Visi komentāri - Škoda Octavia atkal ar pilnpiedziņu

Škoda Octavia atkal ar pilnpiedziņu 6

 

Foto: Škoda

iAuto | 3.marts 2025 4:50

Čehijas autoražotājs Škoda atkal piedāvā pilnpiedziņas versiju Octavia pircējiem. Ceturtās paaudzes modelim šī transmisija pieejama pirmoreiz.

Līdz šim jaunākās Octavia automobiļi bija nopērkami tikai priekšpiedziņas versijā, taču turpmāk piedāvājumu dažādos visu riteņu piedziņas variants, kas pieejams gan liftbeka, gan universāla modifikācijai.

Pilnpiedziņa pieejama benzīna automašīnām ar 2.0 TSI turbodzinēju un DSG 7 pakāpju robotizēto pārnesumkārbu. Modernizētās Octavia konstrukcijā četrcilindru agregāts attīsta 204 Zs (iepriekš 190 Zs), tādēļ 100 km/h 4x4 modelis sasniedz 6,6-6,7 sekundēs atkarībā no virsbūves tipa. Maksimālais ātrums vienāds abiem – 228 km/h.

Ražotājs ziņo, ka Octavia visu riteņu piedziņas sistēmu pārvalda elektrohidrauliski vadāms starpasu daudzplākšņu sajūgs, ko atbalsta sensori, kas nepārtraukti uzrauga braukšanas apstākļus. Vadības bloks aprēķina un piemēro optimālo jaudas sadalījumu, ideālos apstākļos ļaujot līdz 100% griezes momenta novirzīt uz aizmugurējo asi. Ja visiem riteņiem ir vienāda saķere, starpasu sajūgs sadala griezes momentu līdz maksimāli 50:50 starp priekšējo un aizmugurējo asi. Griezes momenta pārnesi starp asīm vēl vairāk optimizē elektroniskās EDS un XDS sistēmas.

Var piebilst, ka Octavia 4x4 var vilkt līdz pat 1900 kg smagu piekabi, ja tā aprīkota ar bremzēm.

 
Visi komentāri
 
Freijers 3.marts 2025 10:13
5 1 Atbildēt

Elektroniski vadāmai pilnpiedziņai ir viens trūkums - to var atslēgt un modernās mašīnas tā arī ir ieprogrammētas, kā ir kāda kļūda (check engine, ABS, vai kāds cits būtisks mezgls) tā visi labumi pazūd un 4x4 pārvēršas par 2x4 ar pazeminātu jaudu...

es 3.marts 2025 10:28
1 2 Atbildēt

Labs programmētājs spēj visu salikt kā vajag. Var pat braucot porno skatīties displejā.

ZZZZ 3.marts 2025 14:39
2 1 Atbildēt

Nu jā kārtīgs rāmis un pa vidu sadales kārba ar kaudzi kloķiem!? Bez apstāšanās un hubiem assu galos!? Tie laiki beigušies, pat traktoriem.

Naudasmaiss 3.marts 2025 15:43
3 1 Atbildēt

Bet man ir tāds auto, ar sadales kārbu un ar aizmugurējo mehānisko bloķi, moderns, 2021 gada ražojuma. Bez kloķiem. Bet viss slēdzās mehāniski uz vakumu ar skaistu apaļu pogu viduskonsolē. Tādus japāni vēljoprojām ražo.

ZZZZ 4.marts 2025 10:40
0 1 Atbildēt

Kamdēļ vajadzīga vēl papildus vakuma ķēpa? Kad jau senāk tur viss vadījās ar elektro solenoīdiem pa tiešo un ātri. Ir pieredze un patīkami, tas viegli vadās dažādos 4x4 režīmos, var automatizēt un gaitā nepiedomājot pie braukšanas ātruma. Piem uz slidena ceļa 90kmh pagriez šaibu 4x4 auto un jūti kā tačka paliek savāktāka.

agijs 4.marts 2025 16:29
0 1 Atbildēt

Kantainajam syncro passātam bija vakuuma poga difu bloķēšanai

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 4 pirmizrādēm un autoražotāja debiju noticis Vasaras testa brauciens no "Latvijas Gada auto 2026" (+ VIDEO)

iAuto.lv dodas Vasaras testa braucienā ar 22 automašīnām. Četras no tām ir absolūts jaunums Latvijas tirgū un pirmajos iespaidos par tām dalās auto eksperts Pauls Timrots. Lasīt vairāk

 
 

Elektriskais Polestar 3 ar jaunu Ginesa rekordu – 935 kilometri ar vienu uzlādi 8

Veicot 935 kilometrus bez papildu uzlādes, Polestar 3 uzstādījis jaunu rekordu elektriskajiem SUV. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu 4

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti