nevjag aizmirst, ka katra EV saražošana rada tādu oglekļa pēdas nospiedumu, kas atbilst ICE auto izgatavošanai plus nobrauktiem 60 tūkst. km.

Nenopirkts EV dabai krietni kaitīgāks, kā nenopirkts ICE. Vispirms tā izgatavošana, pēc tam utilizācija.

650 5.jūnijs 2024 13:24
2 0 Atbildēt

Jajā, jawohl. Veram/vaļā: www.vid.gov.lv/lv/oglekla-ie...ijas-mehanisms (c)Klimakta pārmaiņas skar visu pa$$auli...Oglekļa ievedkorekcijas mehānisms (OIM) ir jauns Eiropas Savienības (ES) instruments oglekļa emisiju ierobežošanai. OIM ir vērsts uz oglekļietilpīgu nozaru produktu importu. Mehānisma mērķis ir panākt, lai ES importēto preču cenas precīzāk atspoguļotu ražošanas procesā izveidojušos oglekļa daudzumu un mudinātu trešo valstu ražotājus samazināt savas oglekļa emisijas. Tam būtu jāpalīdz novērst oglekļa emisijas pārvirzi, atturot ES ražošanas pārorientēšanos uz trešajām valstīm, kurām siltumnīcefekta gāzu emisijas noteikumi nav tik stingri...(/c)

Agris. 5.jūnijs 2024 15:12
1 0 Atbildēt

Ja nepērk loģiski ir samazināt cenu,citādi zaļais kurs cietīs un mašīnas sarūsēs .Zaudējumi neizbēgami.

Kāds nemāk skaitīt 5.jūnijs 2024 16:22
0 0 Atbildēt

Nevis lieki bet nepardoti.... Tieši tāpat kā ar parastiem auto tie kuri netiek pārdoti stāv stāvlaukumos kur tie sapūst.

Xxx 5.jūnijs 2024 22:14
1 0 Atbildēt

Lobijs neiet cauri! Šauram lokam paredzēta prece, tas arī viss. Nav vajadzīgās infrastruktūras.

Edgar 6.jūnijs 2024 7:03
1 0 Atbildēt

Patīk, visi ārzemnieki ienākot Eiropā uzreiz koncentrējas uz Vāciju, jo tā jau ir liela un svarīga valsts. Ik reizi, kad kāds paziņo, ka sāks ar Vāciju, smiekli nāk.

Kad pateica, ka Tesla rūpnīcu būvēs Vācijā, bija uzreiz saprašana, ka Maskam tūlīt būs problēmas. Un tās ir.

Kad ķīnieši paziņoja, ka Eiropu iekaros caur Vāciju, uzreiz varēja saprast, ka šie arī tūlīt izbaudīs "Vācijas biznesa vidi" 😃

Gorro 6.jūnijs 2024 10:58
0 0 Atbildēt

Nepērk tāpēc ka bija pārāk zema otrreizējā vērtība pēc pārdošanas. Bija baigais cepiens, ka EV pārāk strauji krītās vērtība salīdzinot ar ICE. Te arī rezultāts.

Ha 6.jūnijs 2024 14:53
1 0 Atbildēt

Dārgi, neērti gaidīt lādēšanu, īsas distances..vieni vienīgi plusi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 31

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Aptuveni 25 000 eiro - Škoda parāda elektrisko krosoveru Epic (+ FOTO) 2

IAA Mobility Minhenē Škoda parādījusi pilsētas SUV Epic konceptu, uzsverot, ka ražošanas versiju no tā atšķirsies minimāli. Lasīt vairāk

 

Kā tas ietekmēs cenas? - Jauni ES noteikumi par izstrādi, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi autobūves nozarē 5

Otrdien EP deputāti apstiprināja savus priekšlikumus jauniem ES aprites noteikumiem, kas attiektos uz transportlīdzekļu dzīves ciklu, sākot no projektēšanas līdz kalpošanas laika beigām. Lasīt vairāk

 

Uzvedas agresīvi un izraisa avāriju (+ VIDEO) 10

Video autors raksta, ka vecākā BMW vadītājs uzvedies agresīvi, galu galā pazaudējot vadību un izraisot avāriju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti