Visi komentāri - Ar atbalstu un ierobežojumiem elektrisko transportlīdzekļu popularitāte Eiropā pieaug

Ar atbalstu un ierobežojumiem elektrisko transportlīdzekļu popularitāte Eiropā pieaug 22

 

Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 1.jūlijs 2025 13:39

Elektromobilitāte Eiropas Savienībā turpina uzņemt apgriezienus, un šī tendence kļūst arvien izteiktāka. Īpaši ar atbalstu un ierobežojumiem, kas kropļo tirgus ekonomikas pamatprincipus.

Kā liecina nozares asociācijas ACEA dati, maijā Eiropas ceļos parādījās gandrīz 143 000 jaunu pilnībā elektrisku automašīnu — par ceturtdaļu vairāk nekā šajā pašā mēnesī pērn. Ja apskata gada pirmos piecus mēnešus kopumā, Eiropas Savienībā reģistrēti jau vairāk nekā 700 000 elektroauto, kas veido 15,4% no visiem jauno automašīnu pirkumiem. Pievienojot arī uzlādējamos hibrīdus, šo transportlīdzekļu daļa palielinās līdz 21,8%.

Īpaši izceļas Vācija, kur maijā tika reģistrēti aptuveni 43 000 pilnībā elektrisku automobiļu. Pozitīvu pienesumu deva arī Beļģija un Nīderlande, savukārt Francijā bija vērojams kritums — to lielā mērā skaidro ar valdības subsīdiju samazināšanos.

Tikmēr turpina samazināties piepras;ijums pēc iekšdedzes motoru automašīnām – līdz 2025. gada maija beigām benzīna automašīnu reģistrācija bija samazinājusies par 20,2 %, un samazinājums bija vērojams visos galvenajos tirgos. Straujākais kritums bija Francijā, kur reģistrācijas samazinājās par 34,3 %, tai sekoja Vācija (-26,1 %), Itālija (-15,4 %) un Spānija (-13,3 %).

Līdzīgi samazinājies arī dīzeļdzinēju automašīnu tirgus, maijā sasniedzot vairs tikai 9,5 % tirgus daļu.

Pēc analītiķu aplēsēm, šogad pasaulē tiks pārdoti par 25% vairāk elektroauto un uzlādējamo hibrīdu, sasniedzot aptuveni 22 miljonus vienību. No šī apjoma lielāko daļu – aptuveni divas trešdaļas – veidos pārdošanas Ķīnā, Eiropa ieņems otro vietu ar 17% tirgus daļu, bet ASV krietni daļa būs tikai 7%, ko skaidro ar subsīdiju mazināšanu elektroauto pircējiem un nenoteiktību valsts politikā.

 
Visi komentāri
 
Bils 1.jūlijs 2025 14:56
7 1 Atbildēt

Cik var šo smērēt mums un karināt makaronus uz ausīm?

Daudzos mēdijos, pēdējā laikā, tieši pretēji dati.

Bils 1.jūlijs 2025 14:58
7 1 Atbildēt

P.S. par lādējamiem hibrīdiem vēl varētu piekrist.

Ja mainīšu auto, tad tieši pret Plug-in

eidis 2.jūlijs 2025 13:53
1 1 Atbildēt

Brītiņu atpakaļ izvedām praktiskus vingrinājumus par šo sadaļu. Un vērtējums PHEV sanāca negatīvs, jo: 1. Divu auto iebūvēšana vienā rada ļoti dārgu un komplicētu auto, kur komplicēts ir sisnonīms lūzelīgam. 2. Kombinācija ir zemu praktiska, jo kādi 70% pisloņi regulāri pārvietojas lokāli (attiecīgi range extender faktiski nav nepieciešams). Un ja sabojājas kāds no 2 dzinējiem, otrs uzreiz nobloķējas.

Secīgi aptuveni 70% pietiktu ar NORMĀLU EV, kur Normāls = ziemā pa šoseju var nobraukt vismaz 250km. Tādu gan nav daudz par saprātīgu cenu

650 1.jūlijs 2025 15:02
2 1 Atbildēt

Kādu te vēl jaunu auto, europopā taču tūliņ gaidāms Kaŗš (cerams, nebūs Gaŗš)..

Tak 1.jūlijs 2025 22:55
1 0 Atbildēt

A LOHstrausiem pie kājas. A varbūt panesīs garām . Un ar "gatavošanos " TAM karam  būs gana un procesos, kas visu īstenībā bīda vispār nav jāiedziļinās un ar tā īstenajiem bīdītājiem vispār nav jārunā 

650 2.jūlijs 2025 12:49
0 1 Atbildēt

Interesanti, kurus pirmos Viņi ņems/nost (naciOnalizēs), jaunos vai (maz)lietotos? Ja uzmetīs Bombu, bvai Līsingu un/vai (yopptvai) gipotekāro būs jaturpina/maksāt?

anonimikis 1.jūlijs 2025 15:24
4 9 Atbildēt

Dirseļi pelnīti dodas vēstures mēslainē.

topinamburs 1.jūlijs 2025 15:40
3 1 Atbildēt

kropļo tirgu?

Tiešās un netiešās subsīdijas iekšdedzes dzinēju ražotājiem un naftas pumpēšanas infrastruktūrai neskaitās?

Ja nebūtu tirgus 'kropļošana', tad mēs vēl elpotu arsēna krāsas, un lietotu benzīnu ar svina piedevām - jo tā lētāk!

n0@$$ 1.jūlijs 2025 16:42
3 1 Atbildēt

Cik naudas saņem dotācijās un subsīdijās fosilie enerģijas avoti ?

n0@$$ 1.jūlijs 2025 16:46
4 1 Atbildēt

Pēdējos gados fosilā kurināmā subsīdijas Eiropas Savienībā (ES) ir svārstījušās, lielā mērā ietekmējot enerģētikas krīzes un politikas reakcijas. Saskaņā ar jaunākajiem datiem: 2023. gadā fosilā kurināmā subsīdijas ES sasniedza 111 miljardus eiro, kas ir par 18 % mazāk nekā 135 miljardi eiro 2022. gadā, kad bija vērojams straujš pieaugums augsto enerģijas cenu dēļ pēc atveseļošanās pēc COVID-19 pandēmijas un Krievijas iebrukuma Ukrainā. No 2015. līdz 2021. gadam šīs subsīdijas bija stabilas aptuveni 55–58 miljardu eiro apmērā gadā. 2021. gadā fosilā kurināmā subsīdijas bija aptuveni 39 miljardi eiro, kas ir daļa no plašākām 184 miljardu eiro kopējām enerģijas subsīdijām (ieskaitot atjaunojamos energoresursus un kodolenerģiju). 2023. gada subsīdijas galvenokārt bija ar nodokļiem saistīti pasākumi, no kuriem 42 % bija ienākumu atbalsta pasākumi, 29 % - tiešie pārskaitījumi un dotācijas, bet 27 % - nodokļu pasākumi. Vairāk nekā 60 % no 2023. gadā piešķirtajām fosilā kurināmā subsīdijām bija koncentrētas trīs valstīs: Vācijā (41 miljards eiro), Polijā (16 miljardi eiro) un Francijā (15 miljardi eiro). Subsīdiju īpatsvars IKP 2023. gadā bija visaugstākais Maltā, Polijā un Slovākijā (1,5 % vai vairāk), bet viszemākais — Austrijā, Dānijā un Igaunijā (mazāk nekā 0,2 %).

650 1.jūlijs 2025 18:04
6 0 Atbildēt

Tie kretiini nevarēja nabagiem nofinansēt augstvērtīgākas ddegvielas lietošanu (iegādi)?? Piemēram,nepilienasuudu nesaturošo nestes MY. Ko?

Dīzeļus- vēstures mēesslainē.Ok. BET, pretīgi glumi melīgos to ražotājus un nekaunīgos viņu diilerus- vienkārši Cietumā.Tie ir VIŅI, kuri šeit šo sērgu ievazāja.Tagad viņi "grib", lai cilvēki kādam atdotu savus esošos dd auto ja ne pat velti, tad vismaz par pusvelti un iepirktu atkal no jauna kādu kārtējo melīgo viņu produktu.

Pie kam, neba jau tā dēvētajam "šrotam" tos neatgriezeniski nodot, nē,neceriet.Atdot "zinošākiem" pārpārdevējiem, kuri jebkuru suudu nosauks par labu esam un katram tam hlamam piemeklēs savu "nākamo" lohu.Pēc katra tā nākamā tas hlams kļūst arvien bezcerīgāks, taču reāli paliek gan satiksmē, gan apritē.

Izcils demagoģijas piemērs ir tas, ka krietnai daļai elektroīpašnieku tas "nav vienīgais" auto.Katram loham un katrai dienai dodam savu auto (papildus ražojam smirdošas kalošu riepas,lejam eļļas,dedzinam degvielas,radām izmešus,pludinām noplūdes).

Modžo 2.jūlijs 2025 9:41
3 1 Atbildēt

Ja nepamanīji, tad priekšvēlēšanu kampaņa ar moto " viss slikti, visi blēži, visus cietumā"  jau mēnesi, kā beigusies...😅😅😅

650 2.jūlijs 2025 13:00
0 0 Atbildēt

Nubettak prottams! Nevar nepamanīt,reku Kaunuma jūtas pazaudējusī NAcionālistu varza lieliski iekļaujas gan kokalīcijā,gan parādē.. Kapc gan nē, ja Lohi gan maksā, gan passūta/mūzikantus.Žēl ka Parāde (pagaidām) nava apvienota ar apvienotajiem Dziesmu un/vai Deju svētkiem, bet nu gan jau.

A 2.jūlijs 2025 17:17
0 0 Atbildēt

Bet pamēģiniet, pēc vēlēšanām satikt kādu deputātu,  jaut vai pašvaldības.  Un pajautājiet ar ko viņš tur tagad nodarbojās, ko ir apņēmies savas varas gados izdarīt utt Nu nevajag kautrēties,  galu galā mēs viņiem algu maksājam.

650 3.jūlijs 2025 2:56
0 0 Atbildēt

Tev (man) dmž NAv  (un Nebūs/vairs!) šādas iespējas.Turpmāko (Trumpāko) 4gadi viņš tev var kauč uz galvas uzdrirst vai acī/iespļaut.

Tas ir tāds īpašais viņu Ētikas kodekss- jebkurai "atbildei" uz iespējamo darbaļaužu jautājumu ir jāsākas ar tiešu vai netiešu norādījumu, ka jautātājs (filmētājs) ir Lohs.Otrais teikums varētu būt nedaudz mīkstinātā formātā- tipa "kā gan viņš pats to nesaprot" ;p

ZZZZ 1.jūlijs 2025 23:23
0 0 Atbildēt

Citrons Jums saldajā 😍

ZZZZ 1.jūlijs 2025 23:24
1 0 Atbildēt
HK cm 3.jūlijs 2025 0:31
0 0 Atbildēt

tas ir klikbeita kanāls viņš sauc pirmo iemaksu.

Ričš 2.jūlijs 2025 9:43
0 1 Atbildēt

Valsts atbalsts būtu ok ja tas būtu korekts pret visiem. Arī cilvēkiem kuri nebrauc ar auto 4 gadus un vairāk. Sanāk kad cilvēks nopērk bez valsts atbalsta uz konkrēto auto to neizmantojot un pēc 3 gadiem vēlas auto pārdot....tas nav iespējams jo valsts atbalstu par lietotu auto  var piemērot tikai ja auto kurš latvijā rrģistrēts tikai gadu. Sanāk ka šai gadījumā cilvēks zaudē divtik gan nesaņem atbalstu gan pārdodot nevar pārdot jo nākamais saimnieks arī nevar tādu noformēt . Nožēlojami likuma izgudrotāji

Latvietis 2.jūlijs 2025 14:15
1 4 Atbildēt

Elektroauto nozare spēj izdzīvot tikai pateicoties subsīdijām. Pretējā gadījumā nafig to sūdu nevajag. Tas ir nožēlojami ka ierobežo, lai uzspiestu kaut ko

Patiess stāsts 2.jūlijs 2025 14:18
2 4 Atbildēt

Norvēģijā pie mana drauga (kuram ir serviss), atbrauca filmēšanas komanda, lai filmētu materiālu par elektroauto Un to remontiem. Tas viss ir fufelis, jo mediji draugam teica, lai melo, slavina pat ja nav patiesība un runā tikai labu, pretējā gadījumā darīs visu, lai aizklopētu viņa servisu.

Opaaa 2.jūlijs 2025 23:26
3 0 Atbildēt

Kurš serviss, drauga kontaktus un kurš mēdijs intervēja? Liekam galdā visu info, citādi man arī ir draugs, kurš savām acīm redzēja ka Elon Mask ir citplanētietis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV sadeg kravas vilcējs ar astoņiem Tesla automobiļiem (+ FOTO) 3

ASV, Kalifornijā, uz Freeway 5 automaģistrāles 16. augusta pēcpusdienā aizdedzies kravas auto ar treileri uz kura tas pārvadāja astoņas Tesla automašīnas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Vācijā paaugstinās cenas; pieaugums neskar elektriskos modeļus un T-Roc 5

Paaugstinājums saistīts ar ražotāja ikgadējo cenu korekciju. Lasīt vairāk

 

Ķīnas hibrīds Lynk&Co 10 EM-P sāk ar 13 000 pasūtījumu diennakts laikā 3

Ar elektrību uzlādējamais hibrīds spēs nobraukt pat 190 kilometrus, piedāvāt plašu telpu un augsta līmeņa komfortu, neprasot lielas investīcijas no pircēja maka. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 24

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti