Visi komentāri - Eksperti: elektroautomobiļu jomā Eiropa no Ķīnas atpaliek par 10 gadiem

Eksperti: elektroautomobiļu jomā Eiropa no Ķīnas atpaliek par 10 gadiem 25

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto.lv | 2.marts 2025 4:16

Eksperti ceļ trauksmi – elektroautomobiļu un bateriju ražošanas jomā Eiropa no Ķīnas atpaliek par aptuveni septiņiem līdz desmit gadiem un plaisa nemitīgi palielinās.

Par to brīdina Dunne Insights sagatavotais ziņojums Eiropas enerģētikas drošības iniciatīvai, kurā teikts, ka saglabājoties pašreizējām tendencēm, Eiropa var Ķīnu šajā jomā vairs arī  nepanākt.

2024. gadā Ķīna saražoja 12 miljonus elektrisko transportlīdzekļu, savukārt Eiropā no ražošanas līnijām nobrauca tikai 2,4 miljoni, bet ASV — mazāk nekā viens miljons šādu transportlīdzekļu.

Atkarība no Ķīnas ir milzīga - Tautas Republika kontrolē 79 procentus no akumulatoru elementu ražošanas un 60 līdz 95 procentus no svarīgāko šim procesam nepieciešamo minerālu apstrādes. Būtiski tas, ka Ķīna var segt aptuveni pusi no globālā pieprasījuma pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem un visas vajadzības pēc litija jonu akumulatoriem.

Eksperti uzskata, ka labākais risinājums būtu Eiropas ražotāju sadarbības veidošana ar Japānas un Korejas uzņēmumiem, neizslēdzot arī Tesla. Tajā pašā laikā Eiropai ir jāstiprina pašai savas piegādes ķēdes.

Lai gan sadarbība ar Ķīnas uzņēmumiem ir neizbēgama, Eiropai ir jāpieder 51% vai vairāk kopuzņēmumu akciju, lai saglabātu kontroli.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.marts 2025 7:51
0 3 Atbildēt
W12 2.marts 2025 13:55
2 0 Atbildēt

Teica “eksperts”, kurš pats brauc ar Maska Tesla

ZZZZ 2.marts 2025 8:13
1 1 Atbildēt
W12 2.marts 2025 14:05
16 0 Atbildēt

Nu ko, “lētais ekspert”…Ja jau tas ķīnietis ir tik “labs un perfekts”, tad kāpēc pats nebrauc ar to “superauto”??? Gribi, es kā auto inženieris atbildēšu tavā vietā…Tāpēc, ka tam ķīniešu “superauto” pneimo amortizatori un piekare būs izjukuši lupatās jau pie ~150 000 km un nākamā problēma būs, ka tad vairs nebūs iespējams tam normālā veidā dabūt rezerves daļas Un te arī slēpjas atbilde - kādā ziņā un kur ķīnietis ir priekšā Eiropai 7…10 gadus. Man ir būtisks jautājums: vai Tu pērc planšeti uz riteņiem vai auto, kurā ir iebūvēta planšete??? Un tā ir būtiska atšķirība

Vhi 3.marts 2025 22:25
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka raksta autors ir specialiats, rokassomiņu, un kurpju izvēlē, nevis spēj spriezt par pasaules autobūvi.

Viencexpercs 2.marts 2025 9:47
11 9 Atbildēt

Te vēl jāpiemin, ka putina sejas glābēji ar "sankcijām" uzdāvināja visu krievijas tirgu ķīniešiem.

Kas nezin par ko runa, paskaidrošu:

Uz krieviju aizliegts eksportēt jaunus auto no Eiropas. Sanāk, ka ja krievam ir nauda, viņš nevar to atdot Eiropai. Nopirkt kaut kādu lamatu, kurā pēc tam tuvāko 5 gadu laikā iebāzt vēl tik paqt un mazāk naudas krieviem paliks karot. Tā vietā viņš to naudu investē Avtovazā ( kura apjomi pieaug) vai  ķīniešiem, kuri pēc tam krieviem sūta militāro aprīkojumu.

Kanibaals 2.marts 2025 18:32
3 1 Atbildēt

Jā tās sankcijas ir maksimāli ačgārnas, bet problēma jau tur, ka lai piegādātu Krievijai ir jātur tur pārstāvniecība un jāmaksā nodokļi, pie tam jebkurā brīdi to varētu nacionalizēt vai ulzikt kara nodokli. Tā kā īsti jau variantu nebija.

0pis 2.marts 2025 9:49
19 0 Atbildēt

Eiropai ir jāražo tanki, nevis elektriskie SUV ar ekrāniem. Civilajām vajadzībām vajag dažus lētus modeļus, ekonomiskus un izturīgus. Lai eurōpieši var laicīgi tikt uz rūpnīcu, kurā ražo tankus un artilērijas lādiņus. Laiks beidzot pamosties.

Onsis 2.marts 2025 10:30
8 1 Atbildēt

Tapēc , ka ES maksā dotācijas tiem, kas pērk ķīniešu elektroauto, tātad ES dtē ķīnu.

Rexx 2.marts 2025 10:42
20 3 Atbildēt

Patiesībā Eiropā ir atpalikusi no pārējās pasaules daudzās būtiskās jomās, bet krietni priekšā citiem tādās,  kā, piemēram,   "sniegpārsliņu" kultūras audzēšanā, nedaudz taukaini salkanā pašapmierinātībā un slinkumā ( kāpēc man tas jādara, labāk lai citi...).

Rezultātā atnāk kāds savdabīgs personāžs un iesper visiem pa dibenu.

Viencexpercs 2.marts 2025 11:17
11 4 Atbildēt

Tāpēc, ka Eiropa pēdējos 50 gadus aktīvi nodarbojās ar sociālisma celšanu. Bet sociālisms paredz attīstīt un vairot slaistu, liekēžu skaitu, kas simulē aktīvu darbību.

W12 2.marts 2025 14:10
7 4 Atbildēt

Varbūt nevajag “dzīt šeit savu demagoğiju”, ja nepārzini laukumu un nesaproti par ko vispār ir raidījums Es domāju, ka Tramps un Vance būtu tev atbilstoši sarunu partneri vai draugi

VP 2.marts 2025 13:14
1 4 Atbildēt

Eiropas jeb ES lielākā bremze ir Dienvideiropas valstis, kas pa lielam parazitē uz pārējo rēķina. Vācijā jau labu laiku runā par izstāšanos, jo Vācija ir šo parazītu barotāja.

Bet ja par tiem Ķīnas elektroauto, tad lai viņi iesākumā pamēģina uztaisīt kautko kvalitātē līdzīgu nelaimīgajam fofāgenam.

W12 2.marts 2025 14:13
2 3 Atbildēt

Nu šis komentārs jau ir daudz maz tuvāks patiesībai Es to saku bez ironijas…

msh 2.marts 2025 15:34
4 4 Atbildēt

Lai panāktu Ķīnu jebkurā ražošanā, no sākuma jāsāk būvēt daudz ogļu TECus, procesā atmetot kaut kādus oglekļa nodokļus. Protams ka ķīnieši ar 4x zemākām elektrības cenām ir priekšā.

VP 2.marts 2025 16:05
5 1 Atbildēt

Ne tikai. Vēl vajag lētus resursus - rūdu, naftu, darbaspēku. Pievērt acis uz sociālajām garantijām, darba stundām u.t.t. Un daudz naudas, lai pārpirktu Eiropas izaudzinātos prātus vai par lielu naudu sūtīt savus mācīties Eiropā.

Kanibaals 2.marts 2025 18:33
6 0 Atbildēt

Tieši tā. Vēl visādus msh ieslēgt rokudzelžos un lai rukā pie virpas. Laime pilnīgā. Kur var būt tik tups.

core 2.marts 2025 22:21
0 1 Atbildēt

Msh dzīvē no tā nekas daudz nemainītos.

masteryx 2.marts 2025 16:51
1 1 Atbildēt

Nu un ? Lai jau priecājas par sevīm tie ķīnieši un vispēr tie elektro auto īpašnieki .

masteryx 2.marts 2025 17:08
3 2 Atbildēt

2024 gadā nopirku pilnīgi jaunu dīzeļauto par 50 000 eiro . Un ko tagad / Jāpērk elektro auto jau par 70 000 eiro ? Tāda ir mūsdienu auto  pirkšanas politika ?

Kanibaals 2.marts 2025 22:25
1 2 Atbildēt

Inflācija.

Un nē nav par 70k jāpērk, pērc Dacia.

opis 3.marts 2025 13:14
1 0 Atbildēt

neviens neliek- nopērc skūterīti par 1000 un ziemā no rīta 4 izbrauc km 20 līdz darbam nolauz lāsteku nomaini pampersu kurā čurāji lai būtu siltāk un strādā līdz naktij... un tā dienu līdz naktij visus 60 + gadus līdz pensijai un ja nodzīvosi pensija būs tik maza ka vajadzēs rakņāties maksimas atkritumos lai izdzīvotu

aizejošais 3.marts 2025 6:17
3 0 Atbildēt

Tev kāds liek pirkt? Nopirki, brauc. Un nečīksti.

WALA 3.marts 2025 11:00
3 0 Atbildēt

Viss atkarīgs no tā, kā nu kurš to atpalicību definē, ja nav savu raktavju nepiecieāmajiem materiāliem, tad "atpalicība" būs vienmēr, jautājums tikai vai no jedzīgas tirdzniecības netiek gūts vairāk kā no izejvielu iegūšanas ... it īpaši "lētas iegūšanas" ...

opis 3.marts 2025 13:08
0 0 Atbildēt

asv berzē rociņas - visa eiropa barojās no krievijas - nu pērk visu no asv nu visi tilti starp eiropu un krieviju nojaukti var ukrqinu ar izstieptu roku sūtīt trīs mājas tākāk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kontrole uz autobāņa, cik Vācijā izmaksā apsteigšana pa labo pusi (+ VIDEO) 18

Apsteigšana (Vācijā - apdzīšana) pa labo pusi ir aizliegta. Mercedes vadītājam šāds manevrs izmaksā 100 eiro un vienu soda punktu. Lasīt vairāk

 

LTV dodas reidā ar Valsts policiju (+ VIDEO) 11

Pusaudžu pārgalvības pie auto stūres vai uz nomas skrejriteņiem un mopēdiem, dzērājšoferi, ātruma pārsniedzēji un citi pārkāpēji. Tā ir ikdiena Valsts policijas ekipāžām, kas rūpējas par satiksmes drošību ielās. Jo īpaši daudz darba ir piektdienu naktīs. Lasīt vairāk

 

Nedaudz vairāk par 34 000 eiro - Peugeot 308 un tā universāļa modelis kļūst pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 5

Eiropā pasūtīšanai kļuvis pieejams jaunākais Peugeot 308 un tā universāļa versija 308 SW. Vācijā šis kompaktās klases modelis būs pieejams par cenu, kas sākas no atzīmes 34 110 eiro. Lasīt vairāk

 

Rīgas mērs prasa PTAC izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites 33

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs (P) vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar lūgumu izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti