Vācijas lielākais automobiļu klubs ADAC publicējis pētījumu, kurā salīdzināts elektroautomobiļu nobraukums WLTP ciklā ar automobiļa iegādes cenu.
Vācijas auto klubs ADAC nesen nācis klajā ar interesantu un netipisku pētījumu, kurā analizētas elektroautomobiļu nobraukuma izmaksas – taču nevis parastajā veidā, aprēķinot ekspluatācijas izdevumus, bet gan salīdzinot WLTP nobraukumu ar auto iegādes cenu. Rezultātā izkristalizējušies daži pārsteidzoši secinājumi: dārgākie elektroauto nebūt nenobrauc visvairāk, un arī ķīniešu modeļi, lai arī plaši pārstāvēti, nav tik dominējoši kā varētu šķist.
Vadoties pēc šīs formulas, ADAC izanalizējis vairāk nekā 480 elektroauto modeļus, un nonācis pie secinājuma, ka izdevīgākais pirkums ir Tesla Model 3. Par cenu, kas nepārsniedz 45 000 eiro, šis modelis spēj nodrošināt nobraukumu virs 700 kilometriem, kas veido aptuveni 64 eiro par vienu kilometru, uzrādot labāko rādītāju starp visiem pētījumā iekļautajiem automobiļiem.
Vērtējot pēc izmaksu un nobraukuma attiecības, visizdevīgākie bieži vien izrādās tieši mazās un zemākas vidējās klases automobiļi. Piemēram, Kia EV3 un Hyundai Inster demonstrē izcilus rezultātus ar attiecīgi 68 un 69 eiro par kilometru, kas padara tos par īpaši pievilcīgiem budžeta pircējiem. Arī lielākā izmēra modeļu vidū ir atrodamas izdevīgas izvēles – piemēram, Volkswagen ID.7 Pro S, kas ar nobraukumu virs 700 km un cenu zem 59 000 eiro nodrošina 83 eiro par kilometru, saglabājot labu līdzsvaru starp sniegumu un ieguldījumu.
Ķīniešu ražotāji šobrīd ir pārstāvēti teju visās tirgus klasēs, taču tikai atsevišķās kategorijās ieņem līderpozīcijas. Tā, piemēram, Leapmotor T03 izceļas subkompakto automašīnu klasē ar 71 eiro/km, bet XPeng P7 Long Range ieņem augstu vietu vidējā izmēra segmentā ar 86 eiro/km. Tomēr kopumā ķīniešu modeļi pirmajā desmitniekā nonāk salīdzinoši reti.
Luksusa klasē spoži sevi pierāda ASV ražotais Lucid Air Single Motor RWD, kurš ar 114 eiro/km ir efektīvākais savā klasē. Tam cieši seko Mercedes-Benz EQS 450+, taču tas izmaksā jau par 20 eiro vairāk par katru nobraukto kilometru.
Savukārt īpaši lieliem vai premium transportlīdzekļiem izmaksu attiecība kļūst mazāk racionāla. Piemēram, Audi S e-tron GT Quattro maksā pat 208 eiro par kilometru, bet mikroautobusu segmentā tādi modeļi kā Ford Tourneo Custom uzrāda līdzīgas vērtības – 218 eiro/km.
ADAC pētījums atklāj, ka, izvēloties elektroauto, iegādes cena ne vienmēr garantē labāko sniegumu. Gudrs pircējs šodien skatās ne tikai uz zīmolu un tehnoloģijām, bet arī uz to, cik tālu un izdevīgi auto spēj aizvest – burtiskā nozīmē.
Nu kā taD.
www.youtube.com/watch?v=oUNi4xNdDos