Pie vainas elektromobiļi: Volkswagen pārdod vairāk, bet saņem mazāk - iAuto

Pie vainas elektromobiļi: Volkswagen pārdod vairāk, bet saņem mazāk 15

 

Foto: Volkswagen

iAuto.lv | 6.maijs 2025 14:27

Volkswagen grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas 2025. gada pirmajā ceturksnī saruka par 40,6%, līdz 2,9 miljardiem eiro.

Volkswagen grupas rezultāti šī gada pirmajos trīs mēnešos nemaz tik slikti neizskatās – piegādes augušas par 1,4 procentiem, sasniedzot 2,13 miljonus transportlīdzekļu, elektroautomobiļu noiets Eiropā un arī ASV palielinājies attiecīgi par 113 un 51 procentu.

Pozitīvo uzskaitījumu var turpināt: katrs desmitais līdz martam piegādātājs Volkswagen grupas auto visā pasaulē bija elektromobilis un ar 26 procentu tirgus daļu Volkswagen saglabā līdera pozīcijas Eiropas elektroauto segmentā.

Tad kādēļ noticis tik dramatisks peļņas kritums? Eksperti to skaidro ar elektroautomobiļu radīto spiedienu uz finansiālajiem rezultātiem – šiem transportlīdzekļiem raksturīga zemāka peļņas marža, kas ietekmē uzņēmuma rentabilitāti, tādēļ kopējais ienesīgums sarucis no 6% līdz 3,7%.

Volkswagen grupas finanšu direktors un operatīvais vadītājs Arno Antlics norādījis, ka, lai gan uzņēmums demonstrē spēcīgu sniegumu elektromobiļu segmentā, tas vienlaikus atklāj arī nepatīkamu realitāti – elektroauto joprojām ir ievērojami mazāk ienesīgi nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi. Viņš uzsvēris, ka autoražotājam nepieciešams intensīvi strādāt pie ražošanas izmaksu samazināšanas un peļņas palielināšanas nulles emisiju automobiļiem.

2023. gadā Antlics prognozēja, ka peļņas līdzsvaru starp iekšdedzes dzinēju un elektriskajiem transportlīdzekļiem varētu sasniegt jau 2025. gadā, tomēr šobrīd šis mērķis ir pārcelts uz 2026. gadu, kad plānota ID.2 un tā krosovera versijas laišana tirgū.

Ar šo modeļu palīdzību Volkswagen cer sasniegt rentabilitāti T-Cross līmenī. Papildus tam Cupra un Škoda gatavojas piedāvāt savas elektrisko automobiļu versijas par aptuveni 25 000 eiro, savukārt ID.1 modeli, kura sākumcena plānota no 20 000 eiro, paredzēts tirgū ieviest 2027. gadā.

Volkswagen grupas pirktākie elektroauto 2025. gada 1. ceturksnī

1.      Volkswagen ID.4/ID.5 – 43 700 eksemplāri

2.      Volkswagen ID.3 – 28 100

3.      Audi Q4 E-Tron/Q4 E-Tron Sportback – 22 800

4.      Škoda Enyaq/Enyaq Coupe – 20 200

5.      Volkswagen ID.7/ID.7 Tourer – 19 100

6.      Audi Q6 E-Tron/Q6 E-Tron Sportback – 16 000

7.      Porsche Macan -  14 200

8.      Volkswagen ID.Buzz/Cargo – 12 700

9.      Cupra Born – 11 000

10.  Cupra Tavascan – 7 600

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
HE 6.maijs 2025 16:36
9 2 Atbildēt

Tūlīt ķīnieši eiropā visu sakārtos , gan cenas, gan apjomu...

Arturs 7.maijs 2025 8:54
6 3 Atbildēt

Nope. Braucu ar dažādu marku elektriskiem jau 10 gadus. Vidēji elektroauto apkopes ir kopumā 10 reizes lētākas. Piemēram 8 gadus vecs BMW i3 - kopā bijušas tikai 3 dīlera apkopes. Divas no tām maksāja ~45 eur, jo ietilpa tikai vizuāla inspekcija. Un viena ap 400eur, bremžu kluči, diski un škidrums. Man ir arī benzīna auto, un tur sanāk vidēji ap 400eur katru gadu... Eļļas, filtri, sveces, antifrīzs, bremzes(nolietojas daudz ātrāk nekā elektro).

Kanibaals 6.maijs 2025 16:34
5 4 Atbildēt

Ak vai, nevar vairs tik viegli apčakarēt pircēju iesmērējot mīzeļmotora vāģi, uz kuru pēc tam pelnīt apkopēs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krusa sadauzīta automašīna (+ FOTO) 2

Spēcīga krusa nodarījusi būtiskus bojājumus kādai automašīnai, kas, visticamāk, atradās kādā atklātā stāvvietā. Lielie krusas graudi sabojājuši virsbūvi, atstājot redzamus iedobumus uz motora pārsega un jumta. Lasīt vairāk

 

Vai mīkstās ziemas riepas tiešām dilst ātrāk par cietajām? (+ VIDEO) 24

Vai skandināvu tipa ziemas riepas patiešām nodilst divreiz ātrāk par Eiropas tipa ziemas riepām? Vai un cik var ietaupīt uz riepām vesels autoparks, mainot riepas pēdējā brīdī un pavasarī raujot tās nost pie pirmās izdevības? Kas visvairāk bojā riepas - bedres, zems spiedienas vai greiza savirze. Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem centāmies noskaidrot gadu ilgā testā kopā ar DBS Autoskolu un Autoriepu Namu. Lasīt vairāk

 

Taksometra vadītājs izraisa trīs transportlīdzekļu sadursmi (+ VIDEO) 26

Apgriežoties nevietā, taksometra vadītājs saduras ar Mazda, kas uztriecas ielas malā stāvošajai Toyota. Lasīt vairāk

 

Turcijas TOGG tagad arī Eiropā (+ FOTO) 2

Turcijas elektroauto ražotājs Togg uzsācis savu pirmo modeļu pārdošanu Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti