Visi komentāri - EK piedāvā līdz 2040.gadam izmešus samazināt par 90%

EK piedāvā līdz 2040.gadam izmešus samazināt par 90% 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.jūlijs 2025 8:55

Eiropas Komisija (EK) trešdien piedāvājusi jaunu saistošu mērķi siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas samazināšanai Eiropas Savienībā (ES) nākamajiem 15 gadiem, lai bloks līdz 2050.gadam kļūtu oglekļa emisijas ziņā neitrāls.

EK piedāvā līdz 2040.gadam siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisiju samazināt par 90% salīdzinājumā ar 1990.gadu.

Pašlaik ES valstīm ir pienākums līdz desmitgades beigām samazināt siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisiju par 55% salīdzinājumā ar 1990.gadu.

"Mēs neizvēlamies starp ekonomiku un zaļo programmu, mēs izvēlamies abas. Eiropa vēlreiz apliecina savu apņemšanos īstenot taisnīgu, vērienīgu un konkurētspējīgu pāreju" uz zaļāku ekonomiku, paziņoja EK viceprezidente Teresa Ribera.

"Vienošanās par 90% mērķi klimata pārmaiņu jomā būs bāka, kas palīdzēs mums vadīt turpmāko rīcību," viņa piebilda.

Klimatneitralitāte nozīmē, ka slitumnīcefekta izraisošo gāzu izmeši nepārsniedz daudzumu, ko spēj absorbēt daba vai tehniskie līdzekļi.

Kopš 2021.gada, kad ES dalībvalstis un Eiropas Parlaments pirmo reizi pieņēma ES klimata tiesību aktus, bloka klimata pasākumu un vides aizsardzības ambīciju pretinieki ir kļuvuši spēcīgāki, apgalvojot, ka šie pasākumi kavē ekonomikas progresu.

Lai EK trešdien prezentētais ierosinājums stātos spēkā, tas vēl ir jāizskata ES dalībvalstīm un Eiropas Parlamentam.

Ierosinājums paredz, ka dalībvalstis klimata mērķu sasniegšanā varētu rīkoties elastīgāk. Līdz šim tās varēja tikai uzskaitīt vietējo siltumnīcefektu izraisošo gāzu izmešu samazinājumu.

Kā pieļauj EK ierosinājums, no 2036.gada līdz 3% no kopējā 90% samazinājuma salīdzinājumā ar 1990.gada līmeni varēs veidot oglekļa emisijas nodarītā kaitējuma kompensēšana ārpus ES esošās valstīs.

Vācijas valdība jau iepriekš ir ierosinājusi ieviest tādu mehānismu.

ES klimata mērķi ir saistīti ar Apvienoto Nāciju Organizācijas pirms desmit gadiem pieņemto Parīzes vienošanos par klimata pārmaiņām, kuras mērķis ir ierobežot globālo sasilšanu krietni zem diviem grādiem pēc Celsija skalas salīdzinājumā ar pirmsindustriālo līmeni.

Vienošanās paredz, ka ES līdz novembrī Brazīlijā paredzētajai ANO Klimata pārmaiņu konferencei (COP30) ir jāiesniedz klimata rīcības plāns laikposmam līdz 2035.gadam.

ES klimata pārmaiņu komisārs Vopke Hukstra pauda cerību, ka dalībvalstis un Eiropas Parlaments līdz klimata konferencei panāks vienošanos par jaunā 2040.gada mērķa detaļām.

Maijā EK paziņoja, ka ES valstis ir uz pareizā ceļa, lai līdz 2030.gadam samazinātu kaitīgo siltumnīcefekta gāzu emisiju par 54%, tādējādi tuvojoties ES mērķim - 55%.

Tolaik EK aicināja dalībvalstis turpināt iesākto kursu un pilnībā īstenot savus emisiju samazināšanas plānus.

 
Visi komentāri
 
FK y 3.jūlijs 2025 9:08
1 0 Atbildēt

labi tiem, kam ir ražošana- tiem ir, ko samazināt. pie mums tik mašīnu emisijas. kirdik eiropai un latvijai ar to zaļo kursu bezdibeņa vorzienā.

Kanibaals 3.jūlijs 2025 14:40
0 0 Atbildēt

Latvija joprojām ir plusos, mums nekas nedraud, tirgojam tik kvotas.

Ha 3.jūlijs 2025 9:12
4 0 Atbildēt

Viltīgi, paziņojumam izvēlējušies tieši karstāko nedēļu. "Mārketinga" speciālisti strādā

imzz 3.jūlijs 2025 11:02
5 1 Atbildēt

ES klimata mērķi ir pilnīgi bezjēdzīgi, jo pasaules līmenī neietekmēs neko.

Bez tam neviens pat nepiemin jau uzradīto "zaļo atkritumu kalnu un draudīgās siltumnīcas gāzes, kas jau izpūstas gaisā, ražojot materiālus "zaļā kursa realizācijai. Kā arī blakusfaktorus, kas ārpus ietekmes sfēras, piemēram, degošos Sibīrijas mežus.

Un kalnrūpniecība un loģistika joprojām balstās uz dīzeļiem.

Sergejs 3.jūlijs 2025 12:43
2 0 Atbildēt

Galvenais saskaņot to kursu ar islandi, lai šie saviem vulkāniem DPF uzliek

Slinkais 3.jūlijs 2025 11:02
2 0 Atbildēt

Piedāvāju EK samazināt par 90%

Sergejs 3.jūlijs 2025 12:45
0 0 Atbildēt

Gluži manas domas, ja visiem tiem burokrātiem-biznesmeņiem no zaļā kursa pakaļās aizlīmē tad izmeši par 99% samazināsies.

Freijers 3.jūlijs 2025 13:20
0 0 Atbildēt

Pēc šādām stulbībām - end is near, gluži kā ar citu savienību norietā. Diemžēl neko labu LV tas nesola.

Sorry veči 3.jūlijs 2025 14:19
1 0 Atbildēt

Opim un Uupim pirst vajag aizliegt un pie reizes arī smirdēt komentāros, tad Eiropas Komisija bez pūlēm sasniegs visus savus nospraustos klimata mērķus.

Kanibaals 3.jūlijs 2025 14:40
0 0 Atbildēt

Super. Uzvaras gājiens kodolspēkstacijām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais testa brauciens ar jaunākajiem "Latvijas Gada auto 2026" pretendentiem t/c Mols - Kungu rija (+ VIDEO) 3

Sākušies konkursa "Latvijas Gada auto 2026" testi - iAuto.lv piesaka pirmā testa dalībniekus, bet eksperti dalās ar pirmajiem iespaidiem. Lasīt vairāk

 

Nevietā apdzinējs liek kūpēt bremzēm pretējā joslā (+ VIDEO) 12

Apdzenot līkumā, furgoniņa vadītājs liek nobremzēt vieglajam auto pretējā joslā, bet aiz tā braucošajam vadītājam situācija veidojas vēl bīstamāka. Lasīt vairāk

 

Kravas automašīnas kļūs vēl drošākas mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem (+ VIDEO) 14

Kravas automobilis ir ne vien darbarīks un ekonomikas dzinējspēks, bet arī 40 tonnas smags paaugstinātas bīstamības objekts satiksmē. Scania Latvia apmācību meistars Gints Vārtukapteinis: “Kaut arī kravas auto skaits sastāda tikai 1,5 % no kopējā transportlīdzekļu skaita, 15% iekļūst negadījumos ar nāvējošām sekām.” Lasīt vairāk

 

Sadursme ar velosipēdisti (+ VIDEO) 81

No video komentāra: "Mēs nekādā veidā neaizstāvam autovadītāju, taču velosipēdiste noteikti varēja labāk parūpēties par savu drošību. Tāpat kā gājēju un velosipēdistu gadījumā, iebraukšana/iebraukšana pārejā/pārejā, nepārliecinoties, ka visi autovadītāji jūs redz un bremzē, ir katastrofas cēlonis." Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti