Visi komentāri - Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem

Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem 17

 

Īpašās zonas sākums vienā no Berlīnes ielām Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto.lv | 16.jūnijs 2025 4:57

Vācijas reģionālā tiesa noraidījusi kāda elektroautomobiļa īpašnieka sūdzību, kurš vēlējās attiesāt sodu, ko viņam piesprieda par ātruma pārsniegšanu gaisa kvalitātes uzturēšanas zonā.

Šādas zonas (vācu val. Luftreinhaltung) ir daudzās Vācijas pilsētās un ir paredzētas, lai rūpētos par iedzīvotāju labbūtību, cenšoties samazināt kaitīgos izmešus. Šādās zonās ir jāsamazina ātrums līdz norādītajam, pretējā gadījumā draud naudas sods un soda punkti. Piemēram, pārkāpjot zonā ātrumu par 16-20 km/h, soda nauda ir vismaz 70 eiro un tiek piešķirts viens soda punkts, savukārt pārkāpjot ātrumu par vairāk nekā 26 km/h, stājas spēkā braukšanas aizliegums un 180 eiro sods.

Izdevums Auto-Motor-Und-Sport raksta, ka Hammas pilsētas Augstākā reģionālā tiesa noraidījusi elektroautomobiļa īpašnieka prasību par soda atcelšanu, uzsverot, ka likums nepieļauj izņēmumus  un ātruma ierobežojumi gaisa piesārņojuma kontrolei attiecas uz visiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no tā, kas tos darbina – benzīns, dīzelis vai elektrība.

Tiesa noraidījusi vadītāja argumentu, ka viņa transportlīdzeklis neradīja tiešas emisijas, piemēram, slāpekļa oksīdus vai CO₂. Protams, elektroautomobiļi ekspluatācijas laikā neizdala izplūdes gāzes, taču tie joprojām rada gaisu piesārņojošas daļiņas, piemēram, riepu nodiluma, bremžu putekļu un ceļa seguma nodiluma dēļ.

Tam jāpieskaita elektromobiļu lielākais svars un paātrinājums, tādejādi spriedumā ņemts vērā viss nodarītais kaitējums, tostarp ar izplūdes gāzēm nesaistītās emisijas, kas arī veicina gaisa piesārņojumu.

Lēmumā tiesa atsaucas arī uz esošo regulējuma sistēmu: ātruma ierobežojumus gaisa piesārņojuma kontrolei parasti nosaka vietējie gaisa piesārņojuma kontroles plāni vai vides zonas. Tie ir saistoši visiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Izņēmumiem ir nepieciešams juridisks pamats, tomēr šāds pamats nav paredzēts elektriskajiem transportlīdzekļiem, Hammas Augstākās reģionālās tiesas spriedumu citā Auto-Motor-Und-Sport.

 
Visi komentāri
 
kuraiks 16.jūnijs 2025 8:08
2 0 Atbildēt

pilnīgi vienalga latvijā savu problēmu pietiek

šeit 16.jūnijs 2025 12:46
0 0 Atbildēt

tiesātos septiņus gadus un maksātu

Teslists 16.jūnijs 2025 8:52
0 0 Atbildēt

Vai tik nebija kāds putinists ar savu izpratni par likumiem

BMW 16.jūnijs 2025 8:59
3 0 Atbildēt

Bet ne uz velosipēdiem! Ar velo var nesties kā aptaurēts!

0pis 16.jūnijs 2025 9:43
1 3 Atbildēt

Runa par tūkstošiem auto, bet kādam traucē tie 5 velosipēdisti. 😴

walacc 16.jūnijs 2025 9:45
3 0 Atbildēt

Velosipēds arī ir transporta līdzeklis - uz to arī attiecas visi likumi, pat ja tajos ir paredzēti atsevišķi punkti, kas attiecas tieši uz šiem tr-ta līdzekļiem. Kur, kur bet Vācijā - pārkāp un tu par to stabili uzzināsi no Polizei. ;)

0pis 16.jūnijs 2025 11:35
0 0 Atbildēt

Par vācu velisipēdistiem lai galva sāp vācu policistiem. Šeit runa par vācu ļoļiku kas gribēja apjāt sistēmu, bet dabūja puļķi starp bulkām.

BMW 16.jūnijs 2025 11:31
1 1 Atbildēt

Kad tevi uz gājēju pārejas nosnesīs velosipēds ar 50km/h, varu saderēt, ka tu nebūsi priecīgs!

0pis 16.jūnijs 2025 11:34
0 0 Atbildēt

Es skatos apkārt, arī ejot pāri pārejai vai pie zaļās gaismas. Tu neskaties? Nerūpējies par savu drošību?

BMW 16.jūnijs 2025 14:01
0 0 Atbildēt

Tu varbūt skaties, bet velosipēdisti neskatās!Ja viņš būs 10x ātrāks par tevi, tev būs 10x mazāk laika izvairīties!

Velosipēdists kā likums parasti pamet notikuma vietui, jo velosipēdam nav numuru un nav soda par notikuma vietas pa'mešanu.

www.liepajniekiem.lv/zinas/krimina...culieciniekus/

0pis 16.jūnijs 2025 15:25
0 0 Atbildēt

Auto arī ir 10-20x ātrāki par gājēju un mēdz aizbēgt no notikuma vietas, izmantojot notriektā gājēja/velosipēdista bezpalīdzīgo stāvokli.

Freijers 16.jūnijs 2025 11:57
1 0 Atbildēt

Protams, ka attiecas uz visiem, bet šeit ir cita problēmas ilustrācija - idiotiskus aizliegumus ir viegli pieņemt, bet ļoti grūti atcelt, jo pieņēmēji par visām varitēm pretojas...līdzīgi, kā šeit, ja reiz "gaisa piesārņojums" ir iemesls tiem 30 km/h, tad kādu piesārņojumu rada tējkanna ?! ja vien skaņu (kura arī īpaši nav) neskaita. Līdz ar ko var pieņemt, ka aizliegums patiesībā ir lēnais "nudging" jeb ceļš uz liegumu lietot auto.  Piemērs absurdiem aizliegumiem no ASV, kur savulaik - 70jos, arī lai degvielu "taupītu" pieņēma 55 mph limitu, par ko ir pat laba Sammy Hagar dziesma, atcēlās šī norma ļoti lēnam, ir pat kkur palikuši liegumi. Tas tā - autovadītājiem pirms piekrist kārtējam viņu tiesību "cirpumam" da jebkādā vārdā...

Liegums 16.jūnijs 2025 12:49
2 0 Atbildēt

Kam tad ir izdevīgi aizliegt auto lietošanu, ja tas ir megabizness?!? Un kāds būtu ieguvums?!?

Freijers 16.jūnijs 2025 13:54
0 1 Atbildēt

Tas ir interesants jautājums, bet visa ierobežojumu politika dzen tajā virzienā, to nevar nepamanīt !

0pis 16.jūnijs 2025 15:26
0 0 Atbildēt

Nu, skaidrs - kārtējā sazvērestību teorija....izskaidrot nav iespējams, bet neuzmanīgam vērotājam rada iespaidu ka kaut kas tajā visā ir.....

Kanibaals 16.jūnijs 2025 13:04
1 0 Atbildēt

Skaidrojums apmēram kā pie mums, kur sodīja, ja auto novietos ar pakaļu pret ietvi. Nu šausmīgs pārkāpums.

0pis 16.jūnijs 2025 13:42
0 0 Atbildēt

Tur vispār ierēdņa patvaļa un sodītā neuzņēmība cīnīties par savu taisnību. Zīmes nosaka novietojuma veidu - viens tilts uz ietves, viens uz brauktuves, vai tilnībā uz ietves, nevis ar kuru galu ir jāstāv. Nekvalitatīvi noteikumi jeb t.s. brāķis!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti