Visi komentāri - Xiaomi zaudē 800 eiro uz katru saražoto automobili

Xiaomi zaudē 800 eiro uz katru saražoto automobili 7

 

Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 31.maijs 2025 8:07

Neraugoties uz to, ka pārdoto automašīnu skaits mēnesī tuvojas 30 000 vienību, par peļņu vēl nevar runāt.

Autobūves jaunpienācējs, Ķīnas elektronikas gigants Xiaomi, ir sācis apņēmīgi, taču rezumējot pirmā gada rezultātus, nākas secināt, ka peļņu šis projekts nenes – pagaidām. Tieši pretēji – uzņēmums atklāj, ka 2025. gada pirmajā ceturksnī katrs pārdotais SU7 (vienīgais Xiaomi modelis) viņiem izmaksājis aptuveni 6500 juaņu (aptuveni 800 eiro) zaudējumos.

Xiaomi vadītājs Lu Veibings atzina, ka auto projekts ir tikai attīstības sākumposmā un ka, palielinot ražošanas apjomus, viņi spēs samazināt zaudējumus. Viņš arī norādīja, ka 2024. gadā zaudējumi uz vienu automašīnu pārsniedza 8000 eiro, kas liecina, ka uzņēmums jau ir spējis ievērojami samazināt zaudējumus un šobrīd tie ir gandrīz desmit reizes mazāki nekā pirms gada.

Optimismu vieš arī jaunais modelis, elektriskais krosovers YU7, kas tuvākajā laikā pievienosies sedanam SU7 – pieprasījums pēc šī modeļa trīs reizes pārsniedzot to, kas bija novērojams tad, kad tirgum pieteica Xiaomi pirmo modeli.

Pirmajā ražošanas gadā Xiaomi ir saskāries ar vairākiem izaicinājumiem – uzņēmumam nācās skaidroties pēc tam, kad avārijā iesaistītajā SU7 sadega trīs studentes, tāpat uzņēmums bija piests mainīt jaudas ierobežojumus savai augstākās klases versijai, SU7 Ultra. Sākotnēji šī automašīna varēja sasniegt 1548 zirgspēkus tikai pēc īpašiem treniņiem sertificētās sacīkšu trasēs, taču, ņemot vērā klientu neapmierinātību, Xiaomi izlēma atcelt šos ierobežojumus, lai sniegtu patērētājiem lielāku brīvību un elastību.

Lai gan Xiaomi joprojām ir ceļā uz rentabilitāti, uzņēmums ir apņēmies turpināt attīstīt savu elektromobiļu līniju un palielināt ražošanas apjomus, cerot, ka tas galu galā ļaus viņiem gūt peļņu un nostiprināt savu pozīciju konkurences pieaugošajā elektromobiļu tirgū.

 
Visi komentāri
 
alola 31.maijs 2025 14:18
2 1 Atbildēt

ķīniešu valdība lobē auto ražotājus- par katru auto piemaksā pusi no auto vērtības- tieši tāpēc eiropas auto bankrotē viens pēc otra bet ķīnā pilns ar simtiem tūkstošu jaunuauto kapsētu

Onsis 31.maijs 2025 19:20
1 2 Atbildēt

mūsu valdība jau arī, noņem bērnu slimnīcām, lai dotētu tos kas pērk šos sū ... !

Kk 31.maijs 2025 23:09
2 1 Atbildēt

Kuri tad Eiropas auto ražotāji bankrotē?

Hmm 31.maijs 2025 15:28
2 1 Atbildēt

Dzirdēts, ka ar krievu autorūpnīcām ir līdzīgi, īpaši ar montētajiem ķīniešu auto, kas tagad saucas Moskvič - tas strādā ar lieliem zaudējumiem, bet valdība gāž naudu iekšā, jo ģeržavas lepnums nedrīkst iekrist ar seju dubļos. Ķīna, jā, tas vēl smagāks gadījums, izskatās, ka pārējai pasaulei nav zāļu pret to.

Joske 1.jūnijs 2025 6:38
0 0 Atbildēt

Es gribe dabūte tos pazaudēte eure. Kur tos meklēte?

Zxc 1.jūnijs 2025 7:35
0 0 Atbildēt

Interesanti uz ko īsti šīs Latvenergo un Rail Baltic stila tizlības iedarbojas? Strādājuši nez ar kādiem zaudējumiem, ka valstij jāziedo kompensācijas un pēc 6 mēneši uzzinām, ka jaunā valde kļuvuši par miljonāriem no lielajiem ienākumiem.  Neticu, ka ražotājs jebkad strādātu ar mīnusiem, ņemot vēl vērā, ka elektro ir pēc fakta pagājušā gadsimta lēta tehnoloģija, nekā smalki izstrādāti iekšdedzes dzinēji.

Nazis 1.jūnijs 2025 15:51
0 0 Atbildēt

Jebkurš ražošanas projekts sākumā nes zaudējumus. Peļņas zaudējuma bilancē rēķina arī investīcijas kas tiek ieguldītas rūpnīcas attīstībā. Tāpēc gadās dzirdēt, ka kāds jau ikgadējs gigants strādā ar zaudējumiem. Bet to nevajag interpretēt burtiski. Tāpat sākumā tas pats mārketings un tirgus iekarošana var prasīt lielus izdevumus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jautā par 30 km/h, autobusa joslām un satiksmi Rīgas mēra 2025 kandidātam Aināram Šleseram (+ VIDEO) 4

Iztaujājot Ainaru Šleseru, Rīgas mēra 2025 kandidātu, iAuto.lv pieskaras dažādiem jautājumiem, kas attiecas uz satiksmes plūsmas organizāciju galvaspilsētā. Lasīt vairāk

 

Xiaomi zaudē 800 eiro uz katru saražoto automobili 7

Neraugoties uz to, ka pārdoto automašīnu skaits mēnesī tuvojas 30 000 vienību, par peļņu vēl nevar runāt. Lasīt vairāk

 

Jaguar aprīlī pārdevis tikai 49 mašīnas. Kur? – visā Eiropā 9

Salīdzinājumā ar 2024. gada aprīlī, Jaguar automobiļu pārdošanas apjomi kritušies par 97,5 procentiem. Lasīt vairāk

 

Latvijas parasporta zvaigznes Diāna Krūmiņa un Rihards Snikus gatavi jauniem izaicinājumiem (+ FOTO) 2

Latvijas labākie parasportisti, titulētie paraolimpieši Diāna Krūmiņa un Rihards Snikus, turpina veiksmīgu sadarbību ar Toyota, kas aizsākās vēl pirms Parīzes paralimpiskajām spēlēm. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti