Sapnis piepildās? - BMW autopilots ar vēl nebijušām iespējām - iAuto

Sapnis piepildās? - BMW autopilots ar vēl nebijušām iespējām 10

 

Foto: BMW

iAuto | 27.jūnijs 2024 10:30

BMW ir pirmais autoražotājs, kas ieguvis atļauju apvienot 2. un 3. līmeņa automatizētās braukšanas sistēmas, kas vadītāju gandrīz pilnībā atbrīvo no viņa pienākumiem.

Autonomās braukšanas sistēmas jau tagad būtu spējīgas tikt galā ar automobiļa vadīšanu, bet ierobežojumus uzliek likumdošana, kas pieprasa vadītājam atstāt rokas uz stūres un jebkurā mirklī būt gatavam pārņemt vadību, tādēļ atkāpes no šī punkta ir atļautas vien izņēmuma gadījumos.

BMW 5.sērijas automobiļiem jau no 2023.gada par papildmaksu pieejams 2.līmeņa autopilots, kas uz atbilstoši iekārtotām maģistrālēm ļauj ceļot ar ātrumu līdz 130 km/h, neprasot uzlikt rokas uz stūres. Automatizētā sistēma prot veikt arī apsteigšanas manevrus, tomēr vadītāja skatam  jābūt pievērstam ceļam un jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt vadību.

2023.gada septembrī BMW, kā otrais ražotājs pēc Mercedes, ieguva atļauju savos automobiļus izmantot 3.līmeņa autonomās braukšanas tehnoloģijas, kas uztic elektronikai vadīšanu sastrēgumos ar ātrumu līdz 60 km/h, neprasot turēt rokas uz stūres un neprasot sekot līdzi satiksmes situācijai.

Šogad BMW kļūs par pirmo autoražotāju, kam ļauts apvienot 2. un 3.līmeņa tehnoloģijas vienā automobilī, ko BMW arī izdarījis šādu opciju par 6000 eiro no augusta piedāvājot  7.sērijas pircējiem.

Vadītājam sistēmas kombinācija nozīmē pilnīgi jaunu braukšanas pieredzi - pirmo reizi pa automaģistrāli tagad ir iespējams braukt gandrīz pilnībā brīvroku režīmā. Abas sistēmas uzrauga vadītāju, izmantojot infrasarkano staru kameras, lai nodrošinātu, ka viņš jebkurā laikā var atkal pārņemt vadību savās rokās.

Gan sastrēgumu pilots, gan šosejas palīgs strādā tikai uz maģistrālēm ar atdalītām joslām.

Arī Ford un Mercedes-Benz ir apstiprinājums 3. līmeņa palīgiem, taču tie vēl nepiedāvā sistēmas brīvroku braukšanai ar lielāku ātrumu.

Tie BMW 7.sērijas pircēji, kas jau iegādājušies jaunāko modeli, pie apvienotās 2. un 3.līmeņa braukšanas sistēmas varēs tikt ar programmnodrošinājuma atjaunošanas metodi pa internetu, protams, samaksājot prasīto summu.

Lasi arī: No septembra - Mercedes automātiskā joslu maiņa arī Eiropā

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 27.jūnijs 2024 13:02
14 1 Atbildēt

Beidzot BMW rādīs pagriezienus. Pacani no kauna zemē ielīdīs.

Kanibaals 27.jūnijs 2024 14:09
8 0 Atbildēt

Pēc 2. promiles ir autopilots.

Kanibaals 27.jūnijs 2024 13:03
6 0 Atbildēt

Autopilots 1sek pirms avārijas atdos kontroli pilotam, lai juridiski šis ir vainīgs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 29

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Elektrības pārākums. Lādējamais hibrīds ar 200 km sniedzamību (+ VIDEO) 3

Ar Lynk & Co 08 pirmo reizi braucām Zviedrijā. Tagad lielākais Eiropas tirgū pieejamais "links" sasniedzis Latviju - laiks vietējam testa braucienam. Lasīt vairāk

 

FM rosina vienkāršot transportlīdzekļu reģistrāciju

Plānots vienkāršot un paātrināt transportlīdzekļu reģistrācijas pakalpojuma saņemšanu iedzīvotājiem, paredz Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas iesniegti izskatīšanai Ministru kabinetā. Lasīt vairāk

 

Kāpēc valsts degvielas rezervju uzglabāšana Igaunijā lētāka? (+ VIDEO) 2

Latvijas pieejā naftas drošības rezervju glabāšanā vēsturiski bijusi saskatāma nesaimnieciska rīcība. Pēdējos gados notikusi pāreja uz drošāku un potenciāli arī lētāku risinājumu. Bet līdz mazākiem maksājumiem vēl kāds gads jāpagaida. Arī jaunā kārtība Latvijā tomēr izmaksā dārgāk nekā līdzīga Igaunijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti