Līdz 1450 km ar vienu uzpildi: Dacia piedāvā Bigster kā benzīna/LPG modeli - iAuto

Līdz 1450 km ar vienu uzpildi: Dacia piedāvā Bigster kā benzīna/LPG modeli 21

 

Foto: Dacia

iAuto.lv | 5.jūnijs 2025 4:11

Ar pilnībā uzpildītām degvielas tvertnēm Dacia Bigster Mildhybrid G-140 bez iegriešanās uzpildes stacijā var ceļot pat 1450 kilometrus.

Rumānijas autoražotājs Dacia pieder pie tiem, kas savā modeļu klāstā piedāvā arī benzīna/sašķidrinātās gāzes modeļus. Eiropā tas ir kļuvis par līderi šajā segmentā, 2025. gada ceturkšņa beigās sasniedzot vairāk nekā 67% tirgus daļu. Gandrīz 40% klientu, kas izvēlas šo zīmolu, priekšroku dod LPG transportlīdzekļiem. Francijā šī tendence ir īpaši izteikta – katrs trešais Dacia pircējs izvēlas auto ar LPG dzinēju. Tikmēr Vācijā šādu spēkratu kopējā tirgus daļa ir pieticīgāka – ap 0,5%.

Ar benzīna/LPG spēka iekārtu tiek piedāvāts arī rumāņu jaunākais modelis Bigster, kur divu degvielu tehnoloģija apvienota ar 48 V vieglā hibrīda sistēmu. Vieglā hibrīda sistēma ar 0,84 kWh litija jonu akumulatoru atbalsta 1,2 litru trīscilindru turbo dzinēju gan benzīna, gan sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) režīmā braukšanas sākumā un paātrinājuma laikā. Dzinējs, kas nosaukts par "G 140", var darboties gan ar benzīnu, gan sašķidrināto naftas gāzi (LPG), un katram ir sava 50 litru ietilpības degvielas tvertne, kas kopumā nodrošina braukšanas attālumu līdz 1450 km.

Dacia piedāvā transportlīdzekli ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kur degvielas patēriņš norādīts kā 5,8 litri uz 100 km benzīna režīmā un 7,1 litrs LPG režīmā. Maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 180 km/h, un šim modelim nav pieejama pilnpiedziņa. Maksimālā piekabes vilkšanas jauda ir 1500 kilogrami, bet bagāžas nodalījuma tilpums variē no 660 līdz 1960 litriem atkarībā no sēdekļu konfigurācijas.

Vācijas tirgū šī modeļa bāzes versija ar nosaukumu "Essential" maksā 23 990 eiro, un tajā jau ietilpst tādas ērtības kā manuālais gaisa kondicionieris, atpakaļskata kamera, 7 collu digitālais vadītāja informācijas displejs un Media Display multimediju sistēma ar 10 collu skārienekrānu.

Tiem, kas vēlas vairāk komforta, pieejama arī bagātīgāk aprīkotā versija "Expression", kurai ir divu zonu automātiskā klimata kontrole un dalīts 40/20/40 aizmugurējais sēdeklis. Tās cena sākas no 25 390 eiro. Augstākās klases versijas "Journey" un "Extreme" maksā attiecīgi 27 290 un 27 490 eiro.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Onsis 5.jūnijs 2025 7:38
6 0 Atbildēt

Nu, var jau bāku taisīt arī 200 litrīgu, nobrauks vēl vairāk!

0pis 5.jūnijs 2025 9:10
2 2 Atbildēt

Vai tad LPG dzīvotspēju nenožmiedza nodokļi, kas tās cenu padarīja krietni lielāku, būtiski pietuvinot B/D cenai? Agrāk LPG cena bija 4x zemāka kā B vai D, ja nemaldos, tagad tikai 2x un uzstādīšanas izdevumi atpelnās krietni ilgāk.

ZZZZ 5.jūnijs 2025 9:31
2 0 Atbildēt

LPG lietoju un nav ne vainas. Vecais klucis 2,5 ar automātu un 7-8 eur 100km ir ok. Nav nekādu problēmu ar.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Opel piesaka sportisku konceptu septembra autoizstādei (+ FOTO)

IAA Mobility autoizstādē, kas durvis vērs septembrī, Vācijas autobūves uzņēmums Opel parādīs konceptu, kas kļūs par pamatu sportiskam modelim. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 

Latvija var! Iepazīstam RTU komandas būvēto studentu formulu (+VIDEO)

Latvijā ir daudz spožu prātu, kas spēj uzbūvēt automobiļus, laivas un lidaparātus. Taču šodien mēs apskatīsim īstu formulu, ko radījuši studenti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti