Visi komentāri - Līdz 1450 km ar vienu uzpildi: Dacia piedāvā Bigster kā benzīna/LPG modeli

Līdz 1450 km ar vienu uzpildi: Dacia piedāvā Bigster kā benzīna/LPG modeli 20

 

Foto: Dacia

iAuto.lv | 5.jūnijs 2025 4:11

Ar pilnībā uzpildītām degvielas tvertnēm Dacia Bigster Mildhybrid G-140 bez iegriešanās uzpildes stacijā var ceļot pat 1450 kilometrus.

Rumānijas autoražotājs Dacia pieder pie tiem, kas savā modeļu klāstā piedāvā arī benzīna/sašķidrinātās gāzes modeļus. Eiropā tas ir kļuvis par līderi šajā segmentā, 2025. gada ceturkšņa beigās sasniedzot vairāk nekā 67% tirgus daļu. Gandrīz 40% klientu, kas izvēlas šo zīmolu, priekšroku dod LPG transportlīdzekļiem. Francijā šī tendence ir īpaši izteikta – katrs trešais Dacia pircējs izvēlas auto ar LPG dzinēju. Tikmēr Vācijā šādu spēkratu kopējā tirgus daļa ir pieticīgāka – ap 0,5%.

Ar benzīna/LPG spēka iekārtu tiek piedāvāts arī rumāņu jaunākais modelis Bigster, kur divu degvielu tehnoloģija apvienota ar 48 V vieglā hibrīda sistēmu. Vieglā hibrīda sistēma ar 0,84 kWh litija jonu akumulatoru atbalsta 1,2 litru trīscilindru turbo dzinēju gan benzīna, gan sašķidrinātās naftas gāzes (LPG) režīmā braukšanas sākumā un paātrinājuma laikā. Dzinējs, kas nosaukts par "G 140", var darboties gan ar benzīnu, gan sašķidrināto naftas gāzi (LPG), un katram ir sava 50 litru ietilpības degvielas tvertne, kas kopumā nodrošina braukšanas attālumu līdz 1450 km.

Dacia piedāvā transportlīdzekli ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kur degvielas patēriņš norādīts kā 5,8 litri uz 100 km benzīna režīmā un 7,1 litrs LPG režīmā. Maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 180 km/h, un šim modelim nav pieejama pilnpiedziņa. Maksimālā piekabes vilkšanas jauda ir 1500 kilogrami, bet bagāžas nodalījuma tilpums variē no 660 līdz 1960 litriem atkarībā no sēdekļu konfigurācijas.

Vācijas tirgū šī modeļa bāzes versija ar nosaukumu "Essential" maksā 23 990 eiro, un tajā jau ietilpst tādas ērtības kā manuālais gaisa kondicionieris, atpakaļskata kamera, 7 collu digitālais vadītāja informācijas displejs un Media Display multimediju sistēma ar 10 collu skārienekrānu.

Tiem, kas vēlas vairāk komforta, pieejama arī bagātīgāk aprīkotā versija "Expression", kurai ir divu zonu automātiskā klimata kontrole un dalīts 40/20/40 aizmugurējais sēdeklis. Tās cena sākas no 25 390 eiro. Augstākās klases versijas "Journey" un "Extreme" maksā attiecīgi 27 290 un 27 490 eiro.

 
Visi komentāri
 
Onsis 5.jūnijs 2025 7:38
5 0 Atbildēt

Nu, var jau bāku taisīt arī 200 litrīgu, nobrauks vēl vairāk!

0pis 5.jūnijs 2025 8:37
1 2 Atbildēt

LV visa tā LPG štelle neiet uz grunti? Agrāk LPG auto bija katrs 3. vai 4. - tagad neko daudz nedzird.

Bradypus 5.jūnijs 2025 8:46
1 1 Atbildēt

Ne tikai LV. Visur iet uz grunti. Kā jebkas, kas vispār eksistē tikai dēļ likumu uzspiestas kārtības un brīvā tirgū nebūtu dzīvotspējīgs.

0pis 5.jūnijs 2025 9:10
2 2 Atbildēt

Vai tad LPG dzīvotspēju nenožmiedza nodokļi, kas tās cenu padarīja krietni lielāku, būtiski pietuvinot B/D cenai? Agrāk LPG cena bija 4x zemāka kā B vai D, ja nemaldos, tagad tikai 2x un uzstādīšanas izdevumi atpelnās krietni ilgāk.

Sipo 5.jūnijs 2025 9:32
2 0 Atbildēt

nemuldies nu - parasti bija puse, man diviem golf bija LPG iekārtas, īsti laimīgs tomēr nebiju - apkopes Rīgā, un diezgan bieži tad viens, tad otrs, par problēmām runājot.

Oskars 5.jūnijs 2025 9:33
2 0 Atbildēt

Man radies iespaids ka moderanjiem auto (arī 10 gadu veciem, kas ir LPG auditorija) sāk kļūt sarežģītāk uzstādīt gāzes iekārtas, un ir varianti kad vispār nav jēgas to darīt (auto ar tiešo iesmidzi). Un tad vēl klāt tevis piesauktais gāzes cenas kāpums.

0pis 5.jūnijs 2025 15:29
0 0 Atbildēt

Tos 4x laikam piesaucu no Beļģijas pirms gadiem 15. iA vēsture uzrāda 2x starpību. Mjā.

ZZZZ 5.jūnijs 2025 9:31
2 0 Atbildēt

LPG lietoju un nav ne vainas. Vecais klucis 2,5 ar automātu un 7-8 eur 100km ir ok. Nav nekādu problēmu ar.

ahha 5.jūnijs 2025 10:08
0 1 Atbildēt

tagad, kad gāzei zagļi pacēls nodokļu slogu ar gāzi retais vairs brauc.

Hackey 5.jūnijs 2025 10:17
2 0 Atbildēt

Nu patēriņš kosmosā, turpināšu braukt ar 2.0tdi ar pilnu bāku 1600km+

NHL 5.jūnijs 2025 10:25
1 0 Atbildēt

Cik bāka?, vai tie 1600+ ir braucot taisnvirzienā un bez apstājas - pastāsti!

JF 5.jūnijs 2025 11:16
2 0 Atbildēt

Problēma jau tā, ka moderniem dzinējiem to gāzi ar vien grūtāk uzlikt.

supercodes.bgng.io 5.jūnijs 2025 14:30
1 2 Atbildēt

Unlock the future of productivity and creativity with keysellers.com/ — your go-to hub for premium software and AI tools at unbeatable prices. Supercharge your workflow with the latest Windows 11 Pro, Office 2024, and the full Adobe Master Collection 2024. Dive into the AI ​​revolution with ChatGPT Plus (now available cheap and with exclusive lifetime deals), Perplexity, Claude 3, MidJourney, Blackbox AI, ElevenLabs AI voice tools, and more. Get lifetime access to essentials like Google Drive unlimited storage, Busuu lifetime, IPTV subscriptions, Canva Pro, CorelDRAW, Runway ML, Otter. ai, Super Grok, DeepL, VidIQ Boost, Rytr, Leonardo. ai, Jenni AI, Doodly Premium, GPTZero, SciSpace, Paperpal. hey, CursorAI, You. com, Elicit, Replit, GitHub Enterprise, and many others. With instant delivery, genuine licenses, and unbeatable offers, keysellers.com/ helps you save more while unlocking more. Whether you're a creator, professional, student, or entrepreneur — the smartest tools in the game are just one click away!

0pis 5.jūnijs 2025 15:29
0 0 Atbildēt

Bet jau iesper pa šekumu?

Hm 5.jūnijs 2025 17:35
0 0 Atbildēt

Bija normāls 1.6 vai 1.5 dīzelis.  Pielej pilnu bāku un brauc bez bēdu.  5l uz 100km . Te, čakarēties ar gāzi. Patēriņš droši vien reāli kādu litri 8 vai 9. Jaudas nekādas.  Sviests.

Asaris 5.jūnijs 2025 23:00
0 0 Atbildēt

Nu bet braukt ar traktoru arī negribas

Bet 6.jūnijs 2025 9:28
0 0 Atbildēt

Kāda vaina  ? Mūsdienu dīzelis skan daudz patīkamāk par tarkšķošu 3 cilindru benzīna motoru.

VST 6.jūnijs 2025 2:29
1 0 Atbildēt

Kāpēc jaudas nekādas ar gāzi? Viss notiek.

Relatīvi jauns VAG CJSA EA888 DI+MPI sprauslu motors ar LPG, viss notiek. Alex LPG sistēma.

Hm 6.jūnijs 2025 9:26
0 0 Atbildēt

Bet šitam tak 3 cilindru 1litra motors.  Kāda tur jauda?

VST 6.jūnijs 2025 19:17
0 0 Atbildēt

Ja to mazdzinējiņu tur apgriezienos, gan jau kādu fūri var apdzīt. Tādam jau tukšgaita noteikti ir virs 1 krpm

Bet resursa tur noteikti nav..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vīri ar lāpstām iet pensijā - kā Igaunijā labo ceļa bedrītes (+ FOTO) 2

Pensijā varbūt nē, bet var darīt citus darbus, kamēr ceļa bedrītes aizlāpa šāda tehnika - speciāls auto ar vienu operatoru, kas grozot "snuķi", piepilda bedres ar smalkās frakcijas šķembām. Lasīt vairāk

 

Elektriskais G-klases apvidnieks ir pilnīga izgāšanās 12

Salīdzinājumā ar degvielas modeli, elektrisko G-klasi izvēlas vien retais, tādēļ Mercedes nāksies sākotnējos plānus izmainīt. Lasīt vairāk

 

Toyota parāda jauno bZ4X Touring un Corolla Cross GR Sport (+ VIDEO)

Maija beigās TV Autoziņas devās uz Eiropas galvaspilsētu Briseli, jo netālu no tās Toyota Europe ļāva paskatīties uz svaigākajiem Toyota un Lexus modeļiem, tostarp arī jaunās paaudzes RAV4. Par to sīkāk pastāstīsim kādā no nākamajiem Autoziņu raidījumiem, bet šodien vētīsim pavērsienus mazāk populāru modeļu uzbūvē. Lasīt vairāk

 

Vai izdosies – elektriskais Mercedes vilcējs ar puspiekabi cer nobraukt 100 km atpakaļgaitā 4

4. jūnijā Mercedes-Benz e-Actros 600 kravas auto ar Marko Hellgrevu pie stūres, mēģinās uzstādīt jaunu Ginesa rekordu, vadot vilcēju un puspiekabi 100 kilometrus atpakaļgaitā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti