Vairāki Ķīnas autobūves uzņēmumi, kā arī vācu BMW iesnieguši Eiropas Savienības Tiesā kopīgu prasību pret paaugstinātajiem tarifiem Ķīnā ražotajiem elektromobiļiem, kas stājās spēkā 2024. gada oktobrī.
Eiropas Savienības Tiesas (EST) mājaslapā publiski pieejamie dati liecina, ka Vācijas autoražotājs apvienos spēkus ar Ķīnas autobūves gigantiem kolektīvajā prāvā, prasot atzīt papildu nodokļus Ķīnā ražotiem elektriskajiem transportlīdzekļiem par nelikumīgiem, vēsta vairāki auto jaunumiem veltītie izdevumi.
Paaugstinātās likmes ir spēkā kopš oktobra beigām, un BMW ir spiests pārmaksāt 20,7% par jauniem MINI.
Jaunās paaudzes MINI elektromobiļi tiek ražoti Ķīnā, kur tiem ierīkota līdz šim vienīgā montāžas līnija. BMW vadītājs Olivers Cipse jau agrāk izteicies, ka neatbalsta pret Ķīnas autoražotājiem vērstos tarifus, uzskatot, ka muitas ierobežojumi kļūs par globāla “tirdzniecības kara” katalizatoru.
No šiem paaugstinātajiem tarifiem cieš arī BMW sabiedrotie prasībā: BYD, Geely un SAIC, kuriem par ES ievestajiem elektromobiļiem jāmaksā nodevas 17 līdz 35 procentu apmērā.
Iztiesāšana pirmās instances tiesā vidēji ilgst aptuveni pusotru gadu, turklāt procesa dalībniekiem ir iespēja pārsūdzēt. Tā kā autoražotāji savas sūdzības tiesā iesniedza gandrīz vienlaicīgi un pēdējā brīdī (pēdējais termiņš bija 25. janvāris), noprotams, ka tas ir gadījums ar saskaņotu juridisko nostāju. Galvenais arguments pret likumprojektu ir tā neatbilstība tirgus konkurences principiem.
Tiesvedība pret ES varētu vilkties gadiem ilgi, tāpēc uzņēmumi meklē alternatīvas. BYD plāno būvēt rūpnīcas Ungārijā un Turcijā, un arī Ķīnas autoražotāji ir ieinteresēti iegūt bijušās Volkswagen rūpnīcas. Nevar izslēgt pret Ķīnu vērsto tarifu atcelšanu, taču šim risinājumam ir ietekmīgi pretinieki.
Vajadzētu visu iespējamo Europiederīgo pārdōt Ķiniešiem.Vai vismaz izīrēt, sasskaņā ar viņu Valsts attīstības plānu tuvākajiem 900 gadiem (kurš viņiem jau sen esot). Komplektā visu, pat ar visu zemi zem Galvenās euroēkas.Viņi to noteikti nopirks, pat īpaši nekaulējoties/Par!
Starp citu BMW Ķīnā pārdodot 3x vairāk auto, kā Eiropā. Kaut kas līdzīgs VW. Tas izskaidro vāciešu dedzību Ķīnas importa aizstāvībā.
Bet "klimata mērķu" sasniegšanai vispareizāk ir neko neražot pašiem, bet visu pirkt. T.i. savus izmešus "outsorcēt uz to pašu Ķīnu vai Indiju, bet pašiem priecāties par sava "zaļuma pakāpi :-/ Diemžēl, tāds zaļš bizness, kā piem. finansu pakalpojumi ( t.i. naudas atmazgāšana ) nenodrošinās ienākumus visai Eiropai.
Visiem eoropiešiem ienākošie ienākumi nākotnē nav cieti paredzēti.Jau pirms daudziem gadiem tika izziņots "plāns"- ka drīzumā būšot jauna "nauda" un ienākumus gūt izdosies tikai tiem, kuri kaut ko reāli Ražos (vai mācēs kādiem citiem ko Nokrāpt).
Klimata afēras mērķi ir skaidrāki kā jebkad agrāk- skaitliskajā mazākumā esošie nekaunīgie piekritēji un izmanīgie apguvēji "gūs", bet vairums (kovidafēras laikā jebkuru "ietekmi" neatgriezeniski zaudējušo) regulāro lohu vienkārši ēdīs Zemi.