Visi komentāri - Kādēļ Norvēģija var, bet Eiropa nē – Škoda vadītājam ir skaidrojums

Kādēļ Norvēģija var, bet Eiropa nē – Škoda vadītājam ir skaidrojums 41

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAutolv

iAuto | 25.decembris 2024 7:47

Norvēģija ir līderis pārejā uz elektrisko transportu, vieglo automobiļu segmentā jauno elektrisko auto daudzumam sasniedzot 90 procentus no pārdoto automobiļu skaita, kamēr Vācijai un arī Eiropai ar šī mērķa sasniegšanu pagalam neveicas.

Sarunā ar žurnālistiem Čehijas autobūves uzņēmuma vadītājs Klauss Celmers sniedzis savu skaidrojumu, kādēļ Norvēģijai pāreja uz elektrisko mobilitāti ir tik sekmīga, liekot noprast, ka valsts atbalsts elektroautomobiļa iegādei nebūt nav vienīgais veiksmes faktors.

Škoda boss uzskata, ka norvēģi ir pierādījuši, ka ir vajadzīga virkne pasākumu un tas nav tikai valsts atbalsts elektroautomobiļa iegādei. Svarīgi arī citi nosacījumi, tajā skaitā atbrīvošana no nodokļiem elektroautomobiļa īpašniekam, augstas reģistrācijas maksas iekšdedzes dzinējiem un pieejama uzlādes infrastruktūra.

Bet pats galvenais ir elektroenerģijas cena - ar elektroenerģijas cenām no 10 līdz 16 centiem par kilovatstundu Eiropa nav konkurētspējīga, uzskata Celmers .

Vācu izdevums Focus, kas ievietojis šo informāciju, piebilst, ka laikā, kad mātesuzņēmums Volkswagen cīnās ar augstām izmaksām, Škoda darbojas veiksmīgāk pateicoties labvēlīgākiem ražošanas apstākļiem Čehijā un uz klientiem orientētiem modeļiem, piemēram, jauno Elroq elektrisko SUV. Tā cenas sākas no atzīmes 33 900 eiro un ražotājs jau esot saņēmis 20 000 priekšpasūtījumu. No 2026. gada sekos Epiq - vēl viens modelis par vēl pievilcīgāku cenu, kas pamata versijā maksās aptuveni 25 000 eiro.

 

 
Visi komentāri
 
Onsis 25.decembris 2024 8:43
23 5 Atbildēt

Tapēc , ka normālam auto Norvēģijā ir ap 180% nodokļi, bet veganauto parodijai 0%.

Pensis 25.decembris 2024 8:53
14 2 Atbildēt

Tāpēc, ka Norvēģijā elektrība maksā, ja nemaldos 7 centi kWh - ja kāds zin labāk, rakstiet.

I'm 25.decembris 2024 13:01
1 1 Atbildēt

3 centi!

AAA 25.decembris 2024 15:51
1 0 Atbildēt

Norgē,mājsaimniecībai elektrības cenas veidojas no dažādiem faktoriem. Viens no faktoriem ir uzlāde mājās- lādējot līdz 4,5 kWh ir viena cena. Pārsniedzot 11 kWh,cita un 22 kWh, vēl savādāka. Šogad,mazākā cena pie uzlādes ir bijusi 0,02 kr par kWh. Viss atkarīgs no elektrības tirgus cenas. cenas

Kanibaals 2.janvāris 2025 14:01
0 0 Atbildēt

Latvijā naktīs tev vēl piemaksā par uzlādi, maksā tik par sadali jeb vadu sildīšanu.

AAA 25.decembris 2024 16:04
1 4 Atbildēt

Elektriskajiem nodoklis ir tāds pat,kā parastam autiņam.  Nejauc gaisu ,ja nezini.

Sergejs 28.decembris 2024 12:15
0 0 Atbildēt

thenorwayguide.com/tax-and-fees-...tric-vehicles/

 Tikai nadirs, nu jau nav taxfree, bet ar ICE nesalīdzināms joprojām:

www.skatteetaten.no/en/person/dut...ing/calculate/

 Sametu ciparus kalkulātorā un 500k vērtai Octavia izmeta 860k nodokļus.

Trollītis 25.decembris 2024 20:22
3 0 Atbildēt

Tieši tā!Zviedrijā,piemēram,pirkt Dodge RAM lielu benzīnmotoru ir izdevīgāk,nekā VW Amarok ekonomisku dīzeli....viss atdurās nodokļos.

0pis 25.decembris 2024 10:19
3 2 Atbildēt

Iespējams, nozīme ir arī tam, ka Norvēģija lēmumus pieņem paši, bez ES birokrātijas milzīgās inerces un vēlmes saregulēt lietas, par kurām pašai nav pilnas apjēgas.

Raitia 25.decembris 2024 10:52
3 3 Atbildēt

Apskatiet mājsainniecību labklājības stastistiku un salīdziniet ar Norvēģiju, tad nebūs tizli jautājumi. Es pis, pat latvijas ziņu portāli ir tuparilas

Hmm 25.decembris 2024 11:00
6 6 Atbildēt

Pamosties, izberzē acis, nomazgā muti un tikai tad bāz savu netīro degunu ziņu portālos - ceru, ka šie padomi tev palīdzēs, citādi iespaids tāds, ka visu salīdzina ar krievijas dzīves līmeni - bez Norvēģijas Eiropā ir gana daudz valstu ar līdzīgiem mājsaimniecību ienākumiem, taču nevar teikt, ka pāreja uz e-auto tajās būtu līdzīgā tempā, kā norvēģiem.

I'm 25.decembris 2024 13:05
15 0 Atbildēt

Tam visam ielr loģisks skaidrojums, Nīderlandē elektrības cena ap 40 centi, Norvēģijā 3 centi, Norvēģi elektrību saražo pašpietiekami un elektrību pārdod paši sev. Nevis caur mistiskiem nordpool biržām

AAA 25.decembris 2024 15:58
4 0 Atbildēt

Norgē,elektrību nesaražo pašpietiekami. Norges ir līgums ar Vāciju par zaļo elektrību. Vispirms,  elektrība tiek pārdota Vācijai. Norge subsidē mājsaimniecībām daļu no elektrības. Elektrības cenas norgē ir atkarīgas no reģiona. Vestlandet ir vienas no lielākajām elektrības cenām.Elektrība ,tā pat tirgojas Nord Pool.

Sergejs 28.decembris 2024 12:18
1 0 Atbildēt

Tā vai šitā, ner Norvēģija praktiski vienmēr un visur šogad bija zemākas cenas kā Vācijā. Un mirstīgajam pa lielam po kas un kā, viņš redz cenu savā rozetē:

 data.nordpoolgroup.com/auction/day-a...O1,NO2,NO3,NO4

anonimikis 25.decembris 2024 10:55
6 9 Atbildēt

Norvēģijā mazāk lohu.

ZZZZ 25.decembris 2024 11:08
6 1 Atbildēt

Kāpēc, te jau viss uzrakstīts. Cena elektrībai neadekvāta. Tūlīt atskries pareizie, un bļaus, ka uzlādes kastes arī maksā. Jā, bet tur ir projektu naudas. Un nevar gribēt pāris gados atsist izdevumus. Aļo nevar EV lādēt pa 50 centiem. Nevajag man tādu prieku, paldies. Lai tās kastes klusu stāv.

ha 25.decembris 2024 11:30
5 0 Atbildēt

Tāpēc, ka elektroauto bonusi nebūs mūžīgi. Tiks sasniegts lielāks elektroauto % valstī un bonusi tiks noņemti.

AAA 25.decembris 2024 16:00
2 1 Atbildēt

Norgē bonusi ,jau tiek noņemti vai arī % samazināti.

imzz 25.decembris 2024 11:46
6 1 Atbildēt

"Norvēģija ir līderis pārejā uz elektrisko transportu; 

Viņi nepāriet, viņi papildina. Neskatoties uz visiem iepirktajiem EV, ICE skaits tur nav samazinājies, bet pat pieaudzis. 

Bet naftas patēriņš pieaug kopš 2020.gada, kad bija zemākais Kovida dēļ. Un pagājušā gada patēriņš bija apmēram tāds pats, kā 2016.gadā.

www.ceicdata.com/en/indicator/...il-consumption

jobo 25.decembris 2024 11:49
1 1 Atbildēt

Šobrīd strauji attīstās elektroauto tehnoloģijas. Cilvēki iespējams nogaida kamēr nostabilizēsies elektroauto infrastruktūra.  Piemēram nopērc šogad elektroauto ar 500km ar vienu uzlādi, bet pēc 5 gadi ar līdzīgu mašīnu varēs 800km nobraukt ar vienu uzlādi.

ZZZZ 25.decembris 2024 12:07
5 2 Atbildēt

Iespējams pēc 15 gadi jobo vispār nekur jau vairs nevajadzēs brauktD.

0pis 25.decembris 2024 16:05
5 1 Atbildēt

Koka auto vispār iztiek bez dzinēja. Attālums kas veicams, arī nav liels - pietiek ar 6 vīriem, kas to gabaliņu aiznes.

AAA 25.decembris 2024 16:45
0 1 Atbildēt

Nav jāgaida,jau ir:

Lucid Air Pure / Touring / GT / Dream Edition-883 km

Mercedes EQS 450+ / 450 4M / 580 4M)- 793-816 km

Fisker Ocean Extreme- 701km

BBB 25.decembris 2024 17:00
7 0 Atbildēt

Tad tev būtu jāpasaka, ka Fisker Ocean Extreme ir miris projekts, jo firma bankrotēja, Mercedes EQS ir miris projekts, jo šim modelim tikpat kā nav pircēju vai tirgo ar mega atlaidēm, Lucid Air Pure / Touring / GT / Dream Edition ir miris projekts, jo pārdoti vien daži tūkstoši, kamēr ražotājs turas tikai uz arābu naudas.

AAA 25.decembris 2024 16:12
1 1 Atbildēt

Nekorekti ir salīdzināt elektrības cenas starp valstīm. Korektāk ir konkrētās valsts degvielas cenas pret elektrības cenām+ km ,ko var nobraukt. Šovasar,paziņa braukāja pa LV ar elektrisko. Par 2,5 x iznāca lētāk nekā ar degvielas auto. Autiņu lādēja tikai lādēšanas stacijās.

AAA 25.decembris 2024 16:21
0 1 Atbildēt

Uz doto brīdi cena norgē (ne visā)

 Min: 360,99

Max:384,10

Average:366,36

Lv cena ir 

Min:2,40

Max:25,05

Average:12,09

AAA 25.decembris 2024 16:33
0 0 Atbildēt

Tā arī veidojas ,tā starpība 

Norge 

FuelSave 95 Blyfriz-21.47 nok

V-Power Blyfri 98 -23.27 nok

Diesel Extra -20.52 nok

V-Power Diesel -21.62 nok

‐------------------------------------

LV 

Dīzelis - 1,487 €

95- 1.547 €

98 - 1.587 €

AAA 25.decembris 2024 16:48
0 0 Atbildēt

Neaizmirstat,ka LV nav maksas ceļu😏

AAA 25.decembris 2024 16:57
0 0 Atbildēt

Neaizmirstam,ka elektriskajiem auto apkope atšķīrās no iekšdedzes auto. Es braukāju ar Skoda Enyaq. Serviss ik pa 2 gadiem. Maiņa salona filtru (To es pats mainīšu. Pie dīlera ,filtrs+darbs ~ 1500 nok. Filtru varu nopirkt ~300 nok. Lai samainītu,jāataisa kāposts,jāizņem vecais filtrs un jāieliek jaunais. ) Dīlera cenas arī ir dažādas. Sākot no 4500nok- 9000nok

imzz 25.decembris 2024 17:34
5 2 Atbildēt

Ja daudz nebrauc, ar iekšdedzes praktiski tas pats: plus eļļa reizi 2 gados, ko arī var mainīt pats, ja ir kur.

Tas priekšstats, ka iekšdedzes auto nemitīgi jākopj un jāremontē, ir no Latvijas autoparka izcelsmes no daudzlietotiem auto un tā krietnā vidējā vecuma.

vcbnx 27.decembris 2024 11:24
1 0 Atbildēt

Principā benzīna dzinējam eļļu vajadzētu mainīt ne retāk kā reizi gadā neatkarīgi no nobraukuma, jo benzīns (kurš eļļā nonāk caur neblīvumiem cilindra-virzuļa grupā) eļļu lēnām degradē - tas pats, piemēram, attiecas uz motocikliem ar kuriem reti brauc. Par dīzeļiem nezinu, tur laikam tas degradējošais efekts ir krietni mazāks..

Tiktokeris 29.decembris 2024 10:14
0 0 Atbildēt

Tik bieži motoreļļa nav jāmaina.

HH 26.decembris 2024 9:10
1 1 Atbildēt

Tad jau tev tas "ecoauto" stāv vitrīnā. Salona filtrs jāmaina katru gadu, bremžu kluči un diski pēc nodiluma, bet ja normāli brauc tad nu noteikti kluči būs arī reizi gadā un nemaz nerunājot par amortizatoriem, buksēm un t.t. Bet ja auto stāv, tad apkopi arī reizi trijos gados var veikt nomainot tikai salona filtru. 👌

650 25.decembris 2024 18:44
3 1 Atbildēt

Škodas vadošais Vadītājs drošvien nav dzirdējis, ka Norvēģija ir Eiropas lielākā (vadošākā un drošvien arī Bezkaunīgākā) naftas šķidrumu ražotāja.Loģiski, ka pārdodot "citām eiropas" valstīm šo nāveššķidrumus,par ieņemtajiem ieņēmumiem var dzīvot Zaļi.Jo "indē" taču citus.Liekulība,nekaunīgi meli un viltība- lūk 3 pamat Vaļi, uz kā viss tas suuuds tagad "turās" ;p.

056 25.decembris 2024 19:31
0 0 Atbildēt

ne tikai - par šo naudu var uzsākt arī citu valstu atbrīvošanu no fašisma, gan pēc mūsu politiķu teiktā negūstot nekādus panākumus un novājinot valsti līdz līmenim, ko tā nekad nav piedzīvojusi. Ak jā, caram no saviem augstumiem mūsu politiķu teiktais izskatās pilnīgi pretēji, tas ir, sasniegts tik augsts attīstības līmenis, kāds nekad vēl nav piedzīvots. Kur taisnība?

650 25.decembris 2024 19:54
4 1 Atbildēt

Taisnības nav.Lohi ir lieliski sagatavoti tam, lai tas tā būtu (lai tās vairs nebūtu nekur ne principā nēe).

Veselu dekādi par!/neparkā neizdarīšanu iztērēt muļļardus un saņemt desmitiem pacmitiem tūkstošus "algā" (praktiski Valsts darbā!!)- to nekāds Cars nevarētu vienpersoniski nodrošināt.To spēj tikai rūpīgi izveidotais (smalki izplānotais,anonanonīmais) Dižais lohu kultivācijas Mehānisms.

Pus/valsts slīgst suudos un "brauc" ar 13-16g/vid veciem hlamiem (oficiāli 52% no visas "Valsts"!), taču fonā jūsmojam par norvēģu elektrifikakācijass fenomenomenu un dodam arī iespēju attiecīgajiem (savējiem) "ieviesējiem".Nevaig Skaust ;p

Ziecha 25.decembris 2024 20:39
1 0 Atbildēt

Pilnīgi nepareizi priekštats par elektrības cenām Norvēģijā....jau 2 gadus kā tādas metodes ētiski zemas cenas šeit Norvēgijā neeksistē....valdība pieņema lēmumu iestāties kopejā elektrotirgū Europā...tad katru dienu ir savādāk.....augstākais pāris dienas atpakaļ bija 1200 Nok/kwh( EUR/NOK 1/11.96) ...🥺

imzz 26.decembris 2024 11:26
1 0 Atbildēt

Tikai NO4 ir zemās cenas, un tas ir galējais Ziemeļu reģions Norvēģijā. Un šodien līdz 14.00 elektrība Latvijā maksā mazāk, nekā Norvēģijā.

Danis 26.decembris 2024 6:27
1 0 Atbildēt

Ja es ziemā braucu uz rīgu 150km un pa rīgu man visu laiku jābraukā pa visādām iestādēm kuras atrodas tikai rīgā  , tad atpakaļ ar vilcienu vai autobusu

DV 26.decembris 2024 10:05
0 0 Atbildēt

Kurš grib - meklē iespējas, kurš negrib - atrunas. Vakar ar EV atbraucu no Viļnas, 300 km. Apstājos uz 10 minutem uzlādēties, jo izbraucu ar 70%. Tā kā, manuprāt galīgi nav kriminali. Uzlādi var apvienot ar pustdienam. Tad "lieka" laika nebūs vispār. Mums, diemžēl vakar tā nebija sanacis, jo ta ēstuve kur mēs piestājām uzladeties - bijusi ciet, jo Ziemassvetki.

HE 26.decembris 2024 16:59
1 0 Atbildēt

Ar EV tepat pa LV , vai uz Tallinu nav problēmu, bet vēlreiz atkārtot braucienu no Rīgas uz Minheni un atpakaļ NEKAD, auto Tesla 3 DM LR.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalas dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā līdz pieciem eiro; ko par to domā iAuto.lv (+ VIDEO) 8

Jūrmalas dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā līdz pieciem eiro, liecina sabiedriskajai apspriešanai nodoto saistošo noteikumu grozījumu projekts. Lasīt vairāk

 

Ar 4 pirmizrādēm un autoražotāja debiju noticis Vasaras testa brauciens no "Latvijas Gada auto 2026" (+ VIDEO) 3

Ar rekordlielu auto skaitu 9. augustā aizvadīts “Latvijas Gada auto 2026” vasaras mediju testa brauciens. Konkursa žūrija un mediju pārstāvji izmēģināja 22 jaunākos auto modeļus - gan Latvijā zināmu marku modeļus, gan līdz šim neredzētus jaunumus. Lasīt vairāk

 

Igaunijā pie Pērnavas atklāj autoceļa "Via Baltica" četrjoslu posmu 11

Igaunijā otrdien satiksmei tika atvērts autoceļa "Via Baltica" četru joslu posms 2,6 kilometru garumā starp Saugu un Pērnavu. Lasīt vairāk

 

Atļauts 120 km/h, traucās ar 321 km/h – Vācijā pieķer ātruma pārkāpēju ar Porsche 4

Satiksmes kontroles laikā Vācijā, uz autoceļa A2 pieķerts īpaši steidzīgs autovadītājs, kurš ar Porsche Panamera S E-Hybrid traucies ar ātrumu 321 km/h vietā, kur atļautais ātrums bijis 120 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti