Visi komentāri - Nost ar skārienekrāniem – Opel, Citroen un Dacia piedāvā jaunus auto arī bez tiem

Nost ar skārienekrāniem – Opel, Citroen un Dacia piedāvā jaunus auto arī bez tiem 55

 

Citroen C3 pamata modelis You Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 5.marts 2025 4:12

Mūsdienās ir grūti atrast tādu jaunu auto, kurā nav iebūvēts centrālais skārienekrāns multivides saturam un dažādām kontroles funkcijām, taču – vai tiešām tādu katram vajag?

Pasaulē arī šodien netrūkst cilvēku, kas var iztikt bez bakstīšanās pa skārienvirsmām un fona gaismiņām, bez vieglmetāla riteņu diskiem un pat bez elektriskajiem stiklu pacēlājiem. Un ir tādi autoražotāji, kas ir iemanījušies šādus vienkāršus transportlīdzekļus pārdot un joprojām pelnīt naudu. Dacia ir viens no tiem, un tagad arī Stellantis izmanto līdzīgu pieeju.

Zināms, ka 2025. gadā modeli bez centrālā skārienekrāna piedāvā Fiat (Grande Panda), turklāt tagad tam pievienojas vēl divi citi Stellantis zīmoli: Opel ar Frontera un Citroën ar C3 Aircross.

Visus trīs modeļus vieno kopīga platforma un visi trīs pamata modelim skārienekrāna vietā uz priekšējā paneļa montē viedtālruņa turētāju. Atkarībā no tirgus, šie modeļi komplektēti arī ar manuālo pārnesumkārbu un klimata iekārtu, mehānisko stāvbremzi un pat ar roku darbināmiem stiklu pacēlājiem.

Dacia iztiek arī bez ciparu mērinstrumentiem vadītājam, tādēļ šajā vietā agrākos gados ierastās analogās ciparnīcas ar adatveida rādītājiem.

 

 
Visi komentāri
 
felix65 5.marts 2025 6:51
20 2 Atbildēt

Atbalstu. Kaut arī pašam bakstīklis, jo bija bez variantiem, tomēr pogas ir daudz labāk. Sānlogiem airi.. nu, tas gan ir too much.

imzz 5.marts 2025 12:20
4 0 Atbildēt

Elektriskos sānlogus vajag tikai priekšējai rindai, tas ir optimāls risinājums.

felix65 5.marts 2025 13:56
3 0 Atbildēt

Iepriekšējai tā arī bija, taču tie pamazām mēdz paši nolaisties, ko var pamanīt tikai pēc skaņas salonā.

Es 5.marts 2025 13:53
0 2 Atbildēt

Tur jau tā problēma, pogas atstātas kā visiem līdz 2020 gada auto, bet viss, kas šodien ir pieejams uz ekrāna tur vispār nav, tas ir 1990 gada autiņš tikai ar iespēju pielikt telefonu.

Garām!

Sergejs 5.marts 2025 13:53
2 0 Atbildēt

Citreiz prasās tā aire stiklu pacēlājam, tad kad gribās pavisam nedaudz atvērt savu logu bet ar pogām sanāk baigā ķerstīšana😊

aigi 5.marts 2025 7:31
2 18 Atbildēt

Grūtgalvji tūlīt sāks jūsmot.

Teslists 5.marts 2025 7:44
2 15 Atbildēt

Kāda tumsonība.

Vērotājs 5.marts 2025 7:55
23 3 Atbildēt

Tumsonība ir visu veco izmest misenē

Teslists 5.marts 2025 8:50
2 17 Atbildēt

Neesi domajis idzīt no sevis savu iekšējo bomzi beidzot?

Kanibaals 5.marts 2025 15:15
12 0 Atbildēt

Vai zināji, ka aiz bomzības Tesla neliek pogas un slēdžus? Piepist ar samoreziem planšeti ir lētāk, nekā pogas salikt. Un ja vēl izdodas atrast bomžus, kas tās Teslas pērk par premium cenu tad jau vispār. Tā kā planšete ir nabadzības pazīme nevis sasniegums. 

Neesi domājis paskatīties cik tās Teslas tagad latgalītes tirgū maksā? Cena nu jau atbilstoša tai miskastei, kurā jūties kā bomzis iesēdies. Vienīgais plus, ka var vairāk nobraukt un vairāk litrus salikt bagāžniekā, bet tas tāpat nu jau ir mazsvarīgi.

Teslists 5.marts 2025 19:51
0 7 Atbildēt

Ja visiem būtu tādi uzskati kā tev, diemžēl.mēs joprojām dzīvotu kokos. Tās desmitiem pogas, kurās gadu gaitā salip tava smegma un blaugznas, man personīgi nav nepieciešamas. Vienkārši tev skauž, ka citi loeto jaunākās tehnoloģijas un dzīvo komfortā, bet tu hruščovkā ar traktor engine kurš no rīta nelec.

Kanibaals 5.marts 2025 22:32
10 0 Atbildēt

>bet tu hruščovkā ar traktor engine kurš no rīta nelec

Pilnīgi nepareizi. Mini vēl. 

Bet nu nopuņķota un putekļaina planšete acu priekšā ir tā īstā manta 😂

Pilnīgi skauž, ka man nav planšete, pilnīgi nevaru, šito neražu. Starp citu, ja tev tā planšete izbeidzās, tad tev skaudīs, ka tie kam pogas ar auto aizbrauks, bet pats paliksi kokā gulēt. 

Starp citu jaunākās tehnoloģijas ir arī gumijas sieviete, tā kā uz priekšu, izmanto tehnoloģijas sasniegumus.

Sergejs 6.marts 2025 13:04
1 0 Atbildēt

Kanibaals, you make my day👍

ZZZZ 5.marts 2025 7:44
2 0 Atbildēt

Nē nu budžeta tačkās nav obligati 4 logu pacēlāji. Patika Dacia kur 2 priekšējie logu slēdž vidū novietoti. Abi braucēji tiek klāt tām kņopēm. Bet te kaut kā jau velk uz otru grāvi. Kāpēc nevarēja ņemt piemēru no Ķīnas Xiaomi!??? Tur viss ir vēlāk piepērkams un viegli piespraužams, pēc lietotāja vēlmēm. Gribi planšeti, piespraud, pogu penāli piespraud planšetei apakšā, augšā apļus ekrāniņus kuros vari pēc izvēles atainot gan pulksteni gan gan...Utc utt.

Sergejs 5.marts 2025 13:57
2 0 Atbildēt

Tā ir, patiesība slēpjās kaut kur pa vidu. Xiaomi pieeja arī patika (bet izbrīnīja uz kopējās ekrānapsēstības fona)

ZZZZ 5.marts 2025 7:50
3 1 Atbildēt
:-) 5.marts 2025 9:23
2 0 Atbildēt

Tas ka šis jau bija 24. gada modeļos tiek noklusēts, bet galvenais, ne vārda par, ka šiem auto modeļiem nav pašiem savas audioiekārtas, izņemot skaļrunu instalāciju. Rādio jāklausās caur bakstāmo telefonu un jāsavienojas ar "zilo zobu" vai vadu.

darklight 5.marts 2025 9:36
8 0 Atbildēt

Te jau atkal no viena grāvja otrā. Nevis izņemts skārienekrāns, bet vispār ekrāns kopā ar visu radio un multimediju, kas nemaz vairs nav forši.

WALA 5.marts 2025 9:50
3 0 Atbildēt

Tak pieslēdz mobilo ar "ziliem zobiem" vai kāda nu kuram tur tā iespēja un uz priekšu. Es pēdējā laikā vispār braucu klusumā, kaut kā visi "blarkšķi" konkrēti apnikuši ...

ZZZZ 5.marts 2025 10:03
1 1 Atbildēt

Kad brauksi kādā tačkā kur ir rādio, tad pamēģini salīdzināt to rādio signāla formāta skaņu ar kaut kādu sapārotu pa telefona digitalu formātu. Pat parastos skaļruņos ir liela atšķirība. Un tad nu lūk es izvēlos piem. piespraust kaut kādu dāvināto temu planšeti un klausīties VISU caur to un skatīties braucot/stāvot sastrēgumā.

 Ae to C3i pabraucu. Ir ok, īpaši kādam šēringam. labākai kas tur ir gaitas komforts tādam mazauto. Nu par logu airiem mazāka sāpe, kā par to arhaisko atslēgu!!! Nesaprotu vai start/stop poga nebūtu vienkāršāks risinājums?

WALA 5.marts 2025 10:20
4 0 Atbildēt

Privātā kārtā man fiziskas un mehāniskas atslēgas patīk krietni vairāk, ir gadijies sipties ar sasalušiem durvju mehānismiem ...

ZZZZ 5.marts 2025 10:31
1 1 Atbildēt

Tas ko nebij Tev domāts, bet slēdzene arī var sasalt, pat biežāk tas ar to tā notiek. Nē nu izbraucošie atlūpošie rokturi durvīm man arī nav vajadzīgi...Bet tā atslēga, kas par nesalokās...kabatā👎

WALA 5.marts 2025 11:32
6 0 Atbildēt

Jā, protams, bet nu mehāniskā slēdzene ir izteikti "ārējs" mehānisms kuru principā nav grūti pat uzsildīt ja tāda probza rodas, fig tu uzsildīsi visu durvi lauka apstākļos.

darklight 5.marts 2025 11:37
5 0 Atbildēt

Nu man ir savi putni galvā. Es sarakstu fleškā 10 albumus no savas kolekcijas un klausos reizes 3 uz riņķi. Tad rakstu nākošos. Nav telefonā jābakstās. Bet dažreiz gribas SWH rīta programmu, tad nospiežu pogu un klausos, atkal jau nekur nav jābakstās. Man tā patīk un ir ērti. Retu reizi kaut ko Spotifajā ieslēdzu, bet tas ir patiešām reti. Ā, un pavisam retu reizi arī kādu kompaktdisku mēdzu uzlikt un izbaudīt audiosistēmas kvalitāti pēc pilnas programmas 😎

ZZZZ 5.marts 2025 12:34
0 1 Atbildēt

darklight slinkums, pilnas malas ar visādiem nesējformātiem...Uzlieku planšetē tūbi ar jau saķeksētiem gabaliem un tur ir viss, ar bildi

www.youtube.com/watch?v=mmhA3...ist=SS&index=4

ZZZZ 5.marts 2025 12:36
1 1 Atbildēt
1984 6.marts 2025 12:44
3 0 Atbildēt

Par gaumi nestrīdas, bet cik pumpainam tīnim ir jābūt, lai par Savage dislaiku ieliktu...

Sergejs 5.marts 2025 14:08
0 0 Atbildēt

Hz, klausos audiogrāmatas no Youtube, skanāi ne vainas, Xperia 10-3 un Octavia ar bāzes media sistēmu. Pret FLAC vai MP3 atskaņošanas kvalitāti caur zilo zobu arī nav baigo pretenziju, it īpaši ja salīdzina ar nonstop reklāmu atskaņošanu. Protams ka WH-1000XM vai līdzīgas austiņas skan labāk, bet kas zīmīgi tās ar telefonu savienojās tieši ar zilzoba palīdzību (ok, tur Sony ir savs protokols kas dod labo skaņas kvalitāti)

planšete 5.marts 2025 10:29
1 0 Atbildēt

Es līdz planšetei vēl neesmu ticis, tādēļ grūti spriest. Manā 2013.gada vēl nav. Pagaidām vēl gribās planšeti. Bet visumā, cika skatos, tad apmēram aptuveni tikai no 2021.gada sākās tās planšetes, izņemot dažus eksemplārus.

Pļurkt 5.marts 2025 10:33
7 0 Atbildēt

Pilnīgi atbalstu!!

Kā tik pirksti eļļaini vai slapji vai (ziemā) pilnīgi sausi, tā nekādas funkcijas uzspiest nav iespējams!!!

Pogas var nospiest ar jebkādiem kaut 50 gadiem nemazgātiem pirkstiem!

Teslists 5.marts 2025 10:56
4 6 Atbildēt

Smirdīgais nemazgātais lops, tev jābrwuc lopu vedamajā piekabē nevis automobīlī.

Pļurkt 5.marts 2025 14:33
3 0 Atbildēt

Tu esi glupiņš??

Teslists 5.marts 2025 14:44
1 0 Atbildēt

Glupiņš ir tas kurš nejēdz nomazgāt rokas.

Kanibaals 5.marts 2025 15:17
0 0 Atbildēt

Nu taču pieradis pie smirdīgiem dīzeļem, grib tajos rakāties. Latte dzērāji un baltrocīši laiž ar elektrību.

Pļurkt 5.marts 2025 16:52
3 1 Atbildēt

Glupiņš ir tas kas nejēdz izlasīto, bet dirš!

Teslists 5.marts 2025 21:16
1 2 Atbildēt

Svarīgi pēc diršanas ir rokas nomazgāt, pajoliņ.

Pļurkt 6.marts 2025 7:38
1 0 Atbildēt

Tieši tā, dirsēj!

Juris 5.marts 2025 10:47
5 0 Atbildēt

Auto jāražo priekš lietotājiem , kuri zin ko vēlas . Ņemot vērā zemo elektro kvalitāti muļķīgi uzspiest nevajadzīgas lietas , kas principiāli neietekmē auto ekspluatāciju. Jo sarežģītāk iegūstam info , jo vairāk defektu .

Umka 5.marts 2025 12:15
11 0 Atbildēt

Pogas ir daud intuītīvāk un drošāk braukšanas laikā. Bakstities displejā ir tas pat kas lietot mobilo telefonu pi stūres.4

vecis 5.marts 2025 12:54
6 0 Atbildēt

Varbūt nūģi iemācīsies .braukt bez priekšā teikšanas un avārijas arī būs mazāk, citādi lūr  ekrānā un neredz kas notiek uz ceļa.

650 5.marts 2025 14:27
8 0 Atbildēt

Cauri suuudiem uz Zvaigznēm.Sākumā "nelabvēļu" neizprotošā neizpratne par tech progressu un skauģu (nabagu) dzēlīgie komentāri,bet pēc tam (kā jau ierasts) visu sazvērestībteoriju brīnumainā pārtapšana/Par.

Joprojām nav skaidrs, kurš īsti "ieviesa" šo te skāriensuudu invāziju un kad beidzot tiks "oficiāli" atzīta to kaitīgā ietekme vadītāja uzmanības novēršanā.Kur diez skatījās (taustījās) visi glumie x-Perdi un satDrošības sargi,kāpēc jau sākumā necēla tā dēvēto Trauksmi. 🦄

Kanibaals 5.marts 2025 15:19
3 0 Atbildēt

Ko nu muldi. Skārienjūtīgos ekrānus ieviesa Tesla. Pirms tam bija tikai parodijas par tēmu. 

Tāpat kurš ļāva sertificēt animētus virzienrādītājus? Tas drošību neuzlabo, un pirms tam tiktu uzskatīts par šķūningu.

650 5.marts 2025 15:42
29 1 Atbildēt

Es nemuldu,vienkārši sarunājos sarunvalodā.Nevis viena pati tēsla kko ieviesa, bet gan pašu to skāriensuudu ražošanas izmaksas nokrita līdz autorūpniekšharlataānu iecienītajam "ieekonomēšanas" slieksnim.Kārtīga poga (kur nu vēl ja metāliska) šodien viņiem izmaksā vairāk, nekā tāds ekrāns. 

Animēti virzienrādītāji,ieslēdzot virzienrādi tuvās gaismas luktura izslēgšanās dažādos miskastes modeļos,avārijas "bremzētāja" nostrādāšana negaidīti nepiemērotā (un  pat bīstamā!) situācijā,bezjēgā žilbinšas (un vienlaikus neko diži labāk uz assfalta nespīdošas) led-gaismas,izgaismotas pr.restes un pretīgi žilbinoši pa visu virsbūvi izstiepti aizmugurējie lukturi, neatslēdzamu bezjēdzīgi kaitinošu "ekstru" uzmācīga aizkadra ieviešana- šis viss pieder pie dižā Lohkultivācijas mehānisma.

056 5.marts 2025 16:10
9 0 Atbildēt

Tu piemirsi jaukos audio efektus bez kuriem neviens sevi cienošs ķīnietis mašīnai netuvojas Mana prognoze - kad tikko pieminētā nācija izaugs no bērniem līdz pieaugušiem cilvēkiem, tā nevajadzīgā pasaku pasaulīte izzudīs un paliks tikai vajadzīgās lietas - uz brīdi, protams, jo kaut ko jaunu un pārsteidzošu (nav obligāti derīgu) jau tāpat vajadzēs.

Sergejs 5.marts 2025 16:26
4 0 Atbildēt

"Plašuma sajūtu" ko rada stikla jumts arī piemirsa, ar visiem tā "bonusiem"

650 5.marts 2025 17:29
4 0 Atbildēt

Passaule mainās- notiek tikpat svarīgi procesi, kā savulaik dižā pāreja no magnetofon lentām un fofo filmām.Bet pirmais/zirgā drošvien būs tas, kurš ātrāk sapratīs, ka cilvēki (atkal..) grib (par savu naudu!) pirkt tieši Sev vajadzīgas lietas.Nevis kādam maksāt par meliem.No 2kosīgajiem ķīniešiem var sagaidīt gan to, gan šhito.Neparvelti viņiem ir Valsts attīstības plāns tuvākajiem 900g.Un lai tik kāds pamēģina to nepildīt.

Panorāmas stikla jumts- nu savureiz nav jau slikti, bet nu ikdienā braucot, konkrēti "man" tas caurspīdīgums uzdzen tādu kā trauksmes sajūtu.Labi, ka ir nosegts ar samērā tehnoloģiski/gaumīgu elektrisko aizbīdni, taču neba jau visiem tāds ir.Vai par tādu extru "es" papildus maksātu to kosmosu, pērkot jaunu (citu) auto- nu noteikti nē.

No otras puses- piem,hud displejs/stiklā, ātrumpārslēga lāpstiņas pie stūres,pēc iesp mazāk "apkalpojams" automāts ar autoholdu,bezatslēgas piekļuve,sēdēkļu apssilde- lūk par ko tiešām būtu "vērts" piemaksāt.  ;p

Kanibaals 5.marts 2025 22:35
0 0 Atbildēt

>hud displejs/stiklā

Tas tak naktī acīs tos ciparus iedezina, nedroši.

Bet digitālās kameras un LED displeji joprojām nav pat fotofilmu un CRT kvalitāti sasnieguši, kas ir tas ir.

650 5.marts 2025 23:51
2 0 Atbildēt

Tam suudam gan ir spilgtuma un augstuma regulēšanas Poga.Bet spraust ekrānu vai karājošos kustīgu objektu sev degungalā tiešās redzamības zonā mēdz tikai galēji dablaiobi.Tādi paši kā tie, kuri "atļāva" led ekrānus spraust gar brauktuvju malām.

darklight 5.marts 2025 22:54
1 0 Atbildēt

Nu par CRT gan tev nebūs taisnība - tas sen jau ir pārspēts.

Ts 5.marts 2025 17:36
0 0 Atbildēt

Tas gan bija pasen,  bet jau nākamajā dienā aprīkoju savu auto  ar planšeti,  kad biju pabraucis ar tādu kuram tāda ir.  Lietot navigāciju mazajā telefona ekrānā ir pilnīgs sviesc.

darklight 5.marts 2025 18:11
2 0 Atbildēt

Tīri interesei - ko tādu tu tai navigācijā skaties, ko nevar ieraudzīt telefona ekrānā? Ikdienā man ir telefonā, ir braukts arī mašīnās, kur uzliekama uz lielā displeja - es, goda vārds, neredzu starpību!

Kanibaals 5.marts 2025 22:36
1 0 Atbildēt

Ja bez brillēm grib braukt tad taču vajag kārtīgu TV.

650 5.marts 2025 19:24
6 0 Atbildēt

Protams, par tādu "extru" kā ekrāns pa visu vējstiklu ir iedomājušies tikai beidzamajā laikā.Drošības un ētikas tainīgajiem x-perdiem var ticēt un uz tiem pa pillo drīkst paļauties,viņi taču nevienu satiksmei bīstamu lietu nepakam neatļaus ieviest.Viss ira augstāki sasskaņots.

Šodien daudzi privātgudrinieki savu personīgo to acī/spīdošo ekrānu piekarina uz stikla un tieši vadītāja tiešās redzamības zonā.Tas ir pašsaprotami, jo neparvelti senākos laikos lohi karināja logā spīdīgas nozīmītes,acu priekšā plīvojošas paklāju bārkstis un tā dēvētos Vimpeļus ;p

Krotow 7.marts 2025 1:07
2 0 Atbildēt

Reālas pogas bez planšetes ekrāna vidū - ļoti labi. Elektriskos logus gan vajag visus - tie kuriem ir bērni un pasažieri aizmāršas aizmugurē, sapratīs. Nav radio - tas gan ir slikti - no telefona to klausīties ir čakars. Īsumā - ar visiem elektriskajiem logiem un radio var sākt runāt. Citādi garām.

Janka 9.marts 2025 11:49
0 0 Atbildēt

Un svarīgākā detaļa šajos auto ir telefona turētājs,lai galīgi nepazustu iemaņas bakstīt ekrānu😁

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 4 pirmizrādēm un autoražotāja debiju noticis Vasaras testa brauciens no "Latvijas Gada auto 2026" (+ VIDEO)

iAuto.lv dodas Vasaras testa braucienā ar 22 automašīnām. Četras no tām ir absolūts jaunums Latvijas tirgū un pirmajos iespaidos par tām dalās auto eksperts Pauls Timrots. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija kampaņā “Laid kā lielais!” aktualizē bērnu drošību satiksmē un piesprādzēšanās nozīmi 2

Lai veicinātu bērnu, jauniešu un viņu vecāku izpratni par drošas pārvietošanās nozīmi, Satiksmes ministrija (SM) trešo gadu īsteno informatīvo kampaņu “Laid kā lielais!”. Lasīt vairāk

 

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti