Visi komentāri - Toyota pastāsta par jauno četrcilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi

Toyota pastāsta par jauno četrcilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi 4

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 1.jūlijs 2024 15:15

Toyota pastāsta par jauno četru cilindru iekšdedzes dzinēju paaudzi, atklājot, ka saimē ietilpst trīs dažādi dzinēji ar 1,5, 2,0 un 2,5 litru darba tilpumu, ko vēlāk varēs sastapt arī Subaru un Mazda automobiļos.

Toyota izpilddirektors Akio Tojoda jau iepriekš norādījis, ka netic pilnīgai bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) uzvarai, uzskatot, ka šo transportlīdzekļu īpatsvars vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus. Toyota vadītājs neuzskata, ka problēma ir iekšdedzes dzinējs, bet gan tikai ogleklis, kas nonāk atmosfērā kā CO₂, sadedzinot fosilo kurināmo.

Tieši tādēļ Toyota izvēlējusies savu stratēģiju, tostarp nežēlojot līdzekļus arī iekšdedzes motoru pilnveidošanai un uzlabošanai. Ar Subaru un Mazda kopā izstrādātā jaunajā četrcilindru iekšdedzes motoru saimē ir 2,5 litru atmosfēriskais agregāts un divi dzinēji ar turbokompresoriem, kam vēlāk pievienosies 1,5 litru benzīna dzinēja atmosfēriskā versija.

Līdztekus parastajām fosilajām degvielām šos dzinējus varēs darbināt arī ar CO2 neitrālu degvielu, piemēram, šķidro ūdeņradi, sintētisko degvielu un biodegvielu.

Tiek ziņots, ka jaunie dzinēji salīdzinājumā ar pašlaik ražotajiem iekšdedzes motoriem būs par aptuveni 10% vieglāki un aizņems mazāk vietas automašīnas konstrukcijā, tajā pašā laikā uzrādot lielāku jaudas atdevi un efektivitāti. Konkrēti veiktspējas dati un patēriņa rādītāji sekos vēlāk, jo dzinēju paaudze vēl ir izstrādes fāzē, tomēr Toyota jau sola, ka jaunie agregāti būs piemēroti arī modernāko transportlīdzekļu koncepcijās ar ļoti plakanu, aerodinamisku priekšpusi tā plakanas konstrukcijas dēļ.

Jaudīgākais no saimes agregātiem būs divlitru turbodzinējs, kuram būtu ne tikai ievērojami lielāka jauda nekā līdzšinējam 2,4 litru turbo benzīna dzinējam, bet arī līdz pat 30 procentiem augstāka efektivitāte.

Kā norāda Toyota, visi iekšdedzes dzinēji ir tikuši un tiek izstrādāti integrēšanai dažādās hibrīdsistēmās. Tajā pašā laikā Toyota sadarbojas ar Japānas naftas kompāniju Idemitsu Kosan un citiem lieliem rūpniecības uzņēmumiem, tajā skaitā Mitsubishi, lai izveidotu CO2 neitrālu degvielas piegādes ķēdi.

Toyota vadītājs norāda, ka jaunās paaudzes iekšdedzes motoru izstrādē uzņēmums sadarbojas ar Mazda un Subaru, kas no savas puses, turpina darbu arī pie savu tradicionālo  hibrīdbokserdzinēju (Subaru) un Wankel dzinēju tālākās uzlabošanas un attīstības.

 
Visi komentāri
 
Miķelīcs 2.jūlijs 2024 9:35
12 2 Atbildēt

Kaut kas man liek domāt, ka viņiem izdosies.

GTD2 2.jūlijs 2024 14:04
0 1 Atbildēt

nav pieminets ,vai uz 10proc atvieglinjasanu un izmeru samazināšanu necietīs dzinēja ilgmūzība, subaru un mazda, kā partneri nav ar tiem izrurīgākiem dzinējiem

Lietotājs 3.jūlijs 2024 12:24
0 2 Atbildēt

Pieredze: jaunākajiem auto jālej aizvien vairāk eļļas starp regulārajām eļļas maiņām. Kādreiz vispār tas nebija jādara.

Wankel motors ir īpašs gadījums: tam uz 4k km, jālej 1l minerāleļļa.

Jo lielāka jauda pret svaru un izmēru, jo vairāk apgriezienu/min un vairāk dilst.

Pļurkt 18.jūlijs 2024 11:49
0 1 Atbildēt

...šos dzinējus varēs darbināt arī ar CO2 neitrālu degvielu, piemēram, šķidro ūdeņradi, sintētisko degvielu un biodegvielu...

====================

Kas par liekulību!!! Ūdens tvaiki atmosfērā ir tāda pat siltumnīcas efekta radoša gāze kā CO2!!! Sadedzinot ūdeņradi atmosfērā tiek izmests papildus daudzums ūdens tvaiku = lieks...!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītājs sabrauc gājēju - kādēļ tā notika? (+ VIDEO) 12

Video autors izlicis šo epizodi kā brīdinājumu citiem. Viņš skaidro, ka autovadītājs neredzēja gājēju, jo sākumā to piesedza stabs, tad auto virsbūves statnis. Kad vadītājs pēkšņi to ieraudzīja sev priekšā, iespējams sākās panika, jo auto no sākuma paātrinās, tad strauji bremzē. Lasīt vairāk

 

Aston Martin piesaka krosovera DBX S modeli (+ FOTO)

Salīdzinājumā ar parasto DBX jaunais modelis ir vieglāks, jaudīgāks un dārgāks. Lasīt vairāk

 

Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO) 7

Kā satiksmi organizēt tā, lai visi satiksmes dalībnieki justos droši un labi? - iAuto.lv parāda šādu piemēru. Vai kāds no šiem risinājumiem būtu piemērots arī K. Barona ielai Rīgā? Diskutējam! Lasīt vairāk

 

Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO) 7

iAuto.lv secina, ka dīzeļdegviela Spānijā, kaut nedaudz, tomēr ir lētāka nekā Latvijā un atkal aizdomājas par ekonomiskiem aspektiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti