Visi komentāri - Škoda Fabia – jau pieci miljoni saražotu eksemplāru; kas tālāk?

Škoda Fabia – jau pieci miljoni saražotu eksemplāru; kas tālāk? 3

 

Foto: Škoda

iAuto.lv | 15.maijs 2025 12:30

Šonedēļ no Mlada Boļeslavas rūpnīcas konveijera nobraucis Škoda Fabia piecmiljonais eksemplārs, apliecinot to, ka ir viens no čehu autoražotāja veiksmīgākajiem modeļiem.

Kopš 1999. gada, kad Škoda Fabia pirmo reizi parādījās piedāvājumā, aizstājot modeli Felicia, ir pagājuši 26 gadi. Pa to laiku Fabia ir kļuvusi par vienu no zīmola stūrakmeņiem. Gadu gaitā modelis ir mainījies un attīstījies – nomainītas trīs paaudzes un šobrīd tirgū pieejama jau ceturtā paaudze, kas tika prezentēta 2021. gadā. Šo 26 gadu laikā no rūpnīcas ir izripojuši vairāk nekā pieci miljoni Fabia automobiļu.

Fabia joprojām ieņem nozīmīgu vietu Škoda piedāvājumā – tas ir zīmola vispieejamākais modelis un pārdošanas ziņā ierindojas trešajā vietā, tūlīt aiz Octavia un Kamiq. 2023. gadā vien tika pārdoti 117 tūkstoši Fabia automašīnu.

Pēdējos gados gan pa laikam uzvirmo baumas, ka 2027. gadā Fabia ražošana, iespējams, varētu tikt pārtraukta, un tās vietā nāktu jauns elektromobilis. Šādas izmaiņas esot saistītas ar Euro-7 emisiju standartu ieviešanu, kas varētu padarīt budžeta klases modeļu ražošanu ekonomiski neizdevīgu.

Tiesa, 2024. gadā Škoda izpilddirektors Klauss Celmers nāca klajā ar nomierinošu paziņojumu – Fabia, tāpat kā Octavia, Kamiq un Scala, tiks ražota vismaz līdz 2030. gadam. Elektrifikācijas temps neesot bijis tik straujš, kā sākotnēji gaidīts, tāpēc uzņēmums nolēmis pārskatīt arī savus plānus, kas nozīmē, ka Fabia vēl kādu laiku paliks kopā ar mums.

Foto: Škoda

 
Visi komentāri
 
0pis 15.maijs 2025 13:16
2 4 Atbildēt

Ja jau populārākais, tad izrādās, ne visi pērk LV tik populāros klaunSUViņus, tautā dēvētus par krokšoveriem?

felix65 15.maijs 2025 21:16
0 1 Atbildēt

Nezinu. Manā uztverē tieši pēdējā Felicija izskatījās normāli. Fabijas sāka izskatītīes kā ar nodomu padarītas nevēlamas. Protams tas ir mans subjektīvais viedoklis ka Fabija visā cienīgajā Škoda saimē ir neglītais pīlēns. Ierspējams citi tā nedomā.

DL 17.maijs 2025 10:48
0 1 Atbildēt

Pirmā,trešā paaudze dizainiski ok,it sevišķi universālis,kas neraksturīgi mazajai klasei,otro  un ceturto paaudzi zīmējot dizaineri izskatās ir bijusi zem kaifa.Tehniski līdz ceturtajai paaudzei ar norm,bet pakāpeniski ekologi,marketologi un citi logi ir sačkarējuši inženieru darbu,bet tas jau visā autobūvē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau 1 000 000 saražotu automobiļu - Ķīnas Leapmotor pārsteidz ar tempu

Stellantis sabiedrotais pārsteidz ar tempu, kā tas virzās uz priekšu, kļūstot tikai par otro Ķīnas jaunuzņēmumu, kas spējis sasniegt 1 miljonu saražotu eksemplāru. Lasīt vairāk

 

Elektromobilitātes sekas – ZF likvidēs 7600 darbavietas 14

Vācijas uzņēmums ZF, kas specializējas automobiļu transmisiju un dažādu citu komponenšu ražošanā, līdz 2030. gadam likvidēs 7600 darbavietas, veicot restrukturizāciju un pielāgojoties tirgus prasībām. Lasīt vairāk

 

Ford Focus ST noiet no skatuves 1

26. septembrī Ford rūpnīcā Vācijas Zārluī no konveijera noripoja pēdējais Focus ST eksemplārs, noslēdzot vairāk kā divu desmitgadu ilgo “karstā hečbeka” dzīves ciklu. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāju ieskatā smago ceļa satiksmes negadījumu izpēte un pastiprināta kontrole uzlabos ceļu satiksmes drošību 18

2025. gadā Satiksmes ministrija (SM) festivālos LAMPA, ARTIŠOKS, KOPUMS, kā arī Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumā “Diena bez auto” aicināja apmeklētājus piedalīties aptaujā un paust viedokli par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti