Visi komentāri - Pogas vai skārienekrāns – vecais Volvo apspēlē visus

Pogas vai skārienekrāns – vecais Volvo apspēlē visus 25

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 29.jūlijs 2024 10:43

Pārslēgt radio stacijas, noregulēt klimatu, aktivizēt sēdekļu apsildi – kāda tehnoloģija šīs funkcijas ļauj izpildīt ātrāk, bet galvenais – drošāk.

Auto īpašnieki šobrīd dalās divās daļās – vieni jūsmo par modernajiem skārienekrāniem, otri tos neieredz ne acu galā, cerot, ka atgriezīsies vecie laiki ar pogām un kloķīšiem. Zviedru auto tematikai veltītais izdevums “Vi Bilägare” veicis eksperimentu, lūdzot lietotājus paveikt dažas vienkāršas darbības un piedāvājot testam 12 dažādu gadu izlaiduma transportlīdzekļus. Eksperimentam izmantoja, tostarp BMW iX, Ķīnas MG Marvel R, Dacia Sandero un gandrīz 20 gadus vecu Volvo V70. Testētājiem deva laiku iepazīties ar darbības principiem un tad uzdeva vairākus uzdevumus, kuru skaitā sēdekļu apsildes aktivizēšana, salona temperatūras samazināšana par diviem grādiem, ventilācijas iestatīšana uz atkausēšanu. Eksperimenta gaitā bija jāieslēdz radio un jāizvēlas noteikta stacija, jāiestata nobraukto kilometru skaits uz nulli, jānoregulē instrumentu apgaismojums uz zemāko spilgtuma līmeni un jāizslēdz centrālais displejs.

Visvieglāk vadāmais izrādījās 2005. gada Volvo V70 - četriem uzdevumiem pietika ar desmit sekundēm, kuru laikā automašīna nobrauc 306 metrus ar ātrumu 110 km/h. Otrais parocīgākais izrādījās Dacia Sandero – automašīna šajā laikā paguva nobraukt 414 metrus, bet trešais ar gandrīz vienādu distanci (417 metri) – Volvo C40.

Saraksta otrā galā Ķīnas elektroauto MG Marvel R – vadītājam bija nepieciešamas 44,6 sekundes, lai izpildītu visus uzdevumus, kuru laikā automašīna nobraukusi 1372 metrus – nepieņemami no drošības viedokļa.

Eksperti atzīmē, ka skārienekrānu “modi” aizsāka Tesla. Citi ražotāji tai sekoja, un tam ir divi iemesli. No vienas puses, tie ir stilīgi un moderni, turklāt darbojas “Teslas efekts” – uz virtuālo darbību paļaujas arī Ķīnas auto ražotāji, kas tiek uzskatīti par īpaši inovatīviem. Otrs iemesls ir ikdienišķāks: tas ietaupa automašīnu ražotāju naudu. Jo katra poga, kas nav jāprojektē un jāuzstāda, katrs kabelis, kas nav jāievelk durvīs un jāizolē, ietaupa projektēšanas pūles un ražošanas izmaksas.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 29.jūlijs 2024 11:28
9 0 Atbildēt

Salīdzinot 2 Korejas autobūves izstrādājumus, šis tiešām jūtami ekonomē am izmaksas. Bet nu tur jāprot rīkoties ar tiem ekrāniem. Pilnīgi piekrītu, nu ļoti novērš uzmanību no ceļa. Labākais variants dalītā kontrole kur ir fiziskās pogas.

Viencexpercs 29.jūlijs 2024 11:52
2 7 Atbildēt

ja tādu testu sataisīs pēc 10 gadiem starp jaunajiem autobraucējiem, rezultāti būs pretēji.

Jo te lielu lomu dod pieradums. Mēs zinam, ka krēsli jāregulē zem krēsla, utt.

msh 29.jūlijs 2024 12:14
23 1 Atbildēt

Pilnīgas muļķības. Te galvenais ir tas, ka aiztiekamā lieta ir ieraugāma ar acs uzmetienu un tālāk sataustāma, un nevis jāvandās pa izvēlem un jāskatās uz ekrānu lai trāpītu pa ikonu Vienīgais kas izmainītos pēc 10 gadiem - tie jaunie vadītāji būtu stāvā sajūsmā apsēdināti pie tā nosauktā volgo stūres, būtu "kā, šitā arī var būt?!"...

ZZZZ 29.jūlijs 2024 12:18
2 1 Atbildēt

Man personīgi nekas pret jauno nav, tik ir daži noekonomētie izņēmumi un softa īpatnības. Tad kad ir ar ko salīdzināt, saproti kur tas velns mušas saslēpis. Un ja jābakstās tumsā pa ekrāna izvēlnēm, lai tur tos iestatījumus pamainītu nav ok. Tāds mazs piemērs, braukšanas režīmi. 1.uz stūres poga vs 2.ekrānā apakšizvēlnē? Gribu apdzīt ir brīvs neliels lodziņš? Man jau tracina, ka poga atrodas uz vidus konsoles torpēdas...

0pis 29.jūlijs 2024 13:04
1 1 Atbildēt

Viss vienkārši - ja pogas ir pārāk dārgas ražošanā un ekrāni ir pārāk nedroši, tad pēc gadiem benķi un ventilācija neregulēsies. Paciešas to stundu-divas, bet pēc tam auto apstāsies lādēšani un tās laikā vari izkustināt notirpušo pakkaļu.

GTD2 29.jūlijs 2024 13:15
40 1 Atbildēt

Ja runa par drošību, tad lai to pašu salīdzina ar aizsietām acīm un , protams stāvošu auto

ZZZZ 29.jūlijs 2024 13:52
0 3 Atbildēt

GTD2 ja runā par drošību mūsu pašu Kreiss 0,14 min tās lietas strādā automātā non stopĀ. Neko negrozi braucot! Uz stūres ir nepieciešamie taustekļi am vadīšanai un kontrolei. Nelej čugunu! www.facebook.com/watch?v=941287794475100

mehs 29.jūlijs 2024 14:12
1 1 Atbildēt

Kur stūres ieslēdz/izslēdz sēdekļu apsildi?

ZZZZ 29.jūlijs 2024 14:28
0 3 Atbildēt

mehs seko labāk līdzi jaunakajām tehnoloģijām 😜

ZZZZ 29.jūlijs 2024 14:28
0 1 Atbildēt
Hmm 29.jūlijs 2024 17:40
1 0 Atbildēt

nu tam cilvēkam ir izcili jutīga dirsa, ja viņam neapnīk taustīties pa ekrānu, lai iestatītu ikdienas pautu susinātāju, vai nu ko viņš tur meklēja.

anonimikis 29.jūlijs 2024 14:36
0 4 Atbildēt

Labākais variants ir balss kontrole, ja par drošību runā.

darklight 29.jūlijs 2024 15:59
5 0 Atbildēt

Cik sanācis paspēlēties, neko labi tas viss nestrādā. Iespējams, vaina ir manā izrunā, bet pat Alexa mani reizēm saprot ar zināmām grūtībām 😀 Un vēl tas, ka ar balss vadību viss notiek ārprātīgi lēni! Pogas nospiest var neskaitāmas reizes ātrāk, nekā pierunāt balss vadību ieslēgt vai izslēgt kādu funkciju.

Cik 29.jūlijs 2024 19:57
6 0 Atbildēt

nav reižu nav smiets par Alexas vai kas tur kuram sapratni,  lietojot telefona grāmatu vai navigāciju.  Pilnīgs sviesc    Bet ja vēl auto ierīces būs jāvada ar balsi,  tad vispār  "būs jautri ".  Bet cik var saprast,  pēc aplauziena visu vadīt no ekrāna,  balss vadība ir nākamais etaps prātā čakarēšanā

Teslists 30.jūlijs 2024 4:51
0 14 Atbildēt

Teslai balss vadība strādā teicami. Pietiek pareikt "my ass is cold" un tiek ieslēgta sedekļu asilde. Protams pēc naftlīna smirdošām padomjlauku atraugām vai neizglītotiem pāķiem no nīcas šitas nederēs, jo nav pa ruskij.

Latvis 30.jūlijs 2024 10:01
18 0 Atbildēt

Un ar ko tu esi labāks, zinot angļu valodu un nēsājot kreklu ar JUST DO IT, par padomju laika, kā tu saki atraugu, kurš ciena nacionalitāti un neskrien līdzi un nelaiza di.sas, katram kas tieši vai netieši saimnieko Latvijā. Zemiski ir tādi, kas pad laikos skrēja līdzi režīmam un pamazām pārkrievojās un tieši tāpat tagad tie kas visu angliski. Latvietis nodibina firmu un nosakums XXX WOOD, jo ērtāk ārzemju partneriem. Un kas būs savādāk, ja ieliks XXX KOKS. Stāvi stalti un neklanies visiem Latvi!

ak 30.jūlijs 2024 6:57
5 0 Atbildēt

Kolosāls raksts! Beidzot kāds ir pievērsis uzmanību šim jautājumam. 👍 Timrots šādu pētījumu nekad neveiks, jo ir atkarīgs no jaunu auto ražotāju labvēlības. 🙈

mehs 30.jūlijs 2024 9:49
14 0 Atbildēt

Volvo 2001-2008 ir visērtākā funkciju vadība. Inženieri gadiem lauzija galvas kā to padarīt intuitīvu, t.i kad pogu forma un novietojums ļauj neskatoties uz paneli nekļūdīgi un ātri izmainīt to ko vajag. Piemēram radio skaļuma līmeni visērtāk ir izmainīt ar pagriežamu pogu nekā 10X spaidīt +vai-. Un tad sākās modes kliedziens- vienmēr speķains stikls, kurā, ja pareizi iespīd saule kautkas ir jāsaskata, jātiek līdz īstajam ekrānam, jāatrod īstā ikona un tad atveras menu, kurā tad ir funkcijas regulēšana ar 2 atsevišķām ikonām + un -. Manuprāt pilnīgs dizaina bezstils, izskatās visu laiku nocūkots un nav absolūti intuitīvi lietojams. Jā arī pogas ir nocūkotas, bet tā nu iekārtota cilvēka psihe, ka ja viņš neredz, tad problēmas nav ( ja tā nebūtu, sabiedriskā ēdināšana nobankrotētu). Protams, kā te daži ieteica parunāties ar balss vadību var, bet tikai pieņemamā angļu val. izrunā.

Orry 30.jūlijs 2024 12:52
4 1 Atbildēt

Es teiktu, ka vadības ergonomikas ikona tomēr ir aviācijas inženieru projektētais Saab 9000. Tajā, tāpat kā lidmašīnā, katra poga, katrs slēdzis ir unikālas formas un loģiska novietojuma. Uz viņām nav pat jāskatās, pietiek tikai piskarties, un ir skaidrs, ko tas slēdzis darīs. Lūk, tāda sistēma, līdzīgi kā Volvo, ir droša un ļauj koncentrēt visu uzmanību braukšanai.

Asaris 30.jūlijs 2024 11:02
44 0 Atbildēt

Pilnīgs idiotisms. Kapēc tad es pie stūres rakstīt sms nevaru, bet mašīnas displeju varu bakstīt 2km garumā? Tur varbūt arī vajadzētu mainīt satiksmes noteikumus, ka auto displeju var aiztikt tikai apstājoties.

ak 30.jūlijs 2024 12:57
3 0 Atbildēt

Šo jautājumu varētu palūgt izskaidrot satiksmes speciālistiem, misteram Irb***m, un vienmēr pie katras satiksmes nelaimes piesauktajam visuzinošajam ekspertam, misteram Van**m 😳😳

Orry 30.jūlijs 2024 12:56
2 0 Atbildēt

Un te vēl būtu vērts parunāt par to, kā tie ekrāni žilbina un kādu iespaidu uz nogurumu atstāj braukšana naktī ar tūkstošiem nitu spilgtiem ekrāniem, kas spīd acīs un traucē ieraudzīt tās stirnas acis tumsā.

ak 30.jūlijs 2024 12:59
1 0 Atbildēt

Braucu ar Toyota Proace pāris dienas, pagajušo rudeni. Varbūt tāpēc, ka tā nebija mana mašīna, bet es tā arī neatradu, kur var nogriezt tam displejam spilgtumu. Nē, nu atradu kaut kādu iespēju, bet jau līdz pēdējam nogriezts, tas displejs bija tik spožs, ka ceļu saskatīt reāli traucēja.

ZZZZ 31.jūlijs 2024 7:59
0 0 Atbildēt

ak vai, tā viņš ir ar tiem auto kur nosaukumā divi 00. Nedaudz labāk kur tikai viens O. 🙈

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

800 km un ātra uzlāde: BMW parāda pirmo Neue Klasse modeli (+ FOTO) 10

Vācijas autobūves uzņēmums BMW publicējis attēlus un informāciju par pirmo Neue Klasse (Jaunā Klase) modeli iX3, kas jau šoruden stāsies uz ražošanas līnijas Ungārijas Debrecenā. Lasīt vairāk

 

Augustā Vācijā reģistrēta viena Lada un 36 Rolls-Royce 9

Vācijā šī gada augustā reģistrēti 207 229 vieglie transportlīdzekļi. Lielāko tirgus daļu aizņem labi pazīstami zīmoli, tomēr reģistrēto auto skaitā ir arī ļoti dārgi spēkrati un arī pavisam eksotiski autobūves pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Emocijas, steiga, adrenalīns – psiholoģe skaidro, kāpēc šoferi veic dzīvībai bīstamus manevrus 19

Apdzīšana ir viens no riskantākajiem manevriem uz ceļa, un ļoti daudz smagu avāriju notiek tieši nepārdomātas apdzīšanas dēļ. Tomēr ikdienā satiksmē redzam, ka daudzi šoferi joprojām pārgalvīgi apdzen, pārkāpjot noteikumus un apdraudot sevi un citus. Lasīt vairāk

 

100 000 eiro par ātruma pārsniegšanu, taču pastāv iespēja laboties 19

Kādam turīgam Šveices iedzīvotājam var nākties maksāt 95 500 eiro par ātruma pārsniegšanu, tomēr pastāv iespēja saglābt 85 500 eiro - ar vienu nosacījumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti