Japānas autobūves uzņēmums Nissan iepazīstinājis ar jaunās paaudzes elektromobili Leaf, kas pasūtīšanai kļūs pieejams šoruden.
Nissan Leaf jaunākais modelis ir interesants kaut vai tādēl, ka tas ir viens no pašiem pirmajiem elektriskās piedziņas transportlīdzekļiem, kas kļuva pieejams tirgū. Leaf pirmā paaudze debitēja 2010. gadā, bet šogad tas nonācis līdz trešās paaudzes modelim.
Jaunākais Nissan Leaf Auto ir radīts uz CMF-EV platformas, uz kuras balstīts arī zīmola elektriskais krosovers Ariya (un partnera Renault Megane E-Tech un Scenic E-Tech), un tagad tas vairāk līdzinās nevis hečbekam, bet gan krosoveram ar kupejas elemetiem.
Kopumā tas atstāj sportiskāku un dinamiskāku iespaidu, ko pastiprina manāmi augstākais klīrenss un lielie riteņi. Arī salons ir krietni mūsdienīgāks un laikmetam atbilstošāks: 14,3 collu ekrāni vadītāja mērinstrumentiem un multivides saturam, augstākajā aprīkojuma komplektācijā elektriski regulējami sēdekļi, projekcijas displejs un panorāmas jumts ar četrām gaismas caurlaidības pakāpēm, pieeja daudzskaitlīgiem Google servisiem, balss vadība, Bose Individual skaņu sistēma, Over-the-Air atjauninājumi.
Leaf var nodrošināt ar enerģiju mazākus patērētājus ar V2L (Vehicle-to-Load) funkciju un ir plānota arī V2G (Vehicle-to-Grid) funkcija, kas nozīmē, ka automašīna varētu potenciāli nodot enerģiju atpakaļ tīklā.
Tehniskie dati liecina, ka jaunākais Leaf ir 4,35 m garš, apveltīts ar 2,69 m garenbāzi un 437 litru bagāžas nodalījumu, bet 0,25 cW aerodinamiskās gaisa pretestības koeficients palīdzēs nodrošināt lielāku sniedzamību.
Leaf ir pieejamas divas akumulatora versijas: 52 kWh akumulatora paredzamais nobraukums ir 436 km saskaņā ar WLTP, savukārt lielākais 75 kWh akumulators var nodrošināt sniedzamību līdz 604 km. Maksimālā uzlādes jauda, ko atbalsta jaunais Leaf, ir 150 kW, kas nozīmē, ka 30 minūšu pie šādas iekārtas būs pietiekami, lai ceļu turpinātu 437 kilometru garumā.
Elektronisko palīgu klāstā ProPILOT Assist ar Navi-Link, kas pielāgo ātrumu līkumiem un ātruma ierobežojumiem, e-Pedal Step un regulējama reģeneratīvā bremzēšana, kas ļauj braukt ar vienu pedāli pilsētvidē, 3D 8 punktu apkārtskata monitors un reāllaika ceļa vizualizācija, kas palīdz manevrēt šaurās vietās. Tam jāpieskaita “caurspīdīgā motora pārsega” funkcija, kas nodrošina praktiski netraucētu skatu uz zonu transportlīdzekļa priekšā un platleņķa kamera transportlīdzekļa priekšpusē, kas palīdz izbraukt no izejām ar ierobežotu redzamību.
Trešās paaudzes Nissan Leaf ražošana tiks organizēta Lielbritānijas Sanderlendas rūpnīcā. Nissan atgādina, ka kopš modeļa pirmās paaudzes parādīšanās pirms 15 gadiem visā pasaulē pārdoti jau vairāk nekā 700 tūkstoši Leaf elektroauto. Tagad, ar jauno dizainu un tehnoloģijām, Nissan cer turpināt šo panākumu stāstu arī nākamajā desmitgadē.