Visi komentāri - Elektroautomobiļu noiets - dīleru centri Vācijā prognozē, ka pieprasījums turpinās kristies

Elektroautomobiļu noiets - dīleru centri Vācijā prognozē, ka pieprasījums turpinās kristies 13

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 31.jūlijs 2024 13:58

Pēdējā laika tendences rāda, ka pieprasījums pēc elektroautomobiļiem joprojām krītas, bet pieaug pēc transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar iekšdedzes motoriem.

Izdevums Auto-medienportal.net raksta par Vācijas Automobiļu rūpniecības Centrālās asociācijas (ZDK) veiktās aptaujas rezultātiem, kas balstās uz datiem no 348 automašīnu tirdzniecības vietām.

Saskaņā ar iegūto informāciju, pieprasījums pēc pilnībā elektriskiem automobiļiem (BEV) no privātajiem klientiem pirmajā pusgadā samazinājušies par gandrīz pusi (mīnus 47 procenti), salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Plug-in hibrīdiem (PHEV) kritums bija 37 procenti, savukārt ar dīzeļa un benzīna motoriem aprīkotiem transportlīdzekļiem palielinājās gandrīz par ceturtdaļu (+24%). Līdzīga tendence ir arī komerciālo klientu vidū: pasūtīts par 41 procentu mazāk elektromobiļu, par trešdaļu mazāk elektrificēto hibrīdu un par piektdaļu vairāk dīzeļa un benzīna motoru automobiļu.

91 procents aptaujāto pašreizējo situāciju ar BEV automobiļu pieprasījumu privāto klientu sektorā raksturo kā "ļoti sliktu" (63%) vai "sliktu" (28%). Plug-in hibrīdiem rezultāts nav daudz labāks - kopumā 79% dīleru prognozē negatīvu attīstību un arī komerciālo klientu vidū tendence ir līdzīga: 84 procenti tirgotāju sagaida “ļoti sliktas” (50 %) vai “sliktas” (34 %) izredzes ar akumulatoru darbināmiem transportlīdzekļiem, kamēr Plug-in hibrīdu pieprasījuma attīstīšanos negatīvā virzienā novērtējuši kopumā 73 procenti dīleru.

Turpretim 39 procenti aptaujāto automašīnu tirgotāju sagaida labu vai ļoti labu pasūtījumu attīstību jauniem privātiem pasūtījumiem transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju. Līdzīgs procents pozitīvai attīstībai fiksēts arī komerciālo pasūtījumu sektorā.

Privātos un komercklientus no BEV un PHEV transportlīdzekļu iegādes attur augstā pirkuma cena vai augstās līzinga likmes, kā arī neskaidrā tālākpārdošanas vērtība vai zemā atlikušā vērtība. Tam jāpieskaita citi iemesli, kuru vidū tiek minēts "pārāk maz ātrās uzlādes iespēju”, “nav uzlādes iespēju darbā" vai “ir iebildumi pret akumulatoru tehnoloģiju".

Komentējot aptaujas rezultātus, ZDK prezidents Arne Josvigs izteicies, ka: “Augstās cenas un līzinga likmes tiek uzskatītas par būtisku šķērsli e-mobilitātes palielināšanai kopā ar paredzamo zemo atlikušo vērtību un grūti aprēķināmo tālākpārdošanas vērtību. Tāpēc mēs sagaidām, ka ražotāji tagad nodrošinās tirgus stimulus ar zemām cenām un zemām līzinga likmēm.” Viņš arī aicina panākt “ievērojamu progresu” uzlādes infrastruktūrā. Nozares asociācija pieļauj, ka jaunus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju joprojām varēs reģistrēt arī pēc 2035. gada, ja tie darbosies ar klimatneitrālu degvielu. “Jaunievēlētā ES Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena nesen raidīja šādu signālu. Tagad ir nepieciešama konsekventa politiskā rīcība. Ceļu satiksmē nevajadzētu būt tikai vienam ceļam uz klimata neitralitāti,” tā Josvigs.

 
Visi komentāri
 
:-) 31.jūlijs 2024 14:26
18 1 Atbildēt

Ir divu veidu zinātnieki, karjeristi un praktiķi! Karjeristi skaidro to kas tīkams "makam", šo to nevainīgi noklusējot, praktiķus neviens neintervē, jeb nepublisko, jo nospiedoši lelākajā dālā gadījumu viņu viedoklis, kas balstīts pierādūjumos, praksē pārbaudīts, laboratorijās, bet tomēr, netiek ņemts vērā. Šo epopeju ar EV, kā neproduktīvu, nepamatotu, neataisnojamu, skaidroja jau 21. gadsimta sākumā. Bet, vai ieklausījās?

Nja 31.jūlijs 2024 17:16
2 2 Atbildēt

Lai nolaiž cenas. Varēs pārdot. Labprāt ID 7 paņemt ar 50% atlaidi.

topinamburs 31.jūlijs 2024 17:52
6 12 Atbildēt

t.s. autotirgus 'dīleri' ir tieši ieinteresēti iekšdedzes dzinēju darbinātu auto lielākā apgrozījumā; viņi ir investējuši cilvēkos, īpašumos, un aprīkojumā lai tādus apkalpotu, tos viņi pazīst, un zina, kāda peļņa gaidāma tos pārdodot pirmo, otro, un pat trešo reizi, un kāda peļņa gaidāma tos apkalpojot. 

Elektroauto tas viss ir cita aritmētika. Ļaudis vienkārši baidās. Turklāt tradicionālie "vācu'' ražotāji neko lētu (manuprāt, apzināti) nepiedāvā - arī ražotāji ir smagi un daudz ieguldījuši benzīnauto ražošanā. 

Viņiem vienkārši nav izdevīgi pāriet uz plašu EV ražošanu. 

Saprotot to visu, nav jābrīnās, ka no vācu medijiem vēdī šādas indo drumslas, kas it kā liecina par pircēju atgriešanos pie iekšdedzes auto.

felix65 31.jūlijs 2024 20:30
22 1 Atbildēt

Tā ir strupceļa tehnoloģija, kuru TIE cenšas bīdīt ar dīzeļu aizliegšanu un citiem  idiotiskiem izdomājumiem par co2. Ar sauli cīnīties nav iespējams. Vienīgo normālo akumulatoru pielietojumu pagaidām redzi celtniecības tehnikā, zālāju apkopšanā, ar piebildi ka nelieliem laukumiem un motorolleros. Pārējais ir no sātana, ja parēķina kaitējumu videi. Tas pats par biokomponenti naftas produktos. Kaitējums ir daudz lielāks par ieguvumu. Vienkārši kādam bizness.

650 31.jūlijs 2024 18:43
3 8 Atbildēt

Tāpēc viņi tagad paaugstina valstiski vidējo ūdens līmeni.Ar ēmobīli var droši braukt pa 70cm dziļu upi, bet lielākajai daļai kompressēto  iekšdedzes lohu ir tikai nieka 16cm.

Vienīgais, ko (vēl) varētu izdomāt- kā elektrību pa tiešo pievadīt (pārvadīt) ar ūdens starpniecību.katri paaugstinātie 2cm ūdens (kanaalizācijas) līmeņa valstiski ietaupa vismaz 16 līķus.Ja mašīnai pa nakti uzkrīt koks un atsperes izgriežas otrādi- tātad ar to neviens vairs nebrauks un līķu nebūs vispār.

Ukraiņiem tagad reku esot ticējums- ja ilgi sēdēt pie upes un skatīties/udenī, varēšot redzēt ienaidenieka līķus peldam.

felix65 31.jūlijs 2024 20:22
0 2 Atbildēt

Tu galīgi? Tev viss uz īso saies pie minimālas saskares ar ūdeni.

1984 31.jūlijs 2024 20:44
4 0 Atbildēt

Ironiju neuztvēri?

ZZZZ 31.jūlijs 2024 21:51
1 1 Atbildēt

650 reižu ir kā saki

650 1.augusts 2024 1:11
1 0 Atbildēt

Galvenā Dalbajobbalva jādod viennozīmīgi zilā Bwm vadītājai.Tur pat numurzīme izskatījās atbilstoša situācijai.Pie viena nenāktu par ļaunu arī Bāriņtiesu painformēt.

W12 3.augusts 2024 11:47
0 0 Atbildēt

Tie briti taču ir reāli dalbajobi…Viņiem vajadzētu iedot balvu par “mākslu” iznīcināt auto. Pat to noslīkušo Vauxhall nemācēja jēdzīgi izvilkt. To vajag mācēt.

Lietotājs 31.jūlijs 2024 20:27
0 1 Atbildēt

Forši, būs lētāki!

Onsis 1.augusts 2024 8:06
1 0 Atbildēt

cilvēki saprot, ka tie rahīti ir lēti tikai uz papīra.

W12 3.augusts 2024 11:38
0 0 Atbildēt

Jāatceras, ka vecās Eiropas pamatiedzīvotāji ir ļoti konservatīvi. Tādēļ nav jābrīnās par šādu iznākumu. Ja runājam par komercauto elektrifikāciju, tad šeit situācija ir vēl “interesantāka”. Nu parēķiniet paši, vai jūs būtu gatavi investēt “zaļās domāšanas” vārdā turpat 400 000 EUR jauna 16…18-t kravas furgona iegādei, ja pēc 5…6 gadiem tā vērtība otrreizējā tirgū tiek prognozēta tuvu nullei, jo tā akumulatoru bloks ir būtībā daļa no šī kravas automobīļa rāmja konstrukcijas. Mums Latvijā nav tādu uzņēmumu, kas būtu gatavi spert šādu pašnāvniecisku soli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notverts, tas bez izredzēm (+ VIDEO) 7

Lai aizturētu bēgošu auto zagli, policija ASV pielieto "automašīnu satvērēju". Lasīt vairāk

 

Brīdina par risku Eiropai kļūt aizvien atkarīgākai no Ķīnas elektroauto akumulatoru jomā 3

Eiropas atkarība no Ķīnā ražotiem akumulatoriem elektriskajiem automobiļiem rada riskus gan piegāžu drošībai, gan tehnoloģiskajai neatkarībai, teikts konsultāciju kompānijas "Deloitte" pārskatā. Lasīt vairāk

 

Korejietis ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauc 666 255 km, turklāt tikai 3 gados! 12

Tikai trīs gadi bija nepieciešami kādam Dienvidkorejas iedzīvotājam, lai ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauktu vairāk par 600 000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Zog mazāk, bet autozagļi par dārzniekiem nav kļuvuši(+ VIDEO) 4

“Es teiktu, ka šobrīd ir novērojams autozādzību skaita kritums. Nav tā, ka nezog vispār, bet nezog daudz. Šogad jaunākā nozagtā automašīna ir 2023. gada VW Touareg un viens Lexus.” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti