Visi komentāri - Pirmo reizi Audi elektroauto cenas ir pielīdzinātas iekšdedzes auto

Pirmo reizi Audi elektroauto cenas ir pielīdzinātas iekšdedzes auto 4

 

Foto: Audi

Audi | 15.jūlijs 2025 12:46

Audi Latvijā īpašas kampaņas laikā līdz vasaras beigām samazina cenu trim elektroauto modeļiem - Q4 e-tron, Q6 e-tron un A6 e-tron, tādējādi pirmo reizi elektroauto iegādes cenu padarot līdzvērtīgu tādas pašas klases iekšdedzes dzinēja automobiļiem.

Kampaņas mērķis ir pievērst uzmanību virknei mītu par elektroauto, kas vairs neatbilst patiesībai, un veicināt klientus aizvien biežāk izvēlēties videi draudzīgāku pārvietošanos ikdienā.

"Kopš pirmā Audi e-tron prezentācijas Latvijā 2019.gadā ir pagājuši vairāk nekā pieci gadi. Tehnoloģijas šajā laikā ir strauji attīstījušās - elektriskā sniedzamība ir dubultojusies, uzlādes ātrumi ir kļuvuši iespaidīgi, bet auto dizains, jauda un vadāmība joprojām sniedz lielisku braukšanas pieredzi. Tai pat laikā sabiedrības bažas mazinās ļoti lēni. Aptaujas dati rāda, ka cilvēkus Latvijā joprojām visvairāk satrauc auto elektriskā sniedzamība (79%), uzlādes infrastruktūra (65%) un augstā iegādes cena (54%) *. Mūsu pieredze liecina, ka viedoklis mainās tikai pēc pozitīvas pašu pieredzes - tāpēc vēlamies iedrošināt jaunu auto pircējus izvērtēt elektroauto kā viņu nākamo automobili. Šādu piedāvājumu nav iespējams noturēt ilgstoši, taču tā ir iespēja ātrāk lauzt mītus. Mēs esam pārliecināti, ka šaubīties vairs nav izdevīgi," stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Elektroauto ar vienu uzlādi var veikt pat divreiz lielākus attālumus

Tas, cik tālu elektroauto var aizbraukt ar vienu uzlādi, joprojām ir būtiskākais jautājumus, ko uzdod, runājot par auto izvēli. Ja 2019.gadā elektroauto ar 300 km sniedzamību tika uzskatīti par labi aprīkotiem un pirmais Audi e-tron jau toreiz piedāvāja ap 400 km, tad šodienas modeļi spēj veikt pat divreiz lielākus attālumus.

Audi šajā kampaņā piedāvā trīs daudzveidīgus elektroauto, kuru sniedzamība ļauj ar vienu uzlādi veikt jebkuru ikdienas vai starppilsētu braucienu bez raizēm. Audi Q4 e-tron ir kompakts pilsētas SUV ar vairāk nekā 544 km (WLTP) elektrisko sniedzamību, kas apvieno dinamisku dizainu ar izcilu praktiskumu ikdienas lietošanā. Savukārt A6 Sportback e-tron performance ar līdz pat 720 km sniedzamību un sportisku siluetu ir izcils piemērs tam, kā biznesa klases komforts un veiktspēja satiekas ar progresīvu elektromobilitāti. Q6 e-tron ir pirmais modelis, kas balstīts uz jauno Premium Platform Electric (PPE) arhitektūru, kas piedāvā vairāk nekā 600 km sniedzamību, 800 V uzlādes sistēmu un augstas klases digitālo vidi salonā.

Uzlādes pieejamība aug ģeometriskā progresijā

Kur uzlādēt elektroauto, ja to nevar uzlādēt mājās vai darbā, vai dodoties garākā izbraucienā? Uzlādes infrastruktūra Latvijā attīstījusies vēl straujāk nekā elektroauto sniedzamības rādītāji un elektroauto skaits. Šobrīd elektroauto uzlādes tīkls nodrošina iespēju uzlādēt automobili visā Latvijas teritorijā - ne tikai lielākajās pilsētās, bet arī pie valsts nozīmes autoceļiem un mazākās apdzīvotās vietās. Uzlādes punkti ērti pieejami degvielas uzpildes stacijās, pie tirdzniecības centriem, biroju ēkām, ēdināšanas un atpūtas vietām, ļaujot uzlādi iekļaut ikdienas maršrutā bez sarežģītas plānošanas. Uzlādes vietu skaits turpina pieaugt ik nedēļu. Attīstība ir norit tik strauji, jo tirgū ir ienākuši vairāki jauni uzņēmumi, kas piedāvā publikās uzlādes iespējas.

Turklāt šodienas ātrās uzlādes stacijas piedāvā neticamu efektivitāti - lai iegūtu 100 km nobraukumu, pietiek ar 10 līdz 15 minūtēm uzlādes, atkarībā no uzlādes jaudas. Jaunākie Audi modeļi atbalsta līdz pat 270 kW DC uzlādi, kas nozīmē, ka līdz 80% akumulatoru var uzlādēt aptuveni 25 minūtēs. Līdz ar to auto uzlādei nepieciešamais laiks šobrīd tiešām ir pielīdzināms vienai īsai kafijas pauzei.

Izdevīgi gan pirkuma brīdi, gan ikdienas uzturēšanā

"Domājot par auto iegādi, viens no svarīgākajiem aspektiem racionālai lēmuma pieņemšanai ir izmaksas. Lai arī ierasts, ka sākotnējā iegādes cena elektroauto ir lielāka, tad kopējās auto uzturēšanas un lietošanas izmaksas ir zemākas nekā iekšdedzes dzinēju automobiļiem. Taču nereti šādu aprēķinu veikšana ir sarežģīta. Tādēļ mēs šīs kampaņas laikā piedāvājam cenu, kas ir pārliecinoša arī bez sarežģītiem aprēķiniem," skaidro Ilgvars Ļubka.

Šobrīd Audi Q6 e-tron kampaņas ietvaros maksā no 49 900 EUR, kas ir līdzvērtīga Audi Q5 cenai. Un kopā ar 4 500 EUR iespējamo valsts atbalstu auto padara vēl pieejamāku. Audi A6 Sportback e-tron sākuma cena arī ir 49 900 EUR un ir zemāka kā līdzvērtīga jaunā Audi A6 Sedan iekšdedzes dzinēja versijai.

Savukārt Audi Q4 e-tron ir pieejamākais no Audi elektroauto ar sākuma cenu 36 900 EUR, kas kopā ar valsts atbalstu ir tuvu Audi Q3 cenai.

Visiem elektroauto modeļiem pieejamais valsts atbalsts ir 4 500 EUR vai līdz pat 7 750 EUR goda ģimenes kartes īpašniekiem.

Papildu tam elektroauto sniedz jūtamu ietaupījumu ekspluatācijas laikā - degvielas izmaksas piecu gadu periodā ir vidēji divas reizes zemākas. Tāpat elektroauto īpašniekiem nav jāmaksā ekspluatācijas nodoklis, ir pieejamas bezmaksas stāvvietas vairākās pilsētās, bezmaksas iebraukšana Jūrmalā un iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas.

* Aptauju 2025.gada 21.-28.februārī veica KOG mārketinga un komunikācijas zinātnes pētījumu institūts. Tajā piedalījās 707 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 55 gadiem, kuri lieto līdz septiņus gadus vecu auto, piedalās ģimenes auto iegādes lēmumā vai plāno to iegādāties tuvāko divu gadu laikā.

 
Visi komentāri
 
Smurgulis 16.jūlijs 2025 12:18
3 0 Atbildēt

Ar 10-15 min priekš 100 km nu bûs grūti pārvilināt benzīngalvas, ja degvielai vajag 3 min priekš 1000 km.

Kanibaals 28.jūlijs 2025 17:51
0 0 Atbildēt

Un vēl 10min izstāvēt rindu pēc hotdoga. Un stāsti vien, ka braukā ar pilnu bāku. Iepilina pa 5litri un tā līdz nākošajam benzīntankam.

Krotow 16.jūlijs 2025 13:00
1 1 Atbildēt

40K€+ ir lēti? Būtu rakstījuši kā ir - degvielas auto cenas uzlidojušas mākoņos un pieprasījuma dēļ apsteigušas EV cenas.

:-) 17.jūlijs 2025 13:37
0 0 Atbildēt

Elektro auto ir labs izgudrojums, bet ne mobilitātes nodrošināšanai. īsiem izbraucieniem urbanizētā vidē, ar iespēju lādēties mājās, birojā ok, bet kur tālāk, noteikti nē. Un vēl tās muļķigās entās aplikācijas. Elementāra norēķinu iespēja ar bankas karti, dotu papildus stimulu EV iegādei.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ugunsdzēsēji profesionāli nodzēš ugunsgrēku, ekipējums līmenī bet šļūtenes tilti nepietiekamā skaitā (+ VIDEO) 1

iAuto.lv novēro kā ugunsdzēsēji profesionāli nodzēš ugunsgrēku, taču izskatās, ka ar speciālo aprīkojumu, tiltiņiem, kas pasargā šļūtenes un ļauj pārbraukt tām ar transportu, ir problēmas, jo to nav pietiekamā skaitā. Lasīt vairāk

 

Toyota sasniedz rekordlielu pārdošanas apjomu 1

Japānas autobūves gigantam 2025. gada pirmā puse izrādījusies necerēti veiksmīga. Lasīt vairāk

 

Par 3,9 miljoniem eiro būvēs veloceļu no Vecāķiem līdz Carnikavai 9

Ādažu novada pašvaldība noslēgusi līgumu ar SIA "Tilts" par veloceļa būvniecību no Vecāķu stacijas līdz Carnikavai par 3,9 miljoniem eiro, liecina informācija pašvaldības mājaslapā. Lasīt vairāk

 

270 km ar elektrību: mikro mobilitāte Japānai – Honda prezentē N-One e

Japānas autoražotājs Honda iepazīstinājis ar savu mazāko elektrisko automašīnu zīmola vēsturē – tikai 3,4 metrus garo N-One e. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti