Visi komentāri - Ar atbalstu un ierobežojumiem elektrisko transportlīdzekļu popularitāte Eiropā pieaug

Ar atbalstu un ierobežojumiem elektrisko transportlīdzekļu popularitāte Eiropā pieaug 11

 

Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 1.jūlijs 2025 13:39

Elektromobilitāte Eiropas Savienībā turpina uzņemt apgriezienus, un šī tendence kļūst arvien izteiktāka. Īpaši ar atbalstu un ierobežojumiem, kas kropļo tirgus ekonomikas pamatprincipus.

Kā liecina nozares asociācijas ACEA dati, maijā Eiropas ceļos parādījās gandrīz 143 000 jaunu pilnībā elektrisku automašīnu — par ceturtdaļu vairāk nekā šajā pašā mēnesī pērn. Ja apskata gada pirmos piecus mēnešus kopumā, Eiropas Savienībā reģistrēti jau vairāk nekā 700 000 elektroauto, kas veido 15,4% no visiem jauno automašīnu pirkumiem. Pievienojot arī uzlādējamos hibrīdus, šo transportlīdzekļu daļa palielinās līdz 21,8%.

Īpaši izceļas Vācija, kur maijā tika reģistrēti aptuveni 43 000 pilnībā elektrisku automobiļu. Pozitīvu pienesumu deva arī Beļģija un Nīderlande, savukārt Francijā bija vērojams kritums — to lielā mērā skaidro ar valdības subsīdiju samazināšanos.

Tikmēr turpina samazināties piepras;ijums pēc iekšdedzes motoru automašīnām – līdz 2025. gada maija beigām benzīna automašīnu reģistrācija bija samazinājusies par 20,2 %, un samazinājums bija vērojams visos galvenajos tirgos. Straujākais kritums bija Francijā, kur reģistrācijas samazinājās par 34,3 %, tai sekoja Vācija (-26,1 %), Itālija (-15,4 %) un Spānija (-13,3 %).

Līdzīgi samazinājies arī dīzeļdzinēju automašīnu tirgus, maijā sasniedzot vairs tikai 9,5 % tirgus daļu.

Pēc analītiķu aplēsēm, šogad pasaulē tiks pārdoti par 25% vairāk elektroauto un uzlādējamo hibrīdu, sasniedzot aptuveni 22 miljonus vienību. No šī apjoma lielāko daļu – aptuveni divas trešdaļas – veidos pārdošanas Ķīnā, Eiropa ieņems otro vietu ar 17% tirgus daļu, bet ASV krietni daļa būs tikai 7%, ko skaidro ar subsīdiju mazināšanu elektroauto pircējiem un nenoteiktību valsts politikā.

 
Visi komentāri
 
Bils 1.jūlijs 2025 14:56
4 1 Atbildēt

Cik var šo smērēt mums un karināt makaronus uz ausīm?

Daudzos mēdijos, pēdējā laikā, tieši pretēji dati.

Bils 1.jūlijs 2025 14:58
3 0 Atbildēt

P.S. par lādējamiem hibrīdiem vēl varētu piekrist.

Ja mainīšu auto, tad tieši pret Plug-in

650 1.jūlijs 2025 15:02
2 1 Atbildēt

Kādu te vēl jaunu auto, europopā taču tūliņ gaidāms Kaŗš (cerams, nebūs Gaŗš)..

Tak 1.jūlijs 2025 22:55
1 0 Atbildēt

A LOHstrausiem pie kājas. A varbūt panesīs garām . Un ar "gatavošanos " TAM karam  būs gana un procesos, kas visu īstenībā bīda vispār nav jāiedziļinās un ar tā īstenajiem bīdītājiem vispār nav jārunā 

anonimikis 1.jūlijs 2025 15:24
2 6 Atbildēt

Dirseļi pelnīti dodas vēstures mēslainē.

topinamburs 1.jūlijs 2025 15:40
3 1 Atbildēt

kropļo tirgu?

Tiešās un netiešās subsīdijas iekšdedzes dzinēju ražotājiem un naftas pumpēšanas infrastruktūrai neskaitās?

Ja nebūtu tirgus 'kropļošana', tad mēs vēl elpotu arsēna krāsas, un lietotu benzīnu ar svina piedevām - jo tā lētāk!

n0@$$ 1.jūlijs 2025 16:42
3 0 Atbildēt

Cik naudas saņem dotācijās un subsīdijās fosilie enerģijas avoti ?

n0@$$ 1.jūlijs 2025 16:46
3 0 Atbildēt

Pēdējos gados fosilā kurināmā subsīdijas Eiropas Savienībā (ES) ir svārstījušās, lielā mērā ietekmējot enerģētikas krīzes un politikas reakcijas. Saskaņā ar jaunākajiem datiem: 2023. gadā fosilā kurināmā subsīdijas ES sasniedza 111 miljardus eiro, kas ir par 18 % mazāk nekā 135 miljardi eiro 2022. gadā, kad bija vērojams straujš pieaugums augsto enerģijas cenu dēļ pēc atveseļošanās pēc COVID-19 pandēmijas un Krievijas iebrukuma Ukrainā. No 2015. līdz 2021. gadam šīs subsīdijas bija stabilas aptuveni 55–58 miljardu eiro apmērā gadā. 2021. gadā fosilā kurināmā subsīdijas bija aptuveni 39 miljardi eiro, kas ir daļa no plašākām 184 miljardu eiro kopējām enerģijas subsīdijām (ieskaitot atjaunojamos energoresursus un kodolenerģiju). 2023. gada subsīdijas galvenokārt bija ar nodokļiem saistīti pasākumi, no kuriem 42 % bija ienākumu atbalsta pasākumi, 29 % - tiešie pārskaitījumi un dotācijas, bet 27 % - nodokļu pasākumi. Vairāk nekā 60 % no 2023. gadā piešķirtajām fosilā kurināmā subsīdijām bija koncentrētas trīs valstīs: Vācijā (41 miljards eiro), Polijā (16 miljardi eiro) un Francijā (15 miljardi eiro). Subsīdiju īpatsvars IKP 2023. gadā bija visaugstākais Maltā, Polijā un Slovākijā (1,5 % vai vairāk), bet viszemākais — Austrijā, Dānijā un Igaunijā (mazāk nekā 0,2 %).

650 1.jūlijs 2025 18:04
5 0 Atbildēt

Tie kretiini nevarēja nabagiem nofinansēt augstvērtīgākas ddegvielas lietošanu (iegādi)?? Piemēram,nepilienasuudu nesaturošo nestes MY. Ko?

Dīzeļus- vēstures mēesslainē.Ok. BET, pretīgi glumi melīgos to ražotājus un nekaunīgos viņu diilerus- vienkārši Cietumā.Tie ir VIŅI, kuri šeit šo sērgu ievazāja.Tagad viņi "grib", lai cilvēki kādam atdotu savus esošos dd auto ja ne pat velti, tad vismaz par pusvelti un iepirktu atkal no jauna kādu kārtējo melīgo viņu produktu.

Pie kam, neba jau tā dēvētajam "šrotam" tos neatgriezeniski nodot, nē,neceriet.Atdot "zinošākiem" pārpārdevējiem, kuri jebkuru suudu nosauks par labu esam un katram tam hlamam piemeklēs savu "nākamo" lohu.Pēc katra tā nākamā tas hlams kļūst arvien bezcerīgāks, taču reāli paliek gan satiksmē, gan apritē.

Izcils demagoģijas piemērs ir tas, ka krietnai daļai elektroīpašnieku tas "nav vienīgais" auto.Katram loham un katrai dienai dodam savu auto (papildus ražojam smirdošas kalošu riepas,lejam eļļas,dedzinam degvielas,radām izmešus,pludinām noplūdes).

ZZZZ 1.jūlijs 2025 23:23
0 0 Atbildēt

Citrons Jums saldajā 😍

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar atbalstu un ierobežojumiem elektrisko transportlīdzekļu popularitāte Eiropā pieaug 11

Elektromobilitāte Eiropas Savienībā turpina uzņemt apgriezienus, un šī tendence kļūst arvien izteiktāka. Īpaši ar atbalstu un ierobežojumiem, kas kropļo tirgus ekonomikas pamatprincipus. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar velosipēdisti (+ VIDEO) 65

No video komentāra: "Mēs nekādā veidā neaizstāvam autovadītāju, taču velosipēdiste noteikti varēja labāk parūpēties par savu drošību. Tāpat kā gājēju un velosipēdistu gadījumā, iebraukšana/iebraukšana pārejā/pārejā, nepārliecinoties, ka visi autovadītāji jūs redz un bremzē, ir katastrofas cēlonis." Lasīt vairāk

 

Nissan uzlabo e-Power sistēmu 5

Japānas autoražotājs turpina attīstīt savu e-Power sistēmu, jaunāko modeli solot parādīt šoruden. Sagaidāms, ka tas būs vieglāks un ekonomiskāks, uzlabojot arī citas īpašības. Lasīt vairāk

 

Jeep Cherokee gatavojas paaudžu maiņai, starts 2026. gadā (+ FOTO)

Uzturot interesi par jaunās paaudzes modeli, Jeep savā mājaslapā publicējis jaunu attēlu ar sestās paaudzes Cherokee. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti