Visi komentāri - KRĪZE: Vācijas valdība un ražotāji ārkārtas sanāksmē pārrunā situāciju autobūves nozarē

KRĪZE: Vācijas valdība un ražotāji ārkārtas sanāksmē pārrunā situāciju autobūves nozarē 13

 

Foto: Volkswagen

Nozare.lv | 24.septembris 2024 13:22

Vācijas valdība pirmdien rīkoja ārkārtas sanāksmi ar valsts autobūves nozares pārstāvjiem, lai pārrunātu pašreizējo krīzes situāciju autoražošanas sektorā.

Vācijas autobūves nozare šobrīd saskaras ar vairākiem izaicinājumiem, tostarp augstām ražošanas izmaksām, problemātisku pāreju uz elektrisko automobiļu ražošanu un pieprasījuma samazināšanos Ķīnā.

Šī krīze smagi skārusi Vācijas autobūves koncernu "Volkswagen", kas septembra sākumā pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē valstī slēgt ražotnes.

Pirms šīs ārkārtas sanāksmes "Volkswagen" vadītājs Olivers Blūme norādīja, ka šī ir iespēja nodrošināt steidzamu palīdzību nozarei.

"Mums ir lielas problēmas. Iespējams, ka šobrīd tās ir lielākās valstīs," viņš sacīja ziņu kanālam NTV. "Ir svarīgi apmainīties ar idejām, izpētīt, kādas sviras iespējams izmantot īstermiņā, vidējā termiņā un ilgtermiņā, un pēc tam pieņemt drosmīgus lēmumus."

Virtuālajā sanāksmē, ko rīkoja ekonomikas ministrs Roberts Hābeks, piedalījās pārstāvji no vadošajiem autoražotājiem, Vācijas Autoražotāju asociācijas (VDA), lielākajiem piegādātājiem un arodbiedrībām.

Tiek ziņots, ka starp ierosinājumiem bija aicinājums atjaunot subsīdiju piešķiršanu elektrisko automobiļu iegādēm, kas pagājušajā gadā tika pakāpeniski atceltas, kā rezultātā ievērojami samazinājās šo videi draudzīgo spēkratu pārdošanas apjoms.

Izdevums "Spiegel" raksta, ka "Volkswagen" aicina valdību piedāvāt 4000 eiro subsīdiju pilnībā elektriska automobiļa iegādei, ja ražotājs arī piedāvās atlaidi 2000 eiro apmērā.

Runājot ar žurnālistiem pēc sanāksmes, Hābeks atteicās komentēt konkrētu subsīdiju iespējamību, uzsverot, ka nozarei nepieciešama spēja plānot ilgtermiņā. Viņaprāt, šādi ātri risinājumi tirgu atbalstītu tikai īstermiņā, bet pēc atbalsta pasākumu atcelšanas tirdzniecības apjoms atkal samazinātos.

Vēl viens aktuāls jautājums nozarei bija "CO2 noteikumi Eiropā," laikrakstam "Handelsblatt" sacīja "Mercedes-Benz" vadītājs Ola Kelleniuss.

Hābeks sacīja, ka viņš ir apspriedis ar dalībniekiem iespēju paātrināt plānoto Eiropas Savienības emisiju standartu pārskatīšanu, taču nevarot solīt nekādas izmaiņas.

Vācijas autoražotāji, kas veikuši ievērojamas investīcijas pārējā uz elektroauto ražošanu, saskārušies ar savas tirgus daļas kritumu, ņemot vērā Ķīnas uzņēmumu sīvo konkureci, tiem spējot ātrāk pārorientēties uz elektroauto ražošanu.

Turklāt šo situāciju saasina arī lielākas izmaksas Vācijā, jo īpaši pieaugošo enerģijas cenu dēļ.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 24.septembris 2024 13:56
0 1 Atbildēt

Eirokomisijas pr-tāja vietnieka Dombrovska kgs arī ko teica šajā sakarā? Ķīna nāks, ne?

ak 24.septembris 2024 14:38
8 0 Atbildēt

Krīze ir tāpēc, ka auto ir par dāŗgu, un cilvēki, pat vecajā Eiropā, izvēlas nepirkt jaunus auto. Un vispār, auto ražotāji ir preču tirgus dalībnieki, lai viņu preci pirktu, ir jāspēj konkurēt. Ja nespēj, lai bankrotē. Acīmredzot, viņu jaunos, sliktos, izstrādājumus, neviens negrib pirkt 👌😐

Sviesc 25.septembris 2024 15:46
1 0 Atbildēt

bik neiet kopā ar blakus rakstā minēto, ka vw ceļ cenas. manupŗat tagad pacelt cenu, ir = padziļināt krīzi.

Pļurkt 24.septembris 2024 14:56
10 1 Atbildēt

Rei jau Vācija risināja autobūves krīzi! Opeļa rūpnīcai piešķīra cik tur miljardus vai miljonus uzņēmuma pabalstīšanai krīzes pārvarēšanai.

Izrādījās PILNĪGI VISA piešķirtā nauda aizgāja resnā gala prēmēšanai ("par labu darbu")!!!

++++

Vēsture atkārtojas?

ZZZZ 25.septembris 2024 9:35
0 0 Atbildēt

Pļurkt kā sauc peles tēvu? Vectēvu? 😜

GTD2 24.septembris 2024 18:32
7 1 Atbildēt

Pārāk daudz lika uz elektro auto, tur arī pārēķinājās

felix65 25.septembris 2024 6:11
2 1 Atbildēt

Vēl jau tā dīzeļgeita labi ieblieza. Ar ekofašistiem joki mazi.Viņus neuztrauc autobūves krahs- galvenais vēlētājiem parādīt savu aprēķinos nebalstīto fanātismu.

topinamburs 24.septembris 2024 19:31
2 1 Atbildēt

Mazāk pērk visus, ne tikai elektroauto - inflācija iebliezusi arī pa bagāto vāciju. 

Un šekureku - rūpnieki diedelē nodokļu maksātāju naudiņu atkal.

W12 24.septembris 2024 19:56
6 5 Atbildēt

Izskatās, ka te cilvēciņi uzjautrinās, ka Vācijas autobūve ir ieslīgusi recesijā…Un ko jūs piedāvājat? Kāda ir alternatīva? Pāriet uz Ķīnā, Korejā, Japānā vai ASV ražotiem auto? Uz priekšu…Tikai pēc tam neņaudiet, ka tāda Ķīna jums pēc tam diktēs savus noteikumus…Problēma ir daudz plašāka. Nokaujot autobūvi Eiropā mēs iešausim sev kājās…Un pamatīgi…Jau tagad Latvijā tam visam izjūtam sekas. Vairāki ražošanas uzņēmumi Latvijā, kas Eiropas autoražotājiem izgatavo dažnedažādas komponentes, nīkuļo un pamatīgi sašaurina ražošanu.

1984 24.septembris 2024 21:10
5 2 Atbildēt

Diezgan liela daļa rūpniecības un industrijas tā sauktajā civilizētajā Rietumu pasaulē jau ir nokauta - šeit pamatā dizainē, menedžē, pārkrauj un izvadā. Autobūves nokaušana būs viena no beidzamajām naglām Eiropas ekonomikas zārkā

Tak 24.septembris 2024 23:45
14 2 Atbildēt

EU ierēdņu arvien augošās prasības nokāva. 

Jo uzskata pilsoņus par idiotiem.  Arvien lielākas prasības automašīnām.  Sāka ar riepu spiediena obligātu kontroli,  tagad jau drīz katram auto būs pašam ceļa zīmes jānolasa.  Kas mūs uzskata par idiotiem.  Protams, tas viss varbūt ir ērti, ekoloģiski un drošāk.  Bet patiesība ir tāda,  ka pat bagātais Vācijas vidusmēra pilsonis,  par to vairs nespēj samaksāt un labprātāk seko pats,  vai viņa auto ievēro joslas un brauc ar atļauto ātrumu  !!!

Freijers 25.septembris 2024 11:27
4 0 Atbildēt

Jāupurē dieviem kāds zaļais fundamentālists, viss aizies tad

Andrea 25.septembris 2024 20:16
3 0 Atbildēt

Vw cenas ir neadekvāti pieaugušas. Ja to vēl varēja izskaidrot ar metāla un energoresursu cenu pieaugumu, tad tagad tās ir atpakaļ pirms Ukrainas līmenī un vēl zemāk. Arī loģistikas ķēdes ir sakārtotas. Nav vairs pamata šīm nesamērīgas cenām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 10

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti