Visi komentāri - Atrasts pircējs, kas iegādāsies visus 4300 elektriskos Fisker

Atrasts pircējs, kas iegādāsies visus 4300 elektriskos Fisker 5

 
iAuto | 26.jūnijs 2024 5:12

ASV elektromobiļu ražotājam Fisker nav izdevies izvairīties no bankrota – nepatīkamais likvidācijas process ir sācies, taču viena laba ziņa tomēr ir – ir atrasts pircējs, kas gatavs iegādāties visus 4300 vēl nepārdotos Ocean automobiļus.

Kā ziņo Reuters, visi Henrika Fiskera centieni glābt savu uzņēmumu izrādījās velti – sadarbības partnerus un investorus atrast neizdevās un arī izmisuma solis, izliekot pārdošanā par 35 miljoniem dolāru savu moderno villu Holivudas kalnos, neko daudz izmainīt nespēja, tāpat kā mēģinājums izpārdot elektriskā krosovera krājumus ar milzu atlaidēm .

Minētais resurss ziņo, ka Fisker ir parādā obligāciju turētājiem 850 miljonus dolāru un šobrīd gatavojas likvidācijai. Saistībā ar to parādījušās detaļas arī par atlikušo Ocean elektrisko krosoveru likteni – tiek ziņots, ka Fisker noslēdzis provizorisko darījumu ar kādu pircēju, kurš ir gatavs iegādāties visus atlikušos 4,3 tūkstošus Ocean automobiļu.

2016. gadā dāņu dizainera Henrika Fiskera dibinātais uzņēmums sāka braši: tika izstrādāti elektrisko modeļu prototipi, noslēgts līgums par automašīnu ražošanu ar Magna Steyr un 2020.gadā savākts 1 miljards dolāru darbības turpināšanai.

Tālāk sekoja jau zināmās globālās krīzes, solījumi un aizkavēšanās, tomēr 2022. gada beigās pirmais (un pēdējais) zīmola modelis Ocean stājās uz konveijera Austrijas Magna Steyr rūpnīcā. Tam vajadzēja uzlabot situāciju, tomēr Ocean ražošanas apjomi bija ievērojami zemāki par gaidīto. 2023. gadā plānoto 42 tūkstošu automašīnu vietā tika samontēti nedaudz vairāk kā 10 tūkstoši, un klientiem nosūtīta mazāk nekā puse no tiem - 4,7 tūkstoši krosoveru. 2024. gadā lietas kļuva vēl sliktākas, tostarp negatīvo klientu vērtējuma dēļ, kas sūdzējās par Ocean kvalitāti un programmatūras kļūmēm.

 2024. gada pavasarī kļuva zināms, ka Fisker nevar samaksāt Magna Steyr, tāpēc Ocean ražošana tika pārtraukta. Jauna investora meklējumi neizdevās, un jūnija vidū Fisker iesniedza lūgumrakstu Delavēras štata tiesā, lūdzot pasludināt uzņēmuma bankrotu.

Neraugoties uz cerīgo paziņojumu par atlikušo 4300 automašīnu pārdošanu, eksperti uzskata, ka Fiskeram būs grūtības atmaksāt 850 miljonus dolāru lielo parādu.

 
Visi komentāri
 
0pis 26.jūnijs 2024 10:49
3 6 Atbildēt

Vārdā nenosauktais nejēga, kas ir nolēmis saldināt cita nejēgas indes malku. Ka tik nebūs kāds, kas pārvalda vēl citu nejēgu pensijas iekrājumus 😄

Latvietis 26.jūnijs 2024 12:05
0 2 Atbildēt

2016.? Nopietni?! Kompānija dibināta 2007.gadā, pirmo auto izziņoja 2006.gadā, bet 2009. modeli Karma, kas nonāca pie klientiem US 2011. gadā. 

en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Automotive

Arī latvietis 26.jūnijs 2024 13:07
1 1 Atbildēt

Fiskers ir bankrotējis vairākas reizes - ja dikti interesē, cik "nopietni", tad jāizurbj visas juridiskās nianses, uz kuru firmu un, cik "nopietni" tas attiecas.

msh 27.jūnijs 2024 17:39
1 0 Atbildēt

Tā smieklīgi ka tu iekopē saiti no raksta, ko pats nemāki izlasīt Skaidrā angļu valodā tur rakstīts ka 2014. gadā tai firmai bija čau, un 2016. gadā Henriks Fiskers nodibināja citu firmu.

krūmu latvietis 30.jūnijs 2024 7:48
0 0 Atbildēt

Tas viss tāpēc, ka auto ražo dizaineri, nevis konstruktori. Dizainu māca mākslas skolā, konstrukcijām vajag vektorus rēķināt. Dizaineri nespēj saprast ZEV ietekmi uz vidi globāli, taču konstruktori, par spīti vispasaules mānijai, tomēr spēj.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 29

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Elektrības pārākums. Lādējamais hibrīds ar 200 km sniedzamību (+ VIDEO) 3

Ar Lynk & Co 08 pirmo reizi braucām Zviedrijā. Tagad lielākais Eiropas tirgū pieejamais "links" sasniedzis Latviju - laiks vietējam testa braucienam. Lasīt vairāk

 

FM rosina vienkāršot transportlīdzekļu reģistrāciju

Plānots vienkāršot un paātrināt transportlīdzekļu reģistrācijas pakalpojuma saņemšanu iedzīvotājiem, paredz Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā. Lasīt vairāk

 

Kāpēc valsts degvielas rezervju uzglabāšana Igaunijā lētāka? (+ VIDEO) 2

Latvijas pieejā naftas drošības rezervju glabāšanā vēsturiski bijusi saskatāma nesaimnieciska rīcība. Pēdējos gados notikusi pāreja uz drošāku un potenciāli arī lētāku risinājumu. Bet līdz mazākiem maksājumiem vēl kāds gads jāpagaida. Arī jaunā kārtība Latvijā tomēr izmaksā dārgāk nekā līdzīga Igaunijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti