Šonedēļ no Mlada Boļeslavas rūpnīcas konveijera nobraucis Škoda Fabia piecmiljonais eksemplārs, apliecinot to, ka ir viens no čehu autoražotāja veiksmīgākajiem modeļiem.
Kopš 1999. gada, kad Škoda Fabia pirmo reizi parādījās piedāvājumā, aizstājot modeli Felicia, ir pagājuši 26 gadi. Pa to laiku Fabia ir kļuvusi par vienu no zīmola stūrakmeņiem. Gadu gaitā modelis ir mainījies un attīstījies – nomainītas trīs paaudzes un šobrīd tirgū pieejama jau ceturtā paaudze, kas tika prezentēta 2021. gadā. Šo 26 gadu laikā no rūpnīcas ir izripojuši vairāk nekā pieci miljoni Fabia automobiļu.
Fabia joprojām ieņem nozīmīgu vietu Škoda piedāvājumā – tas ir zīmola vispieejamākais modelis un pārdošanas ziņā ierindojas trešajā vietā, tūlīt aiz Octavia un Kamiq. 2023. gadā vien tika pārdoti 117 tūkstoši Fabia automašīnu.
Pēdējos gados gan pa laikam uzvirmo baumas, ka 2027. gadā Fabia ražošana, iespējams, varētu tikt pārtraukta, un tās vietā nāktu jauns elektromobilis. Šādas izmaiņas esot saistītas ar Euro-7 emisiju standartu ieviešanu, kas varētu padarīt budžeta klases modeļu ražošanu ekonomiski neizdevīgu.
Tiesa, 2024. gadā Škoda izpilddirektors Klauss Celmers nāca klajā ar nomierinošu paziņojumu – Fabia, tāpat kā Octavia, Kamiq un Scala, tiks ražota vismaz līdz 2030. gadam. Elektrifikācijas temps neesot bijis tik straujš, kā sākotnēji gaidīts, tāpēc uzņēmums nolēmis pārskatīt arī savus plānus, kas nozīmē, ka Fabia vēl kādu laiku paliks kopā ar mums.
Ja jau populārākais, tad izrādās, ne visi pērk LV tik populāros klaunSUViņus, tautā dēvētus par krokšoveriem?