Visi komentāri - Trafic, Estafette un Goelette – pirmie Ampere ražotie Renault programmdefinētie automobiļi

Trafic, Estafette un Goelette – pirmie Ampere ražotie Renault programmdefinētie automobiļi 3

 

Foto: Renault

Renault | 29.aprīlis 2025 12:25

Visi trīs jaunie Renault vieglie komercautomobiļi būs pirmie, kuros tiks izmantota Ampere elastīgā, mērogojamā programmdefinēta automobiļa arhitektūra.

Trafic, Estafette un Goelette ir jaunas elektroautomobiļu paaudzes trieciengrupa un apgāž šī segmenta ierastos principus, kļūstot par pirmajiem zīmola automobiļiem, kuros izmantota Ampere izstrādātā elastīgā, mērogojamā programmdefinēta automobiļa arhitektūra.

Jauna pieeja automobiļu dizainā

Līdz šim automobiļi tika projektēti ap šasiju un iekšdedzes vai elektrisko piedziņu. Ražotāji tad pievienoja visus elektroniskos elementus un iepriekš sagatavotās aprīkojuma pakas, kas nepieciešamas dažādām funkcijām un versijām. Šāda pieeja automobiļu dizainam nozīmēja ļoti daudz elektronisku vadības bloku – līdz pat 80 vienā automobilī – ierobežojot jaunu elementu veiktspēju un integrēšanu.

Ieviešot pieeju, kas līdzinās lielākajai daļai visjaudīgāko datoru, Ampere sava jaunā programmdefinētā automobiļa pieeju balsta uz vienas platformas ar centralizētu programmatūras arhitektūru un savienotu, intelektisku operētājsistēmu, kas ātri un uzticami kontrolē, analizē un atjaunina automobiļa funkcijas.

Lieljaudas datori darbojas kā šī automobiļa smadzenes, apstrādājot borta sensoru iegūtos datus – konkrēti no vadītāja atbalsta sistēmām (ADAS), piedziņas, šasijas kontroles un multivides / savienojamības pakalpojumiem. Šos datorus var atjaunināt ar jaunām funkcijām, lai automobili modernizētu vai pagarinātu tā kalpošanas laiku, izmantojot Ampere izstrādāto automobiļa operētājsistēmu jeb CAR OS.

Šī revolucionārā pieeja, kuru projektējuši un izstrādājuši Ampere inženieri, pārdefinē līdzšinējos standartus. Vispirms tā būs pieejama Trafic, Estafette un Goelette lietotājiem.

Automobilis, kas ir individuāli pielāgots katram lietotājam

Profesionālie lietotāji varēs atjaunināt savu automobili gluži tāpat kā savu klēpjdatoru vai tālruni, reāllaikā pievienojot jaunas funkcijas visā tā kalpošanas laikā. Varēs padarīt pieejamus personalizētus piedāvājumus, atspoguļojot katras personas faktisko lietojumu un braukšanas paradumus.

Tādējādi ar darbībām un prasībām atbilstoši pielāgotām funkcijām profesionāliem lietotājiem varētu uzlabot pieredzi.

Automobiļiem ar specifiskām funkcijām, piemēram, ātrās palīdzības, ugunsdzēsēju, policijas mašīnām, automobiļiem ar ledusskapi un citiem pārveidojumiem varētu iekļaut speciālas lietotnes katra elementa unikālai, centralizētai vadībai. Līdzīgu pieeju ievieš openR Link ar konvertētāja kompanjonu – godalgotu inovāciju, kas pieejama Renault Master, – tikai šajā gadījumā klāt vēl nāk programmdefinētā automobiļa intelekts.

Uzņēmumi, kuri izmanto paši savu operētājsistēmu, piemēram, piegāžu veikšanai, varēs borta multivides sistēmā integrēt savu OS, lai reāllaikā piegādes šoferiem viņu maiņā nosūtītu informāciju (laiks, maršruts, kontaktinformācija, piezīmes utt.).

Autoparka lietotāji varēs pieteikties savā profilā un piekļūt personalizētai saskarnei ar viņu iecienītiem automobiļa iestatījumiem un lietotnēm.

Foto: Renault

Foto: Renault

Foto: Renault

Foto: Renault

 
Visi komentāri
 
Krotow 29.aprīlis 2025 17:02
0 0 Atbildēt

Un salabot varēs tikai ražotāja tehniskais personāls. Redzu uz kurieni tas viss iet.

0pis 29.aprīlis 2025 17:25
3 0 Atbildēt

Pietiks kondensātam iemesties superdatorā vai sagrabēt kādam kontaktam un vadītājs nekurienes vidū vilks laukā veco labo telefonu, lai ziņotu Šef, viss pagalam, esmu dirsā un tālāk par to netieku.

VST 29.aprīlis 2025 22:23
1 0 Atbildēt

Tieši tā. Pārlieku liela "unifikācija". Vadības blokiem jābūt atsevišķiem saprāta robežās. Bet kurš tad mūsdienās domā par remontēšanas iespējamību.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Karsta diena Jūrmalā: atkal rindas pie caurlažu automātiem – kāpēc nepirkt tiešsaistē? 15.08.2025 (+ VIDEO)

iAuto.lv novērojis, ka Jūrmalas viesi kūtri izmanto interneta priekšrocības iegādājoties caurlaidi, bet tā vietā izvēlas stāvēt rindā pie caurlaižu automātiem, lai nopirktu "taustāmu biļeti". Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 23

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti