Rīgas ielās manīts ļoti interesants autobūves ražojums – Fisker Karma, kas savulaik tika saražots aptuveni 2000 eksemplāru skaitā.
Vadoties pēc Wikipedia datiem, gandrīz 5 m garais četrdurvju sedans tika ražots 2011. – 2012.gadā un tiek uzskatīts, ka visā pasaulē pārdots aptuveni 2000 Karma eksemplāru.
Automašīna aprīkota ar diviem elektromotoriem, kas attīsta kopējo jaudu 402 Zs un 260 Zs četrcilindru benzīna motoru, kas kalpo kā ģenerators lādējot bateriju. Tehniskie dati liecina, ka uz 100 km Karma patērē vidēji 2,4 litrus degvielas un ar vienu uzpildi nobrauc līdz 480 km.
Sākumā Fisker šo modeli piedāvāja par cenu, kas pārsniedz 100 000 dolāru, vēlāk tā kritās, taču arī tas nelīdzēja un uzņēmuma dibinātājs Henriks Fiskers piedzīvoja bankrotu.
Tagad vēsture atkārtojas un arī Fiskera otrais projekts ar Ocean modeli beidzies līdzīgi.
Pašreizējie dati rāda, ka neviens apdrošinātājs neuzņemas kasko apdrošināšanu Fisker Ocean, jo rezerves daļas ir praktiski neiespējami sagādāt.
Īpašnieku apvienība nopietni strādā, lai sadzītu rokā, kas tad īsti tās daļas ir ražojis un varbūt sagādātu nelielus krājumus. Auto atkarīgs arī no mobilā pieslēguma, kura eSIM līdz šim apmaksā Fisker. Bet ja likvidēs, tad piemēram jumta lūku atvērt nevarēs (jo tas ir abonements). Apvienības programmētāji mēģina atrast ceļu kā uztaisīt savus serverus, lai viņš nenosprāgst.
Droši vien ar Karma nav labāk. Varbūt vienīgi glābj tas, ka 12 gadus atpakaļ apsēstība ar tiešsaistes "pakalpojumiem" vēl nebija tik traka. Bet detaļas nevar būt vieglāk pieejamas kā Ocean.
iauto.lv/zinas/pasaule...la-negadjuma-d