Neraugoties uz to, ka pārdoto automašīnu skaits mēnesī tuvojas 30 000 vienību, par peļņu vēl nevar runāt.
Autobūves jaunpienācējs, Ķīnas elektronikas gigants Xiaomi, ir sācis apņēmīgi, taču rezumējot pirmā gada rezultātus, nākas secināt, ka peļņu šis projekts nenes – pagaidām. Tieši pretēji – uzņēmums atklāj, ka 2025. gada pirmajā ceturksnī katrs pārdotais SU7 (vienīgais Xiaomi modelis) viņiem izmaksājis aptuveni 6500 juaņu (aptuveni 800 eiro) zaudējumos.
Xiaomi vadītājs Lu Veibings atzina, ka auto projekts ir tikai attīstības sākumposmā un ka, palielinot ražošanas apjomus, viņi spēs samazināt zaudējumus. Viņš arī norādīja, ka 2024. gadā zaudējumi uz vienu automašīnu pārsniedza 8000 eiro, kas liecina, ka uzņēmums jau ir spējis ievērojami samazināt zaudējumus un šobrīd tie ir gandrīz desmit reizes mazāki nekā pirms gada.
Optimismu vieš arī jaunais modelis, elektriskais krosovers YU7, kas tuvākajā laikā pievienosies sedanam SU7 – pieprasījums pēc šī modeļa trīs reizes pārsniedzot to, kas bija novērojams tad, kad tirgum pieteica Xiaomi pirmo modeli.
Pirmajā ražošanas gadā Xiaomi ir saskāries ar vairākiem izaicinājumiem – uzņēmumam nācās skaidroties pēc tam, kad avārijā iesaistītajā SU7 sadega trīs studentes, tāpat uzņēmums bija piests mainīt jaudas ierobežojumus savai augstākās klases versijai, SU7 Ultra. Sākotnēji šī automašīna varēja sasniegt 1548 zirgspēkus tikai pēc īpašiem treniņiem sertificētās sacīkšu trasēs, taču, ņemot vērā klientu neapmierinātību, Xiaomi izlēma atcelt šos ierobežojumus, lai sniegtu patērētājiem lielāku brīvību un elastību.
Lai gan Xiaomi joprojām ir ceļā uz rentabilitāti, uzņēmums ir apņēmies turpināt attīstīt savu elektromobiļu līniju un palielināt ražošanas apjomus, cerot, ka tas galu galā ļaus viņiem gūt peļņu un nostiprināt savu pozīciju konkurences pieaugošajā elektromobiļu tirgū.
ķīniešu valdība lobē auto ražotājus- par katru auto piemaksā pusi no auto vērtības- tieši tāpēc eiropas auto bankrotē viens pēc otra bet ķīnā pilns ar simtiem tūkstošu jaunuauto kapsētu
mūsu valdība jau arī, noņem bērnu slimnīcām, lai dotētu tos kas pērk šos sū ... !
Kuri tad Eiropas auto ražotāji bankrotē?