Visi komentāri - Pie vainas elektromobiļi: Volkswagen pārdod vairāk, bet saņem mazāk

Pie vainas elektromobiļi: Volkswagen pārdod vairāk, bet saņem mazāk 15

 

Foto: Volkswagen

iAuto.lv | 6.maijs 2025 14:27

Volkswagen grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas 2025. gada pirmajā ceturksnī saruka par 40,6%, līdz 2,9 miljardiem eiro.

Volkswagen grupas rezultāti šī gada pirmajos trīs mēnešos nemaz tik slikti neizskatās – piegādes augušas par 1,4 procentiem, sasniedzot 2,13 miljonus transportlīdzekļu, elektroautomobiļu noiets Eiropā un arī ASV palielinājies attiecīgi par 113 un 51 procentu.

Pozitīvo uzskaitījumu var turpināt: katrs desmitais līdz martam piegādātājs Volkswagen grupas auto visā pasaulē bija elektromobilis un ar 26 procentu tirgus daļu Volkswagen saglabā līdera pozīcijas Eiropas elektroauto segmentā.

Tad kādēļ noticis tik dramatisks peļņas kritums? Eksperti to skaidro ar elektroautomobiļu radīto spiedienu uz finansiālajiem rezultātiem – šiem transportlīdzekļiem raksturīga zemāka peļņas marža, kas ietekmē uzņēmuma rentabilitāti, tādēļ kopējais ienesīgums sarucis no 6% līdz 3,7%.

Volkswagen grupas finanšu direktors un operatīvais vadītājs Arno Antlics norādījis, ka, lai gan uzņēmums demonstrē spēcīgu sniegumu elektromobiļu segmentā, tas vienlaikus atklāj arī nepatīkamu realitāti – elektroauto joprojām ir ievērojami mazāk ienesīgi nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi. Viņš uzsvēris, ka autoražotājam nepieciešams intensīvi strādāt pie ražošanas izmaksu samazināšanas un peļņas palielināšanas nulles emisiju automobiļiem.

2023. gadā Antlics prognozēja, ka peļņas līdzsvaru starp iekšdedzes dzinēju un elektriskajiem transportlīdzekļiem varētu sasniegt jau 2025. gadā, tomēr šobrīd šis mērķis ir pārcelts uz 2026. gadu, kad plānota ID.2 un tā krosovera versijas laišana tirgū.

Ar šo modeļu palīdzību Volkswagen cer sasniegt rentabilitāti T-Cross līmenī. Papildus tam Cupra un Škoda gatavojas piedāvāt savas elektrisko automobiļu versijas par aptuveni 25 000 eiro, savukārt ID.1 modeli, kura sākumcena plānota no 20 000 eiro, paredzēts tirgū ieviest 2027. gadā.

Volkswagen grupas pirktākie elektroauto 2025. gada 1. ceturksnī

1.      Volkswagen ID.4/ID.5 – 43 700 eksemplāri

2.      Volkswagen ID.3 – 28 100

3.      Audi Q4 E-Tron/Q4 E-Tron Sportback – 22 800

4.      Škoda Enyaq/Enyaq Coupe – 20 200

5.      Volkswagen ID.7/ID.7 Tourer – 19 100

6.      Audi Q6 E-Tron/Q6 E-Tron Sportback – 16 000

7.      Porsche Macan -  14 200

8.      Volkswagen ID.Buzz/Cargo – 12 700

9.      Cupra Born – 11 000

10.  Cupra Tavascan – 7 600

 
Visi komentāri
 
0pis 6.maijs 2025 15:50
1 2 Atbildēt

Palielināt tirdzniecības apjomu vai auto cenu, viss vienkārši.

HE 6.maijs 2025 16:36
9 2 Atbildēt

Tūlīt ķīnieši eiropā visu sakārtos , gan cenas, gan apjomu...

Kanibaals 6.maijs 2025 16:34
5 4 Atbildēt

Ak vai, nevar vairs tik viegli apčakarēt pircēju iesmērējot mīzeļmotora vāģi, uz kuru pēc tam pelnīt apkopēs.

GTD2 6.maijs 2025 17:17
2 1 Atbildēt

Apkopēs neko daudz viņiem neesmu atstājis, domāju ,ka ar elektrisko ir līdzīgas apkopes,

0pis 6.maijs 2025 19:48
1 4 Atbildēt

Elektriskajam jau nekas neplīst, jo konstrukcija daudz vienkāršāka.

Onsis 7.maijs 2025 7:35
2 1 Atbildēt

Aha, paskaties un parēķini cenas apkopēm.

Tā saucamā eļļas maiņa, kura ir petrolejas motoriem maksā tikai 100 eur, bet citas izmaksas vegānauto ir pat 3x dārgāk!

Arturs 7.maijs 2025 8:54
6 3 Atbildēt

Nope. Braucu ar dažādu marku elektriskiem jau 10 gadus. Vidēji elektroauto apkopes ir kopumā 10 reizes lētākas. Piemēram 8 gadus vecs BMW i3 - kopā bijušas tikai 3 dīlera apkopes. Divas no tām maksāja ~45 eur, jo ietilpa tikai vizuāla inspekcija. Un viena ap 400eur, bremžu kluči, diski un škidrums. Man ir arī benzīna auto, un tur sanāk vidēji ap 400eur katru gadu... Eļļas, filtri, sveces, antifrīzs, bremzes(nolietojas daudz ātrāk nekā elektro).

Toyota 7.maijs 2025 11:02
1 0 Atbildēt

Braucu ar hibrīdu, apkopes maksā 240EUR.  

Tavi 400 eur gan jau ka saskrien vecai lamatai. 

Varam salīdzinmāt cik tev maksā riepas uz i3. Cik maksā KASKO un OCTA.

Onsis 8.maijs 2025 7:34
0 0 Atbildēt

Gan jau brauc ar elektro auto Škoda tramvaju!

topinamburs 6.maijs 2025 20:08
0 1 Atbildēt

un tāpēc parādās visādi viedokļraksti un ietekmeļi, kas nošķiež elektroauto ideju ar dubļiem

Arnis 7.maijs 2025 8:20
1 1 Atbildēt

Apkopēs EV izmaksā 10x lētāk nekā ieķsdedzes auto. Skoda Enyaq 4 gados uz 100 000 eur - 660 eur. 

Tikko noskatījos, kur vācijā škoda Enyaq nobraucis 280 000 km. Bremzes vēl aizvien orģinālās. No garantijas remontiem - 2 stabilizatora atsaites un priekšējie amartizatori. Apkopes - 2000 eur. Un viss. Auto turpina braukāt kā taxis.

Toyota 8.maijs 2025 9:58
0 0 Atbildēt

Kā tev sanāk 10x lētāk?   Vari izskaidrot savu aritmētiku?

Jauns Enyak 2021.gadā maksāja ~60k euro, jauna toyota RAV4 Hybrid ~35k euro.'

Apkope toyota maksā 250 eur, kas nozīmē, ka uz 100k nobraukumu saskrien ~1500 eur/pret Enyak 660 eur.

Šodien pēc ss.lv tirgus cenas 2021.gad Enyak var pārdot par 22k eur. Tātad , braucot ar EV esi pakāsis 60k -22k =38k.

2021.gada Rav 4 var pārdot par 25k. Braucot ar Hibrīdu pakāšam 35k-25k = 10k plus 1,5k eur apkopēs.

Man sanāk, ka braucot ar EV tu zaudē gandrīz 4x vairāk naudas, kā ar hibrīdu. 

Hibrīdam pirmā bremžu maiņa ir tikai uz 100k, tā kā nav diži sliktāk kā ar EV.

Es 12.maijs 2025 13:43
0 0 Atbildēt

Pareizi ir, elektro sākumā tomēr ir dārgāks, un atradās vēl viena problēma, smagiem EV riepas dilst 2x ātrāk, ja pieliekam jaudīgus modeļus un šofera smago kāju, tad 4x.

Bet man patīk EV un cenas aizgāja uz leju, gan jau būs drīz ņemami

Domāju.. 7.maijs 2025 8:27
3 1 Atbildēt

Labākie komentētāji ir tie kuri komentārus sāk ar.. Es domāju... Lai domātu vispirms ir vajadzīgas smadzenes! Nu vai vismaz iesēsties nomātā elektroauto...

Asaris 7.maijs 2025 10:55
1 1 Atbildēt

Tā jau grūž tos autiņus pilnus ar visādām fīčām un nevejadzīgu aprīkojumu. Un vēl nevar nopelnīt? Vai tik tur nav DOGE jātaisa uzņēmumā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Karsta diena Jūrmalā: atkal rindas pie caurlažu automātiem – kāpēc nepirkt tiešsaistē? 15.08.2025 (+ VIDEO)

iAuto.lv novērojis, ka Jūrmalas viesi kūtri izmanto interneta priekšrocības iegādājoties caurlaidi, bet tā vietā izvēlas stāvēt rindā pie caurlaižu automātiem, lai nopirktu "taustāmu biļeti". Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 23

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti